Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fietsers-topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
    Dat carbon SI cranckstel is ook lekker (en heel duur !!!)

Zou 'los' verkocht rond de 900 euro zijn. Ik heb deze echter bij de Taurine 2 'set' gekocht, dus de ge-upgrade versie van de Taurine 2. In praktijk komt het inderdaad neer op een frameset met het crankstel, want de volledige Taurine 2 was nog langer wachten. Zodoende heeft de fietsenmaker de losse onderdelen gekregen voor de 'volledig gemonteerde fiets' prijs, wat bij Cannondale een groot verschil is.
    Een standaard Taurine 2 SL kost immers 3149 zonder korting. Totaalprijs voor de fiets die ik in mekaar heb laten zetten, is een goeie 1000 euro meer maar met Lefty en een hoop andere dingen.
    En die 'laten' zetten was ook relatief, ik heb namelijk een aardig deel samen met de fietsenmaker gedaan om de deadline te halen....

Comment

• Cranckstel is nieuw besteld en dus deze week geleverd, moet al lukken dat het nog een "slechte" versie zou zijn. Op de 100m dat ik er mee gereden heb daarnet draaide alles soepel en geluidsloos...

Ik heb er 699 voor betaald.

Voor 't overige dus XT schijfremmen en voorderailleur, FSA K-Force carbon stuur en zadelpen. Voorlopig staat er een Flite zadel op dat ik nog ga vervangen door een Gobi (lijkt me beste compromis gewicht/comfort)

Comment

• Da's een goeie prijs die 699. Is dat ook met korting ?
        ik had het gekraak toen ik kracht zette op de pedalen...

De Fizik Gobi heb ik heeel snel gewisseld naar een SLC Carbonio. Die Gobi was ongelooflijk pijnlijk bij mij. Samen met een krakend trapstel, was dat dus een geweldige maidentrip

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
          Da's een goeie prijs die 699. Is dat ook met korting ?
          ik had het gekraak toen ik kracht zette op de pedalen...

De Fizik Gobi heb ik heeel snel gewisseld naar een SLC Carbonio. Die Gobi was ongelooflijk pijnlijk bij mij. Samen met een krakend trapstel, was dat dus een geweldige maidentrip
          Geen korting vermeld, het zou de gewone prijs zijn.

Morgen toch maar het veld en bos in, kan ik direct wennen aan de modder, en kuisen moeten we toch. Zal trachten om eerst een paar foto's te nemen van een propere fiets !

Comment

Wel zoals ik schreef : frame en Lefty hé, uiteraard zonder wielen, want die had ik al (Mavic SLR disc Lefty)

Maar ze hadden eerst 2599 gezegd (en zo staat het ook in de folder en prijslijst) maar op mijn rekening staat 2099 en daarvan nog eens 20% korting af = koopje ! Vergissing of niet, niet mijn probleem !!
            Ik wou gewoon eens checken, aangezien een Lefty (vooral in het verleden) nogal eens verkocht wordt met een voorwiel.

Het kan een fout zijn, ik heb hier geen prijslijsten van de frames apart, maar het lijkt me zeker niet uitgesloten. Uiteraard is het jouw probleem niet, wel integendeel.

Geniet van de bike, zou ik zeggen!
            120d Hatch Edition Sport

Comment

• Hmm, misschien 'es kijken voor X.9 gripshifts dan, thanks! Of X.0, om wille van dat profiel zoals kamikaze zegt ... eerst 'es naar 't prijsverschil zien. Wat ik wel vreemd vind is dat op de annonces van de X.0 gripshifts vermeld staat dat deze enkel met 1:1 overbrengingen gaan, en dus niet met Shimano-gedoe. Zie hier : klik, daar staat toch "Aufgrund des 1:1 Übersetzungsverhältnisses ist der Drehgriffsatz SRAM X.O nicht mit Shimano-Schaltwerken kompatibel."

En neen, ik spuit niet in een cabine. Gewoon losjes in de open lucht. 't Is niet dat er geen defautje mag in zitten, 't is een helm, uiteindelijk.

Heb ook nog wat ander spul besteld, waaronder iets zeer lekkers, 't is al halvelings vermeld hier door iemand. Maar 'k zwijg tot alles af is.

Ben vandaag ook langs geweest bij een modelbouwvliegtuigshop (wow, eat that, Van Dale), om te gaan zien naar die "clear" krimpfolievellen. 'k Wou nog zo'n vel over m'n gespoten helm leggen als beschermlaag ... maar echt clear is dat niet. 't Is eerder een zeer lichte "condoomkleur" (weet anders niet hoe 't uit te drukken), dus doorzichtig met héél lichte mini witte spikkeltjes waardoor je dus zo'n waas hebt. 't Is niet 100% doorzichtig en kleurloos. Heb 't niet gekocht. Ik zoek wel verder, m.i. moet dat toch bestaan...
              Last edited by ; 28/09/2007, 18:39.

Comment

• Hey, kenners, nog 'es dit.

Wat zijn de meningen over de FSA K-Force Mega Exoto crankstellen? Ik las daar ergens iets van dat de schroefdraadinserts op 't uiteinde na verloop van tijd beginnen los te zitten, en dat die dingen dus niet zo super zijn.

Klopt dat?

Comment

Met de X.O kan je vooraan inderdaad eender wat monteren. Achteraan, ik denk wel dat je ook XT kan monteren, maar ben niet zeker. Nog niet geprobeerd, ik rijd al een jaar of 5 niet meer met Shimano schakeldingen. Maar met een Sram X.9 lukt het sowieso. Die is trouwens amper minder goed dan de X.0, en veel goedkoper.
                  Ik heb nu dus X.7 triggers, met vooraan 'n 06 XT en achteraan 'n 06 X.9. 'k Vraag me dus af of X.9 of X.0 gripshifts daar dus op gaan passen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                    Hey, kenners, nog 'es dit.

Wat zijn de meningen over de FSA K-Force Mega Exoto crankstellen? Ik las daar ergens iets van dat de schroefdraadinserts op 't uiteinde na verloop van tijd beginnen los te zitten, en dat die dingen dus niet zo super zijn.

Klopt dat?
                    Ik heb een FSA crankstel op de MTB en de koersfiets. Geen klagen van beide stellen. Schroefdraadinserts die loskomen kan men borgen met een Loctite borgingsmiddel. Ik gebruik de Loctite 222, die borgt niet overdreven en kan je met gewoon handgereedschap nog demonteren. De bevestigingsboutjes van de remschijven op de SLR's heb ik er ook mee geborgt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                      Hmm, misschien 'es kijken voor X.9 gripshifts dan, thanks! Of X.0, om wille van dat profiel zoals kamikaze zegt ... eerst 'es naar 't prijsverschil zien. Wat ik wel vreemd vind is dat op de annonces van de X.0 gripshifts vermeld staat dat deze enkel met 1:1 overbrengingen gaan, en dus niet met Shimano-gedoe. Zie hier : klik, daar staat toch "Aufgrund des 1:1 Übersetzungsverhältnisses ist der Drehgriffsatz SRAM X.O nicht mit Shimano-Schaltwerken kompatibel."
                      Gilles, Shaltwerk is Duits voor achterderailleur. Umwerfer is Duits voor voorderailleur. Jij heb toch een SRAM achterderailleur? Dan is er dus geen probleem.
                      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Hier een paar pics van de aanwinst.

Comment

• Comment

• Knappe fiets!
                            Staat je zadel trouwens niet wat laag? Jij bent toch groter dan mij, niet? Ik ben 1m80, doch heb wel relatief lange benen. Mijn zadel staat zo afgesteld dat ik met mijn hiel nog net aan mijn pedaal kan als ik op de iets zit.
                            120d Hatch Edition Sport

Comment

• Tuur, mooie fiets, maar die wielen he...Ik kan ze niet mooi vinden, way too flashy...
                              De kleuren komen goed overeen met je framekleuren, maar ik vind het er over. Ieder zijn goesting nietwaar ?

Comment

• gTa, die Carbon SI crankstellen worden ook door FSA gemaakt, zie je ook aan de tandwielen die er op staan.
                                Kijk maar eens naar de detailfoto's van Tuur Bo en de foto die ik toevoegde.
                                Ik heb er tot nog toe geen klagen van, en voldoende stijf, waar ik wat voor vreesde.
                                De Mega-Exo is spijtig genoeg niet van de lichtste en staat als standaard crank op de Taurine 3 SL, althans toch seizoen 2007. Heb nog niet gekeken naar de nieuwe modellen specs.
                                In oktober zit ik in de Alpen, dan kunnen we een 'rocky' test doen...Ik verheug me nu al op het klimwerk...

Tuur, is dat een Large ? of een X-Large ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
                                  Gilles, Shaltwerk is Duits voor achterderailleur. Umwerfer is Duits voor voorderailleur. Jij heb toch een SRAM achterderailleur? Dan is er dus geen probleem.
                                  100% correctemundo. Vooraan kan eender wat, voorderailleurs zijn niet zo kieskeurig. Bovendien geeft de X.0, en X.9, de mogelijkheid tot tussenposities om bij een scheve kettinglijn geen geratel te krijgen.
                                  Let wel, er zijn gripshift versies in omloop zonder die tussenposities, dus met 3 posities voor de voorderrie en 9 voor de achter, en niks ertussen.
                                  Zeker zorgen dat de voorderrie die tussenposities heeft, da's net de kracht van die dingen. Achteraan is dat minder van belang bij een goed afgestelde derrie.

Comment

100% correctemundo. Vooraan kan eender wat, voorderailleurs zijn niet zo kieskeurig. Bovendien geeft de X.0, en X.9, de mogelijkheid tot tussenposities om bij een scheve kettinglijn geen geratel te krijgen.
                                    Let wel, er zijn gripshift versies in omloop zonder die tussenposities, dus met 3 posities voor de voorderrie en 9 voor de achter, en niks ertussen.
                                    Zeker zorgen dat de voorderrie die tussenposities heeft, da's net de kracht van die dingen. Achteraan is dat minder van belang bij een goed afgestelde derrie.
                                    En hoe zie ik dat op foto, of hoe staat dat vermeld? Ik zou die dingetjes op ebay kopen en dan zelf monteren. vind ik leuk.

Tell me!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
                                      Hey, da's waar! Zover had ik nog niet gedacht. Thanks!

Comment

• @ Tuur

Knappe fiets! Althans, toch alles wat de kleuren betreft ( ik heb 't echt niet op dat zwart/oranje van de MY07, maar kleur is dan ook 't minst belangrijke op een fiets die gekocht wordt om te gassen, so...).

En dat crankstel is niiiiiiiice!

Have fun with it.

Comment

Ge gaat nog 'es 't voorste stukje van je voorbouw moeten demonteren, man. Het zilveren plakketje met het Cannondale C-logo zit ondersteboven.

Comment

Working...
                                          X