Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Titanium fietsen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Een merk met toekomst, ze vullen het gat tussen budget (bij wijze van spreken) en echt dure titanium fietsen.

Altira.. binnenkort meer op hun website maar voorlopig enkel een korte presentatie op deze weblog

prijzen frames liggen ronde de 1700€. Frames worden perfect volgens hun wensen gemaakt in Taiwan.
    Bijgevoegde Bestanden

Comment

m'n fiets wordt stilletjesaan ook alweer een dagje ouder. Als student industrieel ontwerper lijkt het me leuk om even allerlei materialen te gaan bekijken voor de opvolger.
      Ik stootte hierbij al enkele keren op het merk Enigma (www.enigmabikes.com). Iemand die hier wat meer over weet?

Comment

ik heb er nog niet mee te maken gehad.
        In elk geval lijken de lassen me netjes, maar nogal bruut afgewerkt hier en daar .Zullen naar alle waarschijnlijkheid wel in China of Rusland gemaakt zijn.
        Wat niets afdoet aan de kwaliteit in die prijsklasse.

Comment

Vandaag m'n Moots terug mogen gaan halen. Er staat nu een Magura Durin SL 80 in.
          Ter vervanging van de FoX RLT80 die naar m'n Litespeed zal verhuizen. 200g gewonnen (Durin 1365g, Fox 1569g)
          Er was wel een vertraging doordat men geen adaptor postmount/IS kon vinden voor m'n oude (2003) 180mm Hope Mono Mini Caliper.
          Dus moest er een nieuwe opkomen, wat extra kosten gaf.

Een paar foto's genomen, met m'n GSM, jammer genoeg maar een bewolkte dag. Maar zo heb je toch al een idee. Betere foto's volgen als het zonnetje eens schijnt.

Comment

Nog wat beter foto's gemaakt toen de zon verscheen..

klik op de foto voor de serie

Comment

Enkel op het uiterlijk afgaande hou 'k zo niet van titanium frames, die dunne buizen en de kleur zijn niet zo mijn ding.
              Maar door de gouden accenten vind ik dit best wel te pruimen.

Comment

Een titanium frame ziet er meestal niet zo erg flashy uit. In de jaren '90 waren dergelijke frames imo ook hipper.
                Toegegeven, ik ben ook niet echt geneigd een titanium frame te kopen. Het zou al moeten zijn dat ik bv. voor mijn volgende racefiets een koopje tegenkom, maar dan moet het wel een titanium frame zijn van een deftig merk, niet zomaar om het even wat. En Merlin komt dan op nummer 1 terecht.
                120d Hatch Edition Sport

Comment

Ja, Merlin is wel klasse.. dit is de mijne .
                  Ik heb wel opgevangen dat ze ook zaken doen met China tegenwoordig .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                    Ja, Merlin is wel klasse.. dit is de mijne .
                    Ik heb wel opgevangen dat ze ook zaken doen met China tegenwoordig .
                    Knap, al heb ik het meer voor de hardtails van Merlin. Als fully zou ik iets anders kopen.
                    120d Hatch Edition Sport

Comment

[FONT=Trebuchet MS]Ja, Merlin is wel klasse.. dit is de mijne .
                      Da's echt een knap afgewerkt frame, die lassen zijn heel proper. En dan dat gegraveerde logo vooraan op het frame, héél mooi!

Ik heb wel opgevangen dat ze ook zaken doen met China tegenwoordig
                      Een Chinees dien je een pak minder te betalen voor net hetzelfde uiteindelijk. En zo'n Chinees kan even goed (of slecht) frames bouwens dan een Amerikaan hé.

Comment

Hallo,

Heeft er nog iemand een titanium flatbar liggen die weg mag.

Is voor in een oude Moots stuurpen die geen OS is.

Of eventueel een oud Morati stuurtje??

Grz.

Comment

Een M-bar van Morati heb ik nog liggen, m'n andere tita bars zijn allemaal in gebruik vrees ik

Comment

Ik heb mega interesse in dat stuurtje.
                            Last edited by ; 27/01/2009, 17:44.

Comment

Sorry, maar dat stuur gaat niet weg, is een collectors item.
                              Mijn excuses als ik u valse hoop gaf , was niet de bedoeling

Comment

Sorry, maar dat stuur gaat niet weg, is een collectors item.
                                Mijn excuses als ik u valse hoop gaf , was niet de bedoeling
                                Geen prbl. weet nog eentje liggen in Luik.

Comment

Working...
                                X