knappe fiets!
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Fietsers-topic
Collapse
X
-
Aha, een model van 2008! Waarom heb je de riser bar er laten af halen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk BerichtenAha, een model van 2008! Waarom heb je de riser bar er laten af halen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ken Bekijk BerichtenPersoonlijke voorkeur (smaak)...vind zo'n riser bar niet zo mooi ogen als een flat bar...Flat bar is ook minder breed
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk BerichtenEn in de AS Adventure.
The North Face heeft ook zo'n dingetjes, met eigen drankslang systeem, wat je makkelijk kan loskoppelen. Ben daar zelf wel tevreden van.
Comment
-
De goedkoopste "Camelbaks" zijn die van Quecha, of Rockrider. In ieder geval: één van de huismerken van Decathlon. Ze hebben ook hun eigen systeem, maar 't is wel compatibel met dat van Camelbak. Je hebt 'n knappe 2-liter versie met nog wat opbergruimte (regenjack, 2 binnenbanden, wat repen, ...) voor iets van een 20 EUR, dacht ik.
Comment
-
Mooie fiets Ken.
Persoonlijk vind ik die zwarte kleur wat minder, dezer dagen zie je bijna niets anders meer dan grijze, zilvere en zwarte MTB's, zelfs alle onderdelen horen onopvallend zwart te zijn. 't Is duidelijk dat anonieme kleuren mode zijn vandaag, en dan heb je natuurlijk de juiste keuze gemaakt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenSublieme fiets, Ken!
Ikzelf ben (voor mij) ook meer voor 'n funky kleurencombo, maar dit black-on-black is ook prachtig! Enkel nog een matzwarte drinkbushouder nog, en misschi'n 'n zwart drinkbusje ook?
En idd, dat drinkbushoudertje moet ook nog zwart (carbon?) en drinkbus ook of misschien de Camelbak Rogue in 't ... zwart
Ivm de banden: 't zijn Hutchinson Spiders, zijn deze Airlight (neen zeker?). Ik wil wel lichtere buitenbanden in de toekomst, deze wegen 695 terwijl je al goede buitenbanden vindt à 450-500g (nobby nics, piranha's).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenHa, je rijdt geen UST?
Ik heb nou Bulldogs, en 'k vrees voor hun prestaties op 't natte. Maar 'k vind dat zo'n zonde om meteen nieuwe banden te leggen, eigenlijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ken Bekijk Berichten
Ivm de banden: 't zijn Hutchinson Spiders, zijn deze Airlight (neen zeker?). Ik wil wel lichtere buitenbanden in de toekomst, deze wegen 695 terwijl je al goede buitenbanden vindt à 450-500g (nobby nics, piranha's).
Comment
-
Ok, hopelijk blijf 'k dan gespaard van lekke banden
Vanmiddag naar A.S. Adventure gaan kijken voor Camelbak en lang getwijfeld tussen de Mule en de Lobo. Uiteindelijk dan toch voor de Lobo gegaan omdat ie mij beter zat, de riempjes rond je schouders zijn minder hard en minder storend als je je armen naar voren strekt.
't Is nu trouwens wel al een 3 liter reservoir geworden voor drank, dus even groot als in de mule, dus dat zit snor . Het opbergvak is natuurlijk wel veel kleiner, maar ik neem toch niet zooooveel mee...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk BerichtenMaar daar zijn ze pokkeduur..
The North Face heeft ook zo'n dingetjes, met eigen drankslang systeem, wat je makkelijk kan loskoppelen. Ben daar zelf wel tevreden van.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenHa, je rijdt geen UST?
Ik heb nou Bulldogs, en 'k vrees voor hun prestaties op 't natte. Maar 'k vind dat zo'n zonde om meteen nieuwe banden te leggen, eigenlijk.
Comment
-
Met de 'echte' Notubes banden zit je snel aan een hoger gewicht. Ga je in binnenband-buitenband combinatie (biba) te licht, dan heb je meer kans op lekken.
Momenteel ben ik meest tevreden van Continental banden, voor het huidige seizoen een Speedking. Verder naar de winter toe, wordt dat een Explorer, maar steeds in Supersonic versie. Daar heb je versterkte flanken bij, en die Conti's gaan niet snel lekken en scheuren niet. Schwalbe is ook niet slecht, maar gevoeliger voor lekken en scheuren.
Je kan beide ook gebruiken met NoTubes vloeistof op een tubeless velg, of tubeless gemaakte velg. Maar da's een heel ander verhaal, en daar zou ik als newbie niet aan beginnen. Geeft dikwijls een hoop ellende om alles luchtdicht te krijgen en te houden, afhankelijk van type band en velg.
Op de Poison rijd ik met een Schwalbe Nobby Nic vooraan(2.1) en een Conti Vapor achteraan. Op 2,5 bar geraak je daar nooit mee in de problemen op modder, stenen, nat gras, gravel....Da's de winter setup, de Poison is dan ook gedegradeerd tot mudbike sinds de C'dale er is.
Op de C'dale staan momenteel Conti Speedkings, supersonic versie met supersonic binnenbandjes. Binnenband en buitenband samen zo'n 500 gram, en erg makkelijk te vervangen in geval van een lek.
Bovendien moet je bij de Lefy het wiel er zelfs niet afhalen
Comment
-
Wat zijn tegenwoordig eigenlijk goeie all-round-banden? Vroeger was dat de Ritchey Z-Max, en ik weet dat die een paar jaar geleden heruitgebracht is.
Ikzelf gebruik de Ritchey Speed Max voor droog weer en om op straat te rijden met mijn vriendin, en de Michelin Wild Gripper voor als het een tikkeltje nat tot zeer nat ligt. Geen idee in feite of ze nog Wild Grippers maken, maar ik dacht het eigenlijk niet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk BerichtenWat zijn tegenwoordig eigenlijk goeie all-round-banden? Vroeger was dat de Ritchey Z-Max, en ik weet dat die een paar jaar geleden heruitgebracht is.
Ikzelf gebruik de Ritchey Speed Max voor droog weer en om op straat te rijden met mijn vriendin, en de Michelin Wild Gripper voor als het een tikkeltje nat tot zeer nat ligt. Geen idee in feite of ze nog Wild Grippers maken, maar ik dacht het eigenlijk niet.
Die Z-max blijft erg goed hoor. Ze kunnen nog wel wat met compunds liggen gooien, maar zulke goeie band moet je gewoon afblijven. Misschien nog wat lichter proberen te maken, maar lichter maken zonder extra kost of slijtage, het is weinigen gegeven.
Speed max, zijn dat die Semi slicks ? Ik heb ook nog zo eentje liggen denk ik, ergens in de garage. Voor een Slick redelijk zwaar met zijn dikke 500gr.
Allrouder bij uitstek is voor mij de explorer. Zeker in Supersonic of Protestion versie.
De Speedking slijt echt wel stevig snel, wat spijtig is. Mijn achterste band houd na 500 km maar een kleine helft van de noppen over. Terwijl op de uiterste zijkanten vooraan nog van die draadjes staan. Ideaal dus om binnenkort te wisselen met een Explorer vooraan en de minst versleten Speedking achteraan.
Nog goeie all-rounders : Maxxis Larssen, maar niet super in modder, Panaracer FireXC Pro, Schwalbe Nobby Nic(eerder modder gericht, zeker in smalle versie).
Michelin heeft mij een paar keer zwaar in de steek gelaten door grote scheuren in loopvlak of zijwand.
Zowel de XLS als de Wildgripper. Die Wildgripper maken ze niet meer. Ze zitten nu met Dry en Mud versie, al dan niet Enduro. Maar ook weer niet bij de lichtsten of sterksten.
Telkens werden deze banden terugbezorgd aan de distributeur en netjes terugbetaald.
Dat kan ik van mijn laatste Schwalbe Racing Ralph niet zeggen, ook al gaf die er al de brui aan na 120 km. Gewoon op fijne steentjes, een scheur van enkele cm in het loopvlak. Mijn been en achterzijde onder te de Notubes vloeistof, maar de scheur was te groot om te dichten.
Vandaar mijn voorkeur naar continental.
Concreet weegt de Explorer 2.1 Supersonic 460 gram, wat heel netjes is voor een sterke allrounder waar je nergens mee in de problemen komt en niet slijt als een gek, tenzij je puur op asfalt rijdt. Maar daarvoor bestaan er slicks.
Comment
-
Die Maxxis zat standaard al op een aantal Cannondales, right?
Speedmaxen zijn idd die semislicks. Ik heb daar de Pro-versie van.
De Wildgrippers zijn eigenlijk de goedkoopste (12 € per stuk bij Van Eyck). Het zijn dus niet die groene competitiebanden. Het zijn zelfs geen kevlars. Ach ja, ik heb die banden er destijds gewoon bijgekocht omdat ik toch nog een paar andere wielen had. Normaal koop ik altijd kevlars.
Ik had zo al een vermoeden dat de Wildgrippers niet meer gemaakt worden, want ik zie die nergens meer. Het waren nochtans best goeie bandjes in de modder.
Ritchey WCS moet ik wel niet. Ten eerste omdat ik dat soort banden niet echt nodig heb, en ten tweede omdat ze sneller slijten dan de Pro's.
Comment
Comment