Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik had mijn 2006 Cervélo R3frame binnengedaan omdat er onderaan de achtervork (ongeveer ter hoogte van de plaats waar de kabel van de achterderailleur met een nokje vastzit aan het frame) een klein scheurtje was, of eerder : ik kon mijn vingernagel tot in het frame duwen, carbon was daar wat aan het versplinteren. 't Was minimaal, maar natuurlijk niet OK.
Na een goede maand nu het verdict : garantie aanvaard, deze jongen rijdt voortaan op een R3.... model 2010
Het is me vorige winter ook goed gelukt met nog minder noppen, dus geen probleem denk ik... Ze zien er hier eigenlijk niet zo 'noppig' uit omdat ze vuil zijn.
Waarom die buis gebogen is, weet ik niet. Ik denk niet dat dat veel met de vork te maken heeft, want die kwam bij de vorige ook niet ertegen. Wat me wel opviel toen ik deze voor het eerst zag was de lange balhoofdbuis. Het stuur staat daardoor zonder spacers nog een stuk hoger dan bij mijn Trek, maar de bovenbuis is weer wat langer wat maakt dat het toch goed zit.
Mijn Conti Speed Kings zien er ook niet echt nieuw meer uit. Achteraan toch niet. Daarmee in de modder gaan bollen, lijkt met niet zo'n supergoed idee, maar gezien mijn afkeer van modder, zit ik daar ook niet mee. MTB-en is voor als het vriest of als het droog ligt imo.
Wat me er van weerhoudt in de modder te gaan bollen is het vele kuiswerk. Ik heb echt geen zin om elke keer een uur te moeten kuisen als ik eens anderhalf uur tot twee uur gaan MTB-en ben.
Tenzij je in het zout hebt gereden natuurlijk. Als ik deze week buitenkom, zal het met de MTB zijn en van wegen waar het gestrooid is, blijf ik hoedanook weg. Niet gewoon omwille van dat kuisen natuurlijk. Vooral ook omdat het niet goed is voor het materiaal.
Tenzij je in het zout hebt gereden natuurlijk. Als ik deze week buitenkom, zal het met de MTB zijn en van wegen waar het gestrooid is, blijf ik hoedanook weg. Niet gewoon omwille van dat kuisen natuurlijk. Vooral ook omdat het niet goed is voor het materiaal.
Tja, dan zal je je wagen ook elke keer moeten kuisen als je op de baan gereden hebt. Zo snel gaat dat allemaal niet hoor.
Tja, dan zal je je wagen ook elke keer moeten kuisen als je op de baan gereden hebt. Zo snel gaat dat allemaal niet hoor.
True, maar met de wagen moét je meestal door het zout. De fiets is een vrijetijdsvervoersmiddel, een hobby.
Als er op de weg te rijden valt, na het strooien, doe ik dat met de oude koersfiets. Dat ding staat in orde, maar is zo'n beetje mijn "vuilbak". De Taurine en de Pina worden komen geenszins in het zout.
Tja, dan zal je je wagen ook elke keer moeten kuisen als je op de baan gereden hebt. Zo snel gaat dat allemaal niet hoor.
Inderdaad niet. Ik heb al hopen km's gereden door het zout met de MTB, zie je niks sporen van. Tegenwoordig zijn nagenoeg alle onderdelen op een fiets geanodiseerd, gelakt of hebben ze een andere oppervalktebehandeling ondergaan. Zout krijgt zo geen kans om in te vreten. Alleen boutjes en moeren durven soms wel eens last hebben van zout. Voor vertrek spuit ik preventief wat siliconenspray op de weinige gevoelige onderdelen. En na gebruik gewoon even afspoelen met koud water.
Comment