Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Gewicht is de factor hier Jakkel, ik weeg er droog aan de haak 86.
Volgens futurumshop zijn die wielen geschikt voor berijders tot 120kg, waarschijnlijk verkoopspraatjes, maar toch, 86 zullen ze dan wel verdragen zeker?
Trouwens dat die wielen een wereld van verschil veroorzaken (naar alle kanten zwiepen bij u, superstijf bij mij) door die extra 12 kilootjes van u kan ik (en niet alleen ik) moeilijk vatten.
Je mag misschien groot van gestalte zijn in uw kopke ben je een echt klein kind hoor. We weten het nu stilaan wel wat je van die wielen denkt. Moet je dat nu elke keer opnieuw herhalen? Zit jij met een bepaalde frustratie ergens?
Om een overbekend citaat van u te gebruiken: "Kruip eens wat meer op uw fiets en vecht het sportief uit, ik ben altijd bereid om eens mee te rijden."
Jakkel, laat 'm doen! Je hebt voor- en tegenstanders van élk merk, en de ene argumenteert al wat beter dan de andere. 't Belangrijkste is dat jij tevreden bent met je SLR's ... en dat moét ook wel want het zijn weldegelijk goeie wielen, daarom niet hét beste (een Ferrari Enzo is nog altijd trager dan een Ferrari F1), maar wel zeer goed. En licht. En suuuuuuperknap.
Ik zou toch binnenkort 'es moeten m'n voorbouw in 't rood zetten.
En morgen doe ik misschien de 6e Veldtoertoch Soenens mee in Ingelmunster. Eerste offroad-werk met de nieuwe profeet.
Ik vraag me af of de SLR's zelfs niet stijver zijn dan de SL's. Bij de Ksyriums is het toch zo dat de ES-versie stijver is dan de iets goedkopere SL-versie. Daarmee heb ik uiteraard niets gezegd over de stevigheid.
Ik vraag me af of de SLR's zelfs niet stijver zijn dan de SL's. Bij de Ksyriums is het toch zo dat de ES-versie stijver is dan de iets goedkopere SL-versie. Daarmee heb ik uiteraard niets gezegd over de stevigheid.
Dit citaat uit die tekst beschrijft net wat ik ook ervaar met de SLR's. "After a couple of hours on the SLR I was impressed by it’s lateral rigidity and acceleration."
Nog een review. Iedereen is onder de indruk van de stijfheid van de SLR's.
Jij ziet ook alleen maar wat je graag ziet zeker, en dus de laatste review niet ????
ONNOZELAAR
Handelt die laatste post over de stijfheid slimmeke? Trouwens die gast is vol lof over Shimano XTR wielen. Klopt ook niet volgens u hé. Want hoe noemde je dat merk ook alweer? Oh ja, Shitmano zeker?
Trouwens, uitzonderingen bevestigen de regel, uw wieltjes zullen zeker NOOIT voor problemen zorgen? Yeah right.
ONNOZELAAR!
Om mij eronder door te klappen zult ge met iets anders moeten afkomen ze ventje.
Spartel nog maar gerust wat verder, ik geniet.
Ik kan Kamikaze ergens wel begrijpen, maar het ligt er bij hem veel te dik op dat hij tegen alles is wat het grote publiek koopt. Hij zou verdorie blij moeten zijn dat de mensen niet allemaal hetzelfde willen kopen als wat hij zelf prefereert.
Ikzelf ben het stadium van exclusief materiaal willen, enkel en alleen omdat het exclusief is, al lang voorbij. Ik kan dergelijk materiaal uiteraard og wel smaken, en ik koop het ook wel, maar het hoeft niet per sé.
Ach, vroeger waren merken als Cannondale en Oakley exclusief voor MTB-ers en andere coole sporters (in het geval van Oakley), maar nu koopt iedereen die twee. OK, het is jammer, maar je kan er toch niets aan doen.
Ik kan Kamikaze ergens wel begrijpen, maar het ligt er bij hem veel te dik op dat hij tegen alles is wat het grote publiek koopt. Hij zou verdorie blij moeten zijn dat de mensen niet allemaal hetzelfde willen kopen als wat hij zelf prefereert.
Ikzelf ben het stadium van exclusief materiaal willen, enkel en alleen omdat het exclusief is, al lang voorbij. Ik kan dergelijk materiaal uiteraard og wel smaken, en ik koop het ook wel, maar het hoeft niet per sé.
Ach, vroeger waren merken als Cannondale en Oakley exclusief voor MTB-ers en andere coole sporters (in het geval van Oakley), maar nu koopt iedereen die twee. OK, het is jammer, maar je kan er toch niets aan doen.
Hoho, exclusief is dat niet hoor. Is zelfs dezelfde prijs, of net ietsje meer dan die SLR wielen. Da's dus evengoed voor het grote publiek hoor.
Of die dingen nu goed of slecht zijn, veel mensen wil ze per se hebben zonder de mindere kanten te willen zien, zoals bewezen..
Jakkel, mocht je iets kalmeren, zou het je zijn opgevallen dat ik je voorstelde om ook eens naar de XT wielen te kijken. Laat dus duidelijk zijn, maar ik zal het je nog even expliciet zeggen, dat ik nog eerder ShiTmano wielen zou kopen dan Mavic's. Maar dat wil je allicht ook niet lezen, evenmin als de lagerproblemen waar ik het ook al enkele pagina's over heb en die in de laatste post van je aangehaalde review ook staan...
We kunnen er blijven over zagen, maar ik ga dat niet meer doen, zoals eerder beloofd.
Hou dus je koosnaampjes maar voor jezelf en geniet van je flashy wieltjes.
Tel hier nog eens bij dat je een handgemaakte set hebt van bij een vakman, niet een of andere farbrieksband, dan kan je snel opmaken dat je, ik zal het voorzichtig uitdrukken, allicht een betere set hebt. Maar inderdaad, en ik zeg het nog eens, ieder zijn verantwoorde keuze.
Kamikaze, wat ik bedoelde is dat iemand die weinig van fietsen kent, dikwijls zal opteren voor speciaal uitziende wielen (hoge velgen, weinig spaken, ...). Weinigen zullen zich geroepen voelen 500 € of meer te spenderen aan een paar wielen die er net hetzelfde uitzien als een paar wielen van 100 €.
Iemand die er niet al te veel van kent, zal dus ook geen DT-wielen kopen.
Ik weet eigenlijk niet goed hoe het nu is met dat merk, maar vroeger was Yeti toch ook een zeer aantrekkelijk MTB-merk. En de Manitou-frames vond ik ook reteknap, maar die maken ze niet meer, dacht ik.
Nu, exclusief materiaal kopen om exclusief materiaal te kopen, is ook niet altijd de beste keuze als je kwaliteit wil. Het kan dus nog wel een stukje exclusiever dan de merken die ik hierboven reeds noemde (uiteraard), maar er moet nog een beetje research in de producten zitten ook + ze moeten zeer goede kwaliteit leveren.
Kamikaze, wat ik bedoelde is dat iemand die weinig van fietsen kent, dikwijls zal opteren voor speciaal uitziende wielen (hoge velgen, weinig spaken, ...). Weinigen zullen zich geroepen voelen 500 € of meer te spenderen aan een paar wielen die er net hetzelfde uitzien als een paar wielen van 100 €.
Iemand die er niet al te veel van kent, zal dus ook geen DT-wielen kopen.
Ik weet eigenlijk niet goed hoe het nu is met dat merk, maar vroeger was Yeti toch ook een zeer aantrekkelijk MTB-merk. En de Manitou-frames vond ik ook reteknap, maar die maken ze niet meer, dacht ik.
Nu, exclusief materiaal kopen om exclusief materiaal te kopen, is ook niet altijd de beste keuze als je kwaliteit wil. Het kan dus nog wel een stukje exclusiever dan de merken die ik hierboven reeds noemde (uiteraard), maar er moet nog een beetje research in de producten zitten ook + ze moeten zeer goede kwaliteit leveren.
Yeti bestaat sowieso nog, daar stond laatst nog een test van in een O²Bikers. Manitou dat weet ik niet, vorken en dempers sowieso nog wel.
DT swiss is nog steeds een bijzonder degelijk merk. Nog steeds bekend voor zeer goede lagers met goede dichtingen. Qua onderhoud iets moeilijker vanwege specifieke tools, maar uiterst betrouwbaar. 1 keer per jaar binnen voor onderhoud, dat is mijn maatstaf voor wielen en lagers.
Exclusief om het exclusieve, da's inderdaad dom. Maar die Notubes velgen zijn ongeëvenaard qua gewicht en sterkte, zelfde voor de spaken. Die naven kunnen nog een pak lichter, maar dan is het niet meer zo betrouwbaar. Tune of Extralite, daar ga je nog 100 gram lichter mee dan de DTswiss.
Yeti bestaat sowieso nog, daar stond laatst nog een test van in een O²Bikers. Manitou dat weet ik niet, vorken en dempers sowieso nog wel.
DT swiss is nog steeds een bijzonder degelijk merk. Nog steeds bekend voor zeer goede lagers met goede dichtingen. Qua onderhoud iets moeilijker vanwege specifieke tools, maar uiterst betrouwbaar. 1 keer per jaar binnen voor onderhoud, dat is mijn maatstaf voor wielen en lagers.
Exclusief om het exclusieve, da's inderdaad dom. Maar die Notubes velgen zijn ongeëvenaard qua gewicht en sterkte, zelfde voor de spaken. Die naven kunnen nog een pak lichter, maar dan is het niet meer zo betrouwbaar. Tune of Extralite, daar ga je nog 100 gram lichter mee dan de DTswiss.
Dat Yeti nog bestaat, weet ik. Alleen spreken ze me tegenwoordig minder aan. Begin jaren '90 was de afmontage van die fietsen om duimen en vingers bij af te likken.
DT is tegenwoordig idd top. Vroeger ook, alleen waren ze toen nog minder betrouwbaar, heb ik toch al gehoord.
Tune vind ik te licht. Tenzij je minder dan 60 kg weet natuurlijk.
Vroeger had je ook nog onderdelen van Ringlé (één van de merken waar Yeti zijn fietsen mee afmonteerde). Die waren knap, licht, doch niet te licht, en dus nog min of meer betrouwbaar. Alleen de klem van hun Moby Post was niet zo denderend. Ik heb het zelf ook ondervonden.
Ringlé bestaat ook nog hoor. Maar is nu meestal te vinden onder Sun Ringlé. Standaard wordt de Taurine 2 SL afgeleverd met Sun Ringlé Dirty Flea naven.
Maar daar hoor je niet zo veel goeds van.
Verder zijn er een hoop merken die DT swiss naven 'branden'(Eng) met hun eigen merk. Zelfde voor Mavic...
Zo zijn specialized naven meestal Mavic, en Cannondale SI naven van DTSwiss
Ringlé bestaat ook nog hoor. Maar is nu meestal te vinden onder Sun Ringlé. Standaard wordt de Taurine 2 SL afgeleverd met Sun Ringlé Dirty Flea naven.
Maar daar hoor je niet zo veel goeds van.
Verder zijn er een hoop merken die DT swiss naven 'branden'(Eng) met hun eigen merk. Zelfde voor Mavic...
Zo zijn specialized naven meestal Mavic, en Cannondale SI naven van DTSwiss
Weet ik hoor, maar dat is ook gene Ringlé-product zoals vroeger meer. Vroeger hadden de Ringlé-naven trouwens een uitstekende reputatie. Denk maar aan de Superdupereight.
Op mijn Super V heb ik Coda Expert-naven. Ook DT? Het zou mij in feite niet verbazen, maar dan sowieso toch een goedkoper model, allicht zelfs speciaal voor Coda (Cannondale dus in feite) gemaakt.
Ik weet nog wel wat er op de markt is hoor, alleen lees ik geen tests meer, dus zal ik niet snel een kwalitatief oordeel geven over een hedendaags product.
Weet ik hoor, maar dat is ook gene Ringlé-product zoals vroeger meer. Vroeger hadden de Ringlé-naven trouwens een uitstekende reputatie. Denk maar aan de Superdupereight.
Op mijn Super V heb ik Coda Expert-naven. Ook DT? Het zou mij in feite niet verbazen, maar dan sowieso toch een goedkoper model, allicht zelfs speciaal voor Coda (Cannondale dus in feite) gemaakt.
Ik weet nog wel wat er op de markt is hoor, alleen lees ik geen tests meer, dus zal ik niet snel een kwalitatief oordeel geven over een hedendaags product.
Die coda kan je vergelijken met de Onyx van DT zelf. Is dikwijls het geval dat die Onyxen gebruikt worden voor de 'branding'..
Comment