Mededeling

Collapse
No announcement yet.

M'n fietsen - part II

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
    Nice Nice. Ik zelf ga voor een rit altijd goed kakken, dan is er ook 250gr vanaf
    Dat is nog eens 250 g. extra, dat is al 500 in totaal.

Oorspronkelijk geplaatst door crocky Bekijk Berichten
    Carbon zadel van ali express? Heb identiek één gehad maar brak na 3 trainingen en 1 koers. En in koers breken is niet zo plezant :-).
    Wel zeer mooi! en best comfortabel
    Inderdaad, kostte twee keer niks, mag dan ook snel breken hé.
    Zo'n zadel zou ik nooit moeten hebben om echt te gebruiken. Dit is een showfiets, die gaat amper gebruikt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
      na drie diefstallen in 1,5 jaar eindelijk waardige vervanger gevonden voor de daily (had al een tijdelijke vervanger van dag 1 natuurlijk)
      nieuwe scott sub 10. fel groen (speciaal wel.. niet echt mooi, maar maat en model is moelijk te vinden, tweedehands nog minder).

Gates Belt drive
      disc brakes natuurlijk
      shimano alfine 8 naafversnelling
      sportcontact 2 direct laten vervangen door schwalbe marathon plus (rijd constant in brussel en overal glas)
      standaard pedalen direct laten vervangen door bbb bmx pedals (super grip, doe ik op al mijn fietsen zonder klikpedalen)
      silicone grips ipv standaard grips

nog cateye tellertje installeren en hij is direct van dag 1 klaar, meestal duurt het maanden voor ze naar mijn goesting staan. maar was ook al lang geleden dat ik nieuwe fiets had gekocht, meestal jonge tweedehandse.
      twee slechte foto's online gekregen.

wel tevreden van de fiets, riem rijdt super, erg strak sturen, ook banden zijn erg grippy en al door hopen glas gereden.
      alfine 8 versnelling had ik al vaak gehad op eerdere fietsen, veel beter dan de 11. 10 keer slechter als rohloff natuurlijk qua kwaliteit, maar wel zelfde voordelen (stilstaand schakelen, super snel schakelen, onderhoudsvrij).

ondertussen is mijn andere fiets weer gevandaliseerd, en in herstelling (fucking om ziek van de worden.. ergens een psychopaat in mijn gebouw die toegang heeft tot ondergrondse parking, vanaf nu dus in flat, spijtig genoeg zonder lift).
      op 10 dagen dus al 200 km bij mekaar gereden, waarvan 100% pendelen etc, geen plezierritten (amper tijd voor)

Last edited by ; 08/01/2016, 17:51.

Comment

• Dat ziet er een heel erg bulletproof fiets uit. Het groen... Ik zou het niet 'mooi' noemen, maar wel erg cool
        Voel je eigenlijk verschil tussen ketting en riem, puur wat fietsen betreft?

Ik heb m'n oude koersfiets nu winterproof gemaakt o.a. Schwalbe Marathons op gezwierd) maar ergens blijft het knagen dat ik toch een 2-3 km/h trager rij dan op de nieuwe fiets. Ik begrijp dat om praktische redenen een aparte woon-werk fiets makkelijker is, maar in de zomer ga ik toch weer gewoon met m'n Wilier naar 't werk.
        Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
          Zo'n zadel zou ik nooit moeten hebben om echt te gebruiken. Dit is een showfiets, die gaat amper gebruikt worden.
          Da is weer iets nieuws. Ken mensen die dat met auto's doen en met moto's, maar met fietsen ben ik nog niet tegen gekomen.

Is wel knap. En dan komt die op shows te staan?

Comment

• Mijn oldtimer is laten in orde zetten. Morgen ne keer een poging wagen die wielen rond te krijgen .......

2016-01-08 18.35.56.jpg

Comment

Da is weer iets nieuws. Ken mensen die dat met auto's doen en met moto's, maar met fietsen ben ik nog niet tegen gekomen.

Is wel knap. En dan komt die op shows te staan?
              Nee hoor. Staat in de inkomhal, als decoratie.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                Nee hoor. Staat in de inkomhal, als decoratie.
                In ieder geval is da schoner als een klassieke schoenenkast :-).

Ik moet wel toegeven dat het echt vet is, maar zelf vind ik dat zoiets dient voor re rijden. Maar moest ik geld teveel hebben en een plaatsje, ik zou da hier nog aan de muur durven hangen ;-). Maar denk da ik teveel hobby's heb of te weinig geld.

Gaat er nu nog gebeuren aan de fiets of is hij nu af af?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                  Dat ziet er een heel erg bulletproof fiets uit. Het groen... Ik zou het niet 'mooi' noemen, maar wel erg cool
                  Voel je eigenlijk verschil tussen ketting en riem, puur wat fietsen betreft?

Ik heb m'n oude koersfiets nu winterproof gemaakt o.a. Schwalbe Marathons op gezwierd) maar ergens blijft het knagen dat ik toch een 2-3 km/h trager rij dan op de nieuwe fiets. Ik begrijp dat om praktische redenen een aparte woon-werk fiets makkelijker is, maar in de zomer ga ik toch weer gewoon met m'n Wilier naar 't werk.

zeker niet mooi :-) maar apprecieer hem toch al veel meer na een twee weken en in het echt dan ervoor op fotos.
                  probleem is dat dit soort fietsen (echte urban commuters, dus snel, 28 inch, naafversnelling, schijfrem, belt, recht stuur) in ybelgie e buurlanden zo onpopulair is dat ze moeilijk te vinden zijn, en zeker in de juiste maat (XL) en met juiste afwerking.

op bestelling kan wel maar is niet goedkoop, eerst een scott sub 10 gehad, (oranje maar zag er beter uit dan het klinkt) tweedehands, dus dezelfde met ketting. na diefstal lang ene nieuwe gezocht. wel een cannondale bad boy white gehad maar daar waren spatborden op een te groot gedoe, en dat is voor mij OOK essentieel. .

uiteindelijk na half jaar deze gevonden met 20% korting bij van eyck. tweedehands al die tijd amper iets aan correcte prijs.

vandaar dat ik mij van de kleur niets aantrok. en felle kleur is weer ok in brussel in het verkeer natuurlijk :-). alhoewle het meer mat is.

riem bevalt prima, zeer stil, directe reactie, voel geen energie verlies (maar ben geen expert). rijd er zeker niet stiller mee dan met de scott sub met ketting.
                  voor lange afstanden is 2/3 per uur veel idd, maar ik doe slechts 13 enkel, dan kijk ik er niet naar eigenlijk. doe ook geen fietsuitrusting aan overigens. zit gemiddeld (wel met paar korte maar stevige brusselse hellingen en veel rode lichten) tussen 22 en 25 met deze. kruissnelheid 25-30.

Comment

In ieder geval is da schoner als een klassieke schoenenkast :-).

Ik moet wel toegeven dat het echt vet is, maar zelf vind ik dat zoiets dient voor re rijden. Maar moest ik geld teveel hebben en een plaatsje, ik zou da hier nog aan de muur durven hangen ;-). Maar denk da ik teveel hobby's heb of te weinig geld.

Gaat er nu nog gebeuren aan de fiets of is hij nu af af?
                    Voorlopig wel. Ik zoek nog mooie rood of goud geanodiseerde V-brakes op termijn. En een carbon stuurtje moet kortelings nog toekomen.

Comment

• In blijde verwachting van dit.

Comment

• Mooi mooi!
                        Al hoor ik dat de wachttijden met Canyon momenteel hoog oplopen?

M'n oog is op deze sensa giulia g2 project paint custom gevallen.
                        Fiets die super goeie recensies krijgt en nog betaalbaar.
                        Maar ik heb nog geen nieuwe fiets nodig... *zucht¨*

Comment

• Er zijn inderdaad gigantische problemen (geweest) bij Canyon met de leveringen.
                          Maar de mijne begin januari besteld en hij wordt vandaag geleverd
                          Die Sensa is idd knap en heb ik ook bekeken, maar Campa was een vereiste
                          Last edited by ; 27/01/2016, 11:03.

Comment

• Gisteren eerste ritje mee gedaan.
                            Lang getwijfeld wat ik zou kopen, maar uiteindelijk héél blij met mijn keuze.

Comment

• Zaterdag nog een extra fietske erbij gekocht voor op de baan. Hart blijft sowizo bij MTB, dus net niet de goedkoopste racefiets gekocht

Voor de verandering krijgen we er weer eens geen foto op Dat ze daar nog niets aan gedaan hebben. 10 verschillende wegen om foto's of URL toente voegen, en geen enkele werkt. Is de update van het forum nog niet rond?

Tis dus een Merida Scultura 200 model 2018.
                              Last edited by ; 15/08/2017, 10:55.

Comment

Zaterdag nog een extra fietske erbij gekocht voor op de baan. Hart blijft sowizo bij MTB, dus net niet de goedkoopste racefiets gekocht

Voor de verandering krijgen we er weer eens geen foto op Dat ze daar nog niets aan gedaan hebben. 10 verschillende wegen om foto's of URL toente voegen, en geen enkele werkt. Is de update van het forum nog niet rond?

Tis dus een Merida Scultura 200 model 2018.
                                Dat lukt toch perfect?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten

Dat lukt toch perfect?
                                  Toch niet, want het is de verkeerde

Het zou deze moeten zijn:
                                  [IMG]merida_scultura_200_grey_2018.jpg[/IMG]

Zit nu op de mac, maar blijkbaar gaat het ook al niet met de IMG's

Stel me nog altijd de vraag waarom er dat kettinkje is, die paperclip en dat fototostelletje. Wat je ook probeert, het geeft altijd een foutmelding
                                  Het is me thans al gelukt, maar zou het eens moeten opschrijven hoe het gaat. Ja 'opschrijven'??? Toch raar dat het niet simpeler kan.
                                  Last edited by ; 15/08/2017, 14:11.

Comment

Toch niet, want het is de verkeerde

Het zou deze moeten zijn:
                                    [IMG]merida_scultura_200_grey_2018.jpg[/IMG]

Zit nu op de mac, maar blijkbaar gaat het ook al niet met de IMG's

Stel me nog altijd de vraag waarom er dat kettinkje is, die paperclip en dat fototostelletje. Wat je ook probeert, het geeft altijd een foutmelding
                                    Het is me thans al gelukt, maar zou het eens moeten opschrijven hoe het gaat. Ja 'opschrijven'??? Toch raar dat het niet simpeler kan.
                                    ik gebruik meestal het fototoestelletje, en copy in URL, en vink de optie onder de URL uit en heb nooit problemen als de URL geldig is.

Comment

• Alez dan. Met al jullie peperdure 'premiejoem' appelsleuren

Last edited by Maurice P.P.; 15/08/2017, 17:36.

Comment

• Mooie fiets.
                                        Ik zou alleen een klein beetje afkerig staan tegenover een Sora groep. Maar misschien een groot vooroordeel want nog nooit mee gereden. Maar zou zelf een Tiagra gekozen hebben.
                                        Al blijft de kwaliteit stijgen. M'n eerste koersfiets een jaar of 7 was 105. M'n crosser is nu ook weer 105, maar een wereld van verschil.

Veel plezier!

Comment

• In uw buurt, Hayes.

Comment

Working...
                                          X