Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik denk dat "maken" een groot woord is. Ze zullen die dingen wel bij één of andere Russische leverancier halen die aan meerdere merken levert.
Zou je trouwens denken dat Flanders echt fietsen maakt? Zou me niet verbazen mochten die frames allemaal in onderaanneming worden gefabriceerd. In Taiwan of zo.
Ik denk dat "maken" een groot woord is. Ze zullen die dingen wel bij één of andere Russische leverancier halen die aan meerdere merken levert.
Zou je trouwens denken dat Flanders echt fietsen maakt? Zou me niet verbazen mochten die frames allemaal in onderaanneming worden gefabriceerd. In Taiwan of zo.
Nee, ze maken die niet zelf dacht ik. Laat ik het anders zeggen. Bieden ze in hun gamma fietsen met titanium frames aan?
Edit: net op hun site gaan kijken. Blijkbaar geen titanium frames.
Nee, ze maken die niet zelf dacht ik. Laat ik het anders zeggen. Bieden ze in hun gamma fietsen met titanium frames aan?
Vroeger alleszins wel. Een maat van mij heeft er nog mee gekoerst. Die frames zagen er wel proper uit.
Die gast heeft drie van die frames gehad op een paar jaar tijd. Het nadeel ervan was ook snel duidelijk: alledrie de frames zijn beginnen scheuren.
OK, die gast was nu wel een redelijk geblokt spurterstype, maar toch ...
Ah zo, wist ik niet. Flanders zie je hier eigenlijk niet echt rijden. Is zo'n fiets die veel in de 'vlaanders' verkocht wordt hé.
Yep. En vooral rond Oudenaarde, waar de winkel van de eigenaar is. Die verkoopt niet anders dan Flanders uiteraard.
Dus binnenkort zie ik nog meer fietsen van dat merk, dan nu al het geval is. Raaaah.
Een fiets die je voor de rest van je leven kan houden, spreekt veel mensen aan, maar als je eens graag verandert
Maatwerk zal idd de moeite zijn, maar zelfde argument als boven, dat krijg je aan niemand verkocht tenzij die een exacte kopij is van jouw lichaamsbouw en specifieke houdingsvoorkeur....
Die goedkopere merken zullen ook wel aardig materiaal leveren, maar als je die topkwaliteit bekijkt, zie je zo de verschillen. Dan kiezen voor de goedkopere, daar heb je een sterke wil of een streng portefeuillebeheer voor nodig...
Als mudbike lijkt me zo'n budget tita ideaal. Vaste vork(tita of carbon) erin voor wat extra comfort, Rohloff erin, HS33, vierkante trapas op een tune trapstel, DT naven, .... ik zie het zo voor me. En dan nog liefst in 29", zo tover je die fiets in de zomer makkelijk om tot een asfaltvretertje...
Alu is voorbij voor mij. Carbon is heel fijn om mee te rijden, maar er is nog ergens dat fragiel karakter ivm steenslag, wat bij Tita geen probleem meer is.
Pakweg een Taurine frame in tita laten maken, mag je dat ? Is er daar geen patent op ?
Of gelden patenten niet voor custom frames ?
Een Taurine in titanium zou een beetje onnozel zijn. Veel te dikke buizen, om nog maar te zwijgen over de monocoque-looks, voornamelijk aan de balhoofdbuis. En het feit dat zulke dikke buizen bij titanium helemaal niet nodig zijn.
Een Taurine in titanium zou een beetje onnozel zijn. Veel te dikke buizen, om nog maar te zwijgen over de monocoque-looks, voornamelijk aan de balhoofdbuis. En het feit dat zulke dikke buizen bij titanium helemaal niet nodig zijn.
Volledig akkoord, maar het zou dan ook de geometrie zijn die ik over wil zetten....In tita zal dat er volledig anders uitzien, maar niet anders aanvoelen..
Volledig akkoord, maar het zou dan ook de geometrie zijn die ik over wil zetten....In tita zal dat er volledig anders uitzien, maar niet anders aanvoelen..
OK, ik volg. Ik had het iets te letterlijk opgevat.
Een fiets die je voor de rest van je leven kan houden, spreekt veel mensen aan, maar als je eens graag verandert
Maatwerk zal idd de moeite zijn, maar zelfde argument als boven, dat krijg je aan niemand verkocht tenzij die een exacte kopij is van jouw lichaamsbouw en specifieke houdingsvoorkeur....
Die goedkopere merken zullen ook wel aardig materiaal leveren, maar als je die topkwaliteit bekijkt, zie je zo de verschillen. Dan kiezen voor de goedkopere, daar heb je een sterke wil of een streng portefeuillebeheer voor nodig...
Als mudbike lijkt me zo'n budget tita ideaal. Vaste vork(tita of carbon) erin voor wat extra comfort, Rohloff erin, HS33, vierkante trapas op een tune trapstel, DT naven, .... ik zie het zo voor me. En dan nog liefst in 29", zo tover je die fiets in de zomer makkelijk om tot een asfaltvretertje...
Alu is voorbij voor mij. Carbon is heel fijn om mee te rijden, maar er is nog ergens dat fragiel karakter ivm steenslag, wat bij Tita geen probleem meer is.
Pakweg een Taurine frame in tita laten maken, mag je dat ? Is er daar geen patent op ?
Of gelden patenten niet voor custom frames ?
hetgeen je daar zowat voorstelt, over wat budget spreek je dan?
hetgeen je daar zowat voorstelt, over wat budget spreek je dan?
Voor Frame en Vork zou ik richting Hilset gaan. Geen über tita materiaal, maar toch zeer goed.
Hetgeen ik voorstelde, is door Adri ooit ongeveer gebouwd.
Op de site van Hilset is een "Hall of F(r)ame, en daar vind je ook deze :
Da's op enkele details na ongeveer wat ik in gedachte had..
Ik schat voor Frame en vork een 1200 euro. Rohloff wielset een kleine 1000 euro. Een verende vork Marzo basic, 400 euro.Dan heb je uiteraard geen tita vork nodig.
De rest van de afmontage is heel variabel, de prijs dus ook.
Pakweg 3500 euro ? Kan waarschijnlijk voor minder ook, maar ik denk dat je minimum een kleine 3000 moet tellen.
Je hebt dan wel die schakelgewijs immuun is voor modder, geen chainsuck, geen cassetteslijtage.
Als je dan nog keramische velgen neemt (DT swiss bijvoorbeeld), Sapim spaken en DT naaf vooraan, kan je vlot de winter doorploeteren zonder grote kosten...
Eens je naar de grote merken gaat : Seven, Moots, Merlin, .. dan is 5000 euro soms zelfs niet voldoende voor een frame. Bij zo'n frame hoort dan ook nog eens topmontage, en moet je dus niet met een LX groep gaan werken of tektro v-brakes..
Vroeger alleszins wel. Een maat van mij heeft er nog mee gekoerst. Die frames zagen er wel proper uit.
Die gast heeft drie van die frames gehad op een paar jaar tijd. Het nadeel ervan was ook snel duidelijk: alledrie de frames zijn beginnen scheuren.
OK, die gast was nu wel een redelijk geblokt spurterstype, maar toch ...
Klopt ja, Flanders heeft ooit een titanium model in de reeks gehad. Maar ik denk dan jaren 90.
Comment