Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Bedankt kamikaze, dit heel korte cynische antwoord van u is héél veelzeggend en weeral eens erg typerend voor u. Als je uiteindelijk van geen hout meer pijlen weet te maken kan je moeilijk nog iets anders natuurlijk.
Het gaat over deze post Beta, een fictief voorbeeldje dus. Let op de 'als'. Nog iets?
Toegegeven, ik heb deze discussie TO-TAAL niet gevolgd (hier en daar een paar woorden meepikken volstaat om een correct beeld op de situatie te krijgen), maar ik vind de situatie wel heel amusant.
Bedankt kamikaze, dit heel korte cynische antwoord van u is héél veelzeggend en weeral eens erg typerend voor u. Als je uiteindelijk van geen hout meer pijlen weet te maken kan je moeilijk nog iets anders natuurlijk.
Prettige avond nog.
... En ook van mij, einde discussie.
Groetjes en tot de volgende.
Wat wou je NOG eens horen misschien ?
Je staat volkomen alleen met je Mavic verhaal.
Je cijfertjes waar je zo wanhopig op vertrouwt voor je hele verhaal, komen zo uit de Mavic fabriek en technici. Of denk je dat die knulletjes een ander franstalig bedrijfje zomaar 'carte blanche' geven' op hun labo ? Bedrijfsleven zegt u ni veel zeker ?
En wat gaat het ene franstalig bedrijfje van de andere franse ondernemer zeggen ? Chauvinisme, dat kennen ze daar goed hoor.
Stuur maar eens een Beamer op naar Renault om hem daar te laten testen Die BMW technici zullen misschien net mogen toekijken..
Uw bewering dat ik enkel dure spullen zou willen. Trek je ogen eens open, neem een goed rekenmachientje waar je hopelijk kan mee werken en tel eens hoeveel een voorwiel en achterwiel samen kosten..549€+749€.
Zeg dan eens hoeveel er op je machientje staat, dat zullen 4 cijfertjes zijn, maar de eerste 2 cijfers zullen geen 1 gevolgd door een 7 zijn..
Dure spullen zijn niet noodzakelijk goede spullen. Als je 700 euro uitgeeft voor wielen met een hoge velg, carbon of niet, daar krijg je niet veel voor in de plaats. Mavic is idd de enige die ze voor die prijs aanbiedt vanwege de massaproduktie. Of dat de kwaliteit tengoede komt, lijkt me zeer de vraag.
Bovendien, als jij klachten hebt over je budget, hoef je toch niet het mijne te bekritiseren ? Jij kon toch 100 Taurine's met Lefty cash betalen, wat zou je dan zeuren over 1298 euro voor wielen ? Da's nog niet 1 Taurine..
Je weet niet meer wat je eigenlijk wilde beweren, omdat je het zogezegd al zoveel keer herhaald hebt. Je schrijft dat je graag uit je nek kletst, wat wij al een tijdje wisten en nu kan je al niet meer tellen...
En ik wist niet meer van welk hout pijlen maken ? Dan klets je uit je nek Jakkel, volledig akkoord.
Ik mik liever op 100.000 hoogtemeters.. nog 9000 te gaan, het zal spannen, zeker met dat novemberweer nu.
wow dat zijn er heel wat. Ik moet eens kijken of ik ergens gegeven van een gans jaar kan vinden op menne garmin maar 100k daar kom niet niet eens in de buurt.
wow dat zijn er heel wat. Ik moet eens kijken of ik ergens gegeven van een gans jaar kan vinden op menne garmin maar 100k daar kom niet niet eens in de buurt.
Ik strand rond de 25k. Door wat voor te bereiden op de Cinglé, heb ik wat extra klimwerk opgezocht, en verder het gebruikelijke mtb.
@Saiko, jij zal toch ook heel wat hoogtemeters gedaan hebben ? Als voorbereiding op je alpentocht ?
idd ik had er meer als ik dacht
van begin april tot eind september heb ik er net geen 80.000 volgens mijn edge.
Edge is meestal meegeweest maar niet altijd.
Juli en augustus zijn 2 maanden geweest die bena de helft van het totaal voor hun rekening nemen. Dit op een dikke 9000 km
gegevens van na september moet ik nog uploaden.(bena niet meer gefietst na de 24h van zolder )
gegevens van voor april staan ergens in een exell sheet maar veel HM's heb ik niet gemaakt die eerste maanden denk ik.
andere getallen van de april-september periode voor degene die het interesseerd
totale tijd : 410u,...
gem snelheid : 20,2km/h
max snelheid : 94,1km/h
calorieën (edge meet dit wel onnauwkeurig ) maar ongeveer 350K
gem HR : 136
max HR : 212
Ik mik liever op 100.000 hoogtemeters.. nog 9000 te gaan, het zal spannen, zeker met dat novemberweer nu.
Amai, proficiat man. Geen benul wat ik van hoogtemeters gedaan heb. In België enkele Ardennenritten gedaan, maar geen gedacht hoeveel hoogtemeters ik daar bij mekaar heb gereden. In Frankrijk met de Marmotte in één dag 5.000, ik denk de week ervoor als voorbereiding ook zo'n 5.000... denk ik, verdeeld over een rit of drie vier. Enfin... misschien een 15.000 in totaal??
idd ik had er meer als ik dacht
van begin april tot eind september heb ik er net geen 80.000 volgens mijn edge.
Edge is meestal meegeweest maar niet altijd.
Juli en augustus zijn 2 maanden geweest die bena de helft van het totaal voor hun rekening nemen. Dit op een dikke 9000 km
How man, zo trainen!
Als ik dat als voorbereiding doe dan vlieg ik die cols op peins 'k.
How man, zo trainen!
Als ik dat als voorbereiding doe dan vlieg ik die cols op peins 'k.
ik denk het niet
let op de avg HR...
Is bijna allemaal LSD training omdat het doel puur was om de marathon uit te rijden.
doel geslaagd en basis conditie is na 4-5 jaar stilliggen weer wat opgekrikt.
mss dat ik komend jaar wat meer op kracht ga trainen, ik weet het niet. Ik ben niet direct iemand die graag afziet
ik denk het niet
let op de avg HR...
Is bijna allemaal LSD training omdat het doel puur was om de marathon uit te rijden.
Maar dan nog man. Lage hartslag langeduurtrainingen zijn het belangrijkste om een marathon te rijden. Meer dan 8 uur op een fiets zitten doe je niet aan gemiddelde hartslag van 160 hoor... allée ik toch niet.
ja maar dat soort trainingen zorgt er ook niet voor dat je een col op kan vliegen
Een lange beklimming rij je toch vooral op uithouding naar boven hoor.
Om een voorbeeldje te geven. Van Saint-Michel-de-Maurienne tot aan de top van de Galibier is 34 km, waarvan 29 km's serieus klimwerk. Als je dat op power en bijhorende hoge hartslag naar boven vlamt ga je problemen krijgen peins 'k. En daarna is 't nog niet gedaan hé.
Kilometers malen op lage hartslag zijn héél belangrijk en in combinatie met de nodige hoogtemeters (wat jij dus héél duidelijk gedaan hebt) is het een heel goede training voor een marathon in de bergen. Nee, heel veel respect dat je de motivatie vindt om zoveel te trainen op korte termijn. Ik zou willen dat ik me er ook kan toe motiveren, ik zou veel tijd kunnen winnen op een marathon als de Marmotte en bijgevolg toch niet ver van vliegen afblijven denk ik.
Comment