Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De moeite waard?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• De moeite waard?

Ik ben het beu om solo te gaan MTB'en, en m'n buurmannen dringen aan om me te transformeren tot een échte wielerterrorist.

(jupke, binnenkort heb ik uw scheertechnieken nog nodig )

Naar m'n zoektocht voor een beginnersmodelleke kwam ik dit tegen:

ModelMexico Xenon FrameAlu-Race slooping Wielmaat28” VelgenVKT dubbelwandige velgen Banden700 x 23 C Derailleur achterCampagnolo Xenon 18 of Shimano 2200 STI (triple) Derailleur voor Campagnolo Xenon of Shimano 2200 (triple)Cassette Campagnolo 9V of Shimano 8V (triple)Schakeling Campagnolo of Shimano (triple) Cranckstel Alu 34-50 compact VKT of 52-42-30 x 170 VKT (triple) Remmen voor Promax Remmen achter Promax Vork Racing alu Stuurpen Alu RitcheyStuurAlu lichtgewicht ZadelpenAlloy VKT PedalenFPD klik pedalenGewicht11,5 kiloMaten48,52,55 en 58 cmKleurrood/wit en zwart/wit.Garantie2 jaar op kader en voorvork.

€399.00 -

De moeite waard?

Voor die prijs kan je echt niet gekloot zijn hoor. Het is allemaal goedkoop materiaal, (die Xenon bijvoorbeeld is het goedkooptse groepje van Campagnolo).
    Om occasioneel eens te gebruiken voldoet zoiets ruimschoots.
    Je kan met die beginnen, en als het wielertoerist zijn u bevalt kan je na verloop van tijd nog altijd voor een betere fiets gaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yoda007 Bekijk Berichten
      Ik ben het beu om solo te gaan MTB'en, en m'n buurmannen dringen aan om me te transformeren tot een échte wielerterrorist.
      VERHUIZEN !! Dringend !! Weg van die pussies !!

Man man man. Stuur uw buren op pad voor een MTB !!

Of zijn het doorgezakte zestigers zoals het meerendeel van dergelijke wegmisbruikers ?

Enfin, over de fiets...
      Lijkt mij ietsje te 'goedkoop' om regelmatig te gaan fietsen. Kan aan mij liggen, maar een koersfiets van 11,5 kilo vind ik wel erg zwaar. Voor een MTB is dat nog te doen, maar een racefiets ?

Eens naar gaan kijken, zou ik zeggen. Kan goed meevallen, maar ik vind het nogal licht..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten

Of zijn het doorgezakte zestigers zoals het meerendeel van dergelijke wegmisbruikers ?
        Tsja, het merendeel van de VTT'ers zijn dat niet, da's waar...

Comment

Ik durf te wedden dat die 60-ers mij verloren rijden zu

Die hebben VEEL tijd, veel goesting, discipline.

Nie onderschatten die knarren.

Vandaar ook ideale trainingspartners als rookie, denk ik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
            het goedkooptse groepje van Campagnolo
            Persoonlijk zou ik me met m'n eigen typo's bezighouden..

Comment

Ik durf te wedden dat die 60-ers mij verloren rijden zu

Die hebben VEEL tijd, veel goesting, discipline.

Nie onderschatten die knarren.

Vandaar ook ideale trainingspartners als rookie, denk ik
              Ge moogt gerust zijn. Ik ken genoeg 50'ers en 60'ers met een buikje die op het vlakke serieus hard kunnen stoempen hoor.
              Maar ja, stoere taal verkopen vanachter een schermpke is altijd gemakkelijk natuurlijk...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                Persoonlijk zou ik me met m'n eigen typo's bezighouden..
                Owned

Comment

Owned
                  Je hebt typfouten en je hebt spellingsfouten.

Enfin soit, ik hou er mee op, want anders gaan we weer de foute toer op.

Comment

Persoonlijk zou ik ook 400 uitgeven of 500 maar dan aan een occasiefiets want dan heb je een betere fiets. Er zijn misschien wel al wat krassen op maar veel kans dat je toch nog eens valt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GTX Bekijk Berichten
                      Persoonlijk zou ik ook 400 uitgeven of 500 maar dan aan een occasiefiets want dan heb je een betere fiets. Er zijn misschien wel al wat krassen op maar veel kans dat je toch nog eens valt
                      Occasiefietsen, is er daar een grote markt van? Ebay e.d. zijn toch niet zeer uitnodigend.

Comment

http://www.canyon.com/_nl/racefietsen/bike.html?b=817

Als je redelijk wat gaat fietsen lijkt me degene die je voorsteld net iets te min ...

Comment

Ik ben geen expert, dus verwacht geen meerwaarde op technisch vlak of zo, maar voor budgetoplossingen kan je altijd terecht bij www.decathlon.be.

Just my 2 cents.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Petrol Bekijk Berichten
                            Ik ben geen expert, dus verwacht geen meerwaarde op technisch vlak of zo, maar voor budgetoplossingen kan je altijd terecht bij www.decathlon.be.

Just my 2 cents.
                            Da's juist, die bieden ook fietsen met een heel goede verhouding prijs/kwaliteit.

Comment

Voor 400 € zou ik een tweedehandsfiets kopen. No doubt. Daar zal je langer plezier aan beleven dan aan zo'n nieuwe van dezelfde prijs.

Of om eens een vergelijking te maken met auto's: veel forummers gaan toch ook geen splinternieuwe wagen kopen van pakweg 10.000 €? Nee, liever een leuke tweedehandswagen voor datzelfde bedrag.
                              120d Hatch Edition Sport

Comment

Even gezocht.

Dit: http://www.kapaza.be/Fietsen_en_acce...dale_R700.html

OK, ik wou écht geen Cannondale voorstellen, maar het is de eerste in die prijscategorie die ik tegenkom, die me wat aanstaat.

Of dit: http://www.kapaza.be/Fietsen_en_acce...anni_Mota.html

Nog eentje: http://www.kapaza.be/Fietsen_en_acce...oersfiets.html

De prijzen liggen allemaal een tikkeltje hoger dan het vooropgestelde budget, maar afdingen is natuurlijk gebruikelijk.

Ik ben in feite nog wel een paar Cannondales tegengekomen die mij aanstaan. Voordeel van die dingen is dat je sowieso met een echt goed frame zit. Mochten er dan onderdelen zijn die na verloop van tijd iets minder uitvallen, dan kan je die makkelijk upgraden met een beperkt budget.
                                Een frame is voor mij nog altijd de basis.
                                120d Hatch Edition Sport

Comment

Working...
                                X