Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fietsers-topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Van Canyon heb ik al veel goeie reacties gelezen (lanceer misschien je vraag eens op mountainbike.be/forum ?). Scherpe prijs hoor, met meer dan degelijk materiaal (derailleurs etc). Deze bestel je wel louter online, dus een goede fietsenboer die als je toekomt met je Canyon niet moeilijk doet, is meegenomen

Comment

• Canyon biedt een zeer goede verhouding prijs/kwaliteit, doch als je er ook al eens een wedstrijdje Duatlon (wel vreemd dat je daarvoor je racefiets niet gebruikt) mee wil doen, zou ik toch een afmontage kiezen die een tikkeltje beter is. Doch nogmaals: goeie fiets voor zijn prijs.
      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ken Bekijk Berichten
        @ Jakkel, hoe zet jij die rebound van je fatty? 'k Snap 't systeem niet zo goed...en ivm de lockout, je kan dus je vering aan/uit zetten, kan je hem ook hiertussen zetten of doet dat niets (volgens mij doet 't niets, beetje uitgetest, maar hoor 't graag)
        Lock-out is idd aan/uit.
        Rebound is de terugslag, dus hoe snel de vork (in dit geval) weer uitveert, nadat hij is ingeveerd. Dat verandert dus weinig tot niets aan de hardheid van de vering op zich. Wil je een vork die niet al te snel inveert, dan moet je de luchtdruk verhogen. Net zoals met banden dus: harder zetten. Of hij dan nog echt optimaal werkt in het veld (voor iemand van jouw gewicht), is natuurlijk iets anders.
        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
          Canyon biedt een zeer goede verhouding prijs/kwaliteit, doch als je er ook al eens een wedstrijdje Duatlon (wel vreemd dat je daarvoor je racefiets niet gebruikt) mee wil doen, zou ik toch een afmontage kiezen die een tikkeltje beter is. Doch nogmaals: goeie fiets voor zijn prijs.
          Veel kleine duathlons hier in de buurt zijn enkel met de MTB te rijden ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
            Kort uitgelegd, draai je het wieltje in wijzerzin...
            Is da iets nieuw? Want op mijne Fatty is er enkel 'n ventiel te bespeuren waar ge de luchtdruk kunt bijregelen dmv 'n pompke, geen wieltje...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fir646 Bekijk Berichten
              Is da iets nieuw? Want op mijne Fatty is er enkel 'n ventiel te bespeuren waar ge de luchtdruk kunt bijregelen dmv 'n pompke, geen wieltje...
              Dat zal dan de Fatty DL zijn die jij hebt, die met rebound noemt de Fatty DLR.

Comment

Dat zal dan de Fatty DL zijn die jij hebt, die met rebound noemt de Fatty DLR.
                Klopt als een bus. Ik heb ook zo-eentje (Super Fatty DL).
                120d Hatch Edition Sport

Comment

• YES !

M'n laatste aankopen zijn gedaan, dan ben ik klaar voor 1) de winter, 2) pannes en schades.

Hopelijk is m'n eerste bestelling deze week hier, en komt m'n volgende al over een dag of 8 binnen.

Comment

• Wat heb je gekocht Gilles?

Ik gisteren een zadeltasje om toch één binnenbandje, pompje en wat sleutels (ook die van auto/camionette) weg te kunnen steken, altijd handig

Comment

Wat heb je gekocht Gilles?

Ik gisteren een zadeltasje om toch één binnenbandje, pompje en wat sleutels (ook die van auto/camionette) weg te kunnen steken, altijd handig

Tot je je fiets ergens buiten laat staan en ze gaan lopen met je zadeltasje. Ik heb het al meegemaakt. Het zakje + de inhoud was toch minstens 50 € waard (er zat enkel een binnenband en een aantal sleutels (om te sleutelen, bedoel ik) in).
                      Ik stop dergelijke spullen altijd achteraan in mijn truitje.
                      Last edited by Beta; 12/10/2007, 13:10.
                      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Zo'n zadeltasje komt er bij mij ook niet op. Dat bengelt en rammelt te snel naar alle kanten vind ik.
                        Buiten m'n drank zit alles in 't truitje.

Even iets anders, wat zit er zoal in jullie truitje als je met de fiets weg bent?
                        Bij mij het volgende: bij een normale training (een drietal uren), twee suikerwafels in het linkse vak van het truitje. Twee binnenbandjes (één binnenband als ik met de MTB op stap ben), een GSM, twee bandenafnemers, een klein geldbeugeltje met mijn persoonlijke gegevens en 10 à 15 euro in, dit alles verzameld in een plastic diepvrieszakje en daarrond met een elastiekje een klein telescopisch fietspompje dit alles in het middenvak. Rechts een zakdoek om mijn vettig gezicht van tijd eens af te kuisen.
                        Als drank, citroenoplosthee van de Lidl, smaakt altijd, ijskoud of kokend heet en 't kost niet veel.
                        Twee grote drinkbussen in de zomer, in putteke winter één gewone drinkbus.
                        Last edited by Jakkel; 08/10/2007, 17:06.

Comment

• Ik heb altijd, een drinkbus (of twee, afhankelijk van hoe lang ik ga fietsen) mijn GSM (ook in een fiepvrieszakje, anders zou dat ding kapot gaan van het zweet), een binnenband, drie bandafnemers, een multitool (Parktool in de vorm van een zakmes) en een minipompje bij. Geld en identiteitspapieren eigenlijk niet. Ik weet dat ik steeds mijn pas bij me moet hebben, maar goed.
                          Voor een langere rit (meer dan twee uur) heb ik ook altijd één of twee Isostar-repen bij me.
                          120d Hatch Edition Sport

Comment

Ik weet dat ik steeds mijn pas bij me moet hebben, maar goed.
                            Ik heb ook geen paspoort bij, noch m'n SIS kaart.
                            Wel een papiertje met mijn persoonlijke gegevens, inclusief bloedgroep.

Comment

Ik heb ook geen paspoort bij, noch m'n SIS kaart.
                              Wel een papiertje met mijn persoonlijke gegevens, inclusief bloedgroep.
                              Zelfs dat heb ik niet bij me. In feite niet zo goed.
                              Voor fietsen zonder identiteitspapieren heb ik zelfs al een boete gekregen (met de club, maar dat verhaal heb ik al wel een keer of twee gedaan).
                              120d Hatch Edition Sport

Comment

Zelfs dat heb ik niet bij me. In feite niet zo goed.
                                Ik heb een eenvoudig papiertje geschreven en dat bij in m'n geldbeugeltje gestoken dat ik altijd meeneem, dat zit daar al jaren in. Zo hebben ze toch iets als ze mij omver zouden rijden.

Comment

• Dat zadeltasje vanuit Decathlon is wel goed, je hebt 2 velcro's om rond je zadelarmen te bevestigen en je moet een lusje rond je zadelpen vormen, het bengelt dus niet...'t is wel klein, dus enkel MTB-binnenband, pompje en sleutels kunnen erin...geen portefeuille ofzo...Portefeuille zit bij mij in middenvak, rechts gsm

Comment

Dat zadeltasje vanuit Decathlon is wel goed, je hebt 2 velcro's om rond je zadelarmen te bevestigen en je moet een lusje rond je zadelpen vormen, het bengelt dus niet...'t is wel klein, dus enkel MTB-binnenband, pompje en sleutels kunnen erin...geen portefeuille ofzo...Portefeuille zit bij mij in middenvak, rechts gsm

Datgene wat ik vroeger had, was er eentje van Cannondale. Nog gemakkelijker, want geen velcor voor de zadelrails, enkel eentje voor de zadelpen. Aan de rails zat hij vast met een soort haaksysteem. Het zakje bewoog daardoor ook niet tijdens het fietsen.
                                    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Zaldetasjes? Neehee. Op tarmac gaat dat nog, maar eens je op 't onverhard rijdt kluttert en drabbelt dan gelijk zot, raaagh. Als ge ne natuurtocht doet ziet ge nooit beesten omdat die u al een kwartier op voorhand horen aankomen.

Ik heb altijd 'n Camelbak op (heb net 'n nieuwe, 'n Lobo 70oz), en daarin zitten m'n sleutels, m'n portefeuille (incl. ID-kaart, SIS-kaart, bloedgroepkaart en geld), m'n GSM, enkele powerrepen, een binnenband en that's it, eigenlijk.

Wel 'n goed idee van die citroen-oplosthee! Ga 'k 'es proberen. Hoe ziet zo'n bus eruit? En wat kost dat?

Comment

• Ik prefereer een zadeltasje dan een camelbak

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten

Wel 'n goed idee van die citroen-oplosthee! Ga 'k 'es proberen. Hoe ziet zo'n bus eruit? En wat kost dat?
                                          'k Heb speciaal voor u een foto genomen, als dat niet lief is?
                                          Wat dat juist kost weet ik niet, mijn vrouw gaat altijd winkelen.
                                          Zeker niet meer dan 2 euro voor zo'n bus, en uit één bus kan je ongeveer 4 liter drank halen (5 koffielepels per 200 ml). Belangrijkste ingrediënten zijn: suiker, druivensuiker, vitamine C, citroensap,... .

Comment

Working...
                                          X