Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fietsers-topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
    hij kostte toen 1399 en vraagt nu 850.

Juist het budget wat ik eigenlijk wou uitgeven eigenlijk maar dan voorzien voor een 105 zonder carbon, nu heb ik een ultegra (weliswaar een oudere) met carbon vork, ik zag daar wel een betere deal in precies.

Maar ik heb nog steeds de vraag bij hoe veel scheelt die oude ultegra nu tegen bvb een nieuwe 105 nu?
    Euh, hoe druk je dat uit? Gewicht? Prestaties en kwaliteit laten zich moeilijk in cijfers gieten. Bovendien weet ik het antwoord niet, want ik heb er nog geen test over gelezen. Ik weet wel dat elk onderdeel van de huidige Ultegra vernieuwd is geweest. Op de ketting na misschien.

850 € lijkt mij wel een goeie prijs. Zeker aangezien de normale prijs ook relatief laag ligt.

Ik heb de vorige Ultegra gehad, en die groep werkt goed. Het zou me verbazen mocht die slechter zijn dan de huidige 105. OK, de trapas is nog van een iets ouder type, maar voor de rest ...
    Laat het mij zo stellen: in functioneren ga je volgens mij geen verschil voelen met de huidige 105.
    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
      Euh, hoe druk je dat uit? Gewicht? Prestaties en kwaliteit laten zich moeilijk in cijfers gieten. Bovendien weet ik het antwoord niet, want ik heb er nog geen test over gelezen. Ik weet wel dat elk onderdeel van de huidige Ultegra vernieuwd is geweest. Op de ketting na misschien.

850 € lijkt mij wel een goeie prijs. Zeker aangezien de normale prijs ook relatief laag ligt.

Ik heb de vorige Ultegra gehad, en die groep werkt goed. Het zou me verbazen mocht die slechter zijn dan de huidige 105. OK, de trapas is nog van een iets ouder type, maar voor de rest ...
      Laat het mij zo stellen: in functioneren ga je volgens mij geen verschil voelen met de huidige 105.
      Oke, dan heb ik morgen een nieuwe fiets denk ik

Comment

Oke, dan heb ik morgen een nieuwe fiets denk ik
        OK, nice!
        Wel zeker zijn dat die fiets de juiste maat voor je is!
        120d Hatch Edition Sport

Comment

• 850 is een correcte prijs, ook de "oude" ultegra is een zeer degelijke groep !!

Comment

• tis een 58 cc 60 center top, voor mijn 1m85 is dat perfect.

Comment

• Ongelooflijk wat voor een twijfelaar ik ben op dat vlak he, heb bijna 3/4 jaar nodig gehad om tot dit besluit te komen

Comment

tis een 58 cc 60 center top, voor mijn 1m85 is dat perfect.
                Dat zou best wel eens kunnen.
                120d Hatch Edition Sport

Comment

• Op een oudere Fondriest koersfiets heb ik nog een 105 groep gehad, toen was er nog geen sprake van SRAM op koersfiets en was Campa te duur voor wat ik ermee deed.
                  Die 105 groep schakelde al vlot, waren de remgrepen waar je ook al mee schakelde, het prille begin van Dualcontrol. Nen nieuwe Ultegra zal dus zeker wel vlot schakelen.

Ook een Carbon voorvork is een pluspunt voor de demping van de schokken...Ik ben bijzonder te spreken over de dempende eigenschappen van carbon..

Succes ermee !!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                    Op een oudere Fondriest koersfiets heb ik nog een 105 groep gehad, toen was er nog geen sprake van SRAM op koersfiets en was Campa te duur voor wat ik ermee deed.
                    Die 105 groep schakelde al vlot, waren de remgrepen waar je ook al mee schakelde, het prille begin van Dualcontrol. Nen nieuwe Ultegra zal dus zeker wel vlot schakelen.

Ook een Carbon voorvork is een pluspunt voor de demping van de schokken...Ik ben bijzonder te spreken over de dempende eigenschappen van carbon..

Succes ermee !!

Dura Ace had al langer van die remgrepen hoor. Ik geloof dat de eerste STI's voor Dura Ace er waren in 1991. Ultegra volgde een jaar laten, en 105 nog eens een jaar later. De STI's zijn tegenwoordig al een pak beter geworden.
                    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
                      Dura Ace had al langer van die remgrepen hoor. Ik geloof dat de eerste STI's voor Dura Ace er waren in 1991. Ultegra volgde een jaar laten, en 105 nog eens een jaar later. De STI's zijn tegenwoordig al een pak beter geworden.
                      Ik ben geen shimano kenner he ;-)

Comment

Ik ben geen shimano kenner he ;-)

Ach ja. Ik kan er ook een jaartje naast zitten hoor. Ik heb immers altijd meer de MTB-wereld dan de racefietsenwereld gevolgd.
                        In feite ben je zoals H-Ball?

Als biker moet je weten over wie ik het heb, en waarom.
                        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Is H-Ball een nickname ? Geen idee over wie je het hebt.

Comment

• Ik heb deze voormiddag de Crossmax SLR wielen eens aan een uitgebreide test onderworpen.

Een tocht van een drietal uurtjes met afwisselend terrein, nijdige klimmetjes en afdalingen (met en zonder boomwortels), korte opeenvolgende bochtjes, mul zand, hard zand, ondiepe putten, iets diepere putten,... ;
                            Enfin, zowat ongeveer alles wat je hier in de kempen kan tegenkomen.
                            En ik weet niet hoe het komt dat de geteste SLR wielen van kamikaze naar alle kanten zwiepten, die van mij doen het in elk geval niet. Ik vind deze wielen superstijf, zelfs nog iets stijver dan de originele Mavic XM317 32-gaats wielen. Ze sturen messcherp en zijn heel wendbaar.

M.a.w., ik ben supertevreden!!

Comment

Is H-Ball een nickname ? Geen idee over wie je het hebt.
                              Google zegt mij dit over H-Ball.

"Greg Herbold, alias H-Ball: Mediagenieke Team Miyata rijder die behalve hard kon fietsen ook de hand heeft gehad in de ontwikkeling van tal van producten (RockShox, SPD, div. Onza producten, GripShift):"

Bron: http://www.dirty-pages.net/forum/vie...03a5d54a289bd2

Comment

• Eigenlijk vind ik dit wel een zalig kleurtje...

Comment

Is H-Ball een nickname ? Geen idee over wie je het hebt.
                                  Dat is de nickname van Greg Herbold, de eerste wereldkampioen down-hill, en een cult-figuur uit het wereldje.

Check: http://en.wikipedia.org/wiki/Greg_Herbold
                                  En je vindt nog wel een hoop meer over hem.

Edit:
                                  Jakkel was me voor.
                                  Kennen jullie hem echt niet? Hij dook destijds regelmatig op in tijdschriften als Bike (uit Duitsland).
                                  120d Hatch Edition Sport

Comment

• Ik ben met m'n nieuwe fiets gaan fietsen en ik ben heel content

Comment

• Nu eerst douchen want ik stink

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                        Ik heb deze voormiddag de Crossmax SLR wielen eens aan een uitgebreide test onderworpen.

Een tocht van een drietal uurtjes met afwisselend terrein, nijdige klimmetjes en afdalingen (met en zonder boomwortels), korte opeenvolgende bochtjes, mul zand, hard zand, ondiepe putten, iets diepere putten,... ;
                                        Enfin, zowat ongeveer alles wat je hier in de kempen kan tegenkomen.
                                        En ik weet niet hoe het komt dat de geteste SLR wielen van kamikaze naar alle kanten zwiepten, die van mij doen het in elk geval niet. Ik vind deze wielen superstijf, zelfs nog iets stijver dan de originele Mavic XM317 32-gaats wielen. Ze sturen messcherp en zijn heel wendbaar.

M.a.w., ik ben supertevreden!!

Gewicht is de factor hier Jakkel, ik weeg er droog aan de haak 86. Da's teveel voor die kleurboekjes
                                        Bovendien moet je eens met goede lichte wielen rijden, en merk je dadelijk het verschil. Ook het gewicht is dan nog lager, en dat effect heb je al gevoeld.

Comment

Ik ben met m'n nieuwe fiets gaan fietsen en ik ben heel content
                                          Mooi zo.
                                          Congrats.
                                          120d Hatch Edition Sport

Comment

Working...
                                          X