Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fietsers-topic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    Een lefty is zwaarder en heeft een grotere veerweg dan m'n fatty, 'k zou in de verste verte niet weten waarom ik voor een Lefty zou kiezen. En dat jij de mening bent toegedaan dat SLR's 'patserig' zijn dan is dat uw zaak, ik vind dat niet.
    Daar ga je toch nog eens wat opzoekwerk voor moeten verrichten. De Lefty SL Speed is namelijk niet zwaarder dan de Ultra Fatty..

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
      Wel raar dat "enkelen" er zo over denken hé, dat ik niet de enige ben, vind je niet?
      Misschien heeft uw postgedrag er iets mee te maken?

      Mvg
      Ah, juist, dat zal het zijn. Nutteloze discussies voer jij hier met niemand zeker Misschien eens een paar pagina's teruggaan.
      Ik ga me er in ieder geval van onthouden.

      Comment


      • De 2099 voor de Taurine die in de koopgids staat, is blijkbaar enkel het frame... De Lefty SL staat er trouwens in voor liefst 1500 euro dus het zou nogal raar zijn om beiden samen voor 2099 te verkopen. Frameset Taurine + Lefty SL is wel degelijk 2599 euro, en nu dus 2075.

        Vandaag meteen maar besteld ! Wordt afgemonteerd met SRAM XO gripshifters en achterderailleur van mijn huidige hardtail, en ook de MAvic SLRs die ik vorige winter kocht voor mijn Scalpel, en waar trouwens niks mis mee is voorlopig.

        Voor de rest kies ik waarschijnlijk het SI cranckstel, XT 2008 schijfremmen (kwestie van onderling de wielsets zonder problemen te kunnen wisselen, Scalpel heeft oude XT), FSA zadel- en stuurpen.

        Alhoewel ik een Medium heb voor de Scalpel, nu een Large gekocht. Ik heb eens een Caffeine M en L geprobeerd en op die Medium zat ik toch echt te gedrongen. Mijn CAAD2 is trouwens ook een L.

        Comment


        • Da's jammer, maar uiteindelijk bijzonder weinig extra voor een schitterende lefty.
          Ik hoop van harte dat je niet te lang moet wachten.
          Is geen fijn gevoel om de zomer te zien voorbijgaan en je fiets maar niet klaar geraakt.
          Gelukkig is de zomer niet spectaculair geweest hier in België, en had ik net mijn fiets om mee te nemen op vakantie.
          Veel succes ermee, en goeie keuze !!

          Comment


          • Vrijdag kan ik 'm al hebben hoor !!! Het gaat dus om de 2007 modellen waarop nu 20% korting is en waarvan een lijst bestaat met wat er nog beschikbaar is. Technisch verandert er voor het 2008 model niks, enkel de kleuren zijn anders, en dat is compleet bijkomstig...

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
              Daar ga je toch nog eens wat opzoekwerk voor moeten verrichten. De Lefty SL Speed is namelijk niet zwaarder dan de Ultra Fatty..
              Fuck man, je hebt zowaar gelijk!
              De Lefty Speed carbon SL is zo maar eventjes een mega 50 gr. lichter dan de Fatty Ultra DLR. En heeft een veerweg die voor mij persoonlijk een nutteloze 30 mm verder gaat dan de veerweg van de Ultra. Bedankt voor de tip hé vriend, nu heb ik echt spijt dat ik voor de patserige SLR's gekozen heb hoor, ze leveren misschien maar een gewichtsbesparing van een 3 à 400 gr. op tegenover de wielen die ik nu heb steken.







              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                Ah, juist, dat zal het zijn. Nutteloze discussies voer jij hier met niemand zeker Misschien eens een paar pagina's teruggaan.
                Dat hier hopen nutteloze discussies gevoerd zijn is een vaststaand feit... maar moest je 't niet doorhebben, daar gaat het nu niet over hé.


                Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                Ik ga me er in ieder geval van onthouden.
                Doe dat, je hebt toch geen poot om op te staan.
                Last edited by Jakkel; 11/09/2007, 20:26.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                  De 2099 voor de Taurine die in de koopgids staat, is blijkbaar enkel het frame... De Lefty SL staat er trouwens in voor liefst 1500 euro dus het zou nogal raar zijn om beiden samen voor 2099 te verkopen. Frameset Taurine + Lefty SL is wel degelijk 2599 euro, en nu dus 2075.

                  Vandaag meteen maar besteld ! Wordt afgemonteerd met SRAM XO gripshifters en achterderailleur van mijn huidige hardtail, en ook de MAvic SLRs die ik vorige winter kocht voor mijn Scalpel, en waar trouwens niks mis mee is voorlopig.

                  Voor de rest kies ik waarschijnlijk het SI cranckstel, XT 2008 schijfremmen (kwestie van onderling de wielsets zonder problemen te kunnen wisselen, Scalpel heeft oude XT), FSA zadel- en stuurpen.
                  Proficiat Tuur Bo!

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                  Alhoewel ik een Medium heb voor de Scalpel, nu een Large gekocht. Ik heb eens een Caffeine M en L geprobeerd en op die Medium zat ik toch echt te gedrongen. Mijn CAAD2 is trouwens ook een L.
                  Die gedrongenheid had je misschien kunnen aanpassen door een langere stuurpen en/of zadelpen met een grotere offset te monteren. Zo heb ik het althans toch gedaan.

                  Comment


                  • Da's juist, maar de besturing wordt wel slechter als de stuurpen te lang wordt, en te ver achter het bracket zitten is nu ook geen oplossing vind ik. Neen, de Large is de goede maat voor mij (1m84).

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                      Fuck man, je hebt zowaar gelijk!
                      De Lefty Speed carbon SL is zo maar eventjes een mega 50 gr. lichter dan de Fatty Ultra DLR. En heeft een veerweg die voor mij persoonlijk een nutteloze 30 mm verder gaat dan de veerweg van de Ultra. Bedankt voor de tip hé vriend, nu heb ik echt spijt dat ik voor de patserige SLR's gekozen heb hoor, ze leveren misschien maar een gewichtsbesparing van een 3 à 400 gr. op tegenover de wielen die ik nu heb steken.
                      Je beweerde dat de Lefty zwaarder was, de rest is je eigen mening, waar je natuurlijk recht op hebt.
                      Voor quasi hetzelfde geld had je nog veel meer gewicht bespaard...
                      Je hebt zelfs geen 80mm veerweg nodig op parcours a la herentals, daar kan je zelfs een vaste vork steken, die nog minder kost en nog lichter is...
                      Die extra 30mm heb je pas nodig voor Ardennen of Alpen. Als je daar effectief nooit komt, is het inderdaad alleen voor het zicht, en daar doe jij niet aan mee he

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                        Da's juist, maar de besturing wordt wel slechter als de stuurpen te lang wordt, en te ver achter het bracket zitten is nu ook geen oplossing vind ik. Neen, de Large is de goede maat voor mij (1m84).
                        Als je 1.84m groot bent is een large inderdaad beter. Of je moest al heel korte beentjes hebben.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                          Je beweerde dat de Lefty zwaarder was
                          En ik heb al reeds gezegd dat ik fout was, nog niet content?


                          Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                          de rest is je eigen mening, waar je natuurlijk recht op hebt.
                          En nog niet zo'n slechte me dunkt.


                          Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                          Voor quasi hetzelfde geld had je nog veel meer gewicht bespaard...
                          Je hebt zelfs geen 80mm veerweg nodig op parcours a la herentals, daar kan je zelfs een vaste vork steken, die nog minder kost en nog lichter is...
                          Pffff... . M'n Caffeine 4SL is standaard uitgerust met een veervork, de Fatty Ultra zoals je al wel weet. Ik heb geen zin en tijd om bijvoorbeeld een vaste vork te gaan steken (trouwens zo'n vork brengt meestal gans je geometrie in de war), btw, een beetje vering kan nooit kwaad hé, zelfs niet op een parcours à la Herentals. Achteraf zit je dan ook nog met een vork die je moet verkopen, allemaal zever waar 'k geen zin in heb. Waren er Cannondales in de prijsklasse van de 4SL zonder vering dan ging ik voor zo'n model, spijtig genoeg is dat er niet. En moest je 't nog niet weten, ik kick niet op lichtgewichtgedoe, 't zijn nog altijd de benen die het moeten doen. Voor de allerlaatste keer (want je bent blijkbaar nogal héél traag van begrip), ik vind die SLR's gewoonweg knap, niet meer, niet minder, 't is mij niet persé te doen om die onnozele 3 à 400 grammetjes hoor. Is dat nu zo moeilijk te begrijpen 'Mister Shitmano'?


                          Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                          Die extra 30mm heb je pas nodig voor Ardennen of Alpen. Als je daar effectief nooit komt, is het inderdaad alleen voor het zicht, en daar doe jij niet aan mee he
                          Een dikke tien jaar geleden heb ik met een Trek 7000 met vaste vork verschillende wedstrijden gereden in de Ardennen, en dat ging perfect. Hopen janetten met allerlei veergetuig achter mij gelaten hoor, zelfs daar had ik die vering niet nodig, het had waarschijnlijk wel beter geweest, maar enfin, 'k had het niet.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                            Da's jammer, maar uiteindelijk bijzonder weinig extra voor een schitterende lefty.
                            Ik hoop van harte dat je niet te lang moet wachten.
                            Is geen fijn gevoel om de zomer te zien voorbijgaan en je fiets maar niet klaar geraakt.
                            Gelukkig is de zomer niet spectaculair geweest hier in België, en had ik net mijn fiets om mee te nemen op vakantie.
                            Veel succes ermee, en goeie keuze !!
                            Een Cannondale-frame koop je best niet apart. Tenzij je een zeer dure fiets wil samenstellen, dan kan je het overwegen.
                            Meestal kost een frame apart bij Cannondale amper minder dan het goedkoopste model met dat frame. Toch binnen de betaalbaare prijsklassen.

                            Voor de rest: idd, een mooie keuze, Tuur! De korting is zeer redelijk.
                            120d Hatch Edition Sport

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                              Da's juist, maar de besturing wordt wel slechter als de stuurpen te lang wordt, en te ver achter het bracket zitten is nu ook geen oplossing vind ik. Neen, de Large is de goede maat voor mij (1m84).
                              Ah, ik ben dan toch niet de enige die er zo over denkt.
                              120d Hatch Edition Sport

                              Comment


                              • Jakkel, idd niets mis met Shimano of Mavic. Ikzelf heb in mijn racefiets ook DT 240-naven met DT-velgen steken, maar moest ik die niet in uitverkoop te pakken hebben gekregen, dan ging ik mss ook Ksyriums gekocht hebben. Best mooie wielen, ook al zijn wielen met weinig spaken (en nog wel in aluminium) sowieso een beetje een risico. Feit is ook wel dat er met de versies van een paar jaar geleden effectief problemen waren. Nu zijn die grotendeels weg. Enfin, wat betreft de Ksyriums dus.

                                Nog een klein foutje: Je zei dat je een Headshok hebt, geen Lefty. Een Lefty IS een Headshok, net als de Fatty.

                                Voor de rest: ieder zijn ding. Je hoeft niet altijd datgene te kopen dat rationeel gezien het beste is, anders zou iedereen hetzelfde hebben, en dat zou maar saai zijn, niet? Zolang je geen superlichte onderdelen koopt en ervan verwacht dat ze zeer duurzaam zijn omdat ze zeer duur zijn, of zolang je geen fake-carbon onderdelen koopt, maakt het mij allemaal niet uit.
                                120d Hatch Edition Sport

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
                                  Een Cannondale-frame koop je best niet apart. Tenzij je een zeer dure fiets wil samenstellen, dan kan je het overwegen.
                                  Meestal kost een frame apart bij Cannondale amper minder dan het goedkoopste model met dat frame. Toch binnen de betaalbaare prijsklassen.

                                  Voor de rest: idd, een mooie keuze, Tuur! De korting is zeer redelijk.
                                  Absoluut waar van die frameprijzen. Maar met een aantal mooie onderdelen is de frameprijs niet de hoofdkost.
                                  En een Taurine 1 SL met Lefty kost toch al snel een dikke 4000 euro zonder korting.
                                  Totale prijs van mijn Taurine zit ergens rond de 4300 met alles in. Dan is 2000 euro voor het frame nog niet zo heel gek veel. Maar alles is relatief natuurlijk.

                                  Jakkel, nog een tip. Om rode naven te bekomen, bestaat er ook een spuitbus van Motip, ook ideaal voor stuurpennen Stukken goedkoper, en als het gewicht toch niks uitmaakt
                                  Last edited by ; 12/09/2007, 11:42.

                                  Comment


                                  • Ik heb frame+lefty gekocht omdat ik al 2 wielsets heb voor Lefty. Het zou overdreven zijn om nóg een paar wielen bij te kopen... Ook derailleur en shifters van mijn "oude" hardtail kan ik nog gebruiken.

                                    Los daarvan zou ik zeker content geweest zijn met een Fatty, want ik vind de 11cm veerweg van de Lefty niet nodig (zelfs op de Scalpel niet trouwens). Op mijn CAAD2 heeft de voorvork slechts 6cm veerweg en daar kwam ik doorgaans goed mee weg.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten

                                      Jakkel, nog een tip. Om rode naven te bekomen, bestaat er ook een spuitbus van Motip, ook ideaal voor stuurpennen Stukken goedkoper, en als het gewicht toch niks uitmaakt
                                      Shit seg! Dat ik daar niet zelf opgekomen ben, dommerik dat ik ben. Weer opnieuw zo'n meganuttige tip van u. Zou ik die bestelling nog kunnen annuleren denk je?
                                      Spijtig dat je dit niet eerder hebt gezegd, want ik heb nog wat rode verf over van de stuurpen, had me geen cent gekost dus.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
                                        Jakkel, idd niets mis met Shimano of Mavic. Ikzelf heb in mijn racefiets ook DT 240-naven met DT-velgen steken, maar moest ik die niet in uitverkoop te pakken hebben gekregen, dan ging ik mss ook Ksyriums gekocht hebben. Best mooie wielen, ook al zijn wielen met weinig spaken (en nog wel in aluminium) sowieso een beetje een risico. Feit is ook wel dat er met de versies van een paar jaar geleden effectief problemen waren. Nu zijn die grotendeels weg. Enfin, wat betreft de Ksyriums dus.

                                        Nog een klein foutje: Je zei dat je een Headshok hebt, geen Lefty. Een Lefty IS een Headshok, net als de Fatty.

                                        Voor de rest: ieder zijn ding. Je hoeft niet altijd datgene te kopen dat rationeel gezien het beste is, anders zou iedereen hetzelfde hebben, en dat zou maar saai zijn, niet? Zolang je geen superlichte onderdelen koopt en ervan verwacht dat ze zeer duurzaam zijn omdat ze zeer duur zijn, of zolang je geen fake-carbon onderdelen koopt, maakt het mij allemaal niet uit.
                                        Proficiat Bikefreak, ik kan me eens vinden in een post van u. Kom je niet dikwijls tegen hé?

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                                          Absoluut waar van die frameprijzen. Maar met een aantal mooie onderdelen is de frameprijs niet de hoofdkost.
                                          En een Taurine 1 SL met Lefty kost toch al snel een dikke 4000 euro zonder korting.
                                          Totale prijs van mijn Taurine zit ergens rond de 4300 met alles in. Dan is 2000 euro voor het frame nog niet zo heel gek veel. Maar alles is relatief natuurlijk.
                                          Dat is waar ik op doel: de winstmarge is op dure fietsen groter dan op goedkope fietsen. M.a.w. een dure fiets stel je beter zelf samen, want dat komt je goedkoper uit, zeker als je een paar koopjes kan doen.
                                          Mijn Pinarello heb ik bv. ongeveer 2800 € betaald, maar als je alle onderdelen apart rekent aan de adviesprijs, kom je makkelijk aan 4700. Werkuren zijn daar dan nog niet eens bijgerekend.
                                          Enfin, uiteindelijk valt die prijs wel mee, want het frame alleen al kost normaalgezien ongeveer 2600 € (incl. vork, balhoofdstel en zadelpen).
                                          Mijn oude racefiets heb ik ook volledig zelf samengesteld, maar die kostte wel niet zoveel. Niettemin: de prijs was relatief gezien niet hoger dan van een vergelijkbaar model (volledige fiets) van Cannondale (incl. korting).
                                          120d Hatch Edition Sport

                                          Comment

                                          Working...
                                          X