Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik denk in mtb termen, aan het verschil tussen een dubbel en triple blad. Ik weet ook allang niet meer of het hier nu over een weg- of mtb fiets gaat bij de saikoborder
Ik denk in mtb termen, aan het verschil tussen een dubbel en triple blad. Ik weet ook allang niet meer of het hier nu over een weg- of mtb fiets gaat bij de saikoborder
MTB hé. Aan het aantal tanden van de bladen vooraan te zien.
Hij wil allicht een MTB-crankstel combineren met een Ultegra-cassette met 11-28 tanden, wat mij doenbaar lijkt.
Dat neem ik alvast aan, maar toch zal de extreemste hoek tussen een triple en de uiterste tandjes kleiner zijn dan met een double en de uiterste tandjes.
Dat neem ik alvast aan, maar toch zal de extreemste hoek tussen een triple en de uiterste tandjes kleiner zijn dan met een double en de uiterste tandjes.
Als de spider dezelfde is, is er in principe geen verschil tss een double en een triple. OK, de extreme verhouding tss het kleinste blad vooraan enhet kleinste achteraan valt weg, gewoon omdat het kleinste voorblad er niets is op een double, maar voor de rest is er dan toch geen verschil.
Bestaan er eigenlijk spiders voor doubles die de bladen iets meer naar links brengen dan op een triple?
Ik ben al eens aan het kijken wat we over een maandje gaan bestellen. Na 4 jaar is fietsje aan vervanging toe.
Dit wordt de nieuwe denk ik. Foto is niet 100% (wielen enzo zijn niet juist)
Frame: Tornado
Design: Tornado I
Vork: [TOR3]Slide 3k full carbon 50-45
Groupset: Sram Red Dubbel
Position Set: FSA K wing Carbon Race Positionset
Zadel: Selle Italia Zadel SLR XP
Wielen: DT Swiss Wielset 240s - 1.1R
natuurlijk ligt mijn setje FFWD F6R hoge carbon wielen er ook nog
Iemand mijn vorige fietsje overkopen? stuur dan maar een PM als je meer info wil.
Sjiek !! Die FFWD gaan er ook knap in staan.
Ben nog aan het twijfelen tussen combo F4R vooraan en F6R achteraan, of achteraan ook een F4R, om het gewicht laag te houden.
Aërodynamisch voordeel van de F6R tov van de F4R komt alleen bij +35km/u naar voren, en gewicht van de hogere velg speelt meer in het nadeel bij het klimmen. Ik wil graag een all-round setje, en daar lijkt me de F6R minder geschikt voor.
Ben nog aan het twijfelen tussen combo F4R vooraan en F6R achteraan, of achteraan ook een F4R, om het gewicht laag te houden.
Aërodynamisch voordeel van de F6R tov van de F4R komt alleen bij +35km/u naar voren, en gewicht van de hogere velg speelt meer in het nadeel bij het klimmen. Ik wil graag een all-round setje, en daar lijkt me de F6R minder geschikt voor.
inderdaad, de F6R zitten er bij mij in voor koers te rijden.
Vandaar dat ik er ook dadelijk een nieuw setje DT Swiss wieltjes bijdoe voor in de bergen
de combo waar jij over spreek is ook wel proper. En als je veel geld heb koop je voor het klimwerk een setje F2R (ekel voor tubes verkrijgbaar)
niets speciaals hoor.
gewoon bij de masters zoals da noemt, en vooral voor de fun en meestal nog de koersen uitzoeken die niet al te ver van de deur zijn
dus zerker niets speciaals en ook niet om te zeggen elke week tijdens het seizoen
geen probleem bij mij met mijn 68kg
maar als je echt voor het klimwerk gaat is het wel een goede optie die F2R niet?
sure, da's zeker een lichte set. Maar daar kan je ook de Dt swiss voor gebruiken. Op den duur, moet je voor iedere rit een specifieke set wielen halen...
sure, da's zeker een lichte set. Maar daar kan je ook de Dt swiss voor gebruiken. Op den duur, moet je voor iedere rit een specifieke set wielen halen...
dat is ook waar. En ik ga mij zo voorlopig geen setje aanschaffen anders wordt het te duur, de DT Swiss zal zeker wel volstaan
geen probleem bij mij met mijn 68kg
maar als je echt voor het klimwerk gaat is het wel een goede optie die F2R niet?
Met dat lichaamsgewicht kan je ook gerust met een iets zwaarder en goedkoper alu clincher setje gaan klimmen.
Met bandjes platrijden in 't hooggebergte is net iets interessanter (sleur maar eens een reservetube of twee mee naar boven) en dalen met een alu velgrand is toch wel iets prettiger als je in een onverwacht onweer terechtkomt, ook al heb je aangepaste remblokken. En een rijderslimiet van 80 kg, ook al weeg je 'r maar 68, 'k zou me er toch niet echt goed bij voelen in de bergen. Kwak tegen 80 per uur maar eens in een put of op een kei.
Naar mijn mening kan je dan beter voor een steviger setje gaan, ook al weegt dat een paar 100 grammen meer. Er bestaan veel theorieën over het begrip 'klimwielen', over die jacht naar het winnen van grammetjes die zó belangrijk zouden zijn in de bergen. In de praktijk blijkt dat echter minieme voordelen te bieden, zulke superlichte wielen. Echt minieme voordelen die voor ons amateurs eigenlijk compleet zinloos zijn. Zo zou een iets zwaarder aerodynamisch wiel soms zelfs in de bergen voordeliger kunnen zijn dan een laagprofiel lichtgewicht wiel.
Ik zou zeggen, een Fulcrum Racing Zero, Campagnolo Eurus, Mavic Ksyrium SL, Easton EA 90 SLx, Shimano Dura Ace alu,... . Setjes met een perfect compromis tussen stijfheid, stevigheid en gewicht en... nog relatief betaalbaar.
Comment