Mededeling

Collapse
No announcement yet.

M'n fietsen - part II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • En wat kan je eraan configureren? Ziet er echt tof uit! Rijdt dat goed? Zou iets interessants zijn voor als ik naar zee ga.

    Comment


    • Leuke fiets.
      Wat zijn die verschillende pakketten waar je uit kan kiezen behalve de kleur dan?


      Sent from here
      den borre


      "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


      Int3x0r
      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
        En wat kan je eraan configureren? Ziet er echt tof uit! Rijdt dat goed? Zou iets interessants zijn voor als ik naar zee ga.
        In essentie twee zaken:

        - de maximum snelheid (kan tot 40 km/u, maar je kunt 'm ook "netjes" begrenzen aan 25 km/u - eventueel via je smartphone als je in de verte een politiecontrole zou bemerken ;-)
        - de mate waarin en het moment waarop de motor moet ingrijpen (er zit een sensor op je pedalen die de kracht meet, die je daarop aan het uitoefenen bent - je kunt dus zelf bepalen of je snel wenst "geholpen" te worden, of als je eerst zelf wat moeite wenst te doen)

        En via de app kun je ook zien hoeveel kilometer je gedaan hebt sinds de vorige aan/uit (plus dit desgewenst resetten), en het totaal aantal kilometer.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
          Leuke fiets.
          Wat zijn die verschillende pakketten waar je uit kan kiezen behalve de kleur dan?
          Bekijk het eens op de website, hee.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door De Swa Bekijk Berichten
            Bekijk het eens op de website, hee.
            Heb ik gedaan maar niet echt duidelijk.
            Zoveel interesseert het mij ook niet ze, en u blijkbaar ook niet.


            Sent from here
            den borre


            "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


            Int3x0r
            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

            Comment


            • Hier is mijn masjien, nog geen week oud

              Comment


              • Mooie fiets hoor, met een ultegra groepje zit je altijd goed. Compact crankstel lijkt me (50-34)? Beste keuze voor een niet competitierijder!

                Comment


                • mijn "woon-werk"-fietsje ook maar eens tonen...

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                    Mooie fiets hoor, met een ultegra groepje zit je altijd goed. Compact crankstel lijkt me (50-34)? Beste keuze voor een niet competitierijder!
                    Het is een 52-36, idd, pure niet competitieve fun en woon/werk als "mooi weer" fiets.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Helspie Bekijk Berichten
                      mijn "woon-werk"-fietsje ook maar eens tonen...

                      Amai, precies een dorstige tocht naar uw werk.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door De Swa Bekijk Berichten
                        In essentie twee zaken:

                        - de maximum snelheid (kan tot 40 km/u, maar je kunt 'm ook "netjes" begrenzen aan 25 km/u - eventueel via je smartphone als je in de verte een politiecontrole zou bemerken ;-)
                        - de mate waarin en het moment waarop de motor moet ingrijpen (er zit een sensor op je pedalen die de kracht meet, die je daarop aan het uitoefenen bent - je kunt dus zelf bepalen of je snel wenst "geholpen" te worden, of als je eerst zelf wat moeite wenst te doen)

                        En via de app kun je ook zien hoeveel kilometer je gedaan hebt sinds de vorige aan/uit (plus dit desgewenst resetten), en het totaal aantal kilometer.
                        Een moderne "anti-flik" voor als je op de rollen moet bij de smurfen. Lol...

                        Comment


                        • On the road, heb ook zo een aero bottle besteld voor tussen m'n frame maar zit nog ergens in US voorlopig.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Helspie Bekijk Berichten
                            mijn "woon-werk"-fietsje ook maar eens tonen...
                            Als dat uw woon-werk fietsje is, wat haal je dan in het weekend boven? ;-)
                            Knappe fiets!

                            Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                            Mooie fiets hoor, met een ultegra groepje zit je altijd goed. Compact crankstel lijkt me (50-34)? Beste keuze voor een niet competitierijder!
                            Is dat zo? Nu kwam m'n fiets ook met zo'n compacte set & had mij al na één rit voorgenomen om een 38 qring te bestellen. Ik was een 42/52 gewend en fiets -natuurlijk- alleen maar op het plat (want als het bergop gaat, bol ik achteruit hé ). Bij m'n normale ritten is een 34 te klein, een 50 te groot... val daar vaak tussenin eigenlijk.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                              Als dat uw woon-werk fietsje is, wat haal je dan in het weekend boven? ;-)
                              Knappe fiets!



                              Is dat zo? Nu kwam m'n fiets ook met zo'n compacte set & had mij al na één rit voorgenomen om een 38 qring te bestellen. Ik was een 42/52 gewend en fiets -natuurlijk- alleen maar op het plat (want als het bergop gaat, bol ik achteruit hé ). Bij m'n normale ritten is een 34 te klein, een 50 te groot... val daar vaak tussenin eigenlijk.
                              Ik fiets daar in het weekend ook mee hoor.

                              Ik rijd zelf met 50/36 Q-rings van Rotor, bevalt prima!

                              Comment


                              • Hoe wordt de hoogte van het zadel van een volledig carbonnen fiets eigenlijk verzet? Soms lijkt het me alsof die fietsen echt op maat zijn en geen verstelmogelijkheden hebben, maar dat zal wellicht niet..

                                Comment


                                • Je bedoelt carbon frames met een geïntegreerde zadelpen?

                                  Meestal zit daar een adapter op die een speling geeft van 2-3cm... Moet je natuurlijk wel rekening mee houden met het op maat afzagen van die zadelpen.

                                  Comment


                                  • En eenmaal die afgezaagd is kan je die max nog 2 a 3 cm verstellen dan?

                                    Comment


                                    • klopt! Al bestaan er nog wel oplossingen, maar die zijn vaak duur/omslachtig...

                                      Maar ik raad altijd aan om je goed te laten opmeten (niet bij fietsenmaker maar professional) en dan geeft dit geen probleem.
                                      De fiets wordt aan u aangepast, niet andersom.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                                        Is dat zo? Nu kwam m'n fiets ook met zo'n compacte set & had mij al na één rit voorgenomen om een 38 qring te bestellen. Ik was een 42/52 gewend en fiets -natuurlijk- alleen maar op het plat (want als het bergop gaat, bol ik achteruit hé ). Bij m'n normale ritten is een 34 te klein, een 50 te groot... val daar vaak tussenin eigenlijk.
                                        Voor een gemiddeld geoefend wielertoerist is een 50-34 naar mijn mening het ideale, een combinatie die nagenoeg alle terreinen aankan met eenzelfde cassette achteraan. De 50 kan perfect dienen om vlakke ritten af te malen zonder dat de ketting (te) schuin dient gelegd te worden. Persoonlijk rij ik op het vlakke nooit lichter dan de 50/19 (ik kom dus op het vlakke nooit op het kleine bladje vooraan), normaal is het 50/17 en 50/16. In groep, bij snelheden van +/- 40 km/h varieert dat van 50/15 tot de zwaarste 50/12. In het hooggebergte is die kleine 34 vooraan ideaal, kan ik gebruiken zonder een andere cassette achteraan te leggen. Ik heb een 12-26 cassette, en met een 34/26 komt een normaal geoefend wielertoerist al heel ver in de bergen. Als je natuurlijk op het vlakke kleiner dan die 50/19 van me wilt trappen, dan moet je 'm vooraan op het kleine blad leggen, en dan is een 34 inderdaad dikwijls te licht, of je moet 'm achteraan op de 11 of 12 gooien, maar dat is ook weer niet ideaal natuurlijk.

                                        Comment


                                        • Maar dat is het he, een 34 vooraan en dan achteraan een 11 of 12 moeten leggen is niet ideaal (hou er ook niet van om met een schuine ketting te rijden, goed voor eventjes, maar niet constant). Het is zelfs zo dat met die versnelling bij mij de ketting al lichtjes tegen het buitenblad schuurt (nadeeltje van de ovale bladen denk ik). En stel dat je op dat moment een 'tandje wil bijsteken', moet je vooraan en achteraan schakelen, vice versa als je weer beetje kleiner wil trappen. Ik fiets wel graag met een hoge cadans, maar dit is er een beetje over.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X