Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fietsers-topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• I'm a fashion victim, zo soms.

'k Moet toegeven ...
    Oorspronkelijk geplaatst door gTa
    gTa teamoutfit.

... de teamoutfit is nog niet compleet.

'k Heb bij rad-laden.de nog wat spulletjes besteld (kledij, voornamelijk), en daar zit ook dit bij. 'k Zag 't en 'k kon 't niet laten.

Due end this week, hopefully.

Comment

• De helm vind ik vree sjiek, ferm. Hopelijk houdt de lak het uit in de takken..

de stuurpen daarentegen...zal op zich wel goed gedaan zijn, maar ik vind de kleurencombo niet geweldig.
      Zeker niet slecht, maar een witte of zwarte stuurpen was allicht meer mijn keuze geweest. Maar smaak verschilt gelukkig

Comment

• Nice work gilles! Die helm past echt goed bij de fiets.
        De stuurpen zou ik niet geverfd hebben. Niet omdat ik het lelijk vind, maar omdat ik de toegevoegde waarde, de moeite niet waard vind. Met zwarte stuurpen is de fiets even mooi.

Ik ben blijkbaar dan toch niet de enige met een zeer groot hoofd. Bij onze club heeft iedereen een helm van Met gekgregen, maar die hebben maar twee maten in het gamma, en de grootste is duidelijk te klein voor mij. Bij Giro lukt het wel omdat die drie maten hebben.
        Als ik een pet wil, moet ik ook altijd zoeken om iets te vinden dat past.
        Ik dacht al dat ik zowat de enige was met zo'n groot hoofd.
        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Heel mooi resultaat.

Comment

• Thx. Inderdaad, 'k vind het knap met de rode stuurpen, maar de bike was even knap met de zwarte stuurpen. Maarrr... nu is 'ie wat persoonlijker gemaakt, en 't is dat wat ik leuk vind. En tenslotte is 't maar een stuurpen, hè. Volgend jaar komt er waarschijnlijk een Ricthey WCS carbon riser op (of een FSA, ben er nog niet uit), en dan denk ik dat die 20° stem van die lengte een beetje téveel van 't goeie gaat zijn. Ben nog aan 't uitzien naar een eventuele variabele stem, Syntace heeft er eentje maar 'k ben daar precies niet meteen van overtuigd. Ik kijk verder uit.

Comment

• ik begrijp er de ballen van maar... way to go

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                Thx. Inderdaad, 'k vind het knap met de rode stuurpen, maar de bike was even knap met de zwarte stuurpen. Maarrr... nu is 'ie wat persoonlijker gemaakt, en 't is dat wat ik leuk vind. En tenslotte is 't maar een stuurpen, hè. Volgend jaar komt er waarschijnlijk een Ricthey WCS carbon riser op (of een FSA, ben er nog niet uit), en dan denk ik dat die 20° stem van die lengte een beetje téveel van 't goeie gaat zijn. Ben nog aan 't uitzien naar een eventuele variabele stem, Syntace heeft er eentje maar 'k ben daar precies niet meteen van overtuigd. Ik kijk verder uit.
                Nogmaals, niets tegen dat rood hoor! Het is mooi. Maar als je nog verder zou willen gaan, zou ik er een zadel met zwart en rood op monteren. Alleen, dan ben je dat specifieke zadel kwijt natuurlijk. Ook niet echt een ideale oplossing dus.
                Waag het echter niet om ook je stuur en/of zadelpen een andere kleur te geven, of ik noem je bike voortaan je kleurboek.
                Vooral als je een riser gaat monteren, zou een kortere stuurpen veel beter staan. Ik weet natuurlijk niet hoe je op die fiets zit, maar tegenwoordig worden bijna nooit nog echt lange stuurpennen gebruikt. Volgens mij zat jouw exemplaar zelfs niet standaard op die fiets.
                Een riser i.c.m. een VRO-systeem gaat wel teveel van het goede zijn. Als die al te combineren vallen tenminste (volgens mij helemaal niet omdat ik dacht dat de stuurklem van een VRO smaller is).
                Met een VRO kan je natuurlijk kiezen of je een Freeride- of XC-positie op de fiets wil.
                120d Hatch Edition Sport

Comment

• Geloof me, ik ga geen Motip-laklaagje leggen op die mooie C-dale carbon zadelpen. En m'n stuur evenmin, dat gaat zo afbladderen!

De stuurpen zat er niet standaard op, neen. Standaard had zo'n Prophet 1000 SL een riser met een korte vlakke voorbouw, die van mij heeft 'n vlakke handlebar, oorspronkelijk zat er wel de originele voorbouw op, denk ik, maar ik heb 'm laten wijzigen naar de mijne nu. 'k Zit er goed op, maar misschien ga 'k volgend jaar 'es een tweede halen, een kortere terug, maar wel ook nog 'n 20° (denk ik), om dan met riser te proberen.

Syntace VRO ligt me niet volledig, 'k weet 't niet maar ... ziet er zo fragiel uit.

Comment

• Die helm is echt wel cool!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                      Die helm is echt wel cool!!
                      Idem ! Knap gedaan hoor, past goed bij je bike (beter dan je kast bij je vloer )

Comment

• helm is echt knap! al zou het mss nog mooier zijn moest de "klep" die nu matzwart is gebleven, ook in dat blauw zijn. niet?

Comment

Geloof me, ik ga geen Motip-laklaagje leggen op die mooie C-dale carbon zadelpen. En m'n stuur evenmin, dat gaat zo afbladderen!

De stuurpen zat er niet standaard op, neen. Standaard had zo'n Prophet 1000 SL een riser met een korte vlakke voorbouw, die van mij heeft 'n vlakke handlebar, oorspronkelijk zat er wel de originele voorbouw op, denk ik, maar ik heb 'm laten wijzigen naar de mijne nu. 'k Zit er goed op, maar misschien ga 'k volgend jaar 'es een tweede halen, een kortere terug, maar wel ook nog 'n 20° (denk ik), om dan met riser te proberen.

Syntace VRO ligt me niet volledig, 'k weet 't niet maar ... ziet er zo fragiel uit.

Als je een kortere stuurpen neemt in dezelfde hoek, komt je stuur sowieso lager uit. Dus wil je de riser dan minstens even hoog, ga dan idd terug voor een 20°.
                          Vroeger gebruikte Cannondale wel eens als standaarduitrusting voor zijn bikes, maar ik ben er ook niet zo voor te vinden. Niet dat ik denk dat de klem om de positie van het stuur te bepalen, niet goed meer zal werken hoor (dat ziet er echt zeer degelijk uit), maar ik zie liever een andere combo.
                          120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 53 Bekijk Berichten
                            helm is echt knap! al zou het mss nog mooier zijn moest de "klep" die nu matzwart is gebleven, ook in dat blauw zijn. niet?
                            Heb er ook aan gedacht, maar vind 't te riskant. Die flappert, bij wijze van spreken, da's echt soepel plastic.

Comment

Howla, dat ziet er wel héél goed uit met die 71.
                              A Twist of the Wrist

Comment

• 1971, de oprichting van het merk Cannondale en per toeval ook mijn geboortejaar.
                                Ik hoor gewoon op een dale te zitten...

Comment

• Zou dit een goede mountainbike zijn?

't is enkel om te overwinteren, ik blijf een baanfietserke.

Comment

• @ Jakkel, hoe zet jij die rebound van je fatty? 'k Snap 't systeem niet zo goed...en ivm de lockout, je kan dus je vering aan/uit zetten, kan je hem ook hiertussen zetten of doet dat niets (volgens mij doet 't niets, beetje uitgetest, maar hoor 't graag)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ken Bekijk Berichten
                                      @ Jakkel, hoe zet jij die rebound van je fatty? 'k Snap 't systeem niet zo goed...en ivm de lockout, je kan dus je vering aan/uit zetten, kan je hem ook hiertussen zetten of doet dat niets (volgens mij doet 't niets, beetje uitgetest, maar hoor 't graag)
                                      Ik zet die rebound halverwege.
                                      Kort uitgelegd, draai je het wieltje in wijzerzin (+ richting) volledig in dan gaat je vork na het inveren trager z'n oorspronkelijke vorm terug aannemen. Volledig tegen wijzerzin (- richting), dan gaat de vork zo snel als mogelijk is zijn originele vorm na inveren terug innemen.
                                      Die lockout dient om af of op te zetten, er ergens tussenin is niet de bedoeling.

Die lockout vind ik af en toe wel eens handig, vooral bij een spurtje op de weg of bij het beklimmen van een lange steile helling blokkeer ik de vork wel eens. Voor de rest gebruik ik het zelden. Die reboundinstelling vind ik persoonlijk overbodig. Ik zou niet weten welke instelling op welk terrein het beste rendement zou geven. Persoonlijk al mee geëxperimenteerd maar ik merk niet onmiddellijk verschillen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                                        Zou dit een goede mountainbike zijn?

't is enkel om te overwinteren, ik blijf een baanfietserke.
                                        Voor die prijs wel.
                                        Hangt ervan af voor wat je 'm gaat gebruiken, maar het materiaal dat erop staat kan al serieus wat verdragen hoor.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                          Voor die prijs wel.
                                          Hangt ervan af voor wat je 'm gaat gebruiken, maar het materiaal dat erop staat kan al serieus wat verdragen hoor.
                                          Zoals ik zei, door de winter m'n fiets conditie onderhouden en eens een tourtochtje of zo mee te rijden.

Ik ben ook al lang van zin ooit eens een duathlon mee te doen en dat is zelden met een baanfiets dus daar zou ie dan ook voor moeten dienen.

Maar het is niet de bedoeling daar heel het jaar door de ardennen mee te overwinnen of zo.

Comment

Working...
                                          X