Mededeling

Collapse
No announcement yet.

M'n fietsen - part II

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• M'n fietsen - part II

De fiets afdeling van de as adventure in Lochristi bestaat uit mensen die daarvoor een grote bekende winkel hadden en de merken Cannondale, Specialized en Gary Fisher verkochten. Ze zijn er wel niet allemaal meer maar ze hebben dus wel kennis.
    Hoe het in de andere winkels zit weet ik niet maar het zullen ook wel geen leken zijn.

Sent from here
    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
      De mijne is ook net binnen
      ]
      Geweldig goede fiets.

Sent from here
      den borre

Int3x0r

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
        Awel ik vond de keuze moeilijk. Je ziet fietsen in alle prijsklasses, velen zelfs rond de 2000 euro. Heb er geen gedacht van wat een goede iets mocht kosten en vooral hoe je weet of een fiets goed is. Maar nu staan de modellen 2014 afgeprijsd en ik dacht bij mezelf dat die even goed zullen zijn als een model 2015...
        Zo heb ik voor de Cube Acid 700 euro (normaal 950 euro) betaald, voor de Cannondale caad 575 euro (die was zelfs aan halve prijs!)
        En mijn Batavus heb ik via internet gekocht aan 1800 euro en die kost normaal 2400 euro.
        De Cube en de Cannondale kocht ik bij as adventure. Niet direct een fietsenwinkel, maar je hebt tegenwoordig ook herstellers aan huis.
        En de fietsenmaker hier maakt er geen punt van waar de fietsen komen...
        Die Cannondale CAAD8, is dat eentje met een 105 groep op?

Comment

• Ik heb ze gekocht in Dendermonde. Die man leek me toch wel kennis te hebben van die zaken. Maar voor de Cannondale moest ik snel beslissen. Er waren nog 2 anderen in geinteresseerd waarvan ene achteraf zei dat hij het spijtig vond dat hij verkocht was.

Een groep... wat is dat juist? Ik weet dat het een 'triple' is en dat zou niet zo gebruikelijk zijn bij koersfietsen. Enkel als je in de bergen woont. Nu komt dat goed uit omdat ik boven de muur van Geraardsbergen woon. Ik heb vooral naar het gewicht gekeken en mij daar laten door leiden. Misschien stom, maar de meeste fietsen wogen 10 kg en soms meer, deze woog 8.6 geloof ik. Als ik dan op internet ging opzoeken moest je al een carbon kader hebben om nog lichter te gaan.
          Heb eens gekeken en deze is het maar in het wit: http://www.asadventure.com/benl/cann...ple-7111d20015
          (Zie daar toch 105 bijstaan, is dat goed of slecht?)

Comment

• En da's dei Cube (in het zwart hebben we hem gekocht) http://www.asadventure.com/benl/cube...id_colour=2770

Comment

Ik heb ze gekocht in Dendermonde. Die man leek me toch wel kennis te hebben van die zaken. Maar voor de Cannondale moest ik snel beslissen. Er waren nog 2 anderen in geinteresseerd waarvan ene achteraf zei dat hij het spijtig vond dat hij verkocht was.

Een groep... wat is dat juist? Ik weet dat het een 'triple' is en dat zou niet zo gebruikelijk zijn bij koersfietsen. Enkel als je in de bergen woont. Nu komt dat goed uit omdat ik boven de muur van Geraardsbergen woon. Ik heb vooral naar het gewicht gekeken en mij daar laten door leiden. Misschien stom, maar de meeste fietsen wogen 10 kg en soms meer, deze woog 8.6 geloof ik. Als ik dan op internet ging opzoeken moest je al een carbon kader hebben om nog lichter te gaan.
              Heb eens gekeken en deze is het maar in het wit: http://www.asadventure.com/benl/cann...ple-7111d20015
              (Zie daar toch 105 bijstaan, is dat goed of slecht?)
              Je hebt ook nog een CAAD8 met een Tiagra groep op, de 105 is de betere.

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
              En da's dei Cube (in het zwart hebben we hem gekocht) http://www.asadventure.com/benl/cube...id_colour=2770
              Goede fiets, met gewoon degelijk materiaal. Nadeel van de goedkopere 29'ers is wel dat die vrij zwaar zijn, 13,1 kg in dit geval.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                De mijne is ook net binnen

Amai knap....

schoon interieur ook...
                ben je 'n meisje ?

Comment

• Vraagje ivm mtb banden verplaatst naar het beter geschikte topic...
                  Last edited by Hayes; 21/11/2014, 14:36.
                  Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Bloedmooie fiets die Merckx.
                    Alleen zou ik hem niet willen betalen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fred-RS Bekijk Berichten
                      Amai knap....

schoon interieur ook...
                      ben je 'n meisje ?
                      LOL, daar heb je wel een goed oog voor, is inderdaad het appartement van m'n vriendin.
                      Maar de fiets is een size 60, de grootste maat, ik ken niet veel meisjes die daar op kunnen.
                      Die van mij kan op de bovenbuis zitten, hoger geraakt ze niet.

Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                      Bloedmooie fiets die Merckx.
                      Alleen zou ik hem niet willen betalen...
                      Heb een goeie deal gedaan, anders was het geen waar geweest. Maar dat frame is wel de investering waard imho... 'k spendeer liever daar m'n centjes aan, dan aan de wielen bijvoorbeeld. Vooral omdat ik groter en niet zo'n pluimgewicht ben.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                        Je hebt ook nog een CAAD8 met een Tiagra groep op, de 105 is de betere.

Goede fiets, met gewoon degelijk materiaal. Nadeel van de goedkopere 29'ers is wel dat die vrij zwaar zijn, 13,1 kg in dit geval.
                        Het is toch een mengeling van Tiagra en 105?

Sent from here
                        den borre

Int3x0r

Comment

• Ik dacht alles van Shimano dat erop zit, of ben ik nu over de verkeerde dingen bezig lol?
                          In ieder geval, het belangrijkste is dat ze alletwee erg blij zijn. En ik denk dat het betere fietsen zijn dan de doorsnee fiets die gebruikt wordt door jongeren.

Heb hier nu wel nog 3 fietsen die weg moeten. Moest iemand weten wie er ene kan gebruiken... Is een Winnora MTB voor 9 tot 14 jarigen nauwelijks gereden, nieuwprijs ong 400 a 450 en zou graag ong 150 hebben (fiets is als nieuw). Dan heb ik een oudere Trek MTB nog met stalen kader maar werkelijk als nieuw. Dacht aan 50 euro. En als laatste een stuntfiets, nieuw 500 euro, ik dacht aan een 100 euro... Voor degene die het kan gebruiken zijn het spotprijzen want het is echt allemaal nog prima onbeschadigd materiaal waar gegarandeerd geen kosten aan zijn.
                          Of wisselen voor iets anders mag ook... Als ze hier maar weg zijn, staan in mijne weg
                          Mocht iemand weten hoe ik ervan af geraak... Pff heb zoveel spullen te verkopen, beetje off topic maar heb nog een iphone zonder enige schade voor 130 euro en een blackberry playbook tablet eigenlijk nooit gebruikt voor 65 euro. Wel serieus off topic he. Sorry, kon me niet inhouden, zal het niet meer doen

Comment

• Klopt, maar Shimano heeft verschillende groepen en veelal word er een mengeling gebruikt om de prijs te drukken.
                            Zo zal de achter derailleur over het algemeen het beste zijn van de onderdelen omdat daar het type altijd op staat en gebruiken ze voor de cassette, remmen en crank een goedkoper type.

Heb je een foto van de stuntfiets en over welke IPhone gaat het, mijn schoonpa zoekt er ene voor zijn vrouw haar 69 ste verjaardag.

Sent from here
                            den borre

Int3x0r

Comment

• Iphone is vandaag verkocht. Ik zal morgen eens fotootje trekken van die fiets...

Comment

• Er passeren hier weer knappe fietsen.
                                proficiat stancke en logic ge gaat er veel plezier aan beleven.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                                  Klopt, maar Shimano heeft verschillende groepen en veelal word er een mengeling gebruikt om de prijs te drukken.
                                  Zo zal de achter derailleur over het algemeen het beste zijn van de onderdelen omdat daar het type altijd op staat en gebruiken ze voor de cassette, remmen en crank een goedkoper type.

Heb je een foto van de stuntfiets en over welke IPhone gaat het, mijn schoonpa zoekt er ene voor zijn vrouw haar 69 ste verjaardag.

Sent from here
                                  Foto lukt me niet maar heb link gevonden naar net dezelfde fiets.... http://belgium-iphone.lesoir.be/foru...p?f=56&t=93082
                                  100 Euro voor de mijne, nieuwstaat.

Comment

Foto lukt me niet maar heb link gevonden naar net dezelfde fiets.... http://belgium-iphone.lesoir.be/foru...p?f=56&t=93082
                                    100 Euro voor de mijne, nieuwstaat.
                                    OK, bedankt.
                                    Heb de foto doorgestuurd.

Sent from here
                                    den borre

Int3x0r

Comment

• En dit zijn onze fietsjes. Plooibaar én elektrisch! En configureerbaar met je smartphone, via de ingebouwde bluetooth.
                                      GocycleG2_GRYBLK_AngleLeft_2100.jpg

Comment

• heb het eens gegoogeld. Ziet er een leuk ding uit.
                                        Waarvoor gebruik je het precies? Woon-werk?

Comment

• Nee, we plooien ze op (we hebben er twee), en eigenlijk maar gedeeltelijk want we hebben best wat plaats in onze auto, en gaan er mee op uitstap. Gaan fietsen langs de zeedijk, in de Limburgse bossen, in de Ardennen, in de Nederlandse polders,... Zo dienen we geen lelijk en anti-aërodynamisch fietsenrek achteraan de wagen te monteren.

Comment

Working...
                                          X