Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik denk niet dat Benp iemand is die veel aan zijn fiets doet. Als je je materiaal normaal onderhoudt en nu en dan eens bekijkt krijg je zo'n toestanden niet voor.
Ieder z'n meug natuurlijk.
Da's het nadeel van velgremmen en vettige toestanden opzoeken. Velgjes slijten weg als sneeuw voor de zon. Een velg met een keramische velgrand is dan wel een investering.
Rij jij met die racekings ook van die vettige TT's?
Wel de wielen hebben 5j meegegaan, dus al bij al was dit wel te verwachten.
Heb ze sinds vorige winter nog is goed nagekeken en niets aan gemerkt, maarja dat is eenmaal zo bij metaal, je krijgt geen waarschuwing dat iets gaat breken.
Ben blij dat ik met't kuisen dit tijdig heb opgemerkt.
Heb met de race kings zondag in vriesweer mee gefietst, dus weet nt hoe ze in modder presteren.
Ik denk niet dat Benp iemand is die veel aan zijn fiets doet. Als je je materiaal normaal onderhoudt en nu en dan eens bekijkt krijg je zo'n toestanden niet voor.
Weet nt hoe je daar bij komt, kennelijk ken jij me beter dan ikzelf.
Als ik na elke tocht mijn fiets kuis en elk jaar zelf groot onderhoud doe, is dat blijkbaar nt naar je fiets kijken.
Van men velgen wist ik dat ze er wat sleet op zat, had enkel nt verwacht dat zo al zouden scheuren.
Had er graag nog en seizoen mee gedaan.
Een achterpat die afbreekt kun je ook nt voorspellen, anders wist ik men kost wel te verdienen met voorspellingen te doen.
Kennelijk heb jij nooit eens pech zoals een pat die afbreekt of wat dan ook.
Ofwel koop jij om de 2j een nieuwe fiets, dan krijgt dit de kans nt om te slijten.
Nu moet ik Ben toch bijtreden. Wat heeft onderhoud te maken met slijtage aan banden en velgen? Zelfs met het afbreken van die pat heeft onderhoud niets te maken.
Anderzijds moet Ben wel beseffen dat dergelijk slijtage niet meer dan normaal is.
Nu moet ik Ben toch bijtreden. Wat heeft onderhoud te maken met slijtage aan banden en velgen? Zelfs met het afbreken van die pat heeft onderhoud niets te maken.
Anderzijds moet Ben wel beseffen dat dergelijk slijtage niet meer dan normaal is.
thx
Natuurlijk is dat normaal dat alles slijt.
Zeker in de bossen met dit weer, daar maak ik zeker geen probleem uit.
Had normaal gezien als't mountainbike seizoen gedaan was nieuwe wielen gekocht.
Nu kwam dit alles ineens samen, maar daar maak ik me dan ook nt echt druk in.
Slijtage hoort eenmaal bij het gebruik van wat dan ook en dien je rekening mee te houden.
Nu is mijne fiets weer tip top in orde en kan ik weer genieten van TT's.
Weet nt hoe je daar bij komt, kennelijk ken jij me beter dan ikzelf.
Als ik na elke tocht mijn fiets kuis en elk jaar zelf groot onderhoud doe, is dat blijkbaar nt naar je fiets kijken.
Van men velgen wist ik dat ze er wat sleet op zat, had enkel nt verwacht dat zo al zouden scheuren.
Had er graag nog en seizoen mee gedaan.
Een achterpat die afbreekt kun je ook nt voorspellen, anders wist ik men kost wel te verdienen met voorspellingen te doen.
Kennelijk heb jij nooit eens pech zoals een pat die afbreekt of wat dan ook.
Ofwel koop jij om de 2j een nieuwe fiets, dan krijgt dit de kans nt om te slijten.
Ik dacht uti je antwoord te kunnen afleiden dat je nonchalant met je materiaal omsprong. Als je sleet op je velgen hebt dan zie je dat toch als je de fiets poetst?
Achterpat heb je gelijk in natuurlijk.
Alle 2j een nieuwe fiets? Neen, om de 2j koop ik er 1 bij
Ik dacht uti je antwoord te kunnen afleiden dat je nonchalant met je materiaal omsprong. Als je sleet op je velgen hebt dan zie je dat toch als je de fiets poetst?
Ja, had natuurlijk wel door dat mijn velgen uitslijten waar de remblokjes de velg raken(miss in men eerste post beter vermeld).
Had enkel gehoopt er nog een winterseizoen mee door te knn gaan.
Je ziet wel dat de velgen uitgesleten zijn door het vele remmen enkel is het moeilijk om na te gaan hoe ver deze zijn uitgesleten.
Tegenwoordig zit er blijkbaar een groef in de velgrand die als identicatie dient voor't slijtage.
Ja, had natuurlijk wel door dat mijn velgen uitslijten waar de remblokjes de velg raken(miss in men eerste post beter vermeld).
Had enkel gehoopt er nog een winterseizoen mee door te knn gaan.
Je ziet wel dat de velgen uitgesleten zijn door het vele remmen enkel is het moeilijk om na te gaan hoe ver deze zijn uitgesleten.
Tegenwoordig zit er blijkbaar een groef in de velgrand die als identicatie dient voor't slijtage.
Je kan het ook nagaan door te voelen of de velgrand uitgehold aanvoelt, al is dat natuurlijk geen precieze indicatie.
Ferm maar ik zou het toch niet moeten hebben, is dat niet beenhard?
En als je ermee valt heb je veel kans dat het kapot is hé
De oppervlakte gaat waarschijnlijk wel hard zijn, maar dat zadel op zich gaat wel wat veren hoor. Ik heb wel graag harde zadels.
En als 't kapot is als je valt, dan koop je een nieuw zadel hé.
Dat zadel kost 75 euro, is dus de kop niet af. Zeker niet omdat je de kleur van de rails en het deck zelf moogt kiezen.
Ik rij al jaren met carbon zadels en die paar milimeter leer op zadel gaan echt geen verschil maken. Beter een goede broek kopen.
Ik heb trouwens liever dat mijn broek over mijn zadel schuift als dat ik in mijn broek schuif .
Als je met een Selle Italia valt is er even veel kans dat het stuk is, die gebruiken immer ook carbon schalen voor hun zadels...
Comment