Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fietsers-topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
    Ge gaat nog 'es 't voorste stukje van je voorbouw moeten demonteren, man. Het zilveren plakketje met het Cannondale C-logo zit ondersteboven.
    Had het ook gemerkt ! Nu ja, eens deze stuurpen goed bevonden is qua maat, komt er een SI stuurpen in de plaats (is in één stuk ipv zoals nu een stuurpen en apart een buis die in de vork gaat).

gTa, check ook de shifters : SRAM 9.0 (in feite een oude versie, tegenwoordig allicht X9 genoemd) en Shimano voorderailleur : niks nieuws, deze combinatie zit al zeker 7 jaar op mijn oude hardtail.

Bikefreak : zadel is idd wat hoger gezet intussen. Heb wel wat last met een zakkende zadelpen : nu wat vaster gedraaid en het lijkt OK te blijven. Toch maar eens binnensteken voor wat (extra ?) carbon montagepasta...

Na een korte rit moet ik zeggen dat het rijkarakter totaal anders is dan de Scalpel : veel nerveuzer, directer, vinniger maw. En voelbaar lichter (acceleratie, klimmen).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
      Had het ook gemerkt ! Nu ja, eens deze stuurpen goed bevonden is qua maat, komt er een SI stuurpen in de plaats (is in één stuk ipv zoals nu een stuurpen en apart een buis die in de vork gaat).
      Ah bah, dan kan je geen headwrench steken.

Comment

Bikefreak : zadel is idd wat hoger gezet intussen. Heb wel wat last met een zakkende zadelpen : nu wat vaster gedraaid en het lijkt OK te blijven. Toch maar eens binnensteken voor wat (extra ?) carbon montagepasta...
        Wel oppassen met het aanspannen van bouten, want carbon is nogal gevoelig aan dergelijke druk. Heb je eigenlijk een momentsleutel?
        120d Hatch Edition Sport

Comment

Hey, da's waar! Zover had ik nog niet gedacht. Thanks!
          Komt nog uit de tijd dat ik maandelijks Bike kocht. Ben daarmee begonnen toen ik 13-14 was. En ik had toen nog geen woord Duits geleerd op school. Van artiels lezen, kwam wel niet erg veel in huis, maar specs en beoordelingen vond ik sowieso belangrijker.
          120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
            Tuur, mooie fiets, maar die wielen he...Ik kan ze niet mooi vinden, way too flashy...
            De kleuren komen goed overeen met je framekleuren, maar ik vind het er over. Ieder zijn goesting nietwaar ?
            Het is niet moeilijk beleefd te zijn hé?
            Had je op deze manier een tweetal weken geleden op mijn SLR's gereageerd dan hadden mijn reacties aan uw adres ook een pak minder bitsig geweest, het gaat tenslotte over dezelfde wielen. Maar om één of andere onverklaarbare reden heb je dat echter niet gedaan. Rare kronkels heb je.

@Tuur, prachtige fiets, die zwart-oranje kleurencombo vind ik ook de max.

Comment

Ah bah, dan kan je geen headwrench steken.
              Die is niet zo bijzonder hoor, bij mij is hij al in de Camelback beland.
              Dat ding zijn boutjes komen wat losser te staan na 10 km schodderen. Ik vertrok meestal met een keihard aangespannen headwrench, maar na enkele tientallen km begon dat ongelooflijk lawaai te maken.
              Daar kan ik dus niet tegen he.

Comment

...maar kleur is dan ook 't minst belangrijke op een fiets die gekocht wordt om te gassen, so...

En dat crankstel is niiiiiiiice!

Have fun with it.
                Dus wat zou je dan met spuitbussen liggen prutsen gTa ?

Comment

Dus wat zou je dan met spuitbussen liggen prutsen gTa ?
                  Juist! Zeker omdat ik m'n fiets knap vind.

Had ik een Taurine gewild, 'k had dus ook dezelfde kleurencombo, omdat blijkbaar de witte Taurine kaders niet zijn gemaakt omdat er zeer weinig vraag naar was. Dan had ik 'n fiets gehad die ik wou, maar wel in 'n kleurstelling die ik niet zo mooi vind. Bummer dan hé.

Nu heb ik geen Taurine, maar 'n Prophet SL. En dan nog 'es in 'n kleurstelling waar ik GEK op ben.

Tot slot is 't niet omdat kleur geen invloed heeft op snelheid, dat je niet iets mag kiezen dat je wel mooi vindt. En aangezien ik toch met spuitbussen aan de slag ben op m'n helm, heb ik maar meteen m'n voorbouw meegespoten ook. Geil! 'k Ga 'm straks weer monteren, zie.

Comment

• Post maar snel een foto dan. Ik ben eigenlijk niet zo'n kleurenfreak, maar ben wel benieuwd.
                    120d Hatch Edition Sport

Comment

Juist! Zeker omdat ik m'n fiets knap vind.

Had ik een Taurine gewild, 'k had dus ook dezelfde kleurencombo, omdat blijkbaar de witte Taurine kaders niet zijn gemaakt omdat er zeer weinig vraag naar was. Dan had ik 'n fiets gehad die ik wou, maar wel in 'n kleurstelling die ik niet zo mooi vind. Bummer dan hé.

Nu heb ik geen Taurine, maar 'n Prophet SL. En dan nog 'es in 'n kleurstelling waar ik GEK op ben.

Tot slot is 't niet omdat kleur geen invloed heeft op snelheid, dat je niet iets mag kiezen dat je wel mooi vindt. En aangezien ik toch met spuitbussen aan de slag ben op m'n helm, heb ik maar meteen m'n voorbouw meegespoten ook. Geil! 'k Ga 'm straks weer monteren, zie.
                      Da's ook waar, fietsen zit ook in het koppeke he. Maar zulke zelf gespoten onderdelen verliezen sneller hun kleur, komen krassen op....Kwalitatief ga je je mooie onderdelen een stuk verminderen...weliswaar in een ander kleurtje
                      Zolang het maar niet te flashy is, een fiets is tenslotte geen reclamebord.

Comment

Da's ook waar, fietsen zit ook in het koppeke he. Maar zulke zelf gespoten onderdelen verliezen sneller hun kleur, komen krassen op....Kwalitatief ga je je mooie onderdelen een stuk verminderen...weliswaar in een ander kleurtje
                        Onze vriend kamikaze blijft onzin uitkramen. Het is duidelijk dat zijn technische achtergrond zo goed als nihil is.
                        Zelf gespoten onderdelen verliezen niet sneller hun kleur, er komen geen krassen op,... als je goede verf gebruikt en je de juiste primers gebruikt. Mijn F1000 heeft zeven jaar rondgebold met een zelf gespoten stuurpen, die was na al die jaren niet verbleekt en had niet meer krassen dan er op het frame waren.
                        Dit is een foto die ik getrokken had voor de verkoopsadvertentie, een recente foto dus.

Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                        Waarom zou een fiets niet mogen opvallen? Een knalrode of -gele Ferrari valt ook op, is dit dan lelijk? Al die grijze en zwarte fietskes die ge tegenwoordig overal ziet vind ik pas saai.

Comment

• Als dit niet proper is gedaan weet ik het ook niet hoor...

Comment

Hmm, weet ik, maar 'k zou dan ook nooit zelf naven of onderdelen van 't frame gaan spuiten. 'n Voorbouw kost nou de wereld niet, en als 'ie afbladdert dan schuur ik 'm op en doe ik 'm opnieuw. 't Is nog geen 2 uur werk, uiteindelijk.

Staat gemonteerd, trouwens! Maar piccies komen er pas als alles af is, aangekomen is en gemonteerd is.

Doei!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                              Als dit niet proper is gedaan weet ik het ook niet hoor...
                              Hmmmmmm... waar ken ik dat van?

Bij mij dus net eender. /me likes!

Sorry dat 'k 't nadeed, maar 't is omdat ik 't zo verrekte knap vond op jouw fiets. Credits -> Jakkel!!!

Comment

Wat is eigenlijk de reden van die enkelzijdige voorvork ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten
                                  Wat is eigenlijk de reden van die enkelzijdige voorvork ?
                                  Die weegt minder dan een vork met twee vorkpoten.
                                  Voor de Lefty had een Frans bedrijf ook al eens een vork gemaakt met maar één vorkpoot, maar die bleek niet stijf genoeg. M.a.w. het stuur trok scheef als je zonder handen reed. Cannondale heeft dat opgelost, door de as van de naaf (de wielas, zo je wil) vast te lassen aan de vork, en daarbij de as een conische vorm mee te geven. De Lefty is dus superstijf. Uiteraard is die vorkpoot steviger (en zwaarder) dan een vorkpoot van een gewone verende voorvork, maar niet dubbel zo zwaar, waardoor de vork toch lichter uitkomt.
                                  Nog iets wat de stijfheid van de vrok ten goede komt: de dubbele, ofte het dubbele kroonstuk.
                                  120d Hatch Edition Sport

Comment

• Hier staat het allemaal mooi uitgelegd, is natuurlijk wel de uitleg van Cannondale zelf, dus echt objectief is die wel niet echt denk ik.

Ik denk wel dat Cannondale de Fatty Ultra lichter dan de Lefty zou kunnen maken, nu weegt de Ultra maar 50 gr. meer dan de Lefty, door bijvoorbeeld carbon te gebruiken zou er hier en daar wat afgeprutst kunnen worden. Die 110 mm veerweg heb je dan natuurlijk nog altijd niet.

Comment

• Go Lefty !!

Comment

Go Lefty !!

wanneer krijgen we hier pics van je helm-project te zien? ben benieuwd

Comment

Go Lefty !!

Zijn er hier eigenlijk mensen die weten hoe goed de Lefty eigenlijk is tegenover, laat ons zeggen, een FOX-vork?
                                          120d Hatch Edition Sport

Comment

Working...
                                          X