Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fietsers-topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
    Fak wat een fiets

0-100?

Koppel?
    0 - 100 : 8 seconden (maar die acht dan wel op z'n zij gelegd )
    koppel : weak (ik ben op vandaag een ouwere turbodiesel)

Thx.

Comment

• Hoeveel of hoevaak fiets jij gTa?

Comment

Hoeveel of hoevaak fiets jij gTa?
        Vroeger: 3 tot 4 keer per week, tussen de 1 à 3 uur per keer en dat aan verschroeiend tempo (= a fond, bedoeling was om compleet leeg aan te komen) en in de blok en de examens elke dag ; af en toe 'n dagtocht

Nu: niet, 'k had geen fiets.

Gepland: gaandeweg weer opbouwen, 'k heb twee maten die elk met 'n bende regelmatig een tochtje doen, en ik plan om daar af en toe 'es bij aan te pikken. 'k Zou één of twee keer in 't komende jaar (dus tot voor volgende zomer) een dagtoch Ardennen willen doen.

m.a.w. ik was 'n freak, nu helemaal niet meer en 'k plan ook niet om 't weer te worden ... gewoon met gezonde regelmaat 'es een baantje trekken, onder het motto "een beetje beweging is beter dan geen beweging". En als ik de smaak weer te pakken zou krijgen (onder voorbehoud, gezien m'n rug), dan kan 't wel weer in stijgende lijn gaan.

grootste boosdoener = weinig tijd (en 'k ben ook net met duiklessen begonnen, dus da's wééral een avond elke week die vol zit)

Comment

• Ik vroeg het maar omdat je zo autistisch bezig bent qua al die merken / onderdelen etc.
          But I guess that's just gTa

Ik ga persoonlijk een keertje per week voor een uurtje of 2, vroeger nam ik men MTB altijd heen weer van Zwitserland naar België en vice versa, vorig jaar heb ik me hier in BE dan maar een Ridley bijgekocht, en ik ben daar serieus tevreden van. Geen idee qua merk enzo, ik let daar eigenlijk niet zo mooi op.

Hageland hier is perfect voor de MTB, en in Zwitserland is het natuurlijk helemaal een droom. Daar doe ik wel eens een bergje van boven de 1000 meter ofzo, hoewel ik cardio wat probeer te beperken.

Comment

Ik vroeg het maar omdat je zo autistisch bezig bent qua al die merken / onderdelen etc.
            But I guess that's just gTa
            True. Heb ik met alles (waar ik interesse in heb). Snowboard, MTB, windsurf, auto, ...

Comment

• check, check, skip, check

Comment

• Houd het wintersprot-topic in 't oog in de sjipsjap, als het kouder begint te worden spam ik dat vol met pics van m'n net zelf geslepen en gewaxte alpijnse snowboards en zo.

Nu dodo doen, 850 km gebold én al van 7u in de weer deze morgen (allez, gisterenmorgen). 'k Ben dus al een dikke 20 uur in de weer, en er staan nog anderhalve werkdag te wachten.

Tchüss!!

Comment

• 850 km? Ya big fat wuss

Comment

• Bwoah. 1) aan legale snelheden, 2) bijna continu gebeld voor 't werk, 3) maar vertrokken om 13u, 4) 'k was deze morgen al om 10 na 6 op, en om 7u aan 't werk, 5) 't is nu 4u, dus 'k ben 21u op.

Mjah, 'k ben wel muug.

Dodo!

Comment

• Proficiat met den aankoop, 850km rijden voor een fiets is idd wel freaky en das echt zot om u testverslagen te lezen (die zijn al even professioneel geschreven als die over auto's )
                      Allee nu nog te hopen da ge hem gaat gebruiken en dat we u binnen enkele maanden es op een toertocht mogen spotten.

Comment

• Proficiat met je aankoop gTa!
                        Je hebt duidelijk datgene gekocht waar je je 't beste op voelt en dat is heel belangrijk.

Comment

• Nogaals proficiat, Gilles! Knap fietsje.
                          Even mierenneuken: ik had er een stuurpen met een kleinere hoek en een riser-stuur op laten zetten, maar dat is maar een detail natuurlijk.
                          Veel plezier ermee!
                          120d Hatch Edition Sport

Comment

• Heeft 'm misschien met opzet gedaan om een rechtere zitpositie te krijgen? Met z'n probleemrug e.d.
                            De juiste houding op een fiets primeert nog altijd op de looks hé.

Comment

• En een Carbon stuur in riser, filtert nog wat kleine schokken weg.

Wel fijn dat je de Taurine toch eens geprobeerd hebt, is inderdaad een fietsje dat aanzet om te blijven doorduwen. Rugproblemen heb je d'r niet gauw op, zeker niet voor ons Vlaamse land. Bataille des Ardennes, streek van Jalhay, Maasvallei, allemaal geen probleem. Ik heb de fully nog niet gemist. In die mate zelfs dat mijn fully nu mijn 'gewone' fiets is, waar de bevestiging opstaat voor de aanhangfiets van de kleine, en waar ik mee naar de bakker rijdt.
                              De voorbije week zat ik tussen 2 jobs en dus autoloos..maar geen enkel probleem van ondervonden...Integendeel.

Proficiat met je aankoop gTa, het zal allicht de juiste beslissing zijn, gezien je zowat alle high-end modellen kon proberen.
                              Ben je in de buurt van je prijs van de test-Scalpel gebleven ? Ik schat dat je toch wat hebt moeten opleggen ?
                              Spijtig van de zwaardere Lefty, da's gewicht wat veel geld kost om er later af te krijgen. Als je dat interesseert tenminste.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                                Oei ? Ik heb het nochtans zelf afgelezen van hun prijslijst... 2599 ---> 2075

Enige verwijzing voor de prijs die je aanhaalt ?
                                Mountainbike Gids 2007

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                                  Ben je in de buurt van je prijs van de test-Scalpel gebleven ? Ik schat dat je toch wat hebt moeten opleggen ?
                                  Nee, de korting was zéér mooi, en ik heb niet meer betaald dan voor de 2e hands Scalpel 2000. Een beetje minder zelfs.

Comment

• Thx 4 the comments!

Comment

• Und jetzt : moet je zo'n schijfremmen "inremmen"? Zo ja, hoe? Nog niet hard moeten remmen, maar die achteraan huilt wel verschrikkelijk, en die vooraan heeft (nog?) quasi geen dosering...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                        Je hebt duidelijk datgene gekocht waar je je 't beste op voelt en dat is heel belangrijk.
                                        Ja, echt wel. 'n Chance dat ze allemaal kunnen testrijden heb, anders had ik waarschijnlijk 'n "miskoop" gedaan...

Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
                                        Even mierenneuken: ik had er een stuurpen met een kleinere hoek en een riser-stuur op laten zetten, maar dat is maar een detail natuurlijk.
                                        Waarom? Is dat beter/slechter? Ik heb 'm eerst (voor ze 't patroon van de voorvork wisselden) eventjes kort gereden met 'n kortere 0° stem ... en 'k vond dit beter zitten.

Ik overweeg wel om later *misschien* een instelbare voorbouw te plaatsen (Syntace VRO o.i.d.). We zien wel.

Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                                        En een Carbon stuur in riser, filtert nog wat kleine schokken weg.
                                        Ooit komt dat nog wel, zo'n carbon stuur, maar voor 't moment is 't mooi zo.

Wel fijn dat je de Taurine toch eens geprobeerd hebt, is inderdaad een fietsje dat aanzet om te blijven doorduwen. Rugproblemen heb je d'r niet gauw op
                                        Mjah, jij niet, maar jij hebt mijn rug niet, hè. Ik zat er te sportief op, teveel geplooid, wat me 'n krampachtige houding doet aannemen omdat je onbewust je rug wil beschermen.

Proficiat met je aankoop gTa, het zal allicht de juiste beslissing zijn, gezien je zowat alle high-end modellen kon proberen.
                                        Ja, wel blij dat 'k dat kon doen. Is toch eigenlijk wel 'n noodzaak, zo ... en daar heb je toch niet altijd de kans toe hier in België.

Spijtig van de zwaardere Lefty, da's gewicht wat veel geld kost om er later af te krijgen. Als je dat interesseert tenminste.
                                        Eigenlijk niet zo. De Prophet SL is zowiezo al 'n zwaardere fiets, en omdat dit geen racer is interesseert me dat eigenlijk niet echt. Ik zei 't al: ik woog toen zo'n 77 kg (geen grammetje vet, gewoon 'n beer van een motor en een uithouding zonder einde), nu weeg ik er een goeie 92 en van die kracht is maar 'n schijn meer over, en van die uithouding helemaal niks, precies. Wat zou ik dan plots een carbon Lefty steken op 'n Prophet? Ik zou beter eerst zelf 10 kg afvallen in plaats van 400 gr op de voorvork van m'n fiets te gaan zoeken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                          En daar is 'ie dan, thuis.

knappe fiets,
                                          zeker voor een BMW-freak
                                          ('k hoop alleen dat je nooit een WW wordt, dan is die fiets een ramp)

Comment

Working...
                                          X