Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wielen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Zonet het verdict gehoord ivm m'n Crossmax SL achterwiel.. geen garantie, wat normaal is want ik heb ze blijkbaar toch al sinds 2005 .
    Dus nieuwe achternaaf en nieuwe spaken.. iets van een 400 a 450€ dus . De laatste keer, in 2005 dus, kostte het me 415€ werk inbegrepen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
      Zonet het verdict gehoord ivm m'n Crossmax SL achterwiel.. geen garantie, wat normaal is want ik heb ze blijkbaar toch al sinds 2005 .
      Dus nieuwe achternaaf en nieuwe spaken.. iets van een 400 a 450€ dus . De laatste keer, in 2005 dus, kostte het me 415€ werk inbegrepen.
      Amai, dan ging ik toch voor een nieuwe set hoor.
      Ongeveer een 150 euro opleggen en je hebt een topset van Fulcrum, Shimano of.... Mavic (ik durf het bijna niet zeggen).

Comment

• M'n fietsenmaker biedt me een nieuwe SL voor velgremmen aan tegen 220€. Ik denk dat ik best die optie licht.

Comment

M'n fietsenmaker biedt me een nieuwe SL voor velgremmen aan tegen 220€. Ik denk dat ik best die optie licht.
          Inderdaad, daar heb je gelijk in.

Comment

M'n fietsenmaker biedt me een nieuwe SL voor velgremmen aan tegen 220€. Ik denk dat ik best die optie licht.
            Da's achterwiel alleen ? Daar zijn toch andere opties voor te vinden ?
            Of wil je de set 'compleet' houden ?

Comment

• Ja natuurlijk, het trekt op niet veel om te gaan mixxen nietwaar.
              Dat voorwiel mankeert niks. Het zijn enkel de achterwielen die het probleem hebben. Dat is nu het tweede dat ik er door draai. Ga nu aan m'n derde SL beginnen dus
              En in feite zijn dat echt wel goede wielen om mee te rijden. Stijf en licht.

Comment

Ja natuurlijk, het trekt op niet veel om te gaan mixxen nietwaar.
                Dat voorwiel mankeert niks. Het zijn enkel de achterwielen die het probleem hebben. Dat is nu het tweede dat ik er door draai. Ga nu aan m'n derde SL beginnen dus
                En in feite zijn dat echt wel goede wielen om mee te rijden. Stijf en licht.
                Succes ermee.
                Ik ga ervan uit dat het de laatste keer is ?

Comment

• Enkel als ik dat voorwiel total loss rij. Ik heb nog 2 fietsen met v-brakes, en die gebruik ik ofwel op de weg , ofwel in de winter.

Comment

Enkel als ik dat voorwiel total loss rij.
                    You will

Comment

• Mavic K10 Ksyrium Yksion.

Gelimiteerde editie ter gelegenheid van het 10-jarige bestaan van de Ksyrium.
                      Wat opvalt is dat de set aangeboden wordt als wiel/band combinatie.
                      Mavic gaat zich in de toekomst ook toeleggen op het maken van banden.

Comment

• koppelverkoop

OK, ik ben al weg

Comment

koppelverkoop

Dat zal waarschijnlijk alleen bij deze gelimiteerde versie zijn. Meteen weet iedereen dat ze ook met bandjes beginnen hé.

Comment

koppelverkoop

OK, ik ben al weg
                            Nice

Comment

• Dit setje kan mij absoluut bekoren.
                              Goedkoper dan met de DT240s naven, maar blijkbaar ook voorzien van industriële lagers. Ze worden nu ook samen met de Merckx fietsen aangeboden.
                              Bij een Merckx dealer zijn ze dus goedkoper te vinden dan bij Math Salden, maar het is maar om een prijsidee te geven.
                              Schitterende wielen :

Comment

• Inderdaad op de EMX-1 zaten die wielen tijdens de voorstelling.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GTX Bekijk Berichten
                                  Inderdaad op de EMX-1 zaten die wielen tijdens de voorstelling.
                                  De EMX-1 in special edition heeft die inderdaad, zéér schone wielen. Wel in verschillende hoogtes, vooraan een F4R (40 mm) en achteraan een F6R (60 mm). 60 mm voor- en achteraan zou er eigenlijk net iets over zijn, vandaar waarschijnlijk. Ook de verschillende kleurtjes zijn wel tof, groen/witte decals bij het groen/witte frame en blauw/witte bij het blauw/witte frame. Zo'n setje achteraf apart verkopen met zulke speciale kleutjes zal wel niet echt vanzelfsprekend zijn. Maar dat zijn dan problemen voor later hé.

Comment

• Op de voorstelling had er ene ook de gewone maar inderdaad die groen/witte zijn zeer mooi, net zoals de blauw/witte op de EFX-1.

Comment

• De F4R is perfect om als set te kopen, maar de F6R is te hoog vooraan om bij iedere rit zijn nut te bewijzen.
                                      De meesten bestellen een wielset bestaande uit de F4R vooraan en de F6R achteraan. Zo haal je het gewicht vooraan toch ietsje naar beneden.
                                      De prijs is quasi geen verschil, pakweg 50 euro na korting. Persoonlijk vind ik een set wielen het mooist, van gelijke hoogte dus.
                                      Maar voor het mooist moet je zo'n wielen niet kopen, wel voor de prestaties, recht in de wind, vechtend voor iedere trapbeweging....
                                      Het zal wel iets doen, zo'n hogere velg, maar ik ben overtuigd dat jezelf wat kleiner maken op de fiets, door een stuurverlaging, een mini triathlon stuurtje of een betere positie, zeker zoveel verschil maken en pakken minder kosten.
                                      Zulke wielen alleen kopen voor de kleine winst, en verder dapper rechtop blijven zitten, is een beetje verspild geld als je het mij vraagt.

Comment

• Bij FFWD hebben ze het verstand een en ander uit te rekenen als het gaat om de discussie gewicht versus aerodynamica wat betreft wielen :

Comment

• wielen zijn terug van Ernie.
                                          Hopelijk zijn ze stijf

Last edited by ; 05/12/2009, 15:17.

Comment

Working...
                                          X