Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke MTB voor max. 1500 Euro?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
    Volgens mij heeft hij het over het onderhoud van de fiets.
    Als je dat zelf niet kan of wil doen, ben je idd beter dat je gaat shoppen bij een fietsenboer in de streek. Vind ik.
    Daar heb je inderdaad wel een zeer goed punt, zelf nog niet aan gedacht. Ookal ben ik goed bevriend met mijn lokale fietsenboer, hij zal toch eens vies kijken als ik met een fiets van op een ander afkom Het bij de lokale fietsenboer kopen van je fiets kan ook invloed hebben op de prijs --> als je wat kan onderhandelen, kan je misschien een fiets die oorspronkelijk boven je budget is krijgen voor het vooropgestelde budget. Of eventueel een fiets met v-brakes laten upgraden naar Magura's ofzo / of tegen een kleine meerprijs Als dit alles je niks uitmaakt vind ik die mtb van Sensa wel goed materiaal. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met dit merk?
    Dedication, Determination, Perfection - Senna

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door EvO@d1rk.be Bekijk Berichten
      Ik weet niet of Sensa een degelijk merk is, maar voor 1499 is dit wel een zéér degelijk afgemonteerde mtb: http://sensabikes.de/index.php?view=cms_374

--> full XT + XTR achterderrie en oerdegelijke Magura HS33 remmen
      Da's bedrieglijk hé. Een Recon, geen slechte vork, maar een Fox is minstens een stapje hoger. En van de wielset heb ik nog nooit gehoord. Laat dat nu de twee belangrijkste onderdelen zijn, buiten het frame.
      Typisch voor die merken (Sensa, XTrail, ...) is de koper proberen te overtuigen door 'de groep'. Een XTR achterderailleur op een volledige XT-groep is in mijn ogen zuivere show.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
        Da's bedrieglijk hé. Een Recon, geen slechte vork, maar een Fox is minstens een stapje hoger. En van de wielset heb ik nog nooit gehoord. Laat dat nu de twee belangrijkste onderdelen zijn, buiten het frame.
        Typisch voor die merken (Sensa, XTrail, ...) is de koper proberen te overtuigen door 'de groep'. Een XTR achterderailleur op een volledige XT-groep is in mijn ogen zuivere show.
        Zuivere show is nu misschien wat overdreven (type cassette staat ook wel niet specifiek vermeld, could be tricky...) Ik ken het merk niet echt heel goed (en ben ik absoluuuuut geen pro qua onderdelen), maar op het eerste zicht leken de groep + vork wel in orde (de fox is inderdaad beter en optisch ook wat mooier ). Vandaar dat ik het ook even vroeg of iemand het merk kende

Ik weet dat Scott binnen de 1500€ wel ook een goed model heeft (Scale ...?), mix van XT en SLX als ik me niet vergis.

Misschien ook eens kijken bij Merida? Mijn broer had daar een mtb van (de lichtste alu dat er was op dat moment binnen het merk) en dat reed toch verdomd goed vond ik :-)

@JanC, ben jij op mountainbike.be trouwens ook JanC?
        Last edited by EvO@d1rk.be; 25/08/2010, 21:20.

Comment

Ja, ik heb geen dubbelganger of zo.
          Ik ken het merk wel, maar ik vind de afmontage niet geweldig interessant voor 1500 euro. Dan nog liever een 'internetfiets'.
          Wat ze ook dikwijls doen is cassette en ketting van een niveau of 2 lager nemen, want daar staat natuurlijk niet in koeien van letters XT of eender wat op. Scott heeft inderdaad knappe modellen in de Scale-lijn. Ik vind het alleen spijtig dat ze geen echte topfiets hebben met een alu frame. Reba/XT is het hoogst verkrijgbare op de Scale 40 als ik me niet vergis, rond de 1600 euro.

Comment

Ja, ik heb geen dubbelganger of zo.
            Ik ken het merk wel, maar ik vind de afmontage niet geweldig interessant voor 1500 euro. Dan nog liever een 'internetfiets'.
            Wat ze ook dikwijls doen is cassette en ketting van een niveau of 2 lager nemen, want daar staat natuurlijk niet in koeien van letters XT of eender wat op. Scott heeft inderdaad knappe modellen in de Scale-lijn. Ik vind het alleen spijtig dat ze geen echte topfiets hebben met een alu frame. Reba/XT is het hoogst verkrijgbare op de Scale 40 als ik me niet vergis, rond de 1600 euro.
            Mja, je moet inderdaad goed opletten als je er niet superveel van kent (zoals mij dus ). Met een budget van 1500€ zou ik wel eerder geneigd zijn om voor een 'online' merk te gaan. Krijg je meestal meer waar voor je geld (als je zuiver naar de afmontage kijkt), al heb je achteraf wel nadeel bij het onderhoud (als je het niet zelf doet, of een een bevriend iemand kent of dergelijke)...

@topic opener: kijk zeker eens op forum.mountainbike.be, daar zijn soms koopjes te doen van mensen die een fiets kopen van +2000€ en hem 300km later wegdoen voor 1500€. Moest ik meer centjes hebben, ik had me al verdomd goed laten gaan op dat forum

Comment

Die van mij, van 1700 naar 500.

Comment

Die van mij, van 1700 naar 500.
                Haha, voila meteen een mooi voorbeeld van de deals die je daar kan vinden

Soms echt te zot voor woorden wat daar te koop wordt gezet! Zoveel knappe fietsen

Ik zeg het, met het budget van de topic opener zou ik persoonlijk een 'internetfiets' of héél jonge 2de hands kopen.

Comment

Niet te geloven inderdaad...
                  Maar die heb ik daar niet gevonden, want dan was er voor gevochten denk ik...

Comment

Niet te geloven inderdaad...
                    Maar die heb ik daar niet gevonden, want dan was er voor gevochten denk ik...
                    Of de reden waarom ze hem wegdoen, een klein voorbeeld:

Reden van verkoop: kelderopruiming

Dat is nondedju gewoon een splinternieuwe scott spark Komt die kerel of met 'kelderopruiming'

Sorry voor offtopic

Comment

Verder in het mtb-topic dan maar.

Comment

Na het onderonsje van JanC en ik, hier toch ook nog een nuttige bijdrage van mij

Twee fietsen van cl!mb (=granville), mooie afmontage en goed qua gewicht ook (in die prijsklasse)!

Bovendien kan je zelf het kleurke kiezen ook Dat groen vind ik wel wat

1599€

1499€

Die fiets dat Jokke_vlo had gepost is zeker ook een erg knappe bike!

Edit: als het niet nieuw hoeft te zijn (al ziet die bike er wel splinternieuw uit), is dit misschien een optie...Heb je nog geld over om eventueel later een upgrade uit te voeren...

Trek 8500 model 2009
                        Last edited by EvO@d1rk.be; 26/08/2010, 21:47.

Comment

Thanks iedereen voor de tips! Dit maakt de beslissing er niet eenvoudiger op

Klopt het dat schijfremmen niet aangewezen zijn voor de Vlaamse (vnl. Vlaamse Ardennen) wintertoertochten?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reno Bekijk Berichten
                            Ik ben ook op zoek naar een nieuwe MTB voor +/- 1500€. Aangezien ik voornamelijk toertochten zal doen in het modderige Vlaanderen, heb ik mij laten vertellen dat Magura HS33 remmen te verkiezen zijn, al heb ik tegenstrijdige berichten daarover gelezen.

Enfin, op de shortlist staan, niet noodzakelijk in die volgorde:

1) Trek 8000
                            2) Cube Reaction RX
                            3) Thompson Curve Alu (met HS33)
                            4) Cannondale Flash F2/F3

Iemand ervaring daarmee? De eerste drie kan ik bij mijn huidige fietsenmaker aanschaffen (Godefroot), wat ik een voordeel vind. Van Cannondale ken ik geen (betrouwbare) dealer in de buurt van Gent...
                            Ga ze zeker alle 4 ne keer testrijden , voordeel bij godefroot is dat ze al 3 merken hebben.

Ikzelf ben erg tevreden van m'n trek , vorig jaar gekocht.

Rij 85% rondritten en 15% op de weg.

Comment

Uit je eerste lijstje zou ik voor de Trek gaan.
                              Degelijk afgemonteerd (vergelijkbaar met de Cube op de remmen na), goed merk. En ik vind 'm echt knap, maar dat is persoonlijk. Ik denk dat hij helemaal af zou zijn met een wielset met rode details.
                              Een Fox Alps is blijkbaar een vork zonder de FIT-technologie (dus intern een 2009 model) en met een lichtjes ander design (uiterlijk) dan een F32. Op zich geen probleem, want daar moet de Cube het ook mee stellen, alleen heet hij daar niet Alps.
                              Ik zou zeggen, rij met beide eens. De Thompson zegt me persoonlijk niets, en bij Cannondale heb je niet veel voor 1500 euro.
                              Anders bij Moving Store (ben niet van in de buurt, maar hoor goeie commentaren daarover) een 2010 Specialized Stumpjumper Comp proberen op de kop te tikken.
                              Al weet ik niet of je daar korting op kan krijgen, en de adviesprijs is 1700 euro. Die is eigenlijk op één puntje minder afgemonteerd (crankstel is eigenlijk een Deore) dan de Trek/Cube, maar stelt daar in mijn ogen een betere/lichtere wielset en betere remmen tegenover, beide belangrijkere componenten.
                              Maar bon, uiteindelijk is het een kwestie van goesting omdat de objectieve verschillen klein zijn.

Comment

Klopt het dat schijfremmen niet aangewezen zijn voor de Vlaamse (vnl. Vlaamse Ardennen) wintertoertochten?
                                Tijdens de tocht zullen de remmen beter werken (minder last van de modder), maar ze zijn ook wel wat onderhoudsintensiever.
                                Hangt er van af hoeveel je fietst en hoeveel fietsen je hebt. Heb je maar één fiets, dan zou ik mss toch voor schijfremmen opteren. En heb je aanvankelijk schijfremmen die niet volledig voldoen, dan vervang je die na een jaar of twee door betere exemplaren.
                                BTW, als je in de Vlaamse Ardennen wil gaan biken, wil ik best wel eens meegaan. Ik ben van de streek, dus ken het wel goed. Laat maar iets weten als je een tochtje wil doen.
                                120d Hatch Edition Sport

Comment

Ik heb nu twee winters achter de rug met XT schijfremmetjes op m'n mudbike, op m'n zomerfiets staan dezelfde trouwens. Buiten elke keer proper uitspuiten met de tuinslang en nu en dan wat remolie op de zuigertjes doen ( wel eerst blokjes verwijderen ) moet je daar niet veel aan doen, ik heb ze nu dit verlof de eerste keer ontlucht, fluitje van een cent. Persoonlijk ben ik meer te vinden voor goede schijfremmen dan voor velgsystemen, zeker in de winter kan het een plakboeltje worden in de vlaamse klei, met die schijfjes heb je daar bitter weinig last mee. Met andere schijfremmen heb ik noppes ervaring echter.

Comment

Bedankt voor de tips! Ben na lang twijfelen over de remmen voor de Cube HS33 gegaan, omdat ik een toonzaalmodel op mijn maat vond.

Hopelijk vallen de remmen mee, maar desnoods kan ik later nog omschakelen naar schijfremmen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                      BTW, als je in de Vlaamse Ardennen wil gaan biken, wil ik best wel eens meegaan. Ik ben van de streek, dus ken het wel goed. Laat maar iets weten als je een tochtje wil doen.
                                      Lijkt me leuk! Moet de goeie plekjes nog leren kennen

Comment

Bedankt voor de tips! Ben na lang twijfelen over de remmen voor de Cube HS33 gegaan, omdat ik een toonzaalmodel op mijn maat vond.

Hopelijk vallen de remmen mee, maar desnoods kan ik later nog omschakelen naar schijfremmen.
                                        Ze zijn alleszins beter dan V-brakes. En in onze streek kom je er al een heel eind mee. Schijfremmen zijn zeker niet noodzakelijk.

En laat maar weten als je eens wil biken. Oudenaarde heb ik altijd al een leuke streek gevonden om te MTB-en.
                                        120d Hatch Edition Sport

Comment

Working...
                                        X