Mededeling

Collapse
No announcement yet.

M'n fietsen - part II

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
    Ligt dat nu aan de foto's of is dat frame berekend op een vork met iets minder veerweg? De geometrie ziet er nogal "liggend" uit (kleine balhoofd- en zithoek).
    Proficiat alleszins.

Frame is berekend op een (onbestaande) vork van 90mm zodat zowel de 80mm als 100mm er mee weg komt, zonder dat het rijgedrag enorm beïnvloed wordt.

Scherp oog, proficat

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
      Mooie sobere kleuren, en klasse afmontage.
      EDIT: nee nog geen 2x10
      Smoos !

rustig rustig, komt er aan.....ben aan een speciaal Spark projectje bezig (een Frischknecht frame, met, jawel XX )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GTX Bekijk Berichten
        Knappe fiets!
        Komen er geen bar-ends op? Dat zou het geheel mooier maken denk ik
        Ben ze er nu aan het opzetten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
          Frame is berekend op een (onbestaande) vork van 90mm zodat zowel de 80mm als 100mm er mee weg komt, zonder dat het rijgedrag enorm beïnvloed wordt.

Scherp oog, proficat
          Ik weet niet, maar een centimetertje uw voorkant droppen, gaat belachelijk kleine verschillen geven in de balhoofd- en zithoek. Zoiets kan je onmogelijk als 'verdacht anders' opmerken hoor.

Comment

• Maar ondertussen weet je dat toch .

Comment

Maar ondertussen weet je dat toch .
              Da's een feit!

Comment

Smoos !

rustig rustig, komt er aan.....ben aan een speciaal Spark projectje bezig (een Frischknecht frame, met, jawel XX )
                En ? Al vordering ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                  En ? Al vordering ?
                  Frame wordt volgende week geleverd, ik heb een korte vakantie daarna, hoop hem op te bouwen tegen half december.......

Comment

• Voila de opbouw is gestart.Ik mis nog wat onderdelen en denk dat het nog een dikke week is, tot hij helemaal kan opgebouwd worden.....

Comment

• Is dat die met die 2x10?

Comment

• Ik vind de kleuren wat sober, maar de stukken op zich...

Comment

• Is met 2x10 (Sram XX), sober gaat hij niet zijn, wel klassevol. Hij geeft de indruk nu sober te zijn, maar hij is natuurlijk nog niet "af".

Alles in zwart met wit, waar wit minder nadrukkelijk aanwezig is. (ik heb bv geen witte XX vork genomen).

Wielen, zwart met witte spaken, zadel zwart met wit.

De vijsjes, quick releases etc....worden dan weer rood.....

Comment

• Ik kan het niet goed zien maar is het al met die nieuwe soort van achterderailleurs? Die dat uit één vast stuk bestaan en niet meer ineen kunnen plooien?

Comment

• Die witte spaakjes vind ik wel sjiek. Een zwart frame vind ik altijd wat minder, maar da's persoonlijke voorkeur natuurlijk.

Comment

• Comment

• Lucky bird hier !

Ik had mijn 2006 Cervélo R3frame binnengedaan omdat er onderaan de achtervork (ongeveer ter hoogte van de plaats waar de kabel van de achterderailleur met een nokje vastzit aan het frame) een klein scheurtje was, of eerder : ik kon mijn vingernagel tot in het frame duwen, carbon was daar wat aan het versplinteren. 't Was minimaal, maar natuurlijk niet OK.

Na een goede maand nu het verdict : garantie aanvaard, deze jongen rijdt voortaan op een R3.... model 2010

Comment

• Ik vind dat alle frames moeten scheuren en breken

Comment

Scherp oog, proficat
                                      Ik lees dit net, maar hoe doet Specialized dit dan?
                                      Zij hebben toch Fox F90RL modellen en SID's met 90 mm?

Comment

• Hier een foto van het scheurtje in kwestie :

Nu, 't heeft mij niet tegengehouden van er nog een aantal weken (na ontdekking ervan) mee verder te fietsen tot wanneer het seizoen gedaan was (zelfs enkele wedstrijden )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
                                          Ik lees dit net, maar hoe doet Specialized dit dan?
                                          Zij hebben toch Fox F90RL modellen en SID's met 90 mm?
                                          Is eigenlijk hetzelfde zij willen dat hun frames compatibel zijn (geven ook aan dat je 10mm naar boven of ander mag afwijken) met de hardcore competitie ingestelde rijder (80mm) en de tour of marathon rijder (100mm).

Zij redeneren dat je met een vork tussenin die twee werelden ook direct kan verzoenen.
                                          Wat op zich weer een discussie is voor komma neukers . Wan die hardcore mannen blijven zweren bij 80mm.

Comment

Working...
                                          X