Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Gewoon alles zelf doen, zo heel veel materiaal heb je nu ook weer niet nodig. Al mijn fietsen heb ik volledig zelf ineen gezet, frampje kopen en opbouwen. Het enige wat ik nog nooit zelf heb gedaan aan mijn fietsen is het vorkonderhoud maar daar ga ik na de volgende winter eens werk van maken, de reba van mijn winterfiets eens open gooien en zien hoe dat in elkaar zit . Voor de rest stelt het toch allemaal niet echt veel voor ( nu ik zit wel in een technische branche wat zeker geen nadeel is )
Gewoon alles zelf doen, zo heel veel materiaal heb je nu ook weer niet nodig. Al mijn fietsen heb ik volledig zelf ineen gezet, frampje kopen en opbouwen. Het enige wat ik nog nooit zelf heb gedaan aan mijn fietsen is het vorkonderhoud maar daar ga ik na de volgende winter eens werk van maken, de reba van mijn winterfiets eens open gooien en zien hoe dat in elkaar zit . Voor de rest stelt het toch allemaal niet echt veel voor ( nu ik zit wel in een technische branche wat zeker geen nadeel is )
Welke fiets heb jij zelf in elkaar gezet?? Behalve die Colnago die je van iemand overkocht, heb ik nog geen gecustomiseerde fietsen van u gezien.
Tenzij je natuurlijk gewoon bedoelt dat je je fietsen volledig zelf onderhoudt en ook al eens voor de fun uit elkaar haalt.
Een maat van mij was vroeger ook zo: heel zijn fiets uit elkaar halen, gewoon voor de fun, om die dan terug in elkaar te zetten. Nu ja, hij verving ook wel op heel regelmatige basis onderdelen.
Enfin, het is met hem dat ik er ook wat van geleerd heb, maar het is geen hobby van mij om te sleutelen.
In de O2 bikers van vorige maand zat er een behoorlijk volledig technische bijlage. Voorvorken, achterdempers, remmen, versnellingen, crank etc etc staan er helemaal in beschreven. Hoe uit elkaar halen, welke onderdelen, wat aandraaien voor welke functie. Voor iemand die technisch nog niet volmaakt is echt een zegen... Als ik eens tijd heb ga ik alles eens bekijken, kwestie van niet voor aap te staan als ik ergens in de bosjes pech heb...
In de O2 bikers van vorige maand zat er een behoorlijk volledig technische bijlage. Voorvorken, achterdempers, remmen, versnellingen, crank etc etc staan er helemaal in beschreven. Hoe uit elkaar halen, welke onderdelen, wat aandraaien voor welke functie. Voor iemand die technisch nog niet volmaakt is echt een zegen... Als ik eens tijd heb ga ik alles eens bekijken, kwestie van niet voor aap te staan als ik ergens in de bosjes pech heb...
Zou die nog ergens te verkrijgen zijn, of kan je die nabestellen?
Welke fiets heb jij zelf in elkaar gezet?? Behalve die Colnago die je van iemand overkocht, heb ik nog geen gecustomiseerde fietsen van u gezien.
Tenzij je natuurlijk gewoon bedoelt dat je je fietsen volledig zelf onderhoudt en ook al eens voor de fun uit elkaar haalt.
Een maat van mij was vroeger ook zo: heel zijn fiets uit elkaar halen, gewoon voor de fun, om die dan terug in elkaar te zetten. Nu ja, hij verving ook wel op heel regelmatige basis onderdelen.
Enfin, het is met hem dat ik er ook wat van geleerd heb, maar het is geen hobby van mij om te sleutelen.
Oké, niet samengesteld van allerlei losse onderdelen. Maar ik haal soms wel eens een fiets gans uit mekaar en steek 'm vervolgens terug ineen, en alle dingen die ooit stuk zijn vervang ik zelf, buiten veervorktoestanden, daar blijf ik net als audidriver ook af. M'n oude Trek MTB heb ik bijvoorbeeld tot op de laatste vijs gedemonteerd. Frame ontlakt en terug gespoten en terug alles op gemonteerd. Btw, aan die Colnago is ook al het één en het ander aan gewijzigd en 'gecustomiseerd' sinds dat ik die gekocht heb hoor (crankstel, balhoofdlagers, zadel, wielen, snelspanners, zadelpenklem,...)
Bij mij is het eerder omgekeerd: ik stel graag fietsen zelf samen, maar als ik de boel gratis kan laten monteren door een ander, doe ik dat.
Nu anders doe ik het wel zelf. Hedendaagse verende vorken, daar begin ik ook niet aan. Geen zin om te prutsen en de werking te wijzigen door dommigheden.
Bij mij is het eerder omgekeerd: ik stel graag fietsen zelf samen, maar als ik de boel gratis kan laten monteren door een ander, doe ik dat.
Nu anders doe ik het wel zelf. Hedendaagse verende vorken, daar begin ik ook niet aan. Geen zin om te prutsen en de werking te wijzigen door dommigheden.
Mijn Reba Team ga ik na de winter zelf wel eens open gooien , mijn Speci S90 Futureshock met brainfunctie ga ik afblijven vrees ik , ik heb daar nog bijna 5 jaar garantie op ( op voorwaarde dat ze ieder jaar door een erkende dealer onderhouden is tenminste ) en die wil ik niet verkwanselen aangezien die vork bijna 1000 euro kost... jaarlijks onderhoud is 90 euro dus dat risico neem ik niet.
Comment