Vandaag finaal verdict gekregen voor de RR 1450 set. De set werd vervangen, en nu is blijkbaar het voorwiel ook met een dubbel gebuste velg.
Door de velgopening van iedere spaak zit een busje wat de bovenste en onderste velgwand verbindt. De nieuwe set haalt trouwens de 1450gr niet, eerder 1550, maar voor een sterkere set heb ik daar geen probleem mee. Benieuwd of alle 1450 sets 1550g wegen...
Ze rijden in ieder geval net als de vorige set, hoewel de spaken harder gespannen staan en het geheel nog stijver zou zijn.
Ik sta nu in ieder geval al veel minder weigerachtig tov iets meer gewicht in de velg voor een wegwiel, je merkt daar eigenlijk niets van, zolang de verschillen niet TE groot worden allicht.
Door de velgopening van iedere spaak zit een busje wat de bovenste en onderste velgwand verbindt. De nieuwe set haalt trouwens de 1450gr niet, eerder 1550, maar voor een sterkere set heb ik daar geen probleem mee. Benieuwd of alle 1450 sets 1550g wegen...
Ze rijden in ieder geval net als de vorige set, hoewel de spaken harder gespannen staan en het geheel nog stijver zou zijn.
Ik sta nu in ieder geval al veel minder weigerachtig tov iets meer gewicht in de velg voor een wegwiel, je merkt daar eigenlijk niets van, zolang de verschillen niet TE groot worden allicht.
Comment