Mededeling

Collapse
No announcement yet.

M'n fietsen - part II

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Hier zijn de foto's, het gaat om een volledig carbon frame, uiteraard slooping en Prorace is gekend voor zijn vrij agressieve sloopingframes . Laat het fietsen nu maar beginnen

Comment

• Comment

• Opvallen ga je zeker doen

Mooie aankoop, congrats!

Comment

• Knap!
          Is daar soms competitie met gereden?
          Opletten dat je niet te veel last krijgt van je rug want dat lijkt me een lange stuurpen + de manetten die ver naar voren staan + de hoogt van het stuur.

Comment

• Deftig fietsje.

Zo lang lijkt die stuurpen mij niet hoor, GTX. 100-110 mm, zoiets. Geen 120 mm alleszins. En het stuur staat toch ook een stukje lager dan het zadel, dus dat lijkt mij wel OK.
            120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stancke Bekijk Berichten
              Supervet Benoit!

Mocht je ooit eens rond Brugge passeren met de fiets, laat maar iets weten! Altijd paraat!
              Thx Stancke
              Waarschijnlijk zal ik daar wel niet veel rijden, maar ik hou je op de hoogte

@Scooby; mooie aankoop! Blijft toch wel iets speciaals die slooping kaders. Ik zou denk ik wel snel pijn in de rug hebben als ik het zo bekijk
              Veel fietsplezier!
              2009 BMW E91 320d
              2002 BMW E46 M3
              2013 ALPINA F11 D5 Biturbo Touring
              2010 MINI R56 Cooper S Mayfair

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GTX Bekijk Berichten
                Knap!
                Is daar soms competitie met gereden?
                Opletten dat je niet te veel last krijgt van je rug want dat lijkt me een lange stuurpen + de manetten die ver naar voren staan + de hoogt van het stuur.

Is als trainingsfiets gebruikt.

Comment

• De rug zal effe afwachten worden. Op gebied van lengte staat hij nu perfect voor mij, stuur zou idd misschien iets hoger mogen, maar eerst effe afwachten en zo proberen. Had vroeger op m'n eerste Giant koersfiets een regelbare stuurpen, bestaat zoiets eigenlijk nog?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySteve Bekijk Berichten
                    De rug zal effe afwachten worden. Op gebied van lengte staat hij nu perfect voor mij, stuur zou idd misschien iets hoger mogen, maar eerst effe afwachten en zo proberen. Had vroeger op m'n eerste Giant koersfiets een regelbare stuurpen, bestaat zoiets eigenlijk nog?
                    Op hybrides zie je die nog wel, maar niet zo op koersfietsen. Was je daar tevreden over? Er waren er toch genoeg die die regelbare vervingen door een gewone. Je wil niet dat dat ding los komt tijdens wat sleurwerk natuurlijk.

Oppassen met het hoger zetten van het stuur. Rechter zitten, kàn beter zijn, maar je rug vangt wel meer schokken op. Hoe meer je op je stuur leunt, hoe minder lasten je rug te verwerken krijgt. Ik ken er nog eentje die vroeger last had van zijn rug. Zijn stuur stond relatief hoog. Nadat hij zich liet uitmeten, bleek dat zijn stuur lager moest gemonteerd worden, en effectief: veel minder last van de rug.
                    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Krijg je bij Salden nog meer korting als je in 1 keer 2 fietsen koopt?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stancke Bekijk Berichten
                        Krijg je bij Salden nog meer korting als je in 1 keer 2 fietsen koopt?
                        Welk ene zou je kopen Stancke? Want mogelijks ken ik nog iemand die zo'n giant TCR 0 zou willen. Misschien prijs voor 3 dan?
                        2009 BMW E91 320d
                        2002 BMW E46 M3
                        2013 ALPINA F11 D5 Biturbo Touring
                        2010 MINI R56 Cooper S Mayfair

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door B3noît Bekijk Berichten
                          Welk ene zou je kopen Stancke? Want mogelijks ken ik nog iemand die zo'n giant TCR 0 zou willen. Misschien prijs voor 3 dan?
                          Geen idee... Als de fiets van daar komt, is het ofwel een Trek 6500 ofwel een Gaint Tailon 0...

Ik ga morgen eens contact opnemen met hen, zal eens kijken of we daar nog wat extra korting kunnen op krijgen!

Soit, heb hier al een serieuze shortlist (9 fietsen) gemaakt en ben nu wat aan't schiften.

Ik denk dat de shortlist uitkomt op deze 3 modellen:

Cube Acid Black/White 2011
                          PRIJS: 799€ (+ Sigma BC 1009 STS Bike Computer)

Model: Acid black white
                          Framekleur: Black n White
                          Frame: Alu Lite AMF 7005 RFR-Geometry
                          Voorvork: Rock Shox Dart 3 100mm, PopLoc
                          Balhoofdset: FSA No.10 semi-integrated
                          Stuurpen: Easton EA30 Oversized
                          Stuur: Easton EA30 Lowriser Oversized
                          Grips: CUBE Double Duometer
                          Derailleur achter: Shimano Deore XT RD-M773 Shadow 10-speed
                          Derailleur voor: Shimano SLX FD-M660-10, Top Swing, 34.9mm, 10-speed
                          Shifters: Shimano SLX SL-M660-10 Rapidfire-Plus, 10-speed
                          Remmen: Hayes Stroker Ryde hydr. discbrake (160/160mm)
                          Crankset: Shimano FC-M552 2-Piece 42x32x24T, 175mm, integrated BB 3x10 speed
                          Cassette: Shimano CS-HG81 11-36T, 10-speed
                          Ketting: Shimano CN-HG74 10-speed, 108 links
                          Velgen: RFR AX24
                          Naaf voor: Shimano Disc HB-M475
                          Naaf achter: Shimano Disc FH-M475
                          Spaken: DT Industry 2.0
                          Buitenband voor: Schwalbe Smart Sam 2.25
                          Buitenband achter: Schwalbe Smart Sam 2.25
                          Binnenbanden: Impac AV14
                          Velglinten: Schwalbe 22-559
                          Pedalen: Fasten Alu
                          Zadel: Scape Active7
                          Zadelpen: RFR Complight 31,6mm
                          Zadelpenklem: Scape Varioclose 34.9mm
                          Gewicht: 12,8 kg

Giant Talon 0
                          PRIJS: 799€

Frame: Giant AluxX aluminium, Fluid gevormd
                          Voorvork: RockShox Recon Silver, Remote TurnKey-lockout, SoloAir, 100mm
                          Shock
                          Stuur: Giant Sluit RiserBar, 31,8
                          Stem: Giant Connect, 31,8
                          Zadelpen: Giant Connect, 30.9x375
                          Zadel: Giant Trail D2
                          Pedalen: Giant-platform
                          Shifters: Shimano SLX Dyna-Sys M660 30G
                          Voorderailleur: Shimano SLX Dyna-Sys M660
                          Achterderailleur: Shimano SLX Dyna-Sys Shadow M663
                          Remmen: Shimano M445, 180/160mm
                          Remhendels: Shimano M505
                          Cassette: Shimano SLX Dyna-Sys HG81 11-34
                          Chain: Shimano SLX Dyna-Sys HG74
                          Crankstel: Shimano Dyna-Sys M552 42-32-24
                          Trapas: Shimano SLX Dyna-Sys
                          Velgen: Giant velgen S-XC2
                          Hubs: Giant Tracker 9QR / Shimano M475 Disc
                          Spaken: zwart RVS 14G
                          Banden: Schwalbe Smart Sam
                          Gewicht: 13,1

RADON ZR Team 6.0
                          PRIJS: 699€

ZR Team Series Alu 7005 2-times butted
                          Rock Shox Recon SL Air Poploc 100mm
                          FSA No. 10 semi-integrated
                          Race Face Ride
                          Race Face Ride Lowriser
                          Radon
                          Race Face Ride
                          Scape light
                          Shimano Deore SL-M590 Rapidfire
                          Hayes Stroker Ryde 180/160mm
                          Shimano XT RD-M772 Shadow
                          Shimano XT FD-M770 / Shimano SLX FD-M 660
                          Shimano FC-M442 Octalink, 44x32x22, 175mm
                          Shimano Deore Hollowtech II
                          Shimano HG50 11-32
                          Shimano HG53
                          Deore Disc/Mach 2.0/Alex EN24
                          Schwalbe Nobby Nic 2,25"
                          Aluminium platform
                          from 12,2kg
                          black / white
                          16”/18”/20”/22”

Ik denk dat dit zowat de beste keuze moet zijn. Iemand die mij wat verder kan helpen? Je weet wel, bos en bomen enzo... 't Is allemaal niet zo gemakkelijk als technische leek Mijn voorkeur gaat uit naar de Cube en Giant, omdat dat kader zo mooi is meneer

Comment

• Hehe, viel met net op dat ik deze post 2 keer gelezen heb, nog iemand van op 9Lives dus.

Comment

• De Giant en Radon hebben een betere vork, voor de rest zijn de configuraties redelijk gelijklopend al ligt de Giant daar lichtjes onder. Wil je persé schijfremmen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk Berichten
                                De Giant en Radon hebben een betere vork, voor de rest zijn de configuraties redelijk gelijklopend al ligt de Giant daar lichtjes onder. Wil je persé schijfremmen?
                                Bwa, waarom niet hé

Heb ook nog de Trek 6500 staan maar dan zou ik al extra korting moeten krijgen bij Salden bv.

Gewicht 12.90 Kg
                                Frame Alpha Black Aluminum w/semi integrated head tube, twin taper down tube w/integrated gusset, formed top tube, wishbone seatstay, forged dropouts w/rack and fender mounts, replaceable derailleur hanger
                                Voorvering RockShox Recon Gold Air w/rebound, remote lockout, alloy steerer, 100mm
                                Wielen
                                Wielen Shimano alloy M525 hubs; Bontrager Duster, 32-hole rims
                                Banden Bontrager XR3 Expert, 26x2.2"
                                Aandrijving
                                Shifters Shimano M590, 9 speed
                                Voorderailleur Shimano Deore
                                Achterderailleur Shimano Deore XT
                                Crank Shimano SLX, 44/32/22
                                Cassette SRAM PG-950 11-34, 9 speed
                                Pedalen Wellgo alloy platform
                                Onderdelen
                                Zadel Bontrager Evoke 1
                                Zadelpen Bontrager, 31.6mm, 20mm offset
                                Stuur Bontrager Race Lite Low Riser, 31.8mm, 25mm rise, 9 degree sweep
                                Stuurpen Bontrager Race Lite, 31.8mm
                                Handvatten Bontrager Race Lite
                                Balhoofdstel 1-1/8" threadless, semi-integrated, semi-cartridge bearings
                                Remmen Avid Elixir 3, hydraulic disc

PRIJS: 850€

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                  Oppassen met het hoger zetten van het stuur. Rechter zitten, kàn beter zijn, maar je rug vangt wel meer schokken op. Hoe meer je op je stuur leunt, hoe minder lasten je rug te verwerken krijgt. Ik ken er nog eentje die vroeger last had van zijn rug. Zijn stuur stond relatief hoog. Nadat hij zich liet uitmeten, bleek dat zijn stuur lager moest gemonteerd worden, en effectief: veel minder last van de rug.
                                  De meeste renners krijgen last als ze aerodynamischer gaan zitten want er komt meer spanning op de rug. Ik denk dat SS daar eerder last van zal krijgen dan te hoog te zitten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySteve Bekijk Berichten
                                    De rug zal effe afwachten worden. Op gebied van lengte staat hij nu perfect voor mij, stuur zou idd misschien iets hoger mogen, maar eerst effe afwachten en zo proberen. Had vroeger op m'n eerste Giant koersfiets een regelbare stuurpen, bestaat zoiets eigenlijk nog?
                                    Misschien als je last krijgt het zadel iets meer naar voren plaatsen als dat kan want de grootste kromming in de rug wordt gemaakt door de positie van het zadel.

Comment

• Pffff, ik ga morgen een Cube Acid 2011 gaan bestellen bij de FM (andere FM dan m'n huidige). Ik word gek van al die modellen en met die Cube kan ik niets verkeerd doen. Prijs is 850€ maar heb dan wel geen verzending en krijg waarschijnlijk nog een gratis fietscomputer bij denk ik... Uiteindelijk zal het amper iets schelen dan dat ik hem via internet koop én heb tenminste een dealer die mij kan helpen als er problemen zouden zijn Geen gezever dan

Ga hem bestelling in deze livery:

Hopelijk bol ik er dan al mee voor donderdag, anders weer al die (vrije) dagen zonder fiets...

Comment

• Ik wil geen roet in het eten komen strooien, maar een Dart als vork is een pak minder dan een Recon.
                                        Al komt het er altijd op neer om te zien of hij voor jouw gebruik volstaat.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
                                          Ik wil geen roet in het eten komen strooien, maar een Dart als vork is een pak minder dan een Recon.
                                          Al komt het er altijd op neer om te zien of hij voor jouw gebruik volstaat.
                                          Godmiljaar! Waarom zeg je dat nu

Als ik die koop via Salden voor 799€, cava maar dan zit ik met de gebakken peren als ik er iets aan is, kader bv. Tenzij ik weet dat je dat rechtstreeks mag regelen met Giant zelf of moet een FM daar eerst in tussenkomen?

Fckfckfck, ik word er gek van!

Comment

Working...
                                          X