Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Fietsers-topic
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenWel raar dat "enkelen" er zo over denken hé, dat ik niet de enige ben, vind je niet?
Misschien heeft uw postgedrag er iets mee te maken?
Mvg
Ik ga me er in ieder geval van onthouden.
Comment
-
De 2099 voor de Taurine die in de koopgids staat, is blijkbaar enkel het frame... De Lefty SL staat er trouwens in voor liefst 1500 euro dus het zou nogal raar zijn om beiden samen voor 2099 te verkopen. Frameset Taurine + Lefty SL is wel degelijk 2599 euro, en nu dus 2075.
Vandaag meteen maar besteld ! Wordt afgemonteerd met SRAM XO gripshifters en achterderailleur van mijn huidige hardtail, en ook de MAvic SLRs die ik vorige winter kocht voor mijn Scalpel, en waar trouwens niks mis mee is voorlopig.
Voor de rest kies ik waarschijnlijk het SI cranckstel, XT 2008 schijfremmen (kwestie van onderling de wielsets zonder problemen te kunnen wisselen, Scalpel heeft oude XT), FSA zadel- en stuurpen.
Alhoewel ik een Medium heb voor de Scalpel, nu een Large gekocht. Ik heb eens een Caffeine M en L geprobeerd en op die Medium zat ik toch echt te gedrongen. Mijn CAAD2 is trouwens ook een L.
Comment
-
Da's jammer, maar uiteindelijk bijzonder weinig extra voor een schitterende lefty.
Ik hoop van harte dat je niet te lang moet wachten.
Is geen fijn gevoel om de zomer te zien voorbijgaan en je fiets maar niet klaar geraakt.
Gelukkig is de zomer niet spectaculair geweest hier in België, en had ik net mijn fiets om mee te nemen op vakantie.
Veel succes ermee, en goeie keuze !!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk BerichtenDaar ga je toch nog eens wat opzoekwerk voor moeten verrichten. De Lefty SL Speed is namelijk niet zwaarder dan de Ultra Fatty..
De Lefty Speed carbon SL is zo maar eventjes een mega 50 gr. lichter dan de Fatty Ultra DLR. En heeft een veerweg die voor mij persoonlijk een nutteloze 30 mm verder gaat dan de veerweg van de Ultra. Bedankt voor de tip hé vriend, nu heb ik echt spijt dat ik voor de patserige SLR's gekozen heb hoor, ze leveren misschien maar een gewichtsbesparing van een 3 à 400 gr. op tegenover de wielen die ik nu heb steken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk BerichtenAh, juist, dat zal het zijn. Nutteloze discussies voer jij hier met niemand zeker Misschien eens een paar pagina's teruggaan.
Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk BerichtenIk ga me er in ieder geval van onthouden.Last edited by Jakkel; 11/09/2007, 20:26.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk BerichtenDe 2099 voor de Taurine die in de koopgids staat, is blijkbaar enkel het frame... De Lefty SL staat er trouwens in voor liefst 1500 euro dus het zou nogal raar zijn om beiden samen voor 2099 te verkopen. Frameset Taurine + Lefty SL is wel degelijk 2599 euro, en nu dus 2075.
Vandaag meteen maar besteld ! Wordt afgemonteerd met SRAM XO gripshifters en achterderailleur van mijn huidige hardtail, en ook de MAvic SLRs die ik vorige winter kocht voor mijn Scalpel, en waar trouwens niks mis mee is voorlopig.
Voor de rest kies ik waarschijnlijk het SI cranckstel, XT 2008 schijfremmen (kwestie van onderling de wielsets zonder problemen te kunnen wisselen, Scalpel heeft oude XT), FSA zadel- en stuurpen.
Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk BerichtenAlhoewel ik een Medium heb voor de Scalpel, nu een Large gekocht. Ik heb eens een Caffeine M en L geprobeerd en op die Medium zat ik toch echt te gedrongen. Mijn CAAD2 is trouwens ook een L.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenFuck man, je hebt zowaar gelijk!
De Lefty Speed carbon SL is zo maar eventjes een mega 50 gr. lichter dan de Fatty Ultra DLR. En heeft een veerweg die voor mij persoonlijk een nutteloze 30 mm verder gaat dan de veerweg van de Ultra. Bedankt voor de tip hé vriend, nu heb ik echt spijt dat ik voor de patserige SLR's gekozen heb hoor, ze leveren misschien maar een gewichtsbesparing van een 3 à 400 gr. op tegenover de wielen die ik nu heb steken.
Voor quasi hetzelfde geld had je nog veel meer gewicht bespaard...
Je hebt zelfs geen 80mm veerweg nodig op parcours a la herentals, daar kan je zelfs een vaste vork steken, die nog minder kost en nog lichter is...
Die extra 30mm heb je pas nodig voor Ardennen of Alpen. Als je daar effectief nooit komt, is het inderdaad alleen voor het zicht, en daar doe jij niet aan mee he
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk BerichtenDa's juist, maar de besturing wordt wel slechter als de stuurpen te lang wordt, en te ver achter het bracket zitten is nu ook geen oplossing vind ik. Neen, de Large is de goede maat voor mij (1m84).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk BerichtenJe beweerde dat de Lefty zwaarder was
Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichtende rest is je eigen mening, waar je natuurlijk recht op hebt.
Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk BerichtenVoor quasi hetzelfde geld had je nog veel meer gewicht bespaard...
Je hebt zelfs geen 80mm veerweg nodig op parcours a la herentals, daar kan je zelfs een vaste vork steken, die nog minder kost en nog lichter is...
Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk BerichtenDie extra 30mm heb je pas nodig voor Ardennen of Alpen. Als je daar effectief nooit komt, is het inderdaad alleen voor het zicht, en daar doe jij niet aan mee he
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk BerichtenDa's jammer, maar uiteindelijk bijzonder weinig extra voor een schitterende lefty.
Ik hoop van harte dat je niet te lang moet wachten.
Is geen fijn gevoel om de zomer te zien voorbijgaan en je fiets maar niet klaar geraakt.
Gelukkig is de zomer niet spectaculair geweest hier in België, en had ik net mijn fiets om mee te nemen op vakantie.
Veel succes ermee, en goeie keuze !!
Meestal kost een frame apart bij Cannondale amper minder dan het goedkoopste model met dat frame. Toch binnen de betaalbaare prijsklassen.
Voor de rest: idd, een mooie keuze, Tuur! De korting is zeer redelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk BerichtenDa's juist, maar de besturing wordt wel slechter als de stuurpen te lang wordt, en te ver achter het bracket zitten is nu ook geen oplossing vind ik. Neen, de Large is de goede maat voor mij (1m84).
Comment
-
Jakkel, idd niets mis met Shimano of Mavic. Ikzelf heb in mijn racefiets ook DT 240-naven met DT-velgen steken, maar moest ik die niet in uitverkoop te pakken hebben gekregen, dan ging ik mss ook Ksyriums gekocht hebben. Best mooie wielen, ook al zijn wielen met weinig spaken (en nog wel in aluminium) sowieso een beetje een risico. Feit is ook wel dat er met de versies van een paar jaar geleden effectief problemen waren. Nu zijn die grotendeels weg. Enfin, wat betreft de Ksyriums dus.
Nog een klein foutje: Je zei dat je een Headshok hebt, geen Lefty. Een Lefty IS een Headshok, net als de Fatty.
Voor de rest: ieder zijn ding. Je hoeft niet altijd datgene te kopen dat rationeel gezien het beste is, anders zou iedereen hetzelfde hebben, en dat zou maar saai zijn, niet? Zolang je geen superlichte onderdelen koopt en ervan verwacht dat ze zeer duurzaam zijn omdat ze zeer duur zijn, of zolang je geen fake-carbon onderdelen koopt, maakt het mij allemaal niet uit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk BerichtenEen Cannondale-frame koop je best niet apart. Tenzij je een zeer dure fiets wil samenstellen, dan kan je het overwegen.
Meestal kost een frame apart bij Cannondale amper minder dan het goedkoopste model met dat frame. Toch binnen de betaalbaare prijsklassen.
Voor de rest: idd, een mooie keuze, Tuur! De korting is zeer redelijk.
En een Taurine 1 SL met Lefty kost toch al snel een dikke 4000 euro zonder korting.
Totale prijs van mijn Taurine zit ergens rond de 4300 met alles in. Dan is 2000 euro voor het frame nog niet zo heel gek veel. Maar alles is relatief natuurlijk.
Jakkel, nog een tip. Om rode naven te bekomen, bestaat er ook een spuitbus van Motip, ook ideaal voor stuurpennen Stukken goedkoper, en als het gewicht toch niks uitmaakt
Comment
-
Ik heb frame+lefty gekocht omdat ik al 2 wielsets heb voor Lefty. Het zou overdreven zijn om nóg een paar wielen bij te kopen... Ook derailleur en shifters van mijn "oude" hardtail kan ik nog gebruiken.
Los daarvan zou ik zeker content geweest zijn met een Fatty, want ik vind de 11cm veerweg van de Lefty niet nodig (zelfs op de Scalpel niet trouwens). Op mijn CAAD2 heeft de voorvork slechts 6cm veerweg en daar kwam ik doorgaans goed mee weg.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
Jakkel, nog een tip. Om rode naven te bekomen, bestaat er ook een spuitbus van Motip, ook ideaal voor stuurpennen Stukken goedkoper, en als het gewicht toch niks uitmaakt
Spijtig dat je dit niet eerder hebt gezegd, want ik heb nog wat rode verf over van de stuurpen, had me geen cent gekost dus.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk BerichtenJakkel, idd niets mis met Shimano of Mavic. Ikzelf heb in mijn racefiets ook DT 240-naven met DT-velgen steken, maar moest ik die niet in uitverkoop te pakken hebben gekregen, dan ging ik mss ook Ksyriums gekocht hebben. Best mooie wielen, ook al zijn wielen met weinig spaken (en nog wel in aluminium) sowieso een beetje een risico. Feit is ook wel dat er met de versies van een paar jaar geleden effectief problemen waren. Nu zijn die grotendeels weg. Enfin, wat betreft de Ksyriums dus.
Nog een klein foutje: Je zei dat je een Headshok hebt, geen Lefty. Een Lefty IS een Headshok, net als de Fatty.
Voor de rest: ieder zijn ding. Je hoeft niet altijd datgene te kopen dat rationeel gezien het beste is, anders zou iedereen hetzelfde hebben, en dat zou maar saai zijn, niet? Zolang je geen superlichte onderdelen koopt en ervan verwacht dat ze zeer duurzaam zijn omdat ze zeer duur zijn, of zolang je geen fake-carbon onderdelen koopt, maakt het mij allemaal niet uit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk BerichtenAbsoluut waar van die frameprijzen. Maar met een aantal mooie onderdelen is de frameprijs niet de hoofdkost.
En een Taurine 1 SL met Lefty kost toch al snel een dikke 4000 euro zonder korting.
Totale prijs van mijn Taurine zit ergens rond de 4300 met alles in. Dan is 2000 euro voor het frame nog niet zo heel gek veel. Maar alles is relatief natuurlijk.
Mijn Pinarello heb ik bv. ongeveer 2800 € betaald, maar als je alle onderdelen apart rekent aan de adviesprijs, kom je makkelijk aan 4700. Werkuren zijn daar dan nog niet eens bijgerekend.
Enfin, uiteindelijk valt die prijs wel mee, want het frame alleen al kost normaalgezien ongeveer 2600 € (incl. vork, balhoofdstel en zadelpen).
Mijn oude racefiets heb ik ook volledig zelf samengesteld, maar die kostte wel niet zoveel. Niettemin: de prijs was relatief gezien niet hoger dan van een vergelijkbaar model (volledige fiets) van Cannondale (incl. korting).
Comment
Comment