Mededeling

Collapse
No announcement yet.

M'n fietsen - part II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Knappe velgskes! Welk merk?

    Comment


    • #42
      Oorspronkelijk geplaatst door Stancke Bekijk Berichten
      Knappe velgskes! Welk merk?
      Thx! Merk is Rodi Airline Evo
      2014 Audi A4 Avant 1.8 TFSI S-Line
      2016 Audi A3 G-tron

      Comment


      • #43
        Koersfiets om eene te gaan drinken na 45km .
        Ridley Icarus ultegra tripple
        Nieuw gekocht 1600euro.
        alu-frame, carbon voorvork.
        Wielen mavic elite


        Mijn werkfietske, slecht 3km van't werk maar rij soms met een omweg van 15km naar huis.
        Maak er dan steeds een tijdritje van.
        Ridley
        2de hands overgenomen aan 500euro, zeer content van.
        Alu-frame en vork
        Shimano dura-ace groep


        En hier mijn grote liefde mijn veldros, heb er vandaag nog een TT van 45km opzitten en erna nog is extra gereden zodat ik aan de 64km zat.
        Minerva Outback
        Nieuw gekocht bij plaatselijke kleine fietswinkel voor 600euro.
        Alu-frame
        Shimano deore groep

        Geen speciale MTB dus, maar passeer er in't bos toch veel mee die een fiets van over de 2000euro hebben.
        Rij er nu al 4j mee en die heeft dan ook alles al meegemaakt wa ge niet graag meemaakt.
        Tegen boomstronken gezeten die je niet op tijd ziet, bochten verkeerd ingeschat en ne goeie totter gemaakt, verschillende keren verzopen (plas was iets dieper als ik dacht).
        Dus verkies ik persoonlijk voor in't bos een alu-frame, gewicht van de fiets is voor mij nt zo belangrijk.

        Comment


        • #44
          Wat is er allemaal Dura Ace op de werkfiets? Achterderailleur en shifters alleszins wel, maar het crankstel is een 105. Van de rest zie ik het niet goed.
          120d Hatch Edition Sport

          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
            Wat is er allemaal Dura Ace op de werkfiets? Achterderailleur en shifters alleszins wel, maar het crankstel is een 105. Van de rest zie ik het niet goed.
            Goh da zou best knn, juist gaan zien en er staat nts op die cranks op.
            'tWerkt dus maakt da op zich nt veel uit wat't juist is , dient enkel om mee naar't werk te fietsen.

            Comment


            • #46
              Oorspronkelijk geplaatst door BenP Bekijk Berichten
              Goh da zou best knn, juist gaan zien en er staat nts op die cranks op.
              'tWerkt dus maakt da op zich nt veel uit wat't juist is , dient enkel om mee naar't werk te fietsen.
              Ik zie net dat ik daar toch even fout zat. Het crankstel zelf is toch een Dura Ace, maar de kettingbladen (of toch minstens het grootste) zijn 105.
              120d Hatch Edition Sport

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                Ik zie net dat ik daar toch even fout zat. Het crankstel zelf is toch een Dura Ace, maar de kettingbladen (of toch minstens het grootste) zijn 105.
                kzou't nt weten, ken daar allemaal nt zoveel van.
                Weet dat shimano's zijn en dan moet ik nog gaan kijken wat type juist.
                Hecht daar nt zoveel belang aan, uiteindelijk moet je zelf nog trappen.
                Als je dan ziet dat ik met een goedkope minerva mannen voorbijsteek met een andere klasse van fietsen.

                Je hebt me nu wel uit menne zetel gekregen om me naar mijn cranks te laten zien

                Comment


                • #48
                  Hoi Ben, je had me al verteld op de meeting in Antwerpen dat je met de fiets rijdt, maar dat je zo'n collectie hebt wist ik nog niet.

                  Enfin, bij u is 't dan ook altijd kiezen tussen de moto of de fiets.

                  Comment


                  • #49
                    Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                    Hoi Ben, je had me al verteld op de meeting in Antwerpen dat je met de fiets rijdt, maar dat je zo'n collectie hebt wist ik nog niet.

                    Enfin, bij u is 't dan ook altijd kiezen tussen de moto of de fiets.
                    Ja al die moeilijke keuzes, ben blij dat weer slechter weer word.
                    Dan pak ik liever de fiets dan de moto, heb nt graag dat de moto vuil word .
                    MTB moet vuil worden .

                    Comment


                    • #50
                      Oorspronkelijk geplaatst door BenP Bekijk Berichten
                      Ja al die moeilijke keuzes, ben blij dat weer slechter weer word.
                      Dan pak ik liever de fiets dan de moto, heb nt graag dat de moto vuil word .
                      MTB moet vuil worden .
                      Bij mij is 't: de moto mag NIET vuil worden, de fiets mag vuil worden.

                      Comment


                      • #51
                        Ik weet niet of ik ze in het vorige topic al voorgesteld had, maar indien niet, hier zijn ze te vinden, m'n babies

                        Comment


                        • #52
                          Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                          Ik weet niet of ik ze in het vorige topic al voorgesteld had, maar indien niet, hier zijn ze te vinden, m'n babies
                          Ik wist niet dat je zes fietsen had. Dacht drie, of hooguit vier.
                          120d Hatch Edition Sport

                          Comment


                          • #53
                            Eigenlijk 5 want die Scott Endorphin hangt aan de muur als frame

                            Comment


                            • #54
                              Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                              Bij mij is 't: de moto mag NIET vuil worden, de fiets mag vuil worden.
                              Op de MTB begin ik pas echt te genieten als't vettig is.
                              Dan is't pas afzien, mer als ge na't douchen ne goeie Leffe kunt drinken met uw vrienden is da genieten(daar doen we't voor).
                              Dat't mer rap wa vettiger word, dan worden de TT stukje zwaarder.

                              Comment


                              • #55
                                Oorspronkelijk geplaatst door BenP Bekijk Berichten
                                Op de MTB begin ik pas echt te genieten als't vettig is.
                                Dan is't pas afzien, mer als ge na't douchen ne goeie Leffe kunt drinken met uw vrienden is da genieten(daar doen we't voor).
                                Dat't mer rap wa vettiger word, dan worden de TT stukje zwaarder.
                                Als je graag elke 1.000 km's tandwielen en ketting vervangt en je uw fiets graag kuist, dan is modder inderdaad interessant. Die tijd ben ik echter al lang voorbij.
                                Btw, ga maar eens op de kempische heuvelrug van Herentals naar Kasterlee rijden als het drie weken niet geregend heeft. Vooral op de alternatieve weggetjes daar is het dan net alsof je door de duinen aan de zee aan 't ploeteren bent. Ook zwaar hoor.

                                Comment


                                • #56
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                  Ik wist niet dat je zes fietsen had. Dacht drie, of hooguit vier.
                                  Ik heb eigenlijk alleen nog maar de Litespeed in actie gezien, denk ik, al is het lang geleden dat ik Adri tegengekomen ben op een TT.

                                  Comment


                                  • #57
                                    Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                                    Ik heb eigenlijk alleen nog maar de Litespeed in actie gezien, denk ik, al is het lang geleden dat ik Adri tegengekomen ben op een TT.
                                    ja, dat was toen je me hielp de dame die bij me was te helpen
                                    TT's zeggen me niet zo veel meer sinds ik een GPS heb. Ik ben liever alleen op pad

                                    Comment


                                    • #58
                                      Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                                      ja, dat was toen je me hielp de dame die bij me was te helpen
                                      TT's zeggen me niet zo veel meer sinds ik een GPS heb. Ik ben liever alleen op pad
                                      Same here, af en toe hier en daar nog eentje...

                                      Comment


                                      • #59
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                        Als je graag elke 1.000 km's tandwielen en ketting vervangt en je uw fiets graag kuist, dan is modder inderdaad interessant. Die tijd ben ik echter al lang voorbij.
                                        Btw, ga maar eens op de kempische heuvelrug van Herentals naar Kasterlee rijden als het drie weken niet geregend heeft. Vooral op de alternatieve weggetjes daar is het dan net alsof je door de duinen aan de zee aan 't ploeteren bent. Ook zwaar hoor.
                                        Ja das waar, maar dan moet je wel de alternatieve wegetjes vinden.
                                        De meeste TT zijn uitgestippeld op bloso tochten en deze zijn meestal hardgereden.
                                        Als je van de uitgestippelde paden afwijkt kom je meestal wel zwaardere/technische stukken tegen.
                                        Probleem bij't organiseren van TT is dat je nt zomaar mag afwijken van de bestaande bloso tochten.

                                        Op alternatieve wegen mag meestal geen TT georganiseerd worden, maar je mag er wel doorrijden op je eigen.
                                        Waar zit de logica...

                                        Comment


                                        • #60
                                          Bij ons proberen we de BLOSO circuits net zoveel mogelijk te vermijden bij het uitzetten van TT's. Ook is het not done de BLOSO tochten in de tegengestelde richting te gebruiken bij TT's. Je hebt immers meer kans op ongelukken want niet iedereen rijdt die dag een TT; sommigen rijden gewoon een BLOSO route en worden dan overrompeld door de TT-meute met ongevallen tot gevolg.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X