Mededeling

Collapse
No announcement yet.

M'n fietsen - part II

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door corelli Bekijk Berichten
    Wat bedoelen jullie hier mee? Is dat moeilijker om met zo een fiets recht te blijven?
    Pakken die hogere velgen meer wind? (Ik bedenk het terwijl ik het schrijf)
    Zijn stijvere fietsen moeilijker om mee te rijden?
    Hogere velgen rijden anders dan gewone. Vooral met fikse zijdelingse rukwinden is het opletten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
      Hogere velgen rijden anders dan gewone. Vooral met fikse zijdelingse rukwinden is het opletten.
      Kan je "anders" definiëeren?
      Minder stuurvast?
      Bolt het moeilijker/lastiger?
      Stuurt het moeilijker? (zou ik denken gezien de grotere middelvliedende kracht)

Als het enkel met anders sturen te maken heeft, waarom dan niet achteraan hoog en vooraan laag? (of kan dat niet voor de looks?)

Comment

• Ik heb velgen van 35mm. 'k Vind dat een mooie middenweg.
        Het moeten echt al serieuze zijdelingse windstoten zijn voor ik er echt last van heb.

Ik deed het echt voor de looks eigenlijk...
        Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door corelli Bekijk Berichten
          Kan je "anders" definiëeren?
          Minder stuurvast?
          Dat is het vooral. Met m'n EMX525, waarvan de voorvork in vooraanzicht flinterdun is, maar in profiel breed, vangt dat aardig wat zijdelingse wind, genoeg om steeds een handje op het stuur te willen houden. Mijn vorige fiets had -typisch voor zijn tijdsgeest- een dun frame. Met alle nadelen van dien, maar de wind had er alleszins weinig impact op. Daarmee kan ik vlotjes zonder handen op het stuur rondrijden, ook als er wat meer wind staat gaf dat nog voldoende vertrouwen.

Comment

• Ik heb ook hoge wielen, enkel voor de looks, want beter rijden doet het niet.

Eerst Mavic Cosmics, maar door met hoge snelheid in een put te knallen in peloton brak de achterste. Waren 50 hoog, nu heb ik Visions, en die zijn 40 hoog, maar dat voel je nog met de wind.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stancke Bekijk Berichten
              Inderdaad knappe fiets... Specifieke reden om voor een B'Twin te gaan? (Of zie ik dat verkeerd?)
              BTwin, da's toch Decatlon of ben ik mis? Heb daar zo'n fiets nog nooit gezien. Wel een carbon fiets maar die was niet mooi en woog eigenlijk nog best veel. (dacht een 10 kg)

Comment

• Mij laten gaan dit weekend 2015 Felt AR1 frameset gekocht... Nooit gedacht dat ik zoveel geld zou geven voor een stomme fiets En dan heb ik enkel nog maar het frame, lol

Bedoeling is om op te bouwen naar stealth modus, zoiets:

Bijgevoegde Bestanden
                Last edited by Stancke; 15/03/2015, 21:54.

Comment

• Ons moeder heeft een nieuwe fiets nodig, moet comfy zijn en vrij licht.
                  Budget max €700.
                  Advies?

Persoonlijk ben ik voorstander van Oxford, heb mijn fiets al ver 10 jaar en spel is nog als nieuw, geen spatje roest.
                  M'n pa heeft een Thompson, jaar of 4 maar is overal al aan het roesten, zeer ontevreden van.

Comment

• Ikzelf vind de groep Batavus, Sparta, Koga erg goed. Voor elk wat wils en kwaliteit naar prijs.

Comment

• Nondedju. 'k Wist wel dat Campa wat duurder was in onderhoud en vervanging van onderdelen, maar remblokjes van 47 euro

Nieuwe cassette (60 euro), nieuwe ketting (40 euro) en remblokjes (47 euro). Viel me wat tegen. De fietsenboer heeft dan nog z'n werk en twee kabels niet aangerekend.

Ik hoop dat het doorschieten van de ketting nu eindelijk afgelopen is. Meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om de spreiding van de tandwielen wat te optimaliseren.
                      Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• @jakkel zeg me nu niet dat je ondertussen al met een 1x11 he ? Hoe is de stand van zaken ivm mijn vroeger voorspellingen ivm commerciële bullshit

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                          @jakkel zeg me nu niet dat je ondertussen al met een 1x11 he ? Hoe is de stand van zaken ivm mijn vroeger voorspellingen ivm commerciële bullshit

Ik rij 2x10 en 29'er, en 't is een Handmade in Asia Cannondale. Een compleet overhyped fietsje.

Eneuh... over welke 'commerciële bullshit' wil je 't precies hebben? Er zijn er immers zoveel.

Comment

• Je kan niet ontkennen dat mijn voorspellingen fout waren nu

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                              Je kan niet ontkennen dat mijn voorspellingen fout waren nu
                              Welke voorspellingen?

Comment

• Ik heb ook een 29er hardtail besteld met 2x10 ipv mijn fully 3x9.. Ben benieuwd, nog een week of 3 wachten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door metalpe Bekijk Berichten
                                  Ik heb ook een 29er hardtail besteld met 2x10 ipv mijn fully 3x9.. Ben benieuwd, nog een week of 3 wachten.
                                  Proficiat, zal je je niet beklagen, zeker niet als je van een fully komt.

Comment

• Heb mij vandaag een Thompson bij gekocht om naar het werk te rijden en ritjes met de vrouw te doen. 😄Nu nog een plaatsje vinden voor fiets nr5.
                                    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stancke Bekijk Berichten
                                      Voila, deze morgen m'n nieuw speelgoed gekregen. Heb uiteindelijk het laatste MY2014 exemplaar van Europa genomen. Beter crank + betere velgen op dit model. Livery is ook meer m'n ding. Hopelijk dit weekend deftig testen! Juist nog GPS erop installeren, wit stuurlint vervangen door een zwart en ander stuur nog steken.

En nu dit beestje erbij (dit weekend afgewerkt):

En nu is het gedaan met fietsen kopen

Comment

• Echt knappe fietsen!

Comment

• Mooi !

Comment

Working...
                                          X