Mededeling

Collapse
No announcement yet.

how my bike died

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • how my bike died

    het leek me zomaar leuk om ook iets over mijn fietsen te vertellen, dus bij deze

    Op dit moment bezit ik 2 fietsen, allebei van het merk Giant.
    1 voor dagelijks gebruik en 1 voor de fun.

    de fiets voor dagelijks gebruk is een Giant Triple X, het nieuwe model (200
    voordat ik deze kocht, had ik het 2007 model maar die is gejat.
    De banden lijken vanonder een monstertruck te komen, zo breed zijn ze.
    er zit een speciaal profiel op, er komt geen gat in te zitten als hij lek gaat.
    Ook hoef je ze bijna nooit op te pompen, ik bezit hem nu sinds April 2008 en heb de banden nog nooit op hoeven pompen.

    De fiets die ik voor de lol heb, is er iets slechter aan toe.
    Het betreft een Giant mountainbike, ik weet nu even het model niet uit mijn hoofd, iets met allemaal letterjes en cijfers. Deze heb ik al wat langer, zo'n 2,8 jaar.
    Tsja, alos je zo'n mountainbike hebt is het wel zonde om er geen gebruik van te maken.
    dus ben ik op training gegaan, dit heb ik zo'n 2 jaar gedaan. ik wilde natuurlijk langer doorgaan, maar dat trok mijn mountainbike niet

    Op mountainbike kamp in Duitsland, reden we met de groep langs een afgrond.
    Links van het pad had je een afgrond, en rechts een stijle berg.
    overal langs de weg stonden bordjes met daarop waarschuwingen voor vallende stenen van de berg. We hebben ook tientallen stenen moeten ontwijken, en er zaten toch wel grote tussen! op een gegeven moment kwamen we op een recht stuk. wij besloten hiervan gebruik te maken en harder te gaan. met zin 15en 35 km per uur. ik reed in het voorste gedeelte van de groep. opeens lagen er overal waar je keek scherpe stenen. en toen ging het mis.
    ik ontweek een scherpe steen, maar toen ik uitweek naar rechts, zag ik niet dat er daar ook een steen lag. dus mijn band scheurde xD

    die avond was ik met mijn trainer ff naar een dorpje gereden en nieuwe banden eronder gezet.

    een paar maandjes later, gewoon op de training, was ik inmiddels een niveau hoger. dat betekent dus dat je hoger, gevaarlijker en vuiler gaat fietsen. tijdens de laatste les voor de vakantie, deden we afdalingen met stukken waar je gewoon boven de grond naar beneden vliegt. na een paar hellingen vond ik het tijd voor hogere afdalingen. samen met een maat van me verlieten we de groep en gigen we zelf afdalen (hele slechte actie) dit mag nooit, maar deze les waren 2 van de 3 trainers er niet, en het is voor 1 trainer moeilijk om supervisie over 28 kinderen te houden. dus merkte hij niks

    mijn medebiker had een helling gevonden die wel leuk zou zijn. ik ging eerst...
    stijl naar beneden, rechtdoor, stukkie vliegen en landen in de modder. jaja...
    na het stijle stuk wilde mijn remmen bijna niet reageren. foute boel.
    nu moest je een stuk vliegen. dit moet je niet met teveel snelheid doen anders vlieg je door.
    ik ging gelukkig maar een beetje te hard en wist binnen het parcour te blijven. maar het was de bedoeling dat je in het rechte stuk gewoon rechtdoor zou gaan. maar toen ik probeerde te remmen stuurde ik zonder dat ik het eigenlijk in de gaten had naar links. daar was nog een afdaling. die had ik niet zien aankomen

    resultaat: 2 keer over de kop, scheur in me helm, zadel kapot, en... die nieuwe band uit duitsland was gescheurt en tussen mijn frame verstopt geraakt. ik kon mijn achterband dus niet meer laten draaien. en omdat ik zo op mijn plaat gegaan was, durfde mijn vriend dus ook niet meer

    omdat we de groep verlaten hadden moesten we teruglopen, een flink eindje.
    de trainer had ons inmiddels toch gemist en had de training stopgezet om ons te zoeken.
    toen hij ons zag ad hij gelijk in de gaten dat mijn fiets kapot was.
    voor straf moest ik teruglopen naar de parkeerplaats waar de groep zich voordat de training begint samenkomt. dat was vanaf het punt waar we aan het trainen waren ongeveer 1,8 km. is gelukkig niet zo ver, maar als je fiets kapot is en je weet dat je ouders boos zullen zijn, lijkt het 1000 km..... mijn ouders waren niet boos, tenminste niet zo boos als ik verwacht had. ze waren wel kwaad op me omdat ik de groep verlaten had. maar ik kon er natuurlijk niets aan doen dat mijn fiets kapot was. ze vonden het belangrijker dat ik niks mankeerde. maar, dit betekende wel het einde van de mountainbike training.

    de reparatie van mijn ATB kostte 1200 euro. daar heb je een hele leuke nieuwe miuntainbike voor. tenimste dat dachten we. de fietsenmaker zei dat als ik een ongeluk als dit wil voorkomen, ik een speciaal frame nodig had, dat je los moest kopen. dus dan heb je nog geen stuur, wielen, banden, zadel, alleen het frame. en dat kostte op zijn goedkoopst 800 euro. mijn ouders hadden dit naturlijk niet en mijn mountainbike was nog wel bruikbaar, maar gewoon om voor de lol op te crossen, een echte training met stijle afdalingen zou hij niet meer trekken.

    Mijn mountainbike is inmiddels te klein, waarschijnlijk gaan we hem te koop zetten.
    bij de 'dealer' kostte hij 600 euro, nu zitten er banden onder van ongeveer 4 maanden oud, nieuw zadel en stuur erop. mocht er iemand interesse hebben mag je bieden!
    je kan er dus wel op fietsen en crossen zolang het maar niet té gek word.
    voor kinderen rond de leeftijd van 10 of 11.

    mvg Joey
    joey-95@live.nl

  • #2
    Even opgezocht wat je gewone fiets is. De Triple X dus.

    Bij deze (zodat iedereen weet welke het juist is):



    Het verhaal zelf is niet overal even duidelijk. Wat bedoel je bv. met dat speciale frame? Gewoon eentje van een betere kwaliteit, veronderstel ik? Of eentje met achtervering?
    120d Hatch Edition Sport

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
      Even opgezocht wat je gewone fiets is. De Triple X dus.

      Bij deze (zodat iedereen weet welke het juist is):



      Het verhaal zelf is niet overal even duidelijk. Wat bedoel je bv. met dat speciale frame? Gewoon eentje van een betere kwaliteit, veronderstel ik? Of eentje met achtervering?
      Ja, eene met betere kwaliteit.
      en de foto van jou klopt wel, alleen heb ik een zwarte bagagedrager, deze is bruin. en de kettingkast is gewoon helemaal zwart en dicht, deze is dicht, maar met doorzichtig plastic.
      en bovendien is dit het 2007 model

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door LamboLover Bekijk Berichten
        Ja, eene met betere kwaliteit.
        en de foto van jou klopt wel, alleen heb ik een zwarte bagagedrager, deze is bruin. en de kettingkast is gewoon helemaal zwart en dicht, deze is dicht, maar met doorzichtig plastic.
        en bovendien is dit het 2007 model
        Ik heb gewoon even gegoogled.

        De bagagedrager is wel degelijk zwart op die foto hoor. Het elsatiek is bruin.
        120d Hatch Edition Sport

        Comment


        • #5
          LamboLover, is het mogelijk om de foto in je onderschrift in een kleiner formaat te nemen?
          Da's nogal een vrij grote foto en dat stoort nogal als je aan het lezen/scrollen bent.
          Gaat die trouwens niet boven de maximum toegelaten grootte?

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
            Ik heb gewoon even gegoogled.

            De bagagedrager is wel degelijk zwart op die foto hoor. Het elsatiek is bruin.
            ja, sorry ik bedoelde de elastiekjes

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
              LamboLover, is het mogelijk om de foto in je onderschrift in een kleiner formaat te nemen?
              Da's nogal een vrij grote foto en dat stoort nogal als je aan het lezen/scrollen bent.
              Gaat die trouwens niet boven de maximum toegelaten grootte?

              -edit: fixed

              Comment


              • #8
                Thanks! Veel aangenamer!

                Comment

                Working...
                X