Mededeling

Collapse
No announcement yet.

M'n fietsen - part II

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
    Ah, je weet het.
    Heb er zelf ook eentje, maar wel nog ouder en exclusiever. Nadeel: zonde om ermee te biken. Meer een decorstuk dan iets om echt te gebruiken, al werkt alles nog perfect. Het is gewoon zonde om die originele onderdelen te verslijten.
    Die is toch van 1998, nee?
    Ik dacht eerst dat het die met de Syncros-zadelpen zou zijn.

Edit:
    Bij nader inzien, vermoed ik dat een F2000 nooit een Syncros-zadelpen heeft gehad. Vind er wel foto's van op het net, maar die zal aftermarket zijn. Het zal de F3000 zijn die dat had. Zou het eens moeten checken in de cataloog.
    ..........
    Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    Cannondale F2000 CAD3 met Fatty SL vork (70 mm) van 1998 (Cannondale hardtail topmodel in '98 - Team Volvo Cannondale).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten
      Ik vind die oude dingen eigenlijk maar niks.., hoe dan ook, veel plezier ermee !
      Die 'Cannondale oude dingenframes' hebben qua vormgeving nochtans heel veel gemeen met de 'Cannondale nieuwe dingenframes'. Met het verschil dat de oude beter afgewerkt en véél beter gelakt zijn dan de nieuwe.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
        Die 'Cannondale oude dingenframes' hebben qua vormgeving nochtans heel veel gemeen met de 'Cannondale nieuwe dingenframes'. Met het verschil dat de oude beter afgewerkt en véél beter gelakt zijn dan de nieuwe.
        Het is zeker zo dat spullen van een vorige generatie een betere afwerking hebben, veel steviger en betrouwbaarder zijn. (en das niet alleen met fietsen)
        Maar de 'klik' is er niet, vind het wel leuk dat anderen daar wel mee bezig zijn maar het is niet echt mijn ding.

Waarvoor ga je deze gebruiken, zomerritten ?

Comment

..........
          Sorry. Over het jaartal gekeken.
          120d Hatch Edition Sport

Comment

• En wat is de bedoeling van die fiets?
            Ik veronderstel (en hoop) dat je er geen mudbike van maakt.
            Persoonlijk zou ik hem gebruiken voor minder hevige ritten, denk ik. Ik zou er wel off-road mee gaan, maar zeker niet altijd. Daarvoor is de moderne bike trouwens beter ook.
            120d Hatch Edition Sport

Comment

• Proficiat! Ik vind het wel iets hebben, die oude MTB's.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GTX Bekijk Berichten
                Proficiat! Ik vind het wel iets hebben, die oude MTB's.
                ²²²²²
                Als ik zo een s-works van een paar jaar terug vind aan een schappelijke prijs, koop ik er eentje
                2012 E92 Bmw 335i DKG
                1991 E30 320i

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten
                  Waarvoor ga je deze gebruiken, zomerritten ?
                  Daar moet ik nog eens over nadenken.
                  Voorlopig dient 'm eigenlijk enkel nog maar om naar te kijken.

Comment

• Enkele wijzigingen.
                    De Grimeca wielen uit m'n Trek eens in de F2000 gestoken. Om wat in de 'OEM sfeer' te blijven heb ik IRC Mythos slicks banden gestoken, had ik nog liggen. Ook nog kortere bar-ends en goudkleurige KCNC kettingbladboutjes gemonteerd, had ik allebei ook nog liggen.

... en met de 9 jaar jongere broer.

Comment

• Zet hem maar rap weer origineel.
                      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Het is niet de bedoeling de rij eigenschappen te verbeteren met deze setup, wel de looks. En die gaan er zo wel op vooruit, dat vindt 99% van de mensen alvast toch... .

Comment

Het is niet de bedoeling de rij eigenschappen te verbeteren met deze setup, wel de looks. En die gaan er zo wel op vooruit, dat vindt 99% van de mensen alvast toch... .
                          Ik had het ook over de looks. OK, zwarte wielen zijn mooier dan metaalkleurige, maar als je die wielen moet vergelijken met bv. Rev-X-en van Spinergy, zou ik het wel weten. Het gedeelte aan de naaf, vind ik gewoonweg lomp.
                          Die bouten voor de kettingbladen passen ook niet echt bij de gele belettering. Het ware beter geweest als die twee kleuren, hetzelfde waren. Dus geel óf oranje.

Als het louter voor de foto's is en om de looks te testen, no prob.
                          120d Hatch Edition Sport

Comment

Ik had het ook over de looks. OK, zwarte wielen zijn mooier dan metaalkleurige, maar als je die wielen moet vergelijken met bv. Rev-X-en van Spinergy, zou ik het wel weten. Het gedeelte aan de naaf, vind ik gewoonweg lomp.
                            Die bouten voor de kettingbladen passen ook niet echt bij de gele belettering. Het ware beter geweest als die twee kleuren, hetzelfde waren. Dus geel óf oranje.

Je behoort duidelijk tot die ene procent... had eigenlijk ook niks anders verwacht.

Comment

Je behoort duidelijk tot die ene procent... had eigenlijk ook niks anders verwacht.

Uw commentaar over iemand met een licht (het gaat hem om details in dit geval) andere mening, is soms echt hilarisch.
                              120d Hatch Edition Sport

Comment

Dus, de vijfspaaks Grimeca's zijn mooier dan die metaalkleurige, ook volgens u... . Dus... de algemene look is beter dan voordien, ook volgens u.
                                Vergelijken met Spinergy of Rev-X is een andere discussie, daar gaat het nu even niet over. Het gaat over die metaalkleurige tegenover die Grimeca's. Kan je nog volgen?

Waarom dat je dan 't volgende zegt is mij dan weer wel een raadsel.
                                Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                Zet hem maar rap weer origineel.
                                Of is dat omwille van die goudkleurige boutjes? Lijkt me een luttel detail. Persoonlijk vind ik dat niet alles met mekaar hoeft te matchen, een goudkleurig boutje vind ik altijd mooier dan een zilverkleurig ijzeren boutje. Dat jij 'r op afknapt, oké, da's uw ding.

Uw commentaar over iemand met een licht (het gaat hem om details in dit geval) andere mening, is soms echt hilarisch.
                                Ik denk dat je beter (weer) eens zelf in de spiegel kijkt als het over hilariteit gaat. Je weet duidelijk (weeral eens) niet waar je 't zelf nog over hebt. Het is de bedoeling dat als je een mening hebt, die niet van het ene op het andere uur wijzigt m'n beste.

Comment

• Jij houdt van kleurboeken, ik niet.
                                  Overigens, looks hebben niet alleen te maken met kleurtjes. Ik vind die Grimeca's gewoon lomp. Dat ze zwart zijn, weegt daar imo niet tegen op.
                                  120d Hatch Edition Sport

Comment

Jij houdt van kleurboeken, ik niet.
                                    1.Wat heeft dat onozele 'kleurboekengedoe' nu weer met deze discussie te maken??
                                    2.En wat is er dan zo 'kleurboek' aan deze Cannondale?

Als ik de F2000 door een buitenstaander laat vergelijken met onderstaande SE2000, dan gaat iedereen het er volmondig mee eens zijn dat de SE2000 de eerste prijs verdient voor het meest 'kleurboekrijke fietske'. En rarara, die SE2000 is per toeval toch wel van u zeker!

Dus... ik weet dat 't nogal moeilijk is voor je, maar denk eerst eens na voor je met termen als 'kleurboekjes' enzomeer begint te smijten beste vriend.

Overigens, looks hebben niet alleen te maken met kleurtjes.
                                    Heb ik dat misschien gezegd?? Dacht het niet.

Ik vind die Grimeca's gewoon lomp. Dat ze zwart zijn, weegt daar imo niet tegen op.
                                    Buiten dat de naaf een tikkeltje lomp oogt, zien ze er voor de rest helemaal niet lomp uit (slanke spaken, halfhoge velg,...). Ik zeg het nog eens, 99% van de mensen verkiest deze wielen boven de originele wieltjes, als we enkel het aspect 'looks' beschouwen natuurlijk! Jij behoort duidelijk tot de andere categorie, de 'één percenters' categorie. Misschien behoor je morgen weer tot de andere categorie, wie zal het zeggen? Want... in meningswissels ben je wel een kei natuurlijk!

Comment

• Ten eerste: die SE 2000 is een echt klassieker. Als je één klassieker van Cannondale zou moeten nemen, die ook nog wat betekende in de MTB-geschiedenis, dan kan je hoedanook niet om die SE 2000 in.
                                      Voorts passen die kleuren bij elkaar. Zwart, metaalgrijs en nog twee andere kleuren kunnen perfect. Ik heb nooit anders beweerd. Feit is wel dat dat groen en purper contrasteren en niet overvloedig aanwezig zijn. Ik heb nog purper geanodiseerde Ringlé Cam Twist Ti-snelspanners liggen, maar ik monteer die niet. Waarom niet? Het purper is anders dan dat ander purper.
                                      Trouwens, die snelspanners passen op geen enkel van mijn fietsen. Vroeger had ik een Cannondale M2000 in het blauw met verschillende geanodiseerde onderdelen (purper en blauw). Op die fiets pasten die dingen perfect.
                                      Kan die SE2000 knapper? Tuurlijk wel. Zwarte velgen en zwarte spaken zouden hem niet misstaan, maar zeker op een classic als deze, hoort het gewoonweg niet.
                                      Jouw bike heeft als kleuren rood met geel. Perfect! Mooi contrast. Ik zeg gewoon dat ik in zo'n bike nooit zulke goedkoop en lomp ogende wielen zou monteren en dat ik niet zou smossen met licht andere kleuren. Het is niet omdat het op elkaar lijkt, dat het past.
                                      Details, mijn beste ...
                                      Enfin, ieder zijn ding. It's no big deal at all.

Overigens, verkijk u niet op de foto van die SE2000: die twee kleuren zijn IRL tien keer feller. Fluo plakt nu eenmaal niet op foto.
                                      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Als 't maar 'OEM' is, dan is het goed hé, ook al trekt het op geen klote. Die mentaliteit ken ik.

Kijk maar eens wat rond op het internet beste beta, oude frames pimpen met allerhande nieuwe en/of unieke onderdelen, alsook het combineren van de niet meest voor de hand liggende items zijn schering en inslag. Kijk, een overgrote meerderheid (lees: échte fietsliefhebbers) respecteert zulke dingen, en dan heb ik het over de gedurfde combo's en de doe-het-zelf dingen. Ook al zien die Grimeca's er volgens u goedkoop uit, ze zien er alleszins beter uit dan de originele (en niet enkel ik ben die mening toegedaan!), en daar ging het initieel over. Dat je 'r weeral eens allerlei irrelevante zever bijhaalt is ook 'weeral eens' het bewijs dat je een ongelooflijk irritante mens bent. Voor de rest maak ik er geen woorden meer aan vuil, ik heb al teveel woorden aan dat lege hoofd van u verspild. Ik had beter moeten weten, 't is ook altijd hetzelfde met u... .

Comment

Als 't maar 'OEM' is, dan is het goed hé, ook al trekt het op geen klote. Die mentaliteit ken ik.

Kijk maar eens wat rond op het internet beste beta, oude frames pimpen met allerhande nieuwe en/of unieke onderdelen, alsook het combineren van de niet meest voor de hand liggende items zijn schering en inslag. Kijk, een overgrote meerderheid (lees: échte fietsliefhebbers) respecteert zulke dingen, en dan heb ik het over de gedurfde combo's en de doe-het-zelf dingen. Ook al zien die Grimeca's er volgens u goedkoop uit, ze zien er alleszins beter uit dan de originele (en niet enkel ik ben die mening toegedaan!), en daar ging het initieel over. Dat je 'r weeral eens allerlei irrelevante zever bijhaalt is ook 'weeral eens' het bewijs dat je een ongelooflijk irritante mens bent. Voor de rest maak ik er geen woorden meer aan vuil, ik heb al teveel woorden aan dat lege hoofd van u verspild. Ik had beter moeten weten, 't is ook altijd hetzelfde met u... .

Ik ben helemaal niet extreem pro OEM. Ik zei het net nog: je moest mijn M2000 van vroeger gezien hebben. Op Retrobike staat het trouwens vol niet-originele bikes. Maar die zijn dan wel smaakvol gepimpt.
                                          Feit is dat je geen goedkope, zware wielen monteert in zo'n bike. Maar we weten al langer dat looks voor u boven alles staan.
                                          Dat de rest u gelijk zal geven is logisch: die kennen er minder van. Trouwens, ik heb nooit gezegd dat zwarte wielen misstaan in die fiets. Ik heb zelfs niet gezegd dat wielen met weinig spaken misstaan.
                                          Echt extreem grappig hoe jij mijn woorden altijd verdraait om je gelijk te halen.
                                          Man man man, al dat gezeik omdat ik even de puntjes op de i wil zetten ...
                                          120d Hatch Edition Sport

Comment

Working...
                                          X