Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Hier zijn de foto's, het gaat om een volledig carbon frame, uiteraard slooping en Prorace is gekend voor zijn vrij agressieve sloopingframes . Laat het fietsen nu maar beginnen
Knap!
Is daar soms competitie met gereden?
Opletten dat je niet te veel last krijgt van je rug want dat lijkt me een lange stuurpen + de manetten die ver naar voren staan + de hoogt van het stuur.
Zo lang lijkt die stuurpen mij niet hoor, GTX. 100-110 mm, zoiets. Geen 120 mm alleszins. En het stuur staat toch ook een stukje lager dan het zadel, dus dat lijkt mij wel OK.
Mocht je ooit eens rond Brugge passeren met de fiets, laat maar iets weten! Altijd paraat!
Thx Stancke
Waarschijnlijk zal ik daar wel niet veel rijden, maar ik hou je op de hoogte
@Scooby; mooie aankoop! Blijft toch wel iets speciaals die slooping kaders. Ik zou denk ik wel snel pijn in de rug hebben als ik het zo bekijk
Veel fietsplezier!
Knap!
Is daar soms competitie met gereden?
Opletten dat je niet te veel last krijgt van je rug want dat lijkt me een lange stuurpen + de manetten die ver naar voren staan + de hoogt van het stuur.
De rug zal effe afwachten worden. Op gebied van lengte staat hij nu perfect voor mij, stuur zou idd misschien iets hoger mogen, maar eerst effe afwachten en zo proberen. Had vroeger op m'n eerste Giant koersfiets een regelbare stuurpen, bestaat zoiets eigenlijk nog?
De rug zal effe afwachten worden. Op gebied van lengte staat hij nu perfect voor mij, stuur zou idd misschien iets hoger mogen, maar eerst effe afwachten en zo proberen. Had vroeger op m'n eerste Giant koersfiets een regelbare stuurpen, bestaat zoiets eigenlijk nog?
Op hybrides zie je die nog wel, maar niet zo op koersfietsen. Was je daar tevreden over? Er waren er toch genoeg die die regelbare vervingen door een gewone. Je wil niet dat dat ding los komt tijdens wat sleurwerk natuurlijk.
Oppassen met het hoger zetten van het stuur. Rechter zitten, kàn beter zijn, maar je rug vangt wel meer schokken op. Hoe meer je op je stuur leunt, hoe minder lasten je rug te verwerken krijgt. Ik ken er nog eentje die vroeger last had van zijn rug. Zijn stuur stond relatief hoog. Nadat hij zich liet uitmeten, bleek dat zijn stuur lager moest gemonteerd worden, en effectief: veel minder last van de rug.
ZR Team Series Alu 7005 2-times butted
Rock Shox Recon SL Air Poploc 100mm
FSA No. 10 semi-integrated
Race Face Ride
Race Face Ride Lowriser
Radon
Race Face Ride
Scape light
Shimano Deore SL-M590 Rapidfire
Hayes Stroker Ryde 180/160mm
Shimano XT RD-M772 Shadow
Shimano XT FD-M770 / Shimano SLX FD-M 660
Shimano FC-M442 Octalink, 44x32x22, 175mm
Shimano Deore Hollowtech II
Shimano HG50 11-32
Shimano HG53
Deore Disc/Mach 2.0/Alex EN24
Schwalbe Nobby Nic 2,25"
Aluminium platform
from 12,2kg
black / white
16”/18”/20”/22”
Ik denk dat dit zowat de beste keuze moet zijn. Iemand die mij wat verder kan helpen? Je weet wel, bos en bomen enzo... 't Is allemaal niet zo gemakkelijk als technische leek Mijn voorkeur gaat uit naar de Cube en Giant, omdat dat kader zo mooi is meneer
De Giant en Radon hebben een betere vork, voor de rest zijn de configuraties redelijk gelijklopend al ligt de Giant daar lichtjes onder. Wil je persé schijfremmen?
De Giant en Radon hebben een betere vork, voor de rest zijn de configuraties redelijk gelijklopend al ligt de Giant daar lichtjes onder. Wil je persé schijfremmen?
Bwa, waarom niet hé
Heb ook nog de Trek 6500 staan maar dan zou ik al extra korting moeten krijgen bij Salden bv.
Oppassen met het hoger zetten van het stuur. Rechter zitten, kàn beter zijn, maar je rug vangt wel meer schokken op. Hoe meer je op je stuur leunt, hoe minder lasten je rug te verwerken krijgt. Ik ken er nog eentje die vroeger last had van zijn rug. Zijn stuur stond relatief hoog. Nadat hij zich liet uitmeten, bleek dat zijn stuur lager moest gemonteerd worden, en effectief: veel minder last van de rug.
De meeste renners krijgen last als ze aerodynamischer gaan zitten want er komt meer spanning op de rug. Ik denk dat SS daar eerder last van zal krijgen dan te hoog te zitten.
Misschien als je last krijgt het zadel iets meer naar voren plaatsen als dat kan want de grootste kromming in de rug wordt gemaakt door de positie van het zadel.
Pffff, ik ga morgen een Cube Acid 2011 gaan bestellen bij de FM (andere FM dan m'n huidige). Ik word gek van al die modellen en met die Cube kan ik niets verkeerd doen. Prijs is 850€ maar heb dan wel geen verzending en krijg waarschijnlijk nog een gratis fietscomputer bij denk ik... Uiteindelijk zal het amper iets schelen dan dat ik hem via internet koop én heb tenminste een dealer die mij kan helpen als er problemen zouden zijn Geen gezever dan
Ga hem bestelling in deze livery:
Hopelijk bol ik er dan al mee voor donderdag, anders weer al die (vrije) dagen zonder fiets...
Ik wil geen roet in het eten komen strooien, maar een Dart als vork is een pak minder dan een Recon.
Al komt het er altijd op neer om te zien of hij voor jouw gebruik volstaat.
Ik wil geen roet in het eten komen strooien, maar een Dart als vork is een pak minder dan een Recon.
Al komt het er altijd op neer om te zien of hij voor jouw gebruik volstaat.
Godmiljaar! Waarom zeg je dat nu
Als ik die koop via Salden voor 799€, cava maar dan zit ik met de gebakken peren als ik er iets aan is, kader bv. Tenzij ik weet dat je dat rechtstreeks mag regelen met Giant zelf of moet een FM daar eerst in tussenkomen?
Comment