-----
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Is dit wat?
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door FrederikA112 Bekijk BerichtenInteressante discussie om hier als fietsenmerkleek te volgen. Decathlon ken ik van naam natuurlijk, maar van sommige italiaanse merknamen dacht ik in eerste instantie dat het over wijnen uit dezelfde streek ging haha.
Ok, Shimano ken ik ook nog, dat heb ik ook al zien staan op mijn Decathlonfietske.
Maar ik ben blijkbaar wel de enige die 899€ voor een fiets ontzettend veel geld vind ?
Ik heb mijn B Twin nog iets een 380€ betaald en dat vond ik al voldoende voor mee naar het werk te fietsen/naar de fitness/in en rond A'pen op slechte straten rond te hobbelen.
En trots dat ik was dat zowel de voorvork geveerd is als ook da spel vanachter
Van het (eerste gratis) onderhoud/nazicht bij Decathlon was ik niet zo onder de indruk.
Banden waren niet bijgepompt, en mijn achterlicht stond zo ver naar beneden gericht dat het mijn spatbord in een mooie rode gloed zette, iets wat toch niet helemaal de bedoeling is denk ik
Anyway, in bepaalde versnellingen begint het ding af en toe door te trappen (na eenjaar of twee ongeveer), heeft dat te maken met enkele roestplekjes op de tandwielen icm met een nieuw en welverdiend likje olie, of afstelling/spanning van die vitessentoestand vanachter ?
Doe zo verder, ik leer hier bij
Een goedkope fiets met voor- en achtervering zou ik no way vertrouwen. Dan liever een fiets zonder vering. Op straat is dat toch nergens voor nodig. En je kan er dan ook geen miserie mee hebben.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenIets anders, wat is er zo tegenwoordig op de markt qua fietscomputers? De laatste die ik had was op mijn MTB toen ik 15 jaar was, dus dat zal ondertussen wel al wat ge-evolueerd zijn zekers?
OK, je hebt er natuurlijk met veel meer functies ook, maar sommigen kosten dan ook meer dan 400 €. Die hebben dan o.a. een zeer uitgebreide hartslagmeter en een GPS-module (om de afstand te berekenen, maar niet om de weg te vinden). Gewone GPS-en voor op de fiets bestaan natuurlijk ook.
Een deftig basic computertje heb je voor ongeveer 20-25 €.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GTX Bekijk BerichtenVoor bij een val is carbon niet zo aangewezen, daarmee
Een carbon frame zou ik niet direct mijden, maar om wedstrijden te rijden is een deftig aluminium frame mss idd meer aangewezen. Enfin, als amateur zou ik sowieso geen zeer duur materiaal gebruiken om te koersen. Liever om te trainen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
Iets anders, wat is er zo tegenwoordig op de markt qua fietscomputers? De laatste die ik had was op mijn MTB toen ik 15 jaar was, dus dat zal ondertussen wel al wat ge-evolueerd zijn zekers?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenIk snapte gewoon niet waarom je daar ineens over begon.
Een carbon frame zou ik niet direct mijden, maar om wedstrijden te rijden is een deftig aluminium frame mss idd meer aangewezen. Enfin, als amateur zou ik sowieso geen zeer duur materiaal gebruiken om te koersen. Liever om te trainen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenDat is het verschil tss een goedkope fiets en een duurdere: de goedkope werkt de eerste paar honderd km goed en dan begint te miserie. Een betere doet het jaren zonder problemen. En hij is dan meestal nog lichter ook.
Een goedkope fiets met voor- en achtervering zou ik no way vertrouwen. Dan liever een fiets zonder vering. Op straat is dat toch nergens voor nodig. En je kan er dan ook geen miserie mee hebben.
En op straat nergens voor nodig ? Gij hebt blijkbaar nog niet veel in Antwerpen Centrum rondgefietst
Voor de rest gebruiken waarvoor het gemaakt is hé, zat een uitdrukkelijke waarschuwing bij dat de fiets NIET geschikt was voor (zware) offroad parcours/wedstrijden. Alsof dat ik die ambitie heb Bedoel maar, een Fiat Panda is ook niet gemaakt om op LandRover parcours rond te gaan sjezen.
Maar dan nog, het zijn de versnellingen die soms doortrappen (middelste en kleinste verzet aan de pedalen icm met kleinste verzet achter) Moet dat derailleurding bijgespannen worden misschien ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door FrederikA112 Bekijk BerichtenJama, met de vering heb ik geen miserie ? Rijdt best comfy hoor.
En op straat nergens voor nodig ? Gij hebt blijkbaar nog niet veel in Antwerpen Centrum rondgefietst
Voor de rest gebruiken waarvoor het gemaakt is hé, zat een uitdrukkelijke waarschuwing bij dat de fiets NIET geschikt was voor (zware) offroad parcours/wedstrijden. Alsof dat ik die ambitie heb Bedoel maar, een Fiat Panda is ook niet gemaakt om op LandRover parcours rond te gaan sjezen.
Maar dan nog, het zijn de versnellingen die soms doortrappen (middelste en kleinste verzet aan de pedalen icm met kleinste verzet achter) Moet dat derailleurding bijgespannen worden misschien ?
Die derailleur zal idd moeten bijgeregeld worden, maar dergelijke miserie komt natuurlijk wel sneller voor bij goedkopere fietsen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichtenyou wish
niets mooier dan volgwagen in een vrouwenkoers spelen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichtenpfff,
niets mooier dan volgwagen in een vrouwenkoers spelen.
Zo ja, pics ...
Comment
-
Comment
-
Even dit topic vanonder het stof halen.
Ik zoek een eerste koersfiets te kopen gezien ik volgend jaar begin te werken en graag toch nog iets van lichaamsbeweging wil doen
Het doel is dus m.a.w. puur conditie onderhouden. Wedstrijden en dergelijke staan niet op het programma.
Nu, hoe zit dat eigenlijk met de kwaliteit van die decathlon-fietsen?
Ook zijn er verschillende merken die ongeveer even goedkope modellen aanbieden als Decathlon...
Ik kan echter moeilijk geloven dat deze dan van dezelfde kwaliteit zijn?
Gezien ik totaal geen idee heb van wat goede/slechtere onderdelen zijn, graag jullie mening en ervaringen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door t-o-m Bekijk BerichtenEven dit topic vanonder het stof halen.
Ik zoek een eerste koersfiets te kopen gezien ik volgend jaar begin te werken en graag toch nog iets van lichaamsbeweging wil doen
Het doel is dus m.a.w. puur conditie onderhouden. Wedstrijden en dergelijke staan niet op het programma.
Nu, hoe zit dat eigenlijk met de kwaliteit van die decathlon-fietsen?
Ook zijn er verschillende merken die ongeveer even goedkope modellen aanbieden als Decathlon...
Ik kan echter moeilijk geloven dat deze dan van dezelfde kwaliteit zijn?
Gezien ik totaal geen idee heb van wat goede/slechtere onderdelen zijn, graag jullie mening en ervaringen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenMijn vriendin is nog altijd zeer tevreden van haar Decathlon fiets. Qua service heeft ze ook geen klagen.
Comment
-
Gezien ik niet totaal hulpeloos ben als er iets zou gesleuteld moeten worden aan de fiets, denk ik het er toch op te wagen. Dat die fietsen niet voldoen als je wil koersen rijden lijkt me logisch, maar om gewoon wat conditietraining te doen moet dat wel volstaan.
Ik had gewoon wat schrik omdat toen ik nog in de chiro zat en we met de fiets op kamp gingen, ik de indruk had dat die niet-koersfietsen van decathlon toch niet echt top waren. Kettingen die er snel afvielen, versnellingen die haperden...
Vandaar mijn vraag
En het gezegde "goedkoop is duurkoop" of zoiets
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door t-o-m Bekijk BerichtenGezien ik niet totaal hulpeloos ben als er iets zou gesleuteld moeten worden aan de fiets, denk ik het er toch op te wagen. Dat die fietsen niet voldoen als je wil koersen rijden lijkt me logisch, maar om gewoon wat conditietraining te doen moet dat wel volstaan.
Ik had gewoon wat schrik omdat toen ik nog in de chiro zat en we met de fiets op kamp gingen, ik de indruk had dat die niet-koersfietsen van decathlon toch niet echt top waren. Kettingen die er snel afvielen, versnellingen die haperden...
Vandaar mijn vraag
En het gezegde "goedkoop is duurkoop" of zoiets
Ik weet niet hoe de MTB's van dit merk tegenwoordig rijden, maar vroeger hadden ze een beetje een eigenaardig stuurgedrag. Dat had wél met het merk zelf te maken. Het was imo alleszins een reden om iets anders te kopen.
Ik veronderstel dat dat nu wel zal opgelost zijn?
Comment
Comment