Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wielen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    Een echt onafhankelijke test, moeilijk hoor. Er zal altijd wel een belang zijn. Wat Jakkel hierboven postte leek me al vrij omvangrijk en onafhankelijk, in die zin dat alle wielen op dezelfde manier getest werden. Onafhankelijker dan dat?
    Er is een firma die frames test op stijfheid..
    EFBE Prüftechnik führt Qualitäts- und Sicherheitstests für Fahrräder und E-Bikes durch, baut Prüfstände und zertifiziert nach ISO 4210 oder EN-Standard.

    Comment


    • #82
      Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
      Een echt onafhankelijke test, moeilijk hoor. Er zal altijd wel een belang zijn. Wat Jakkel hierboven postte leek me al vrij omvangrijk en onafhankelijk, in die zin dat alle wielen op dezelfde manier getest werden. Onafhankelijker dan dat?
      Er is een firma die frames test op stijfheid..
      http://www.efbe.de/
      Een onafhankelijke test, in de faciliteiten van Mavic ?
      Omvangrijk wel ja, dat klopt.

      Die jongens van het gele stickertje hebben trouwens een slecht jaar achter de rug. Serieuze daling van de omzet, en een dure terugroepactie van de R-Sys wielen... Wanneer roepen ze de rest ook eens terug ?

      Comment


      • #83
        Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
        Een echt onafhankelijke test, moeilijk hoor. Er zal altijd wel een belang zijn. Wat Jakkel hierboven postte leek me al vrij omvangrijk en onafhankelijk, in die zin dat alle wielen op dezelfde manier getest werden. Onafhankelijker dan dat?
        Onze vriend kamikaze heeft een nog onafhankelijkere test als deze, en daar staat in dat alle Mavic wielen superslap zijn en alle DT wielen de stijfheid zelve zijn. Eén probleem, hij vindt die test niet.

        Als, ik zeg als Mavic de boel echt gemanipuleerd zou hebben, dan zou Shimano (of was het Shitmano?) met z'n WH-4801 carbon50 niet het stijfste voorwiel hebben, en Campagnolo met z'n Eurus niet het stijfste achterwiel hebben hoor. Dan zou daar mooi een Mavic exemplaartje staan op het hoogste schavot, wees daar maar zeker van.
        Je kan trouwens moeilijk verlangen dat een fietsmagazine de complete infrastructuur en machines heeft om wieltesten uit te voeren om eens om de drie jaar ofzo eens een vergelijkende wieltest te doen. Da's financieel nagenoeg niet haalbaar. Je moet dan wel beroep doen op installaties van fabrikanten. Die doen heel frequent zulke testen om hun eigen producten te verbeteren.

        En dan hadden ze Shimano en Campagnolo wel uit onderstaande quote gelaten hoor.
        Shimano, Mavic and Campagnolo, the three main players, always have very stiff wheels in their catalog (at least the top end wheels).


        Btw, kamikaze. Ik weet het, je hebt geen Chasserals en de test is één en al opgezette zever. Maar heb jij de stijfheid van het achterwiel van de DT chasserals al eens geraadpleegd? Nee? Ik wel, 33 N/m.

        En wat beveelt de natuurlijk met leugens doorspekte test aan?
        Recommendations to optimise racing performance:
        Basically, only heavy riders, or racers looking for extreme performance need stiffness at all cost. Over 80kg, the racer should focus on wheels over 40N/mm of lateral stiffness.
        Between 70-80kg, wheels under 35N/mm are likely to impair performance in some race situations. And finally, racers between 60 and 70kg would be best avoiding wheels with lateral stiffness below 30N/mm.
        En, hoeveel weeg jij ook alweer?


        Nu, ik weet het, het zijn leugens en jij rijdt natuurlijk niet met DT 1450 chasserals, maar met de 'gewone'... maar toch hé?
        Heel klein ietsie pietsie kanske, dat jij....met SLAPPE wielen rijdt man!


        Groetjes.

        Comment


        • #84
          Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten

          Die jongens van het gele stickertje hebben trouwens een slecht jaar achter de rug. Serieuze daling van de omzet, en een dure terugroepactie van de R-Sys wielen... Wanneer roepen ze de rest ook eens terug ?
          Nagenoeg iedereen heeft een lagere omzet achter de rug hoor, ook Cannondale bijvoorbeeld. Financiële crisis, zegt u dat iets?

          Btw, innovatie kan veel geld kosten, en da's net wat Mavic héél veel doet: innoveren.

          Groetjes

          Comment


          • #85
            Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
            Nagenoeg iedereen heeft een lagere omzet achter de rug hoor, ook Cannondale bijvoorbeeld. Financiële crisis, zegt u dat iets?

            Btw, innovatie kan veel geld kosten, en da's net wat Mavic héél veel doet: innoveren.

            Groetjes
            Financiële crisis, daar hebben de meeste fietsers(niet echt goedkope hobby) niet veel last van.
            De terugroepactie, is dat ook door de innovatie ?
            In ieder geval, het is goed dat ze deze wielen hebben teruggeroepen. Het is zelden dat ze hun fout toegeven en een dure terugroepactie opzetten.
            Jouw SLR's hadden toch ook perfect in een terugroepactie kunnen opgenomen worden ? Tikkende spaken, lagers continue naar de vaantjes ?

            Comment


            • #86
              Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
              Financiële crisis, daar hebben de meeste fietsers(niet echt goedkope hobby) niet veel last van.
              Da's een andere discussie.


              Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
              De terugroepactie, is dat ook door de innovatie ?
              Inderdaad, als je jaren aan een stuk hetzelfde product aanbiedt dan zal je niet snel iets hoeven terug te roepen, da's nu niet moeilijk te begrijpen hé.


              Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
              In ieder geval, het is goed dat ze deze wielen hebben teruggeroepen. Het is zelden dat ze hun fout toegeven en een dure terugroepactie opzetten.
              Daar doet nagenoeg elke grote fabrikant nogal moeilijk mee. Heeft niks met Mavic op zich te maken. Wel de grootte van een bedrijf.



              Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
              Jouw SLR's hadden toch ook perfect in een terugroepactie kunnen opgenomen worden ? Tikkende spaken, lagers continue naar de vaantjes ?
              Had ik de SLR's gekocht bij de lokale fietsenboer, dan had die mij volledig gratis geholpen. Daar ben ik zeker van. Ik heb echter 150 euro bespaard door ze online te kopen met de ventuele risico's die daaran verbonden zijn. Mavic heeft die 'kinderziekte' zeg maar van die tikkende spaken trouwens ingezien en daarom ook de 2008 SLR's aangepast.

              Btw, het gaat hier niet over garantie of terugroepacties, het gaat hier over de stijfheid van wielen.
              Meer bepaald over die bewuste test waar jij de betrouwbaarheid van in twijfel trekt.
              Je moet niet van onderwerp veranderen.

              Comment


              • #87
                Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                Nu, ik weet het, het zijn leugens en jij rijdt natuurlijk niet met DT 1450 chasserals, maar met de 'gewone'... maar toch hé?
                Heel klein ietsie pietsie kanske, dat jij....met SLAPPE wielen rijdt man!
                Groetjes.
                Daar is een heel klein ietsie pietsie kansje toe, dat klopt. Zoek er eens cijfers van voor je iets probeert te beweren.
                Echte cijfers he, niet van bij Mavic.

                Ik moet trouwens eens kijken hoe de nieuwe set het gaat doen. Gezien een lakprobleem krijg ik namelijk een nieuwe set...Altijd beter dan wat te liggen knutselen om tot een halve oplossing te komen.
                Wat doen gevijlde spaken trouwens aan de stijfheid van een wiel ? Geen effect ? Misschien eens een mailke sturen naar Roues Artisanales..

                Gezien jij veronderstelt dat het slappe wielen zijn, ga ik aan de fietsenmaker vragen om de spaakspanning nog eens extra na te kijken op de nieuwe set. Indien nodig laat ik wat aanpassen voor mijn gewicht. Handig he, zo'n handgemaakte set..

                Jakkel, je bent nog steeds een vermoeiend manneke..

                Succes met het zoekwerk..ben eens benieuwd..

                Comment


                • #88
                  Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                  Had ik de SLR's gekocht bij de lokale fietsenboer, dan had die mij volledig gratis geholpen. Daar ben ik zeker van. Ik heb echter 150 euro bespaard door ze online te kopen met de ventuele risico's die daaran verbonden zijn. Mavic heeft die 'kinderziekte' zeg maar van die tikkende spaken trouwens ingezien en daarom ook de 2008 SLR's aangepast.
                  En de lagers, ook een kinderziekte ? Daar sukkelt Mavic al jaaaaaren mee.


                  Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                  Btw, het gaat hier niet over garantie of terugroepacties, het gaat hier over de stijfheid van wielen.
                  Meer bepaald over die bewuste test waar jij de betrouwbaarheid van in twijfel trekt.
                  Je moet niet van onderwerp veranderen.
                  Ik trek nog steeds die 'test' in twijfel...En wijk niet af. Gezien die nieuwe set toekomt bij de fietsenmaker die ook de wielen van mijn MTB heeft gebouwd, kan die man het nodige doen om van die RR1450 een maximaal stijve set te maken.

                  Daarom allicht dat je moeilijk vergelijkende tests vind tussen de handgemaakt en produktiesets. De ene wielbouwer is de andere niet. Gelukkig zijn er fora waar je allerlei bijzonder goede wielbouwers kan vinden...Die setjes bestel je evengoed gewoon via internet, net als produktiesets..Daar kan je dan nog gewicht en speciale vragen formuleren, zodat je een optimaal stijf of comfortabel wiel vindt..

                  Maar blijf vooral zoeken...

                  Comment


                  • #89
                    Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                    Daar is een heel klein ietsie pietsie kansje toe, dat klopt. Zoek er eens cijfers van voor je iets probeert te beweren.
                    Echte cijfers he, niet van bij Mavic.
                    Voor de laaste keer, en steek het nu goed iw uw koppeke.
                    Die cijfers zijn NIET van Mavic, die zijn wel uitgevoerd in de faciliteiten van Mavic, maar da's iets HEEL anders.
                    En nog eens, Mavic komt helemaal niet alleen als winnaar uit de bus, ze staan met z'n drieën op het hoogste schavotje. En laat Campagnolo en Shimano nu net de grootste concurrenten zijn van Mavic, moest Mavic de zaak gemanipuleerd hebben, dan hadden die twee daar zeker niet naast gestaan hoor.




                    Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                    Ik moet trouwens eens kijken hoe de nieuwe set het gaat doen. Gezien een lakprobleem krijg ik namelijk een nieuwe set...Altijd beter dan wat te liggen knutselen om tot een halve oplossing te komen.
                    Halve oplossing? Doel je op mijn gevijlde spaakjes? Dan sla je de bal wel serieus mis moet ik zeggen. Da's namelijk een HELE oplossing die het in de praktijk nog steeds heel goed doet. Je valt trouwens in herhaling met altijd dat gezeur over dat gevijl, jaloers omdat je zelf twee linkerhanden hebt misschien?




                    Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                    Wat doen gevijlde spaken trouwens aan de stijfheid van een wiel ? Geen effect ? Misschien eens een mailke sturen naar Roues Artisanales..
                    Ja ja, trek het maar in het belachelijke, maar met zulke vrij kinderachtige uitlatingen komen we spijtig genoeg geen stap verder.
                    Wat gevijlde spaken doen aan de stijfheid? Naar mijn bescheiden mening niets, dat raken van de spaken aan een kruising hoeft helemaal niet, hebben we het vroeger al uitvoerig over gehad. En moest het zo al zijn, ik voel niks verschil tegenover vroeger hoor.
                    Maar hé, als jij onafhankelijke testjes hebt die het tegendeel beweren, post ze maar hoor.



                    Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                    Gezien jij veronderstelt dat het slappe wielen zijn, ga ik aan de fietsenmaker vragen om de spaakspanning nog eens extra na te kijken op de nieuwe set. Indien nodig laat ik wat aanpassen voor mijn gewicht. Handig he, zo'n handgemaakte set..
                    Als die fragiele spaakjes en velgbed dat aankunnen kan hij inderdaad met de spaakspanning spelen. Anders heb je gewoon pech vrees ik, nee, daar ben ik vrij zeker van. Stijfheid is trouwens niet alleen spaakspanning hoor.



                    Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                    Jakkel, je bent nog steeds een vermoeiend manneke..

                    Succes met het zoekwerk..ben eens benieuwd..
                    Zoekwerk? Ik hoef niets te zoeken hoor, als jij je vel nog enigszins wil redden, dan raad ik u aan eens wat zoekwerk te verrichten.


                    Groetjes.

                    Comment


                    • #90
                      Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                      En de lagers, ook een kinderziekte ? Daar sukkelt Mavic al jaaaaaren mee.
                      Ik kan alleen zeggen dat ik nog nooit lagerproblemen heb gehad, ook niet met de goedkope Crossrides bij hardcore MTB gebruik. Nu, dat Mavic ooit slechte lagers heeft ga ik niet ontkennen hoor, ook nooit gezegd dat hun lagers fantastisch zouden zijn.... maar ik heb er geen ervaring mee.



                      Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                      Ik trek nog steeds die 'test' in twijfel...En wijk niet af. Gezien die nieuwe set toekomt bij de fietsenmaker die ook de wielen van mijn MTB heeft gebouwd, kan die man het nodige doen om van die RR1450 een maximaal stijve set te maken.
                      Ik zeg het nog eens. Stijfheid is meer dan wat spaakjes aanspannen hoor. Een velg op zich is zeker zo belangrijk, en daar kan uw ervaren 'spaakboertje' niks aan doen hoor.




                      Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                      Daarom allicht dat je moeilijk vergelijkende tests vind tussen de handgemaakt en produktiesets. De ene wielbouwer is de andere niet. Gelukkig zijn er fora waar je allerlei bijzonder goede wielbouwers kan vinden...Die setjes bestel je evengoed gewoon via internet, net als produktiesets..Daar kan je dan nog gewicht en speciale vragen formuleren, zodat je een optimaal stijf of comfortabel wiel vindt..
                      De vraag is alleen, zijn die handgemaakte stijf beloofde setjes wel echt zo stijf? De maker (spaker) ervan zal altijd beweren van wel (hij praat voor z'n winkel natuurlijk), maar is dat in de praktijk dan werkelijk wel zo? Dat weet jij niet. Neem bijvoorbeeld een machinaal gespaakt Fulcrum Racing Zero wiel, die zijn allemaal met dezelfde spaken en naven onder dezelfde spanning gespaakt, daar heb je cijfers van. Bij handgespaakt ben je grotendeels afhankelijk van de willekeur van de bouwer ervan.




                      Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                      Maar blijf vooral zoeken...
                      Nee nee, blijf jij maar zoeken! Ik heb alles al gepost hoor. Ik moet gewoon constant herhalen wat jij niet wil of kan begrijpen.


                      Groetjes.

                      Comment


                      • #91
                        Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                        De vraag is alleen, zijn die handgemaakte stijf beloofde setjes wel echt zo stijf? De maker (spaker) ervan zal altijd beweren van wel (hij praat voor z'n winkel natuurlijk), maar is dat in de praktijk dan werkelijk wel zo? Dat weet jij niet. Neem bijvoorbeeld een machinaal gespaakt Fulcrum Racing Zero wiel, die zijn allemaal met dezelfde spaken en naven onder dezelfde spanning gespaakt, daar heb je cijfers van. Bij handgespaakt ben je grotendeels afhankelijk van de willekeur van de bouwer ervan.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                        Nee nee, blijf jij maar zoeken! Ik heb alles al gepost hoor. Ik moet gewoon constant herhalen wat jij niet wil of kan begrijpen.
                        Groetjes.
                        Jij hebt gevraagd naar een onafhankelijke test, ik niet.. Ik heb een rit gedaan met SLR wielen en het verschil met een goedgespaakt wiel gevoeld, in het veld, bos, afdalingen, klimmen...
                        Mijn suggestie is dan ook dat je eens een set probeert, zodat je het verschil voelt.

                        Je zogezegd onafhankelijke test is misschien goed om fabriekswielen te vergelijken, het zegt helemaal niets over het verschil tussen handgespaakt of fabriekswiel...Dat was de oorspronkelijke discussie.
                        Maar 1 oplossing, probeer het gewoon eens. Zoek een goede wielbouwer, vraag componenten om een superstijf wiel te krijgen, geef die vraag door aan de wielbouwer, en vergelijk met je SLR's.
                        Een goed wiel voor de ene, kan de andere niet goed vinden.
                        Ik vond de SLR's absoluut niet goed, jij wel..so be it. Ik weeg dan ook 15 kilo meer dan jij, dat kan misschien net te veel zijn voor de SLR's, of hebben we andere verwachtingen hoe een wiel zich moet gedragen om naar wens te zijn..

                        Comment


                        • #92
                          ff iets met olie en vuur ofzoiets

                          MTBPlus:
                          Bekend probleem: Veel speling op de body van de SLR wielen

                          De 2008 serie had een typisch probleem en dat is in onze testwielen ook direct te voelen: de speling op de body van de achternaaf. De constructie hiervan was bedoeld om gewicht te besparen op de naaf maar levert veel ergernis op door slingerende cassettes (en daardoor aandrijfverliezen en minder schakelprecisie)
                          nu ik heb met de SLR 2008 wielen gereden en ik vond deze ook niet echt stijf tegenover mijn andere sets.
                          Ook op de lefty voornaaf kwam snel speling (heb ik nog op veel plaatsen gehoord)
                          MAAR ik heb ook met crosstrails gereden (lefty) en die zijn dan wel heel stijf. Over lagerproblemen heb ik nog niks gehoord maar ze zijn ook nog maar enkele 100km gebruikt.





                          niet mijne fiets
                          Last edited by ; 24/11/2009, 12:05.

                          Comment


                          • #93
                            Zwijg van slingerende cassettes.. ik heb dit al 2 keer gehad op een SL achternaaf, telkens een nieuwe naaf en tot nu toe geen garantie.
                            Van lagers heb ik geen klagen, ik heb er een paar jaar geleden ceramische laten insteken en die houden het goed, piepen alleen nu en dan na nat weer, maar dat ligt dan weer aan de nauwelijks bestaande afdichting van de lagers bij Mavic .

                            Comment


                            • #94
                              Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                              Jij hebt gevraagd naar een onafhankelijke test, ik niet..
                              Ja inderdaad, een test die de stijfheden van wielen toont. Ik heb 'm echter nog steeds niet gezien. Ik heb wel iets gevonden, spijtig dat die test u natuurlijk verkeerd uitkomt. Jij hebt trouwens iets te bewijzen, ik niet. Ik heb nooit gezegd dat wiel A stijver is dan wiel B, jij daarentegen...


                              Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                              Ik heb een rit gedaan met SLR wielen en het verschil met een goedgespaakt wiel gevoeld, in het veld, bos, afdalingen, klimmen...
                              Mijn suggestie is dan ook dat je eens een set probeert, zodat je het verschil voelt.
                              Kijk, stijfheid is niet wat je even zo snel gaat voelen met wat in een bos te rijden, 1. omdat onderlinge verschillen dikwijls ongelooflijk klein zijn, 2. omdat bandendruk, soort banden, soort ondergrond,.... ook nog eens een effect op het gedrag van een wiel hebben. Het bijkomende gegeven dat jij dan ook nog eens een ongelooflijke haat koestert tegenover Mavic, maakt uw mening en gevoel van een Mavic wiel tegenover een ander voor u meer geliefd setje, ongelooflijk ongeloofwaardig. Je loopt trouwens over met vooroordelen over vele merken en types uit het fietsenwereldje, en dan heb ik het niet alleen over wielen.

                              Stijfheid is een meetbaar iets. De cijfers zijn er, daar kan je niet omheen. Blijf gerust beweren dat het allemaal opgezet spel is. Er is geen enkele aanwijzing die zou kunnen aantonen dat het werkelijk opgezet spel is, m.a.w., die test blijft tot op heden nog altijd juist en niet gemanipuleerd.





                              Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                              Je zogezegd onafhankelijke test is misschien goed om fabriekswielen te vergelijken, het zegt helemaal niets over het verschil tussen handgespaakt of fabriekswiel...Dat was de oorspronkelijke discussie.
                              Ik heb ook nooit beweerd dat een machinaal gespaakt wiel per defintie stijver is dan een handgespaakt wiel, dat heb jij wel gedaan. Het lijkt me wel een aannemelijke stelling, maar da's iets anders. Btw, de DT 1450 Chasseral is wel handgemaakt, en die zit in de test en komt daar simpelweg slecht uit, zeker voor zwaardere rijders.






                              Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                              Maar 1 oplossing, probeer het gewoon eens. Zoek een goede wielbouwer, vraag componenten om een superstijf wiel te krijgen, geef die vraag door aan de wielbouwer, en vergelijk met je SLR's.
                              Dat zou prima kunnen lukken om een stijver wiel te maken als de SLR, daar twijfel ik niet aan. Maar als ik een stijver handgespaakt wiel zal willen hebben dan gaat dat wiel in ongeveer dezelfde gewichtsklasse als de SLR vertoeven (als we 't bij alu exemplaren houden natuurlijk). Ik durf bijna met 99% zekerheid zeggen, dat uw ongeveer 200 gr. lichtere setje ZTR Olympic DT minder stijf is dan mijn SLR's. Het velgbed van een ZTR is heel licht uitgevoerd en door het ontbreken van verstevigingen (eyelets) aan de spaakingang moet je echt wel oppassen met de spaakspanning. Er zijn trouwens genoeg gevallen bekend van gebroken ZTR Olympic velgen.
                              En nee, ik probeer niet een ander setje. Ik kan immers ook subjectief zijn. Cijfers zijn juist, en die zijn er, omdat het u slecht uitkomt, simpelweg zeggen dat ze gemanipuleerd zijn is bijzonder kort door de bocht.




                              Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                              Een goed wiel voor de ene, kan de andere niet goed vinden.
                              Ik vond de SLR's absoluut niet goed, jij wel..so be it. Ik weeg dan ook 15 kilo meer dan jij, dat kan misschien net te veel zijn voor de SLR's, of hebben we andere verwachtingen hoe een wiel zich moet gedragen om naar wens te zijn..
                              Als jij zegt dat de SLR's bij u zwiepten als gek, en dat heb je al meermaals gezegd (dus het moet echt wel erg geweest zijn), dan gaan de ZTR's waar je nu mee rijdt dat ook doen. Geen enkel wiel van Mavic scoort ronduit slecht in de testen. Zeker die uit de duurdere klasse scoren heel goed, vermits een SLR een wiel uit de top van het gamma is, is dit ongetwijfeld ook een stijf wiel. Als dat bij u zwiepte als gek en de ZTR's nu dat niet doen, dan moeten die ZTR's ongelooflijk stijf zijn, right? Dat komt echter heel ongeloofwaardig over, door z'n geringe gewicht en de beperkte spaakspanning die erop gezet kan worden. Eigenlijk is dit simpelweg logica.
                              Maar hé, ik zeg het nog eens, als jij gegevens hebt die het tegendeel beweren en de logica ontkrachten, smijt het gerust in de groep hoor.

                              Comment


                              • #95
                                Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                                Zwijg van slingerende cassettes.. ik heb dit al 2 keer gehad op een SL achternaaf, telkens een nieuwe naaf en tot nu toe geen garantie.
                                Kan ook een gevolg zijn van slijtage, ik zeg 'kan' hé. En slijtage en garantie is soms nogal een moeilijke combinatie.

                                Comment


                                • #96
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                  Ja inderdaad, een test die de stijfheden van wielen toont. Ik heb 'm echter nog steeds niet gezien. Ik heb wel iets gevonden, spijtig dat die test u natuurlijk verkeerd uitkomt. Jij hebt trouwens iets te bewijzen, ik niet. Ik heb nooit gezegd dat wiel A stijver is dan wiel B, jij daarentegen...
                                  Je hebt iets gevonden, maar niet de test die je zelf vroeg. Hoe je dat kan blijven ontkennen, is mij een raadsel. Er staan wat stijfheden in, sure.
                                  Neem die test nu nog aan voor waar, wat verteld dat over de oorspronkelijke vraag handgemaakt versus fabriek ? NIETS !!


                                  Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                  Kijk, stijfheid is niet wat je even zo snel gaat voelen met wat in een bos te rijden, 1. omdat onderlinge verschillen dikwijls ongelooflijk klein zijn, 2. omdat bandendruk, soort banden, soort ondergrond,.... ook nog eens een effect op het gedrag van een wiel hebben. Het bijkomende gegeven dat jij dan ook nog eens een ongelooflijke haat koestert tegenover Mavic, maakt uw mening en gevoel van een Mavic wiel tegenover een ander voor u meer geliefd setje, ongelooflijk ongeloofwaardig. Je loopt trouwens over met vooroordelen over vele merken en types uit het fietsenwereldje, en dan heb ik het niet alleen over wielen.

                                  Stijfheid is een meetbaar iets. De cijfers zijn er, daar kan je niet omheen. Blijf gerust beweren dat het allemaal opgezet spel is. Er is geen enkele aanwijzing die zou kunnen aantonen dat het werkelijk opgezet spel is, m.a.w., die test blijft tot op heden nog altijd juist en niet gemanipuleerd.
                                  :
                                  Die test gaat over baanwielen. Ik rijd niet met baanwielen in het bos.
                                  Over Mavic hebben Adri en Saiko ook nog wat neergepend, maar daar zie ik niet direct een antwoord op verschijnen..
                                  Ik heb een oordeel over Rockshox en Shimano, waar ik slechte ERVARINGEN mee heb gehad. ERVARINGEN Jakkel, geen boekskespraat. Zelfde voor Mavic, net zoals Saiko en Adri...

                                  Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                  Ik heb ook nooit beweerd dat een machinaal gespaakt wiel per defintie stijver is dan een handgespaakt wiel, dat heb jij wel gedaan. Het lijkt me wel een aannemelijke stelling, maar da's iets anders. Btw, de DT 1450 Chasseral is wel handgemaakt, en die zit in de test en komt daar simpelweg slecht uit, zeker voor zwaardere rijders.
                                  Ik zou beweerd hebben dat een fabriekswiel stijver is dan een handgespaakt ? zoek het maar op...
                                  Da's net het tegenovergestelde van wat ik beweer...ga je nu ineens je standpunt omkeren ??
                                  DT1450 Chasseral is handgebouwd bij DT, idd, met als label comfortabel wiel. Da's ongelooflijk dat jij dan kan concluderen dat dat een slap wiel zal zijn, daar gaan ze nogal van opkijken bij DT Zeker omdat ze het zelf al zeggen

                                  Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                  Dat zou prima kunnen lukken om een stijver wiel te maken als de SLR, daar twijfel ik niet aan. Maar als ik een stijver handgespaakt wiel zal willen hebben dan gaat dat wiel in ongeveer dezelfde gewichtsklasse als de SLR vertoeven (als we 't bij alu exemplaren houden natuurlijk). Ik durf bijna met 99% zekerheid zeggen, dat uw ongeveer 200 gr. lichtere setje ZTR Olympic DT minder stijf is dan mijn SLR's. Het velgbed van een ZTR is heel licht uitgevoerd en door het ontbreken van verstevigingen (eyelets) aan de spaakingang moet je echt wel oppassen met de spaakspanning. Er zijn trouwens genoeg gevallen bekend van gebroken ZTR Olympic velgen.
                                  En nee, ik probeer niet een ander setje. Ik kan immers ook subjectief zijn. Cijfers zijn juist, en die zijn er, omdat het u slecht uitkomt, simpelweg zeggen dat ze gemanipuleerd zijn is bijzonder kort door de bocht.
                                  Stop met bleiten Jakkel, je hebt zelf naar een onafhankelijke test gevraagd. Wat zou jij vinden van een test die is uitgevoerd door DT of Hope ? En niet heiliger dan de paus proberen te zijn he Jakkel.
                                  Heb je cijfers van die bewering ? ALs je nog nooit met iets anders hebt gereden, neem dan eens de mening aan van verschillende mensen die al wel met een andere set hebben gereden, die dus kunnen vergelijken..



                                  Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                  Als jij zegt dat de SLR's bij u zwiepten als gek, en dat heb je al meermaals gezegd (dus het moet echt wel erg geweest zijn), dan gaan de ZTR's waar je nu mee rijdt dat ook doen. Geen enkel wiel van Mavic scoort ronduit slecht in de testen. Zeker die uit de duurdere klasse scoren heel goed, vermits een SLR een wiel uit de top van het gamma is, is dit ongetwijfeld ook een stijf wiel. Als dat bij u zwiepte als gek en de ZTR's nu dat niet doen, dan moeten die ZTR's ongelooflijk stijf zijn, right? Dat komt echter heel ongeloofwaardig over, door z'n geringe gewicht en de beperkte spaakspanning die erop gezet kan worden. Eigenlijk is dit simpelweg logica.
                                  Maar hé, ik zeg het nog eens, als jij gegevens hebt die het tegendeel beweren en de logica ontkrachten, smijt het gerust in de groep hoor.
                                  Nog eens, je schijnt het zelf niet door te hebben : die test gaat over baanwielen....Nu, je hebt zelf al verteld dat je veel kilometers doet op de baan met je mtb om wat veiliger te rijden dan op die dunne bandjes, maar dat maakt van de SLR nog geen baanwiel..
                                  Ik hoef niet te bewijzen met cijfertjes of boekskespraat dat die ZTR combinatie steviger is, ik heb het aan de lijve ondervonden.
                                  Net zoals enkele anderen dat hier beschreven hebben. Als je dat wil negeren, mij best. Wil je niks anders proberen, mij ook goed.

                                  Over die zwiepende SLR's : het zou niet de eerste keer zijn dat Mavic een gewichtslimiet bij het wiel vermeld, net zoals bij de SL's. Mogelijks zit daar het probleem.

                                  Comment


                                  • #97
                                    Over die gewichtslimiet van de SLR '08 : 85 kilo. Daar zat ik toen net op. Perfect mogelijk dat ze daarom niet goed uit de verf kwamen.
                                    EDIT : 85 kilo + uitrusting : schoenen, kledij, helm, camelbak..3 a 4 kilo.
                                    Ik zat er dus over...
                                    Terwijl de wielbouwer wel mijn gewicht en wensen qua wielbouw kende..Lijkt me niet meer dan logisch dat de handgebouwde set er dan beter uitkomt...
                                    Last edited by ; 24/11/2009, 18:19. Reden: toevoeging

                                    Comment


                                    • #98
                                      Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                                      Je hebt iets gevonden, maar niet de test die je zelf vroeg. Hoe je dat kan blijven ontkennen, is mij een raadsel.
                                      Maar jij hebt 'm ook niet gevonden hé, hallo? Hoe kan je dan beweren dat uw ding beter is als dat van mij? Blijft mij ook een raadsel hoor.




                                      Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                                      Er staan wat stijfheden in, sure.
                                      Neem die test nu nog aan voor waar, wat verteld dat over de oorspronkelijke vraag handgemaakt versus fabriek ? NIETS !!
                                      Dat klopt, niets, het gaat nu immers over stijfheden.
                                      Nu, als je terug op dat handgemaakt vs. machinaal gemaakt wil terugkomen, geen probleem hoor. Maar daar was alles rond gezegd dacht ik. Het enige voordeel van een handgespaakt setje is dat je vrije keuzes hebt in de combinatie velg/spaken/naaf. Dat handgespaakt sterker zou zijn is nergens bewezen. Nog iets?




                                      Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                                      Die test gaat over baanwielen. Ik rijd niet met baanwielen in het bos.
                                      Dat is heel flauw. Baanwielen zijn trouwens wielen voor op de piste. Als Mavic de kennis heeft om stijve wielen te bouwen voor de weg, dan hebben ze dat zeker ook voor het MTB'en. De Ksyrium (weg)wielen zijn volgens hetzelfde principe gebouwd als de SLR's. Da's een heel zwak argument en dat weet je best zelf ook, hoop ik toch.


                                      Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                                      Over Mavic hebben Adri en Saiko ook nog wat neergepend, maar daar zie ik niet direct een antwoord op verschijnen..
                                      Moet dat? heb ik ooit beweerd dat Mavic het grote licht is?? Heb ik ooit gezegd dat ze de zaligste lagers ter wereld hebben? Dat alleen Mavvic goede wielen maakt?? Nee toch.



                                      Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                                      Ik heb een oordeel over Rockshox en Shimano, waar ik slechte ERVARINGEN mee heb gehad. ERVARINGEN Jakkel, geen boekskespraat. Zelfde voor Mavic, net zoals Saiko en Adri...
                                      Net zoals je ervaring hebt met slechte ervaringen met alu Cannondale frames, SLR's en Fatty vorken zeker? Sorry man, laat me niet lachen.
                                      Btw, het is niet omdat je eens enkele slechte ervaringen hebt gehad met Rockshox en Shimano, dat alles dat er dan ooit verschijnt van die merken per definitie slecht is hé. En dat is iets wat jij maar al te vaak doet, veralgemeniseren.





                                      Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                                      Ik zou beweerd hebben dat een fabriekswiel stijver is dan een handgespaakt ? zoek het maar op...
                                      Da's net het tegenovergestelde van wat ik beweer...ga je nu ineens je standpunt omkeren ??
                                      Excuseer, foutje van mij. Begint enigszins vervelend te worden dat ik steeds hetzelfde moet herhalen, een mens zou voor minder eens beginnen missen. Enfin, da's nog niks tegenover de massa blunders en kemels die jij begaat.




                                      Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                                      DT1450 Chasseral is handgebouwd bij DT, idd, met als label comfortabel wiel. Da's ongelooflijk dat jij dan kan concluderen dat dat een slap wiel zal zijn, daar gaan ze nogal van opkijken bij DT Zeker omdat ze het zelf al zeggen
                                      Voilà, handgebouwd is ook handgespaakt. Waar wil je naartoe? Wat wil je nu zeggen? Enneuh... hou dat lachen maar voor jezelf hoor, je hebt er niet echt redenen toe.



                                      Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                                      Stop met bleiten Jakkel, je hebt zelf naar een onafhankelijke test gevraagd. Wat zou jij vinden van een test die is uitgevoerd door DT of Hope ? En niet heiliger dan de paus proberen te zijn he Jakkel.
                                      Niet neerdunkend worden hé vriend, en blijf vooral beleefd. Ik bleit niet hoor, daar ken je beter jezelf van beschuldigen.

                                      Nog eens, die test is NIET uitgevoerd door Mavic, WEL in de facilitieten ervan.
                                      En, als DT of Hope een test LAAT doorgaan in hun facilitieten, en op het hoogste schavot staat geen Hope of DT, dan zal ik héééél geneigd zijn om die test als betrouwbaar te beschouwen, voilà!



                                      Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                                      Heb je cijfers van die bewering ? ALs je nog nooit met iets anders hebt gereden, neem dan eens de mening aan van verschillende mensen die al wel met een andere set hebben gereden, die dus kunnen vergelijken..
                                      Ik heb geen cijfers van die bewering, ik trek simpelweg logische conclusies. En over die meningen en vergelijkingen, subjectiviteit kamikaze, VOOR DE LAATSTE KEER! Soms lees ik op een forum van mijnheer A: "Hé, frame A is megaslap". En dan zegt mijnheer B: "Nee, frame A is net superstijf'. Het internet staat vol met subjectieve dingen en verzinsels van mensen die zich om de één of andere reden interessant willen maken, over alles. Hier staan naakte cijfers! Ik heb ook al gelezen dat sommige mensen zeggen dat SLR's superstijf zijn, terwijl anderen dan weer zeggen dat ze superslap zijn.




                                      Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                                      Nog eens, je schijnt het zelf niet door te hebben : die test gaat over baanwielen....Nu, je hebt zelf al verteld dat je veel kilometers doet op de baan met je mtb om wat veiliger te rijden dan op die dunne bandjes, maar dat maakt van de SLR nog geen baanwiel..
                                      Als Campagnolo, Shimano en Mavic altijd heel stijve wegwielen hebben, zeker in de top van het gamma, wees er maar zeker van dat hun MTB wielen dat ook zijn hoor.
                                      Als verdediging nu constant aanhalen dat de test over wegwielen handelt is erg kortzichtig.


                                      Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                                      Ik hoef niet te bewijzen met cijfertjes of boekskespraat dat die ZTR combinatie steviger is, ik heb het aan de lijve ondervonden.
                                      Net zoals enkele anderen dat hier beschreven hebben. Als je dat wil negeren, mij best. Wil je niks anders proberen, mij ook goed.
                                      SUB-JEC-TI-VIT-EIT!!



                                      Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                                      Over die zwiepende SLR's : het zou niet de eerste keer zijn dat Mavic een gewichtslimiet bij het wiel vermeld, net zoals bij de SL's. Mogelijks zit daar het probleem.
                                      Nu, je kan er over blijven doordrammen. Het is eigenlijk allemaal héél eenvoudig. Jij zegt dat Mavic op geen kloten trekt en slappe wielsets bouwt. Dat uw setjes oooh zo zalig zijn, terwijl je nog geen enkel bewijs hebt kunnen leveren van dat het werkelijk wel zo'n ongelooflijk stijve sejes zijn zoals je zelf beweert en dat ze dan nog eens pakken beter scoren dan de kutSLR's op zowat elk vlak. Ik weerleg met naakte cijfers, dat het écht niet zo slecht gesteld is met het merk met het gele stickertje. Maar jij raaskalt maar door met irrelevante dingen en sluit je ogen voor de realiteit en de naakte cijfers, je wil het niet horen en zien.
                                      Nu, je doet ook maar hoor.

                                      Groetjes.

                                      Comment


                                      • #99
                                        Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                                        Over die gewichtslimiet van de SLR '08 : 85 kilo. Daar zat ik toen net op. Perfect mogelijk dat ze daarom niet goed uit de verf kwamen.
                                        EDIT : 85 kilo + uitrusting : schoenen, kledij, helm, camelbak..3 a 4 kilo.
                                        Ik zat er dus over...
                                        Terwijl de wielbouwer wel mijn gewicht en wensen qua wielbouw kende..Lijkt me niet meer dan logisch dat de handgebouwde set er dan beter uitkomt...
                                        SLR's hebben bij mijn weten geen gewichtslimiet voor rijders. Waar je die 85 kg haalt, ik weet het niet. Deze bron zegt trouwens ook van niet: http://www.bicycling.com/gear/detail...1780-0,00.html
                                        Nog een bewijs dat ze zeker zijn bij Mavic dat dit sterke wielen zijn.

                                        Ja, uw wielbouwer kent uw wensen en gewicht wel, da's waar. Maar houdt hij er ook rekening mee? Was het wel mogelijk om met die combinatie (naaf/spaken/velg) een set te maken die volledig aan uw wensen voldoet? Weet jij het? Ik niet hoor. Zou hij het gezegd hebben dat het niet mogelijk is om een superstijve set voor u te maken? Jij DENKT dat uw setje gemaakt is voor u en naar uw wensen, maar is dat ook werkelijk zo? Je moet niet altijd geloven wat mensen u zeggen hoor, zeker geen handelaars!!

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                          SLR's hebben bij mijn weten geen gewichtslimiet voor rijders. Waar je die 85 kg haalt, ik weet het niet. Deze bron zegt trouwens ook van niet: http://www.bicycling.com/gear/detail...1780-0,00.html
                                          Nog een bewijs dat ze zeker zijn bij Mavic dat dit sterke wielen zijn.

                                          Ja, uw wielbouwer kent uw wensen en gewicht wel, da's waar. Maar houdt hij er ook rekening mee? Was het wel mogelijk om met die combinatie (naaf/spaken/velg) een set te maken die volledig aan uw wensen voldoet? Weet jij het? Ik niet hoor. Zou hij het gezegd hebben dat het niet mogelijk is om een superstijve set voor u te maken? Jij DENKT dat uw setje gemaakt is voor u en naar uw wensen, maar is dat ook werkelijk zo? Je moet niet altijd geloven wat mensen u zeggen hoor, zeker geen handelaars!!
                                          MTB forum...http://forum.mountainbike.be/viewtop...eler+85#388870
                                          Op de huidige SLR'09 zit trouwens ook een gewichtslimiet, maar die is opgetrokken naar 95 kilo...

                                          Bij Mavic komt een gewichtslimiet regelmatig voor he..

                                          Comment

                                          Working...
                                          X