Oorspronkelijk geplaatst door gTa
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Fietsers-topic
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
'k Zie nu pas dat die z'n demper andersom zit, als bij mij. Bij mij zit 'ie met de brede kant naar onder/achter (waardoor je wel wat makkelijker aan 't hendeltje kan). Maakt dat iets uit?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenEh?
'k Zie nu pas dat die z'n demper andersom zit, als bij mij. Bij mij zit 'ie met de brede kant naar onder/achter (waardoor je wel wat makkelijker aan 't hendeltje kan). Maakt dat iets uit?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
Geen zin om te ruilen met mijn Super V?
BTW, dus toch een riser bar standaard op die Prophet SL. Blijkbaar was er aan de jouwe sowieso al wat gewijzigd.
Check de specs: http://gb.cannondale.com/bikes/06/ce/model-6VE1S.html
Foto:
Comment
-
BTW Gilles, als je eens wil MTB-en in de Vlaamse Ardennen, ik weet wel waar het leuk is. Je zegt maar hoe je het het liefste hebt, en dan kunnen we eens samen biken. Wel nog wat wachten tot mijn knie volledig hersteld is, en zoals ik zei: dat zou toch nog even kunnen duren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
Tsja... zulke reactie had ik wel verwacht, zeker van onze vriend kamikaze.
Enfin, 't zal ne sterke beer zijn hé, dat kan. Ik hou er wel van om met sterke beren te rijden, ik probeer dan zo lang mogelijk aan te klampen om uiteindelijk te moeten lossen, dat is een goede training.
Dus kamikaze, als ge u geroepen voelt om mij op uw terrein (het MTB'en) eens in de vernieling te rijden, laat maar een seintje. Oh ja, ik denk plots aan iets, als je zin hebt, zondag om 9.00u aan de kruisberg in Herentals, 't Bloso parcours aldaar zal voor u waarschijnlijk een watjesparcours zijn, maar voor zo'n asfaltjanet als mij is dat daar al meer dan zwaar genoeg, en a.u.b, heb een beetje medelijden met me hé, wil je?
Nonde Nonde, en 't was echt goed bedoeld. :-(
Herentals is inderdaad helemaal niet mijn ding, ik doe veeeeel liever het klimwerk. Bovendien, en dat heb ik al vermeld, heb ik pas maandag terug een auto en kan ik dus niet ver verplaatsen.
Bovendien, als je van jezelf beweert dat er sterke beer nodig is om je los te rijden, wat vertel je dan over jezelf ? aaaah, en dan mij verwijten
Trouwens, zo lang mogelijk proberen aanklampen bij een sterke beer is niet zo'n goed idee. Je hartslagmeter volgen is stukken beter en je niveau gaat veel sneller omhoog dan je stikkapot te rijden en leeg toe te komen.
Ik vind dat een rare fiets zo'n Prophet, en is moeilijk in een categorie te duwen, wat het dus een universele fiets moet maken. Een cross-country racer is het niet, een enduro zou ik het durven noemen, een echte alpenfully lijkt het mij ook niet..Iets in de categorie van de Speci FSR ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door porschepipo Bekijk BerichtenWaar is het leuk MTB'en in de vlaamse ardennen?
Heb jij plannetjes daarvan?
Plannetjes heb ik niet. Daarvoor moet je bij de toeristische dienst zijn.
Sowieso één van mijn favoriete parcours: de MBO-route in Oudenaarde. Alleen, de wegwijzering is allesbehalve compleet nu. Dat komt omdat de Evian-routes stukken van dat parcours hebben overgenomen.
Brakel zelf vind ik iets te cyclocrossachtig, hoewel er hier ook wel leuke stukken zijn. Ik heb hier zo'n parcours met een paar zeer snelle afdalingen. Je moet wel een beetje de weg kennen, want het over boerenwegels waar je gemakkelijk aan 50 km/h doorvlamt, en dan is het wel handig te weten wat wanneer komt.
Zottegem en Zwalm zijn leuk als je het liever wat vlakker houdt. Ik weet wel een paar leuke single tracks. Jammer dat het er vlakker is.
Als je het voor bossen hebt: Muziekbos nabij Ronse, en natuurlijk het Kluisbos, hoewel het niet altijd op prijs wordt gesteld als je niet op de paden rijdt. Logisch natuurlijk (respect voor de natuur), maar de meest technische stukken, vind je eerder elders.
Anyway, ik ben nooit echt een technische biker geweest, dus in technische afdalingen, ga je mij niet snel als eerste naar beneden zien komen. Enfin, toch niet als ik bike met mijn maten, maar die dalen wel erg goed. Eentje had eens deelgenomen aan een DH-wedstrijd in Frankrijk met een DH-fiets die hij van een studiegenoot had geleend. Hij zat toen in de middenmoot. Niet slecht voor zijn allereerste DH-wedstrijd. En dan moet je ook nog weten dat hij amper 55 kg weegt, wat niet echt in zijn voordeel is natuurlijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk BerichtenVolgens mij niet. Het oogt een beetje vreemd, en minder logisch, maar anderzijds kan je mss wel stellen dat er op die manier minder vuil van het achterwiel op kan spatten (nu ja, bij mij zou dat toch het geval zijn, maar ik heb dan ook geen zitbuis meer tss de demper en de achterband zitten).
Ik zou deze dus omdraaien, om de levensduur van je seal te verlengen.
Edit : ik ben te rap geweest. Ik dacht dat demper compleet ondersteboven stond. Geen probleem dus, laten staan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk BerichtenIk vind dat een rare fiets zo'n Prophet, en is moeilijk in een categorie te duwen, wat het dus een universele fiets moet maken. Een cross-country racer is het niet, een enduro zou ik het durven noemen, een echte alpenfully lijkt het mij ook niet..Iets in de categorie van de Speci FSR ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk BerichtenTiens, dat wist ik niet. En liggen de lagers van de voornaaf dan niet gedeeltelijk bloot?
Go Lefty !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk BerichtenDie liggen inderdaad gedeeltelijk bloot, tot je het voorwiel op zijn plaats schuift en vastzet, dan verdwijnen deze achter het aanpasstuk wat op de naafbevestiging zit. Is echt piece of cake. En je moet niet inzitten of die dikke band wel tussen je HS33 door kan, of pas oppompen na plaatsing van het voorwiel.
Go Lefty !
En zelfs al kon het voorwiel er niet makkelijk uit, dan nog: ik ben een Lefty-fan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk BerichtenDie liggen inderdaad gedeeltelijk bloot, tot je het voorwiel op zijn plaats schuift en vastzet, dan verdwijnen deze achter het aanpasstuk wat op de naafbevestiging zit. Is echt piece of cake. En je moet niet inzitten of die dikke band wel tussen je HS33 door kan, of pas oppompen na plaatsing van het voorwiel.
Go Lefty !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenIk wist ook niet dat 't zo makkelijk was, 'k dacht dat 't meer inhield. 'k Ben zeer positief verrast, yep. En een opgepompte 2.10 gaat inderdaad niet door 'n HS33 heen.
Je had toch snelspanners voor je HS33's? Zonder die dingen was het echt niet te doen een wiel te demonteren. Ik heb ook nog HS33's gehad.
Edit:
Foto van de quick release:
Last edited by Beta; 08/09/2007, 16:06.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk BerichtenNonde Nonde, en 't was echt goed bedoeld. :-(
Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk BerichtenHerentals is inderdaad helemaal niet mijn ding, ik doe veeeeel liever het klimwerk. Bovendien, en dat heb ik al vermeld, heb ik pas maandag terug een auto en kan ik dus niet ver verplaatsen.
Enfin, 't is duidelijk je kan zondag niet. Als je op een andere keer eens zin hebt, geef maar een seintje hé.
Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk BerichtenBovendien, als je van jezelf beweert dat er sterke beer nodig is om je los te rijden, wat vertel je dan over jezelf ? aaaah, en dan mij verwijten
Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk BerichtenTrouwens, zo lang mogelijk proberen aanklampen bij een sterke beer is niet zo'n goed idee. Je hartslagmeter volgen is stukken beter en je niveau gaat veel sneller omhoog dan je stikkapot te rijden en leeg toe te komen.
Als ik ga trainen kan ik het niet laten om me af te beulen. Ik kick er eigenlijk op om me zo op regelmatige basis eens te pletter te rijden (ziekelijk hé?). Vooral als we eens in de Ardennen gaan rijden met die hellingen aldaar is dat tegen mekaar op. Haantjesgedrag, of hoe noemen ze dat?
Oké, niet de beste methode om vooruitgang te maken, ik ben uiteindelijk ook maar een amateurke hé.
Wat voorts nog slecht is aan m'n trainingen (en waar ik van velen kritiek op krijg) is dat ik altijd groot trap.
Op het vlakke trap ik zelden lichter dan 53-17 (of ik moet echt zo dood als ne pier zitten), de verhouding die ik trap varieert altijd van 53-15 tot 53-17 en dat is niet de beste manier. Met het MTB'en vooral merk ik dat ik daardoor enige souplesse mis. Ik probeer dat zwaar trappen wat af te leren, maar het gaat moeilijk...
Comment
-
...Iets anders nu.
Iemand die ervaringen heeft met http://www.futurumshop.nl ?
Ik krijg die zalige Mavic Crossmax SLR wielen maar niet uit mijne kop.
Ze verkopen ze daar voor slechts 619 euro de set, en dat is echt wel goedkoop. Gisteren bij Van Eyck gaan zien en daar stonden ze 709 euro. Ze rekenen ook geen verzendingskosten aan naar België.
Mavic Crossmax SLR ==> http://www.futurumshop.nl/ice.cgi?te...&element=51315
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten...Iets anders nu.
Iemand die ervaringen heeft met http://www.futurumshop.nl ?
Ik krijg die zalige Mavic Crossmax SLR wielen maar niet uit mijne kop.
Ze verkopen ze daar voor slechts 619 euro de set, en dat is echt wel goedkoop. Gisteren bij Van Eyck gaan zien en daar stonden ze 709 euro. Ze rekenen ook geen verzendingskosten aan naar België.
Mavic Crossmax SLR ==> http://www.futurumshop.nl/ice.cgi?te...&element=51315
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenMet het MTB'en vooral merk ik dat ik daardoor enige souplesse mis. Ik probeer dat zwaar trappen wat af te leren, maar het gaat moeilijk...
Concreet: misschien ben je aangesloten bij een wielerclub. Als je daar bij de snelsten van de groep hoort, trap dan een stuk kleiner dan gewoonlijk. Je zal dan toch nog behoorlijk getraind hebben. Je kan het ook doen als je met een maat fietst die trager is natuurlijk.
Comment
Comment