Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fietsers-topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Zie hier, een asfaltjanet pur sang!

Ik, vorig jaar toen 'k vertrekkensklaar stond om van Nieuwpoort naar huis te rijden. Vertrokken op de middag op een pokkehete dag, niet slim, maar ja, dat is algemeen geweten hier hé.

Nog met de oude Ksyrium Equipe wieltjes trouwens. Oh ja, die arm rechts is van m'n jongste dochter.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
      ah ja, tis te zeggen.

Ik ben zowat 4 jaar bezig "met vallen en opstaan".

Telkens een half jaar tegoei en dan weer niet en dan weer wel ...

Vanaf dit jaar ben ik er serieus voor gegaan en nu zoek ik de vorm die ik nu heb opgebouwd te behouden en hopelijk nog wat uit te breiden na de winter.

Dus als je het echt serieus bedoelt ben ik van begin dit jaar bezig en in dat opzicht misschien toch nog eenbeginner maar in de jarenheb ik toch al wel wat km's bijeen gefietst.

Mijn traininglogje: http://www.wielertoerist.be/website/...618&modus=view

Je bent dus duidelijk geen beginner.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
        Dat klopt, de eerste Ksyrium (SL?) wielen scheurden zo nu en dan wel eens. Kinderziektes noemen ze dat, komt bij wel meer merken voor.
        Niet alleen dat, maar voor zwaardere fietsers zijn niet alle Mavic-wielen even optimaal. Er zijn er die ze aanraden tot 85 kg. Niet dat ze zullen breken als je meer weegt, maar ze zullen wel meer plooien, en bepaald optimaal is dat natuurlijk niet. Nu ja, de topversies zouden meer gewicht kunnen verdragen, ook al wegen ze minder.
        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
          Niet alleen dat, maar voor zwaardere fietsers zijn niet alle Mavic-wielen even optimaal. Er zijn er die ze aanraden tot 85 kg. Niet dat ze zullen breken als je meer weegt, maar ze zullen wel meer plooien, en bepaald optimaal is dat natuurlijk niet. Nu ja, de topversies zouden meer gewicht kunnen verdragen, ook al wegen ze minder.
          Het is altijd moeilijk het perfecte compromis te vinden tussen sterkte en gewicht, altijd dien je toegevingen op een bepaald vlak te doen. De SLR's zouden tot 120 kg kunnen verdragen, licht overdreven denk ik wel.

Comment

Ik heb een outfit van de club, met kleuren die mooi bij m'n fietskes passen.
            Overwegend grijs-zwart met witte en rode accenten.
            Ik heb sinds begin dit jaar ook een geheel nieuwe outfit van de club: drie broeken (kort, driekwart en lang), twee truitjes (korte en lange mouwen) en een vest.
            Je kan wel niet zeggen dat de kleuren goed bij mijn fietsen passen.

De fiets van mijn vriendin heeft hetzelfde hoofdkleur als onze truitjes, dus bij haar past de fiets wel, maar dat is louter toeval, want ze had haar fiets al meer dan een half jaar toen de truitjes er waren. Check:

Edith zegt dat de kleur iets groener oogt dan op de foto. Het is dus niet echt lichtblauw, maar wel appelblauwzeegroen.
            120d Hatch Edition Sport

Comment

Het is altijd moeilijk het perfecte compromis te vinden tussen sterkte en gewicht, altijd dien je toegevingen op een bepaald vlak te doen. De SLR's zouden tot 120 kg kunnen verdragen, licht overdreven denk ik wel.
              Ik wist dat ze zo'n hoog gewicht opgaven voor die wielen. Komt dat van Mavic zelf, of van een handelaar die er nog een klets bij heeft gedaan?
              120d Hatch Edition Sport

Comment

Ik heb sinds begin dit jaar ook een geheel nieuwe outfit van de club: drie broeken (kort, driekwart en lang), twee truitjes (korte en lange mouwen) en een vest.
                Je kan wel niet zeggen dat de kleuren goed bij mijn fietsen passen.

De fiets van mijn vriendin heeft hetzelfde hoofdkleur als onze truitjes, dus bij haar past de fiets wel, maar dat is louter toeval, want ze had haar fiets al meer dan een half jaar toen de truitjes er waren. Check:

ASTANA!! Vinokourov!!

Sorry, een impulsieve reactie.

Comment

Ik wist dat ze zo'n hoog gewicht opgaven voor die wielen. Komt dat van Mavic zelf, of van een handelaar die er nog een klets bij heeft gedaan?
                  Tsja, dat is het 'm net, futurumshop zegt dat. Verkoopspraatjes dus, enfin, een dikke dertig minder zullen ze wel aankunnen zeker?

Comment

ASTANA!! Vinokourov!!

Sorry, een impulsieve reactie.

Freak.
                    Nee, ik volg de wielersport amper. In feite alleen de RvV, Parijs-Roubaix en de Tour. Voor de rest ken ik er de ballen van. Sportuitslagen zijn nooit aan mij besteed geweest.
                    120d Hatch Edition Sport

Comment

Tsja, dat is het 'm net, futurumshop zegt dat. Verkoopspraatjes dus, enfin, een dikke dertig minder zullen ze wel aankunnen zeker?
                      Tuurlijk.
                      Mijn DT-wielen zouden ook maar 85 kg aan kunnen, en ik weeg er 's morgens al 82.
                      Ik heb ze wel nog niet deftig kunnen testen, want ik heb ze pas gekocht toen de knieproblemen al begonnen waren. Behalve wat lospeddelen heb ik de laatste maanden nog niet echt gefietst. Geen idee wat die wielen zouden doen in een volle spurt.
                      120d Hatch Edition Sport

Comment

Freak.
                        Nee, ik volg de wielersport amper. In feite alleen de RvV, Parijs-Roubaix en de Tour. Voor de rest ken ik er de ballen van. Sportuitslagen zijn nooit aan mij besteed geweest.
                        Ik doelde enkel op de kleur hoor.

Comment

Ik doelde enkel op de kleur hoor.
                          Weet je dat ik al eens goed moet nadenken om mij de kleuren van het team van Vino voor de ogen te halen? Trouwens, volgens mij zijn die niet appelblauwzeegroen, zoals die van onze club of zoals van die fiets (ook al is de foto niet echt waarheidsgetrouw), doch ik moet zeggen dat ik zeer slecht ben met het onthouden van kleuren. Mijn visueel geheugen is niet zo super.
                          120d Hatch Edition Sport

Comment

Weet je dat ik al eens goed moet nadenken om mij de kleuren van het team van Vino voor de ogen te halen? Trouwens, volgens mij zijn die niet appelblauwzeegroen, zoals die van onze club of zoals van die fiets (ook al is de foto niet echt waarheidsgetrouw), doch ik moet zeggen dat ik zeer slecht ben met het onthouden van kleuren. Mijn visueel geheugen is niet zo super.
                            Of het appelblauwzeegroen is ga ik niet beweren. 't Trekt 'r in elk geval goed op.

Comment

• Onze outfit en die fiets zien er toch wel redelijk anders uit op vlak van kleur.

Check eens op http://users.telenet.be/WTCElst/. Ik moet nu wel zeggen dat ook deze foto's een ietwat ander kleur weergeven (doch het is al beter). Blijkbaar plakt ons kleur niet echt op foto.
                              Ach, kom gewoon eens fietsen, dan zie je het wel.

Edit:
                              Oh ja, ik ben wel degelijk diegene die helemaal vooraan gehurkt zit, moest je je het nog afvragen.
                              120d Hatch Edition Sport

Comment

Onze outfit en die fiets zien er toch wel redelijk anders uit op vlak van kleur.
                                Vind ik niet eigenlijk.

Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
                                Oké, wanneer?

Edit:
                                Oh ja, ik ben wel degelijk diegene die helemaal vooraan gehurkt zit, moest je je het nog afvragen.
                                Ik ken uw kopke ondertussen al wel.

Comment

Vind ik niet eigenlijk.

Oké, wanneer?

Ik ken uw kopke ondertussen al wel.
                                  Wanneer? Als ik weer kan fietsen best.

Het kon zijn dat je twijfelde. Ik ken uw kopke zo goed niet, want nog maar twee keer gezien (waarvan één keer met een "klak" ).
                                  120d Hatch Edition Sport

Comment

Wanneer? Als ik weer kan fietsen best.
                                    Oké, tot dan (wanneer je weer kan fietsen dus).

Het kon zijn dat je twijfelde. Ik ken uw kopke zo goed niet, want nog maar twee keer gezien (waarvan één keer met een "klak" ).
                                    Tsja, ik ben een echte overjaarse puber hé.

Comment

Onze outfit en die fiets zien er toch wel redelijk anders uit op vlak van kleur.

Check eens op http://users.telenet.be/WTCElst/. Ik moet nu wel zeggen dat ook deze foto's een ietwat ander kleur weergeven (doch het is al beter). Blijkbaar plakt ons kleur niet echt op foto.

Edit:
                                      Bikefreak, alle echte mannen uit de streek rijden bij Erwetegem é

Comment

Tsja, ik ben een echte overjaarse puber hé.

Ah, eindelijk! Je geeft toe.
                                        120d Hatch Edition Sport

Comment

Ah, eindelijk! Je geeft toe.
                                          Euhm... eigenlijk niet. Ik gebruik gewoon uw woorden.

Comment

Working...
                                          X