Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fietsers-topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
    Neen, waarom ?
    Euhm... misschien omdat je in het recente verleden niet zo lovend was over deze wielen?

Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
    Je doel was om vette opvallende wielen te hebben, dat is je duidelijk gelukt.
    Ik hoop echt dat je er geen problemen mee krijgt.
    'k Hoop het ook.

Hoe zit dat trouwens met je garantie via futurumshop, als je bevoorbeeld een spaak over hebt na de 2e rit of zo ? Waarmee ik niet wil zeggen dat dat sowieso gebeurt...
    Hmmm... die vraag heb ik mezelf ook al gesteld. De garantiekaart is bijgeleverd maar ze is niet ingevuld, wat de 'gewone' dealer normaal wel doet. Misschien dat je het aankoopfactuur kan laten gelden als garantie? Ik moet dat eigenlijk eens een keer goed uitpluizen. Enfin, moest er volgende week een spaak breken dan ga 'k een nieuwe bij Van Eyck halen en vervang ik ze zelf. Voor de 90 euro dat ik de set goedkoper heb als bij Van Eyck kan ik wel een paar nieuwe spaken kopen zeker?

Comment

• Hehe, ik ben nog steeds niet lovend over deze wielen hoor
      Maar ze vallen wel op.

Voor 90 euro verschil heb je ze online besteld ? Dat had ik persoonlijk niet gedaan...Anderzijds, de garantieperikelen van Van Eyck, dat wil je niet weten...

Comment

Hehe, ik ben nog steeds niet lovend over deze wielen hoor
        Net daarom dat ik misschien een andere reactie had verwacht? Enfin soit, laat maar... je weet best wat ik bedoel. De zware uitspraken waar je je wel eens aan zondigde de voorbije weken blijven de laatste dagen uit. Je bent duidelijk aan een charmeoffensief begonnen, goed zo.

Voor 90 euro verschil heb je ze online besteld ? Dat had ik persoonlijk niet gedaan...Anderzijds, de garantieperikelen van Van Eyck, dat wil je niet weten...
        Ah zo, en waarom niet als ik vragen mag? Voor 90 euro kan je al 't één en 't ander doen hé, en ze werden gratis thuis geleverd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
          Enige nadeel aan de triple: weegt meer.
          Als je regelmatig op verplaatsing fietst, kan je wel een triple overwegen.
          Dat maakt niet uit, ik ben gewoon van met een stalen rond te fietsen he

Als die nu 8.5 of 9 kilo weegt speelt me totaal geen rol, als't maar goed bolt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
            Net daarom dat ik misschien een andere reactie had verwacht? Enfin soit, laat maar... je weet best wat ik bedoel. De zware uitspraken waar je je wel eens aan zondigde de voorbije weken blijven de laatste dagen uit. Je bent duidelijk aan een charmeoffensief begonnen, goed zo.

Ah zo, en waarom niet als ik vragen mag? Voor 90 euro kan je al 't één en 't ander doen hé, en ze werden gratis thuis geleverd.
            Charme offensief niet hoor, ik heb me erbij neergelegd dat je perse die wielen wou, alleen voor het zicht.

90 euro winst die je op dik 600 euro haalt, is mij te weinig om de extra moeite te verantwoorden in geval van garantieproblemen. Daarom hoop ik dat je er geen ellende mee hebt, en daarom had ik het niet gedaan.

Comment

Van Eyck is goed om onderdelen zo goedkoop mogelijk te kunnen aankopen. That's it.
              Ik heb iemand gekend die er gewerkt heeft, en mijn fiets steek ik er niet meer binnen, zoveel is zeker. Trouwens, bij één van mijn fietsen, hebben ze ook eens iets zeer vreemds gedaan.
              Op de wielen na, komt in feite mijn hele Pina van ginder. Goedkoop had ik hem wel.
              120d Hatch Edition Sport

Comment

Charme offensief niet hoor, ik heb me erbij neergelegd dat je perse die wielen wou, alleen voor het zicht.
                Je hebt deels gelijk, ik heb ze voor het zicht gekocht. Maar het gewichtsvoordeel (uiteindelijk blijkt het zelfs een vrij aanzienlijke 470gr. te zijn) hebben de doorslag gegeven om ze te kopen. Enkel en alleen voor het zicht kopen is het dus zeker niet geweest.

90 euro winst die je op dik 600 euro haalt, is mij te weinig om de extra moeite te verantwoorden in geval van garantieproblemen. Daarom hoop ik dat je er geen ellende mee hebt, en daarom had ik het niet gedaan.
                M'n eerste koersfiets op m'n twaalfde was uitgerust met de toen overbekende (één van de eerste grijs/zwart geanodiseerde velgen op de markt trouwens) Mavic GP4 tubevelgen. Sindsdien heb ik altijd met Mavic velgen gereden en buiten één gescheurde Mavic CXP velg heb ik nooit problemen met Mavic produkten gehad. Ik wil voor 90 euro gerust het risico nemen dat er eventueel iets met de wielen zou kunnen mislopen en ik garantieproblemen zou hebben. Je zegt het trouwens zelf dat het bij Van Eyck bol staat van de garantieperikelen. In eindeffect lijkt die volgens u 'slechts' 90 euro besparing dan toch niet zo slecht te zijn hé, niet?

Comment

• Wat is dat nu toch voor geleuter over garantie. Futurumshop geeft ook garantie. Enige nadeel is dat je heel de zooi eerst zelf naar ginder moet sturen in het geval dat je er meent aanspraak te kunnen op maken.
                  120d Hatch Edition Sport

Comment

Wat is dat nu toch voor geleuter over garantie. Futurumshop geeft ook garantie. Enige nadeel is dat je heel de zooi eerst zelf naar ginder moet sturen in het geval dat je er meent aanspraak te kunnen op maken.
                    Ik zeg ook niet dat ik geen garantie heb hé. 't Zal uiteindelijk, moest het zover komen, wel een hoop meer gezever zijn om op je garantie aanspraak te kunnen maken.

Comment

Ik zeg ook niet dat ik geen garantie heb hé. 't Zal uiteindelijk, moest het zover komen, wel een hoop meer gezever zijn om op je garantie aanspraak te kunnen maken.
                      Waarom denk je dat? Ik zie niet in waarom ze er moeilijker zouden over doen dan elders. Het is niet dat ze die garantie zelf moeten afhandelen, right.
                      120d Hatch Edition Sport

Comment

Waarom denk je dat? Ik zie niet in waarom ze er moeilijker zouden over doen dan elders. Het is niet dat ze die garantie zelf moeten afhandelen, right.
                        Dat zeg je gedeeltelijk zelf hier: http://www.vtm.be/auto/forum/showpos...postcount=1009

Trouwens, als ik bij mijn dealer een setje had gekocht dan zou ik bij een eventueel schadegeval van m'n SLR's onmiddellijk een vervangsetje krijgen zodat ik verder zou kunnen. Met je plaatselijke dealer kan je beter overleggen, de zaak wat pushen,... . Enfin, er zijn pakken voordelen aan verbonden om een product bij de plaatselijke fietsenboer te kopen dan bij een online shop ver weg, dat is gewoon een feit. Anderzijds wil ik gerust het risico lopen voor een besparing van 90 euro (tot misschien zelfs 150 euro als ik bij de de dealer had gekocht) op een eventueel schadegeval. Bekijk die meerprijs van bij de plaatselijke dealer als een soort verzekering die je betaalt, als er niets misloopt heb je 't niet nodig, bij misérie wel. Ik neem het risico, omdat ik vind dat 90 euro toch nog steeds een redelijk bedrag is, en naar mijn inziens de SLR velgen toch vrij betrouwbaar zijn, niet meer, niet minder.

Comment

Dat zeg je gedeeltelijk zelf hier: http://www.vtm.be/auto/forum/showpos...postcount=1009

Trouwens, als ik bij mijn dealer een setje had gekocht dan zou ik bij een eventueel schadegeval van m'n SLR's onmiddellijk een vervangsetje krijgen zodat ik verder zou kunnen. Met je plaatselijke dealer kan je beter overleggen, de zaak wat pushen,... . Enfin, er zijn pakken voordelen aan verbonden om een product bij de plaatselijke fietsenboer te kopen dan bij een online shop ver weg, dat is gewoon een feit. Anderzijds wil ik gerust het risico lopen voor een besparing van 90 euro (tot misschien zelfs 150 euro als ik bij de de dealer had gekocht) op een eventueel schadegeval. Bekijk die meerprijs van bij de plaatselijke dealer als een soort verzekering die je betaalt, als er niets misloopt heb je 't niet nodig, bij misérie wel. Ik neem het risico, omdat ik vind dat 90 euro toch nog steeds een redelijk bedrag is, en naar mijn inziens de SLR velgen toch vrij betrouwbaar zijn, niet meer, niet minder.

Ah, ik dacht dat je bedoelde dat een online winkel moeilijker zou doen over de garantie dan een winkel uit de buurt.
                          Trouwens, pushen kan je bij een online winkel ook.
                          En wat dat vervangsetje betreft: je hebt toch ook nog je originele wielen, dus waarom zou je een vervangsetje willen? Of heb je die andere wielen verkocht?
                          Ik bestel zelf ook regelmatig zaken gewoon online. Voornamelijk electronica, maar ook andere zaken. Mijn DT-wielen komen trouwens van S-Tec-Sports, een online winkel uit Duitsland. Ik heb ze daar kunnen kopen tegen zowat de helft van de adviesprijs, dus je moet wel zot zijn om ze te laten liggen voor die prijs. Die winkel is in feite ook voor andere onderdelen zeer goedkoop. Er vallen altijd koopjes te doen.
                          120d Hatch Edition Sport

Comment

Ah, ik dacht dat je bedoelde dat een online winkel moeilijker zou doen over de garantie dan een winkel uit de buurt.
                            Nee hoor, bedoelde ik niet. Nooit gezegd dacht ik.

Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
                            Trouwens, pushen kan je bij een online winkel ook.
                            Klopt, maar bij je dealer gaat dat net iets gemakkelijker, face to face bijvoorbeeld is een methode die net iets beter werkt.

En wat dat vervangsetje betreft: je hebt toch ook nog je originele wielen, dus waarom zou je een vervangsetje willen? Of heb je die andere wielen verkocht?
                            Nu wel, maar als ik het morgen verkoop niet meer hé. Ik spreek trouwens in het algemeen, als je geen reservesetje hebt, sta je daar.

Ik bestel zelf ook regelmatig zaken gewoon online. Voornamelijk electronica, maar ook andere zaken. Mijn DT-wielen komen trouwens van S-Tec-Sports, een online winkel uit Duitsland. Ik heb ze daar kunnen kopen tegen zowat de helft van de adviesprijs, dus je moet wel zot zijn om ze te laten liggen voor die prijs. Die winkel is in feite ook voor andere onderdelen zeer goedkoop. Er vallen altijd koopjes te doen.
                            Kan zijn...

Comment

Nee hoor, bedoelde ik niet. Nooit gezegd dacht ik.
                              Nee, je zei het idd niet. Daarom dat ik uitleg wou.
                              Anyway, laat je niet van de wijs brengen en geniet van je wielen.
                              120d Hatch Edition Sport

Comment

Anyway, laat je niet van de wijs brengen en geniet van je wielen.
                                Zal ik zeker doen!

Comment

• Inderdaad Jakkel, ik zou het originele set houden. Dan kan je sowieso blijven fietsen. In het beste geval, staat het stof te verzamelen, maar in verkoop ga je er niet veel voor krijgen, in vergelijking wat de set waard is voor jou...

Comment

Inderdaad Jakkel, ik zou het originele set houden. Dan kan je sowieso blijven fietsen. In het beste geval, staat het stof te verzamelen, maar in verkoop ga je er niet veel voor krijgen, in vergelijking wat de set waard is voor jou...
                                    Ik dacht er net hetzelfde over.

Comment

• Een vraagje.

Ik kan deze fiets kopen aan een aantrekkelijk prijsje. Tis te zeggen deze fiets maar dan het model van 2 jaar geleden. Is nog bijna hetzelfde alleen de ultegra groep is met 9 ipv 10 versnellingen.

Voor de rest volledig ultegra, fatsoenlijke wielen carbon vorkje, kortom degelijk fietsje.

Wat vinden jullie een billijke prijs voor zo een fiets van 2 jaar oud? Pas op, nieuw he, niet mee gereden, staat zo 2 jaar in de showroom.

Morgen rij ik er terug naartoe, hij ging hem eens oppoetsen en in orde maken dat ik er eens een klein testritje mee kon doen.

Graag dus snel een antwoord

Comment

• Er zijn wel meer verschillen tussen de oude en de nieuwe Ultegra dan enkel die extra versnelling hoor. De hele groep is vervangen geweest.
                                        Veel hangt af van de prijs die men ervoor vraagt natuurlijk. Hoeveel korting krijg je eigenlijk? Minder dan 30 % is sowieso niet vet.
                                        120d Hatch Edition Sport

Comment

Er zijn wel meer verschillen tussen de oude en de nieuwe Ultegra dan enkel die extra versnelling hoor. De hele groep is vervangen geweest.
                                          Veel hangt af van de prijs die men ervoor vraagt natuurlijk. Hoeveel korting krijg je eigenlijk? Minder dan 30 % is sowieso niet vet.
                                          hij kostte toen 1399 en vraagt nu 850.

Juist het budget wat ik eigenlijk wou uitgeven eigenlijk maar dan voorzien voor een 105 zonder carbon, nu heb ik een ultegra (weliswaar een oudere) met carbon vork, ik zag daar wel een betere deal in precies.

Maar ik heb nog steeds de vraag bij hoe veel scheelt die oude ultegra nu tegen bvb een nieuwe 105 nu?

Comment

Working...
                                          X