Mededeling

Collapse
No announcement yet.

M'n fietsen - part II

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik heb gelukkig nooit last van het achterwerk/klokkenspel na een lange rit. Ik rij kleding van Gore of Vermarc.

Wat is je bandendruk? Kan ook veel schelen in comfort.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ken Bekijk Berichten
      Jip, gekocht in de solden bij Van Eyck, dus prijs viel mee

Ik wil geen andere broek meer, tenzij ik eens een tenuetje aan doe voor één of ander evenement, maar anders: nope Assos to the rescue

Ik heb al last na minder dan een uur met andere broeken
      Wat heb je dan betaald, als ik mag vragen? 100 € of iets meer, schat ik ...
      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Inderdaad, dacht rond de 125 euro.

Bandendruk is niet absurd hoog hoor, 7-8 bar

Comment

• Pijn aan het achterwerk is vooral te wijten aan een gebrek aan training. In mijn 'goede' periodes kan ik zelfs zes uur aan een stuk op m'n fiets zitten met een oude koersbroek met zeemvelleke zonder dat ik last krijg. Een tijdje niet gereden en ik krijg al last na een een uur of drie, zelfs met die dikke moussetoestanden in de koersbroeken van tegenwoordig.

Comment

• Bwoa, ik heb 't toch al altijd gehad hoor, zelfs toen ik vroeger regelmatiger en lang fietste. Ik denk dat 't ook wel te maken heeft met anatomie .

Nu, vorige week ben ik bij een fietsenadviseur geweest (Filip Adams) en de fiets staat nu "op maat". In die 2 ritten van om en bij de 3 uur had ik wel bijna geen last meer. Ik zat altijd al te ver naar achter (over mijn zadel, ipv de achterste punt van het zadel nog te voelen )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
              Pijn aan het achterwerk is vooral te wijten aan een gebrek aan training. In mijn 'goede' periodes kan ik zelfs zes uur aan een stuk op m'n fiets zitten met een oude koersbroek met zeemvelleke zonder dat ik last krijg. Een tijdje niet gereden en ik krijg al last na een een uur of drie, zelfs met die dikke moussetoestanden in de koersbroeken van tegenwoordig.
              Bij mij was het vooral te wijten aan het vele fietsen, in de jaren dat ik nog 15K/jaar reed Maar sinds ik met Assos fiets heb ik veel minder tot bijna geen last meer. Ik fiets nu ook maar 10K/jaar meer.

Comment

• ik heb in het begin van het sesoen wel altijd enkele ritten even last.
                Maar daarna niks meer. Vorig jaar zelfs op lange ritten van 10-12 uur geen last gehad.
                Ik heb wel op iedere fiets die ik heb hetzelfde zadel gezet zodat mijn gat zich nooit moet aanpassen.

Comment

• @ Saiko: Lijd jij aan dyslexie?

@ Ken: Gingen wij niet eens samen fietsen?
                  120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                    @ Saiko: Lijd jij aan dyslexie?
                    ja, valt het ergens fel op ?
                    momenteel bezig met de D-cursus, die leerkrachten daar krijgen regelmatig een zenuwinzinking als ik iets afgeef wat niet nagekeken is door mijn vriendin.
                    Ik ben daar eens voor getest geweest in het 3de of 4de middelbaar omdat het toen pas naar boven kwam/duidelijk was en ik had blijkbaar een redelijk zware vorm die ik de jaren doorvoor verborgen had kunnen houden tot de leerstof te zwaar werd om knal vanbuiten te leren

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
                      ja, valt het ergens fel op ?
                      Nee hoor. Ik gokte maar.

Ik wou het toch even vragen.
                      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Neenee, doe maar lekker verder hoor.
                        Ik wilde ook voor één keertje eens de nerd uithangen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                          Nee hoor. Ik gokte maar.

Ik wou het toch even vragen.
                          Het is maar dat sommigen hier direct zouden beginnen verbeteren, zonder een clue te hebben van wat er gaande is.
                          120d Hatch Edition Sport

Comment

• Ik maak enkel opmerkingen op schrijf- en spellingfouten bij mensen die anderen maar al te dikwijls op fouten wijzen, terwijl ze zelf ook fouten maken.
                            Saikoboarder zal ik bijvoorbeeld nooit op fouten wijzen.

Comment

• Vandaag eindelijk kunnen afhalen (bijna 4 maand op moeten wachten!).

't is een vrij basic-fietsje maar't rijdt super, zeker als je niets gewoon bent zoals ik

Enig minpunt, ik had een dubbel tandwiel gevraag en heb een triple gekregen .

Iemand een idee hoe je die rubberen pedaaltjes er af kan halen? Dat zijn zo'n opzetstukjes op SPD-pedalen.
                              Bijgevoegde Bestanden

2006-2010 '97 VW Golf III TDI
                              2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
                              2012-...
                              '07 BMW 118d

Comment

• met een platte schroevendraaier zijn die plaatjes er zo af.
                                Even eronder zetten en loswrikken. Ik gebruik die regelmatig voor als mijn vriendin een mtb wil lenen hier.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mercedeske Bekijk Berichten
                                  Vandaag eindelijk kunnen afhalen (bijna 4 maand op moeten wachten!).

't is een vrij basic-fietsje maar't rijdt super, zeker als je niets gewoon bent zoals ik

Iemand een idee hoe je die rubberen pedaaltjes er af kan halen? Dat zijn zo'n opzetstukjes op SPD-pedalen.
                                  Ziet er een mooi fietsje uit, proficiat.
                                  Die triple, dat kan geen kwaad hoor. Ik heb dat ook steken, en gebruik dat kleinste plateau quasi niet. Da's enkel voor het lange en stevige klimwerk. Je zal in ieder geval niet moeten afstappen als je een stukje helling van boven de 18% tegenkomt.

Comment

• Bedankt Saikoborder en Kamikaze.

2006-2010 '97 VW Golf III TDI
                                    2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
                                    2012-...
                                    '07 BMW 118d

Comment

Vandaag eindelijk kunnen afhalen (bijna 4 maand op moeten wachten!).

Ik ben niet echt een fan van zwart/wit toestanden, maar dit is wel een schoon exemplaar!

En i.v.m. die triple, ook al doen veel wielertoeristen er nogal lacherig over, wees blij dat je die hebt. Op flink steile hellingen (en zeker in het hooggebergte) bewijst zo'n triple zeker z'n nut. En je hoeft nooit andere tandwielen te steken als je naar het hooggebergte gaat.

Comment

Handig in de bergen. In Vlaanderen ben je daar natuurlijk niet veel mee. Tenzij je wheely's wil oefenen met je koersfiets.
                                        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Of even snel weg wil zijn aan de lichten als een mtb.

Comment

Working...
                                          X