Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Doordat het fietspad naar 't werk er zo vettig bijligt, en dat eigenlijk tot begin maart niet veel zal veranderen, heb ik besluitje genomen. Ik ga m'n oude Bulls koersfiets beetje als allround fiets aankleden. Ben nu al een paar keer met mtb naar het werk gereden, maar 1. die banden .. pfff en 2. de zithouding ligt me toch minder
Spatborden twijfel ik nog over.
Lichtjes die ook in het pikdonker effectief "licht" geven.
Goeie allround banden, denk aan 28mm dikte.
Iemand ervaring met zulke bandjes? Ik zou er toch wat profiel in willen. Na wat rondzoeken zit ik te twijfelen tussen racebandjes met een profiel of trekking bandje. Na wat zoeken kwam ik bij de Continental TourRide uit (wil er ook niet te veel aan uitgeven)
Testritje gedaan met de Bulls in winter-modus.
De Schwalbes gaven veel vertrouwen. Nergens op m'n ongemak gevoeld. De 28mm banden pasten maar net in het frame. Denk dat er nog zo'n 1 à 2 mm speling is
Maar ging perfect. De modder wordt er vanzelf af geslingerd.
Heb er 6.5 bar op gezet. Rijdt heel comfortable, putten en bulten worden beter weggefilterd. Fijn dus.
Nog een ass-saverke erop, m'n Solar Storm lichtje er op en gaan .
Al ga ik de wind de eerste dagen wat laten razen... Het was vandaag al op het randje en de volgende dagen wordt het niet beter.
In Decathlon hebben ze goedkope 'ass-saverkes'. Heb mij er onlangs eentje gekocht voor op de MTB. 6,5 bar is ideaal op onze wegen, als je niet te zwaar bent toch.
In Decathlon hebben ze goedkope 'ass-saverkes'. Heb mij er onlangs eentje gekocht voor op de MTB. 6,5 bar is ideaal op onze wegen, als je niet te zwaar bent toch.
Heb er me een aantal aangeschaft uit China. Kwam op een euro per stuk. Ze zijn wel een stuk stroever/minder plooibaar dan de originele maar doen perfect hun werk.
Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Een ass saver.
Daar had ik nog niet van gehoord.
Toch niet handig op de Mtb wanneer je aan het afdalen bent?
Nee, dat is inderdaad niet super handig om te dalen. Ik heb die van decathlon afgeknipt, komt nu nog een 13/14 cm achter 't zadel uit. Rug krijgt nog spetters, maar de typische natte reet bij natte en vettige ritjes, da's verleden tijd.
na drie diefstallen in 1,5 jaar eindelijk waardige vervanger gevonden voor de daily (had al een tijdelijke vervanger van dag 1 natuurlijk)
nieuwe scott sub 10. fel groen (speciaal wel.. niet echt mooi, maar maat en model is moelijk te vinden, tweedehands nog minder).
Gates Belt drive
disc brakes natuurlijk
shimano alfine 8 naafversnelling
sportcontact 2 direct laten vervangen door schwalbe marathon plus (rijd constant in brussel en overal glas)
standaard pedalen direct laten vervangen door bbb bmx pedals (super grip, doe ik op al mijn fietsen zonder klikpedalen)
silicone grips ipv standaard grips
nog cateye tellertje installeren en hij is direct van dag 1 klaar, meestal duurt het maanden voor ze naar mijn goesting staan. maar was ook al lang geleden dat ik nieuwe fiets had gekocht, meestal jonge tweedehandse.
na drie diefstallen in 1,5 jaar eindelijk waardige vervanger gevonden voor de daily (had al een tijdelijke vervanger van dag 1 natuurlijk)
nieuwe scott sub 10. fel groen (speciaal wel.. niet echt mooi, maar maat en model is moelijk te vinden, tweedehands nog minder).
Gates Belt drive
disc brakes natuurlijk
shimano alfine 8 naafversnelling
sportcontact 2 direct laten vervangen door schwalbe marathon plus (rijd constant in brussel en overal glas)
standaard pedalen direct laten vervangen door bbb bmx pedals (super grip, doe ik op al mijn fietsen zonder klikpedalen)
silicone grips ipv standaard grips
nog cateye tellertje installeren en hij is direct van dag 1 klaar, meestal duurt het maanden voor ze naar mijn goesting staan. maar was ook al lang geleden dat ik nieuwe fiets had gekocht, meestal jonge tweedehandse.
2 weken geleden afhehaald. Gene dure, maar nen beginnend MTB'er
Ik wilde in 2000 er al mee beginnen, maar na 15 jaar staat er net nog heen 1000km op. Paar maanden terug de smaak te pakken gekregen en wilde dan van 26" naar 29" gaan en dus deze Trek X-Caliber 9 gekocht. En ook voor het eetst op klikpedalen.
Gisteren eerste keer het bos mee in geweest om te eien of alles goed stond. Maar wa last van de rug en vermoed da ik nog wat instellingen moet veranderen. Er zijn een
paar basisregels en die ga il eens proberen en van daaruit nog personaliseren.
Zondag eerste deftige rit opstaan in de bossen hier
met ne kennis. Ben benieuwd.
Normaal ging ik 3 x per week joggen, maar dat is te belastend en daarom dat ik wat wil combineren tussen joggen en fietsen. Als ik het ga blijven doen, dan binnen een jaarle of 2 het budget serieus optrekken. Maar heb wat veel dire hobbies. Snowboarden, motorrijden en fietsen zijn de duurste. Joggen en Aikido is een pak goedkoper :-)
Winterritjes. Waar zie en voel jij de winter?
Ik heb daarnet nog samen met moeder de vrouw een tochtje van 50 km gereden. Een koekje en een drankje op een bankje met de zon op de snoeten.
Dun gekleed, zonder handschoenen en zonder neopreen schoenovertrekken. Ik heb het nog nooit meegemaakt einde december in die meer dan 30 jaar dat ik regelmatig fiets.
En ivm met het gegeven dat fietsen duur zou zijn. Ik vind dat dus helemaal niet. Oké, de aankoop, maar dat maak je ook maar zo duur als je wilt. Je hebt al echt goede koersfietsen en MTB's vanaf zo'n 1.000 euro. En als je dat goed onderhoudt, dan heb je daar jaren plezier van zonder al teveel gedoe. Een cassette en een ketting elk jaar, een paar bandjes en enkele remblokjes, dat is het zowat.
Comment