Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fietsers-topic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Zonda Bekijk Berichten
    Bikefreak, alle echte mannen uit de streek rijden bij Erwetegem é
    Ik ken nog wel snelle groepen om met mee te rijden.
    Nu ja, die van Erwetegem zijn freaks. Op het asociale af zelfs. Als ze een weg moeten kruisen en ze hebben geen voorrang (dus de ene zijstraat uit, de andere in), sturen ze een mannetje naar voor om het verkeer op de hoofdweg te doen stoppen. Sorry, maar dat noem ik pas wielerterroristen. Als wij met de club een gemiddelde van 31 - 32 halen, dan is dat incl. het respecteren van alle voorrangsregels. Bovendien hebben wij nooit een vlak parcours, aangezien Elst op 100 meter boven de zeespeigel ligt. Hellingen vermijden, lukt bij ons gewoonweg niet. Zeker niet omdat de club altijd tegen de wind in wil vertrekken (belachelijk en saai vind ik dat, maar goed), en dus meestal richting Wallonië trekt, waar het ook al niet echt vlak is.
    120d Hatch Edition Sport

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
      Euhm... eigenlijk niet. Ik gebruik gewoon uw woorden.
      Miljaarde!










      Edit:
      Ik had trouwens wel door dat je mijn woorden gebruikte hoor.
      120d Hatch Edition Sport

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten

        BTW, Kamikaze, trek het u niet aan. Ik heb persoonlijk helemaal niets tegen Shimano en Mavic, maar het klopt wel dat Mavic al minder goeie wielen in elkaar heeft gezet, nog niet eens zo lang geleden.
        Ieder zijn mening zeker.
        Dat probeerde ik al een tijdje te vertellen, blij dat jij het tenminste hebt begrepen. Probleem is dat Mavic nogal regelmatig slechte reeksen uitbrengt. Vergelijk het met Canon lenzen. Over het algemeen ni slecht, maar er zitten slechte reeksen tussen(niet scherp, speling op mechanisme) wat eigenlijk niet kan voor een dergelijk high-end produkt, en het dus reduceert tot een middelmatig produkt...

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
          Dat probeerde ik al een tijdje te vertellen, blij dat jij het tenminste hebt begrepen. Probleem is dat Mavic nogal regelmatig slechte reeksen uitbrengt. Vergelijk het met Canon lenzen. Over het algemeen ni slecht, maar er zitten slechte reeksen tussen(niet scherp, speling op mechanisme) wat eigenlijk niet kan voor een dergelijk high-end produkt, en het dus reduceert tot een middelmatig produkt...
          True, zoals bv. een reeks Ksyrium Elite-wielen uit 2005 of 2006.
          120d Hatch Edition Sport

          Comment


          • Of MAvic Crossroc : tubeless wielen van rond 2000, lagers waren er snel aan ! Ben benieuwd wat de SLR's gaan geven, maar heb er wel vertrouwen in... (en garantie)

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
              Of MAvic Crossroc : tubeless wielen van rond 2000, lagers waren er snel aan ! Ben benieuwd wat de SLR's gaan geven, maar heb er wel vertrouwen in... (en garantie)
              Qua lagers heeft Mavic eigenlijk nog geen enkel wiel uitgebracht, wat echt Waauw was. Crossride, Crossland, crossmax XL, ST, SL,....
              SLR zal allicht ongeveer dezelfde lagers gebruiken. Het gewichtsverschil tegenover de SL wordt gehaald door een andere velg en spaken, waar dan weer de verf van schijnt af te bladeren. Maar dat zal allicht beteren in de volgende versies.

              Anderzijds, steek er SKF of keramische lagers in, regelmatig wat vet erbij, en dan lukt het wel. Ieder wiel ziet af van modder...Kwestie van je ritten wat uit te kiezen en je duurste materiaal niet wekelijks in een modderbadje te dopen. SKF zijn makkelijk te vinden, keramische zijn erg duur.

              Crossmax is lang de referentie geweest, tot andere merken lichtere naven en velgen wisten te combineren tot een tubeless geheel. Keramische velgen met tubeless systeem zijn nog steeds makkelijkst te vinden bij Mavic, de tubelesskits niet meegeteld. Bontrager heeft ook een keramische velgrem tubeless wielset, maar is lang niet zo bekend(berucht ? ) als Mavic.
              Bovendien schakelen meer en meer mensen over naar schijfremmen, en gaat dat voordeel meer en meer verloren.

              Comment


              • Morgen mag ik trouwens om mijn Taurine

                Die zal zaterdag meteen een modderbad krijgen als ik zie hoeveel regen ze nog voorspellen

                Comment


                • Idem. Alhoewel, z'n modderbad heeft 'ie vorige zondag gehad op het parcours van 't BK motocross/quad in Oostrozebeke. (da's zwaaaar jong, feitsen in die mulle aarde die door de doorspinnende achterbanden van die motoren wordt opgespat ).

                  Ondertussen staat m'n bikkie een beetje uiteen.
                  • voorbouw wordt in 't rood gestoken
                  • ambitieuze plannen wat m'n helmpje betreft (daar zwijg ik over tot 't af is)
                  Lookin' good !!!

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                    Dat probeerde ik al een tijdje te vertellen, blij dat jij het tenminste hebt begrepen. Probleem is dat Mavic nogal regelmatig slechte reeksen uitbrengt. Vergelijk het met Canon lenzen. Over het algemeen ni slecht, maar er zitten slechte reeksen tussen(niet scherp, speling op mechanisme) wat eigenlijk niet kan voor een dergelijk high-end produkt, en het dus reduceert tot een middelmatig produkt...
                    True, mijn Mk.I Crossmax wielen (de eerste ever, met velgrem, en radiale messpaken vooraan) heb ik na een maand of 3 ook mogen inruilen omdat de ceramische laag afbrokkelde. Volledig in garantie evenwel, en 't vervangende setje deed het perfect.

                    Comment


                    • Dâ got knap worreh.

                      Comment


                      • Wat me vooral opvalt is dat de 'slechte' Mavic wielen vooral uit de duurdere en eerste reeksen van een bepaald type komen. Iets wat niet zou mogen maar wat ik enigszins wel kan begrijpen, licht is kwetsbaar en nieuwe producten hebben wel meer last van kinderziektes. Door de grote verkoopsaantallen van Mavic wielen heb je natuurlijk ook meer kans op schadegevallen dan van wielen die minder verkocht worden, logisch.

                        Enfin, het toeval wil dat ik eergisteren nog een oud-collega tegen het lijf ben gelopen, een echte MTB materiaalfreak die wekelijks in de Ardennen vertoeft. Hij wist me te zeggen dat de SLR's echt wel goede wielen zijn, 'k zou wel maandelijks de as moeten demonteren (een werkje van vijf minuten volgens hem) en een bepaald onderdeel moeten reinigen en met teflonspray moeten inspuiten. Hoe ik dat juist moet aanpakken moet 'k nog uitdokteren.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                          Idem. Alhoewel, z'n modderbad heeft 'ie vorige zondag gehad op het parcours van 't BK motocross/quad in Oostrozebeke. (da's zwaaaar jong, feitsen in die mulle aarde die door de doorspinnende achterbanden van die motoren wordt opgespat ).

                          Ondertussen staat m'n bikkie een beetje uiteen.
                          • voorbouw wordt in 't rood gestoken
                          • ambitieuze plannen wat m'n helmpje betreft (daar zwijg ik over tot 't af is)
                          Lookin' good !!!
                          We zijn benieuwd naar de foto's!!

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                            Morgen mag ik trouwens om mijn Taurine

                            Die zal zaterdag meteen een modderbad krijgen als ik zie hoeveel regen ze nog voorspellen
                            Zondag geven ze al iets beter, maar daarmee zal de modder niet op 1-2-3 verdwenen zijn.
                            Een tip, zorg dat je chainstays, dat is de liggende achtervork, goed beschermd is.
                            Tegen de gevolgen van chainsuck is een inox plaatje aangebracht op het frame, maar de rest van de vorkbenen is ook snel bekrast en verliest snel verf.
                            Bij de montage van het achterwiel, is het minste contact van de remschijf tegen de chainstay genoeg om wat lak eraf te halen. Ik heb op die plaats een sticker geplakt, en allicht steek ik ook aan de niet-aandrijfzijde een neopreen beschermer.

                            Comment


                            • Ik kan eigenlijk niet zo goed wennen aan dat Sram trigger-systeem, 'k vind 't niet zio handig, vooral de onderste trigger zit te ver naar onder/voor voor m'n goesting. Op m'n vorige bike had ik GripShift schakelaars, en ik was daar zeer tevreden van.

                              Nou overweeg ik om terug GripShifts te steken. Ik heb vooraan 'n Shimano XT (denk ik) en achteraan 'n SRAM X-9.

                              Kan ik dan die X.0-gripshifts monteren, of gaat die 1:1-overbrenging niet samen met de Shimano XT vooraan?

                              Wat raden jullie aan? (en ik niet "alles buiten en volledig X-0 steken" alsjeblief)

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                Ik kan eigenlijk niet zo goed wennen aan dat Sram trigger-systeem, 'k vind 't niet zio handig, vooral de onderste trigger zit te ver naar onder/voor voor m'n goesting. Op m'n vorige bike had ik GripShift schakelaars, en ik was daar zeer tevreden van.

                                Nou overweeg ik om terug GripShifts te steken. Ik heb vooraan 'n Shimano XT (denk ik) en achteraan 'n SRAM X-9.

                                Kan ik dan die X.0-gripshifts monteren, of gaat die 1:1-overbrenging niet samen met de Shimano XT vooraan?

                                Wat raden jullie aan? (en ik niet "alles buiten en volledig X-0 steken" alsjeblief)
                                Met de X.O kan je vooraan inderdaad eender wat monteren. Achteraan, ik denk wel dat je ook XT kan monteren, maar ben niet zeker. Nog niet geprobeerd, ik rijd al een jaar of 5 niet meer met Shimano schakeldingen. Maar met een Sram X.9 lukt het sowieso. Die is trouwens amper minder goed dan de X.0, en veel goedkoper.
                                Ik heb concreet nog een XTR voorderrie liggen die er zou moeten opkomen, om de X.7 vooraan te vervangen. XTR is lichter, maar gezien mijn beestje nu mooi op punt staat, heb ik geen zin om te wisselen.
                                Fiets moet ook nog binnen om de Juicy 7 achteraan te wisselen voor de bestelde Juicy Ultimate. Maar gezien de fiets nog vuil is van de rit van gisterenavond, zal het pas zaterdag zijn eer ik de fiets binnen kan doen. De modder trotseer ik dan wel met de Poison, waar nog de v-brakes terug op moeten en de Raceface X-type trapas vervangen door een Tune Bigfoot met vierkante as. Die vierkante assen zijn nog steeds het meest modderbestendig.

                                Neem zeker de X.O gripshifts, daar zit een stuk meer profiel op en schuiven dus minder in de hand bij slecht weer. Triggers heb ik geen ervaring mee, ik vond ze te duur.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                  Idem. Alhoewel, z'n modderbad heeft 'ie vorige zondag gehad op het parcours van 't BK motocross/quad in Oostrozebeke. (da's zwaaaar jong, feitsen in die mulle aarde die door de doorspinnende achterbanden van die motoren wordt opgespat ).

                                  Ondertussen staat m'n bikkie een beetje uiteen.
                                  • voorbouw wordt in 't rood gestoken
                                  • ambitieuze plannen wat m'n helmpje betreft (daar zwijg ik over tot 't af is)
                                  Lookin' good !!!

                                  In Oudenaarde ligt er ook een motocrosscircuit. Leuk om een keertje op te rijden, maar daar mag het ook bij blijven, mijn part. OK, ik heb wel sowieso een voorkeur voor hardere stroken. Diepe moddersporen zijn ook niet mijn ding.

                                  Benieuwd naar hoe de helm eruit zal zien. Contacten gelegd met een BMW-werknemer die verantwoordelijk is voor de spuitcabine?
                                  120d Hatch Edition Sport

                                  Comment


                                  • @ gTa : ik prefereer ook grip shift : mijn Taurine is afgemonteerd met X.9 shifters (zaten op mijn oude hardtail), nieuwe Shimano XT voorderailleur en (oude) SRAM XO achterderailleur.

                                    Dus ja, je kan gerust grip shifters (laten) monteren in combinatie met een Shimano voorderailleur.



                                    Ik heb mijn Taurine zonet afgehaald, een beauty hoor! Dat carbon SI cranckstel is ook lekker (en heel duur !!!) maar frame + lefty was slechts 2099 min nog eens 20% korting (waar ik dacht dat 2099 enkel voor frame was...). Heel goede deal dus !!

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                                      Ik heb mijn Taurine zonet afgehaald, een beauty hoor! Dat carbon SI cranckstel is ook lekker (en heel duur !!!) maar frame + lefty was slechts 2099 min nog eens 20% korting (waar ik dacht dat 2099 enkel voor frame was...). Heel goede deal dus !!
                                      Taurine + Lefty voor 2099 € (excl. korting)???? Dat is toch wel erg goedkoop. Wel zonder voorwiel of naaf dan, veronderstel ik?
                                      120d Hatch Edition Sport

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
                                        Taurine + Lefty voor 2099 € (excl. korting)???? Dat is toch wel erg goedkoop. Wel zonder voorwiel of naaf dan, veronderstel ik?

                                        Wel zoals ik schreef : frame en Lefty hé, uiteraard zonder wielen, want die had ik al (Mavic SLR disc Lefty)

                                        Maar ze hadden eerst 2599 gezegd (en zo staat het ook in de folder en prijslijst) maar op mijn rekening staat 2099 en daarvan nog eens 20% korting af = koopje ! Vergissing of niet, niet mijn probleem !!

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                                          Wel zoals ik schreef : frame en Lefty hé, uiteraard zonder wielen, want die had ik al (Mavic SLR disc Lefty)

                                          Maar ze hadden eerst 2599 gezegd (en zo staat het ook in de folder en prijslijst) maar op mijn rekening staat 2099 en daarvan nog eens 20% korting af = koopje ! Vergissing of niet, niet mijn probleem !!
                                          Dus toch de prijs die ik eerder vermelde....Des te beter, dat scheelt 'em toch nog een hoop !!

                                          Ik heb ook dat Carbon SI cranckstel. Vraag nog eens extra aan je fietsenmaker, of de onderdelen die vermeld werden in de recall van Cannondale, begin dit jaar, effectief zijn vervangen. Ook crankstellen die werden uitgeleverd na de recall, schijnen nog gemonteerd te worden met onderdelen die er eigenlijk niet meer mogen voor gebruikt worden.
                                          Althans, dat was toch bij mij het geval. Met een geweldig krakend trapstel tot gevolg. Daar heb ik dan toch nog 70 kilometer mee doorgereden, in de hoop dat het een 'kinderziekte' was, maar neen hoor.
                                          Bovendien is het aanhaalmoment wat door de constructeur wordt meegegeven (+30Nm) zo hoog, dat als je het effectief gebruikt, je het trapstel zelfs met moeite rond krijgt. Ruim de helft daarvan is al meer dan genoeg.
                                          Laat dat effe checken, dat bezorgt je een hoop ergernis op je maiden trip.

                                          Edit : http://steven80.fotopic.net/p43950002.html
                                          Last edited by ; 28/09/2007, 15:20.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X