Mededeling

Collapse
No announcement yet.

M'n fietsen - part II

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
    Lucky bird hier !

Ik had mijn 2006 Cervélo R3frame binnengedaan omdat er onderaan de achtervork (ongeveer ter hoogte van de plaats waar de kabel van de achterderailleur met een nokje vastzit aan het frame) een klein scheurtje was, of eerder : ik kon mijn vingernagel tot in het frame duwen, carbon was daar wat aan het versplinteren. 't Was minimaal, maar natuurlijk niet OK.

Na een goede maand nu het verdict : garantie aanvaard, deze jongen rijdt voortaan op een R3.... model 2010
    Plezant he, garantie..

Comment

• De 'nieuwe' en vuile aanwinst

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
        De 'nieuwe' en vuile aanwinst

Mooie frame. Ik hou wel van die gebogen onderbuis. Dat is gedaan om te voorkomen dat de vork tegen het frame zou komen bij het omslaan hé, niet?

Comment

• Dat denk ik ook, een andere reden zie ik niet.

Edit: met die bandjes in de sneeuw dat wordt ook kicken.. ietsje meer nop zou wel mogen

Comment

• Het is me vorige winter ook goed gelukt met nog minder noppen, dus geen probleem denk ik... Ze zien er hier eigenlijk niet zo 'noppig' uit omdat ze vuil zijn.
            Waarom die buis gebogen is, weet ik niet. Ik denk niet dat dat veel met de vork te maken heeft, want die kwam bij de vorige ook niet ertegen. Wat me wel opviel toen ik deze voor het eerst zag was de lange balhoofdbuis. Het stuur staat daardoor zonder spacers nog een stuk hoger dan bij mijn Trek, maar de bovenbuis is weer wat langer wat maakt dat het toch goed zit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
              Dat denk ik ook, een andere reden zie ik niet.

Edit: met die bandjes in de sneeuw dat wordt ook kicken.. ietsje meer nop zou wel mogen
              Ik heb er nu Race Kings opliggen, ook kleine noppen en een droge weer band. Die zijn verbazingwekkend goed, zowel op verse als op platgereden sneeuw.

Comment

• Knappe fiets!

Comment

• Proficiat, Jan!
                  120d Hatch Edition Sport

Comment

• Mijn Conti Speed Kings zien er ook niet echt nieuw meer uit. Achteraan toch niet. Daarmee in de modder gaan bollen, lijkt met niet zo'n supergoed idee, maar gezien mijn afkeer van modder, zit ik daar ook niet mee. MTB-en is voor als het vriest of als het droog ligt imo.
                    Wat me er van weerhoudt in de modder te gaan bollen is het vele kuiswerk. Ik heb echt geen zin om elke keer een uur te moeten kuisen als ik eens anderhalf uur tot twee uur gaan MTB-en ben.
                    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Nu met de sneeuw moet je ook niet kuisen.

Comment

Nu met de sneeuw moet je ook niet kuisen.
                        Tenzij je in het zout hebt gereden natuurlijk. Als ik deze week buitenkom, zal het met de MTB zijn en van wegen waar het gestrooid is, blijf ik hoedanook weg. Niet gewoon omwille van dat kuisen natuurlijk. Vooral ook omdat het niet goed is voor het materiaal.
                        120d Hatch Edition Sport

Comment

Wow, die is echt knap. Geniet ervan !

Comment

• Merci! Zal geen probleem zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                              Tenzij je in het zout hebt gereden natuurlijk. Als ik deze week buitenkom, zal het met de MTB zijn en van wegen waar het gestrooid is, blijf ik hoedanook weg. Niet gewoon omwille van dat kuisen natuurlijk. Vooral ook omdat het niet goed is voor het materiaal.
                              Tja, dan zal je je wagen ook elke keer moeten kuisen als je op de baan gereden hebt. Zo snel gaat dat allemaal niet hoor.

Comment

Tja, dan zal je je wagen ook elke keer moeten kuisen als je op de baan gereden hebt. Zo snel gaat dat allemaal niet hoor.
                                True, maar met de wagen moét je meestal door het zout. De fiets is een vrijetijdsvervoersmiddel, een hobby.
                                Als er op de weg te rijden valt, na het strooien, doe ik dat met de oude koersfiets. Dat ding staat in orde, maar is zo'n beetje mijn "vuilbak". De Taurine en de Pina worden komen geenszins in het zout.
                                120d Hatch Edition Sport

Comment

Inderdaad niet. Ik heb al hopen km's gereden door het zout met de MTB, zie je niks sporen van. Tegenwoordig zijn nagenoeg alle onderdelen op een fiets geanodiseerd, gelakt of hebben ze een andere oppervalktebehandeling ondergaan. Zout krijgt zo geen kans om in te vreten. Alleen boutjes en moeren durven soms wel eens last hebben van zout. Voor vertrek spuit ik preventief wat siliconenspray op de weinige gevoelige onderdelen. En na gebruik gewoon even afspoelen met koud water.

Comment

Eindelijk

Proficiat, ziet er een mooie aanwinst uit

Comment

Toevallig bij bikes claessens gekocht ?
                                      Zeer knapee fiets
                                      2012 E92 Bmw 335i DKG
                                      1991 E30 320i

Comment

• Deed er mij aan denken dat 'k mijn garantieframeke nog eens "moest" tonen :

Meteen een nieuw stuur (wit, valt best mee zo) en ook nieuw bracket en nieuwe kabels en geleiders.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                                          Eindelijk

Proficiat, ziet er een mooie aanwinst uit
                                          Inderdaad, en merci.

Oorspronkelijk geplaatst door Michelooo Bekijk Berichten
                                          Toevallig bij bikes claessens gekocht ?
                                          Zeer knapee fiets
                                          Nee, bij Kapaza. Goedkope winkel!

Comment

Working...
                                          X