Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wielen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    Ja, uw wielbouwer kent uw wensen en gewicht wel, da's waar. Maar houdt hij er ook rekening mee? Was het wel mogelijk om met die combinatie (naaf/spaken/velg) een set te maken die volledig aan uw wensen voldoet? Weet jij het? Ik niet hoor. Zou hij het gezegd hebben dat het niet mogelijk is om een superstijve set voor u te maken? Jij DENKT dat uw setje gemaakt is voor u en naar uw wensen, maar is dat ook werkelijk zo? Je moet niet altijd geloven wat mensen u zeggen hoor, zeker geen handelaars!!
    Blijkbaar is die set toch beter in staat om onder mijn fiets zijn stijfheid te bewaren..Zal dus wel iets van waar zijn he.
    Lees maar eens rond op mountainbike.be. Tussen al die gasten die volgens jou nog geen kempische zandduin bovengeraken, zijn er meer en meer die fabriekswielen verkopen/inruilen voor een handgemaakte set op maat...
    En als je info uit de eerste hand wil, stuur eens een mailtje naar Luc bij Hilset of Ernie Frieke bij Bikeboosting.nl.

Comment

• .....
      Last edited by ; 25/11/2009, 09:30. Reden: Not going that way...

Comment

• Jullie gaan er wel heftig in en het lijkt wel een kamp DT-Mavic.

Vergeet niet dat wielen een deel van het totaal geheel van je fiets zijn en best ook in dat opzicht te gaan vergelijken, samen met wat je verlangt van je fiets.

Met cijfers kan je alles, ik heb al genoeg vergaderingen meegemaakt waar je aan de hand van cijfers en "testen" revolutionaire dingen ziet, een hallucinant voorbeeld uit het verelden zijn de "biopace" tandwielen van Shimano . En je moet idd uiterst sceptisch zijn als in de "Schwalbe" faciliteiten Continental banden "objectief" getest worden. Ook daar al heel wat gezien

Maar goed. Ik denk dat zowel Mavic als DT goede (en soms minder goede) wielen bouwen en ieder merk heeft zijn zwaktes.
        Een comfortabel wiel als de Mon Chasseral gaan testen op stijfheid heeft natuurlijk een zeer voorspelbare uitslag. Dat wiel is idd gemaakt om optimaal comfort te geven en dus een grotere elasticiteit te "geven".
        Dat wiel is dus niet gemaakt voor mensen die puur rendement willen.

Het probleem bij Mavic is vooral de naaf, die bestaan namelijk niet uit dubbele lagers maar uit een enkele lager samen met een teflon (lees dus half plastic) busje. En het is dat wat bij hen de problemen geeft.

Tenslotte: Mavic of DT de "beste". Er bestaat zoiets niet als het "beste" wiel. Dat kan alleen gelden voor een individuel, dus subjectief persoon.
        Daarom ook dat er dus fora zijn

Persoonlijk:
        Ik denk ook wel dat een handgemaakt wiel een goed oplossing kan zijn in het "middensegment" (prijs/kwaliteit), vooral met alu velgen. Met Carbon velgen laat je het best over aan een "totaal" fabrikant, zeker weten.
        Last edited by Jokke_vlo; 25/11/2009, 11:15.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
          Jullie gaan er wel heftig in en het lijkt wel een kamp DT-Mavic.
          Da's niet mijn bedoeling, er zijn wel andere wielen dan DT die ik wil overwegen, bijvoorbeeld FFWD, of shimano.
          Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
          Vergeet niet dat wielen een deel van het totaal geheel van je fiets zijn en best ook in dat opzicht te gaan vergelijken, samen met wat je verlangt van je fiets.
          So true. Een full deluxe wedstrijdwiel op een matig frame heeft weinig tot geen zin.
          Met cijfers kan je alles, ik heb al genoeg vergaderingen meegemaakt waar je aan de hand van cijfers en "testen" revolutionaire dingen ziet, een hallucinant voorbeeld uit het verelden zijn de "biopace" tandwielen van Shimano . En je moet idd uiterst sceptisch zijn als in de "Schwalbe" faciliteiten Continental banden "objectief" getest worden. Ook daar al heel wat gezien
          Toch iemand met gezond verstand, die zich niet hopeloos vastbijt in cijfertjes.
          Maar goed. Ik denk dat zowel Mavic als DT goede (en soms minder goede) wielen bouwen en ieder merk heeft zijn zwaktes.
          Een comfortabel wiel als de Mon Chasseral gaan testen op stijfheid heeft natuurlijk een zeer voorspelbare uitslag. Dat wiel is idd gemaakt om optimaal comfort te geven en dus een grotere elasticiteit te "geven".
          Yess, er heeft toch iemand het begrepen.
          Het probleem bij Mavic is vooral de naaf, die bestaan namelijk niet uit dubbele lagers maar uit een enkele lager samen met een teflon (lees dus half plastic) busje. En het is dat wat bij hen de problemen geeft.
          Vooral de naaf...

Tenslotte: Mavic of DT de "beste". Er bestaat zoiets niet als het "beste" wiel. Dat kan alleen gelden voor een individuel, dus subjectief persoon.
          Ik hoef ook niet per se het beste wiel te hebben, dat is allicht een andere prijsklasse, maar ik wist dat een SLR wiel voor mijn behoeftes niet geschikt is. Dat een lichter persoon met een andere fiets daar meer tevreden van is, kan best zijn. Ik ken niet iedereen zijn maatstaven

Persoonlijk:
          Ik denk ook wel dat een handgemaakt wiel een goed oplossing kan zijn in het "middensegment" (prijs/kwaliteit), vooral met alu velgen. Met Carbon velgen laat je het best over aan een "totaal" fabrikant, zeker weten.
          Carbon velgen zie ik me niet direct aan beginnen. Ik ben absoluut overtuigd van carbon, maar met mijn rijstijl en gewicht lijkt carbon mij geen goed idee als materiaal voor velgen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
            MTB forum...http://forum.mountainbike.be/viewtop...eler+85#388870
            Op de huidige SLR'09 zit trouwens ook een gewichtslimiet, maar die is opgetrokken naar 95 kilo...
            Ja, iemand die op een forum wat komt vertellen, echt geloofwaardig hoor. Fora staan vol met praat van fantasten. Geen 'normale' bron per toeval?

Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
            Bij Mavic komt een gewichtslimiet regelmatig voor he..
            Euhm ja... so what? Da's simpelweg om zich in te dekken.

Comment

Blijkbaar is die set toch beter in staat om onder mijn fiets zijn stijfheid te bewaren..Zal dus wel iets van waar zijn he.
              Lees maar eens rond op mountainbike.be. Tussen al die gasten die volgens jou nog geen kempische zandduin bovengeraken, zijn er meer en meer die fabriekswielen verkopen/inruilen voor een handgemaakte set op maat...
              Ja, da's de tendens tegenwoordig, een modeverschijnsel... maar of het beter is?

En als je info uit de eerste hand wil, stuur eens een mailtje naar Luc bij Hilset of Ernie Frieke bij Bikeboosting.nl.
              Ik wil dat best geloven hoor, enfin, bewijst dat iets?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                Jullie gaan er wel heftig in en het lijkt wel een kamp DT-Mavic.

Persoonlijk:
                Dit is nu eens een post van iemand die niet alles zwart/wit ziet, overloopt van de vooroordelen en veralgemeniseert tot in het belachelijke. Iemand die zegt dat ELK merk wel eens slechte dingen kan maken.

Nu, die testen laten simpelweg zien dat het écht niet zo slecht gesteld is met Mavic wielen. Iets waar onze vriend kamikaze rotsvast van overtuigd was dat het wel zo was. Testen lijken mij trouwens best betrouwbaar, uitgevoerd in de faciliteiten van Mavic, maar geen enkele Mavic staat op het hoogste schavot.
                Enfin, bedankt voor uw bijdrage, eentje met een flinke nuchtere kijk op de zaak.

Comment

Da's niet mijn bedoeling, er zijn wel andere wielen dan DT die ik wil overwegen, bijvoorbeeld FFWD, of shimano.
                  Ik dacht dat alles van Shimano (of was het Shitmano?) slecht was?? Of ben je vergeten dat je dat ooit gezegd hebt misschien?

So true. Een full deluxe wedstrijdwiel op een matig frame heeft weinig tot geen zin.
                  Staat los van de discussie. Het ging over stijf of niet stijf.

Toch iemand met gezond verstand, die zich niet hopeloos vastbijt in cijfertjes.
                  Ik bijt mij ook niet vast in cijfertjes, ik gebruik het om de boel wat te verduidelijken.

Vooral de naaf...
                  Nee nee, Mavic trekt in het geheel op niks; heb je al dikwijls genoeg laten vallen. Raar dat je je plots héél gematigd opstelt.

Ik hoef ook niet per se het beste wiel te hebben, dat is allicht een andere prijsklasse, maar ik wist dat een SLR wiel voor mijn behoeftes niet geschikt is. Dat een lichter persoon met een andere fiets daar meer tevreden van is, kan best zijn. Ik ken niet iedereen zijn maatstaven
                  Amai, plots zo mild. Waarom zei je dan destijds tegen mij dat het SLR wiel zo slap als een vod is? Dat rijdersgewicht heb je 'r destijds nooit bij vermeld hoor. Je wist zelfs niet hoeveel ik woog, nee het ligt het nu aan de fiets zeker? Man man man, hoe laag kan je nog vallen...
                  Raar, hééééél raar allemaal hoor.

Carbon velgen zie ik me niet direct aan beginnen. Ik ben absoluut overtuigd van carbon, maar met mijn rijstijl en gewicht lijkt carbon mij geen goed idee als materiaal voor velgen.
                  Oh nee, en waarom niet? 10 jaar geleden had je ook nooit gedacht met een carbon frame het veld in te kunnen duiken. Nu doe je het toch? Of is het pas als JIJ er mee rondbolt dat het wel echt goed is? Zo ben je wel natuurlijk....

Groetjes

Comment

Kan ook een gevolg zijn van slijtage, ik zeg 'kan' hé. En slijtage en garantie is soms nogal een moeilijke combinatie.
                    Slijtage na een jaar? Het is een gekend issue bij Mavic, van de oudere crossmaxxen tot nu. Ik lees ook in de laatste Mountainbike Plus bij een duurtest dat ze last hadden van dat fenomeen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                      Slijtage na een jaar? Het is een gekend issue bij Mavic, van de oudere crossmaxxen tot nu. Ik lees ook in de laatste Mountainbike Plus bij een duurtest dat ze last hadden van dat fenomeen.
                      Ik zeg 'kan' hé Adri. Uitspraken als: "Het is zo", laat ik aan anderen over.

En, als ik op een jaar tijd 15.000 km in de modder ga ploeteren, dan lijkt me dat vrij normaal. Maar dat doe jij niet denk ik hé?

Comment

Ik dacht dat alles van Shimano (of was het Shitmano?) slecht was?? Of ben je vergeten dat je dat ooit gezegd hebt misschien?
                        Om maar te bewijzen dat ik niet veralgemeen, maar dat noem jij 'zichzelf tegenspreken'...'t Is kwestie van interpretatie zeker..
                        En ik schat Shimano toch nog een stuk hoger in dan Mavic.

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                        Staat los van de discussie. Het ging over stijf of niet stijf.
                        Klopt, een stijf wiel in een minder stijf frame heeft geen nut, relevant of niet ? Voor mijn part wel.

Ik bijt mij ook niet vast in cijfertjes, ik gebruik het om de boel wat te verduidelijken.
                        Geloof je dat zelf ?

Nee nee, Mavic trekt in het geheel op niks; heb je al dikwijls genoeg laten vallen. Raar dat je je plots héél gematigd opstelt.
                        Ikwou het niet met zoveel woorden zeggen, maar nu je het zelf aanbrengt..

Amai, plots zo mild. Waarom zei je dan destijds tegen mij dat het SLR wiel zo slap als een vod is? Dat rijdersgewicht heb je 'r destijds nooit bij vermeld hoor. Je wist zelfs niet hoeveel ik woog, nee het ligt het nu aan de fiets zeker? Man man man, hoe laag kan je nog vallen...
                        Raar, hééééél raar allemaal hoor.
                        Dat wiel is allicht nog steeds zo slap als een vod, of worden die stijver met de jaren ?
                        Dat rijdersgewicht ? Ik heb gezocht naar een logische verklaring voor het verschil tussen jouw slr ervaring en de mijne.
                        Gewicht is daar een grote factor..Mag dat niet ?
                        Jij mag dat raar vinden, ik vind jou ook raar..

Oh nee, en waarom niet? 10 jaar geleden had je ook nooit gedacht met een carbon frame het veld in te kunnen duiken. Nu doe je het toch? Of is het pas als JIJ er mee rondbolt dat het wel echt goed is? Zo ben je wel natuurlijk....

Groetjes
                        10 jaar geleden was daar nog geen sprake van. Carbon velgen lijken mij goed voor mensen die alles betaald krijgen om te rijden, de pro's dus. Om op de weg te rijden, tot daar toe, maar in het veld zie ik me dat inderdaad niet doen. Wat jouw mening daaromtrent is, boeit mij niet.

Jouw reacties op de post van Jokke_vlo zijn op zijn minst ongepast. Ik vond de post van Jokke erg goed om het gezever te stoppen. Blijkbaar heb je nog niet genoeg van mensen die niet opperst tevreden zijn van Mavic.
                        Reageer liever op de concrete punten van Jokke, waar je allicht niet veel kan tegen inbrengen.

Comment

Ik zeg 'kan' hé Adri. Uitspraken als: "Het is zo", laat ik aan anderen over.

En, als ik op een jaar tijd 15.000 km in de modder ga ploeteren, dan lijkt me dat vrij normaal. Maar dat doe jij niet denk ik hé?
                          Jij ook niet. Ik ploeter al 6 jaar met m'n mavics allerhande door de modder. Hoe duurder de wielen bij Mavic hoe slechter ze daar tegenkunnen is mijn trieste realiteit. Maar ik blijf er mee rijden, dat wel.

Comment

Om maar te bewijzen dat ik niet veralgemeen, maar dat noem jij 'zichzelf tegenspreken'...'t Is kwestie van interpretatie zeker..
                            En ik schat Shimano toch nog een stuk hoger in dan Mavic.
                            Nee, nu veralgemeniseer je niet meer, dat klopt. Spijtig genoeg heb je dat de laatste twee jaar wel CONSTANT gedaan. Moet ik de tientallen posts nog eens gaan zoeken waar je alles, ik zeg ALLES van Shimano met de grond gelijk hebt gemaakt?? Of liever ShiTmano zo als je je altijd laagdunkend over het merk uitliet. Ik zeg het toch, je stelt je plots weer gematigd op. Blijkbaar begin je stilaan lessen te trekken uit onze discussies. Goed zo, doe zo verder.

Klopt, een stijf wiel in een minder stijf frame heeft geen nut, relevant of niet ? Voor mijn part wel.
                            We hadden het over de wielen op zich. Niet hoe ze zich gedragen tegenover een bepaald frame.

Geloof je dat zelf ?
                            Nee, ik zeg dat omdat ik graag wat uit m'n nek klets.

Dat wiel is allicht nog steeds zo slap als een vod, of worden die stijver met de jaren ?
                            Maar jongen toch... daar ga je weer, jezus. Geen enkel bewijs dat de SLR slap is, en toch blijft mijnheerke beweren dat ze slap zijn. Doe maar voort, lager vallen kan je immers niet meer.

Dat rijdersgewicht ? Ik heb gezocht naar een logische verklaring voor het verschil tussen jouw slr ervaring en de mijne.
                            Gewicht is daar een grote factor..Mag dat niet ?
                            Jij mag dat raar vinden, ik vind jou ook raar..
                            Je begrijpt het echt niet hé? Of doet alleszins toch alsof je 't niet begrijpt. Vergeten dat je al twee jaar aan een stuk bij hoog en bij laag beweert dat die SLR's megaslappe wielen zijn en ze op geen zak trekken, rijdersgewicht heb je nooit een woord over gerept tot enkel dagen terug?? Btw, met uitrusing aan kom ik in de winter gemakkelijk aan 83 kg hoor.

Trouwens, hoe zit het met die gewichtslimiet op de SLR's? Hoor ik plots niks meer van.

10 jaar geleden was daar nog geen sprake van. Carbon velgen lijken mij goed voor mensen die alles betaald krijgen om te rijden, de pro's dus. Om op de weg te rijden, tot daar toe, maar in het veld zie ik me dat inderdaad niet doen. Wat jouw mening daaromtrent is, boeit mij niet.
                            Jij bent toch altijd diegene die afkomt met megadure spullen alsof het niets is? Praat ik over Cosmic Carbons van 700 euro, dan kom jij de boel vergelijken met FFWD's van 1.700 euro, en zo zijn er massa's voorbeelden van uw 'hoeveel-het-mij-kost-interesseert-mij-niet' mentaliteit, als het maar goed is. Nu, dat je draait met de wind wordt zo stilaan wel duidelijk.

Jouw reacties op de post van Jokke_vlo zijn op zijn minst ongepast.
                            Oh ja?!! Die mens praat tenminste met respect en enige objectiviteit over ELK merk en veralgemeniseert niet omdat hij eens een Fatty plat heeft zien staan, hé dan zijn alle Fatty's slecht, of hij heeft van een klet op een onnozel forumke eens gehoord dat een SLR zwiept, hé alles van Mavic trekt op geen klote!! Of, mijn XTR crank is afgebroken, hé alles van Shimano is slecht.... en ga zo maar door. Hij houdt de kerk in het midden en zegt net als ik dat ELK merk wel eens steken laat vallen. Hij zegt niet dat hij zeker is dat de SLR slap is. Jij loopt over van de vooroordelen man, en da's net uw probleem. Trek nu toch eens die ogen open in plaats van constant die verzinsels te verkopen en je eigen leugens te geloven man.

Ik vond de post van Jokke erg goed om het gezever te stoppen.
                            Ik ook! Eindelijk iemand met een nuchtere kijk op de zaak.

Blijkbaar heb je nog niet genoeg van mensen die niet opperst tevreden zijn van Mavic.
                            Verlang ik dat iedereen supertevreden van Mavic is? Heb ik ooit gezegd dat Mavic het meest fantastische merk is? NEE, voor de laaste keer! Jij maakt dat er elke keer van dat ik dat beweer.

Reageer liever op de concrete punten van Jokke, waar je allicht niet veel kan tegen inbrengen.
                            Dat heb ik gedaan m'n beste, of WIL je het weer eens niet lezen misschien??

Groetjes

Comment

Jij ook niet.
                              Zeg ik dat misschien??

Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                              Ik ploeter al 6 jaar met m'n mavics allerhande door de modder. Hoe duurder de wielen bij Mavic hoe slechter ze daar tegenkunnen is mijn trieste realiteit. Maar ik blijf er mee rijden, dat wel.
                              Dan is dat uw realiteit, ik heb een andere realiteit.

Comment

• dit lijken mij geen stijve wielen

Comment

• Wat een gelul hier zeg, kruip allemaal eens op uw fiets en reageer u eens goed af.

Wel zien dat uw wielen niet plooien!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
                                    dit lijken mij geen stijve wielen
                                    Inderdaad, vooral die spaken lijken mij nogal slap te zijn. Of ligt het aan de sluitertijd van de camera?

Geef mij toch maar de gewone zo slap als een vod zijnde SLR's hoor.
                                    Daar kan je zelfs meer rijden zonder banden, waarschijnlijk omdat ze enorm slap zijn.

Why stop to change a tire and sacrifice the lead when you know your equipment will hold up? That's just what Cannondale-Vredestein rider Roel Paulissen did during the 2008 Absa Cape Epic. He preserved the team's lead by riding nearly 12 miles on a Scalpel with a teammate's Mavic Crossmax SLR rim after a string of flats.
                                    Bron: http://www3.cannondale.com/bikes/09/...odel-9VP0.html

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
                                      Wat een gelul hier zeg, kruip allemaal eens op uw fiets en reageer u eens goed af.
                                      Dat heeft er nog ooit ene gezegd.
                                      Pas maar op, of je wordt net als hem!

Comment

Dat heeft er nog ooit ene gezegd.
                                        Pas maar op, of je wordt net als hem!
                                        Het omgekeerde geval is erger.

Jan zou immers als jou kunnen worden.

BTW, Mavic is overpriced brol. DT is Zwitsers precisiewerk. Je gaat toch ook niet zeggen dat Franse autobouwers goeie producten afleveren?

En nu ben ik weer een paar dagen offline.
                                        120d Hatch Edition Sport

Comment

Jij ook niet. Ik ploeter al 6 jaar met m'n mavics allerhande door de modder. Hoe duurder de wielen bij Mavic hoe slechter ze daar tegenkunnen is mijn trieste realiteit. Maar ik blijf er mee rijden, dat wel.
                                          Daar kan ik van meespreken, quasi iedere dag is Adri op pad. Als er een duurtest mag bestaan, is het een jaartje op pad met Adri.

BTW, ik heb mijn DTSwiss wieltjes al terug.. Service noemen ze dat...
                                          Geen cent betaald, en heeft nog geen 2 weken geduurd....
                                          Seffes cassette terug monteren, bandjes erop, en morgen eens mee gaan bollen.

Comment

Working...
                                          X