Mededeling

Collapse
No announcement yet.

M'n fietsen - part II

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Salden heeft ook een dienst na verkoop hé. En om wat aan je derailleur, ketting, ... te sleutelen kan je gerust naar je lokale fietsenboer

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ken Bekijk Berichten
      Salden heeft ook een dienst na verkoop hé. En om wat aan je derailleur, ketting, ... te sleutelen kan je gerust naar je lokale fietsenboer
      die echter meestal niet staan te springen om aan een fiets te werken die niet bij hem is aangekocht...
      Dedication, Determination, Perfection - Senna

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door EvO@d1rk.be Bekijk Berichten
        die echter meestal niet staan te springen om aan een fiets te werken die niet bij hem is aangekocht...
        Die doen dat wel hoor, tegen een driedubbel tarief ofzo...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
          Die doen dat wel hoor, tegen een driedubbel tarief ofzo...
          Om nog maar te zwijgen van de driedubbele wachttijd vooraleer ze aan jouw fiets beginnen

Comment

• Gewoon alles zelf doen, zo heel veel materiaal heb je nu ook weer niet nodig. Al mijn fietsen heb ik volledig zelf ineen gezet, frampje kopen en opbouwen. Het enige wat ik nog nooit zelf heb gedaan aan mijn fietsen is het vorkonderhoud maar daar ga ik na de volgende winter eens werk van maken, de reba van mijn winterfiets eens open gooien en zien hoe dat in elkaar zit . Voor de rest stelt het toch allemaal niet echt veel voor ( nu ik zit wel in een technische branche wat zeker geen nadeel is )

Comment

• Over het onderhoud maak ik mij geen zorgen meer, komt in orde!

Oorspronkelijk geplaatst door Stancke Bekijk Berichten
              Giant Talon 0
              PRIJS: 799€

Frame: Giant AluxX aluminium, Fluid gevormd
              Voorvork: RockShox Recon Silver, Remote TurnKey-lockout, SoloAir, 100mm
              Shock
              Stuur: Giant Sluit RiserBar, 31,8
              Stem: Giant Connect, 31,8
              Zadelpen: Giant Connect, 30.9x375
              Zadel: Giant Trail D2
              Pedalen: Giant-platform
              Shifters: Shimano SLX Dyna-Sys M660 30G
              Voorderailleur: Shimano SLX Dyna-Sys M660
              Achterderailleur: Shimano SLX Dyna-Sys Shadow M663
              Remmen: Shimano M445, 180/160mm
              Remhendels: Shimano M505
              Cassette: Shimano SLX Dyna-Sys HG81 11-34
              Chain: Shimano SLX Dyna-Sys HG74
              Crankstel: Shimano Dyna-Sys M552 42-32-24
              Trapas: Shimano SLX Dyna-Sys
              Velgen: Giant velgen S-XC2
              Hubs: Giant Tracker 9QR / Shimano M475 Disc
              Spaken: zwart RVS 14G
              Banden: Schwalbe Smart Sam
              Gewicht: 13,1
              Deze is het trouwens geworden, gekocht bij Salden. Ik verwacht hem zaterdag geleverd te krijgen, laat ons hopen!

Waarheidsgetrouwer ivm kleuren:

Volledig m'n ding Volledig SLX montage waar de Trek 6500 deels Deore en deels SLX heeft steken.

Comment

• Qua kleuren en frameverhoudingen ook wel mijn ding. Congratz!
                Doet me eigenlijk ook nogal denken aan de Cannondale F1.

120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                  Gewoon alles zelf doen, zo heel veel materiaal heb je nu ook weer niet nodig. Al mijn fietsen heb ik volledig zelf ineen gezet, frampje kopen en opbouwen. Het enige wat ik nog nooit zelf heb gedaan aan mijn fietsen is het vorkonderhoud maar daar ga ik na de volgende winter eens werk van maken, de reba van mijn winterfiets eens open gooien en zien hoe dat in elkaar zit . Voor de rest stelt het toch allemaal niet echt veel voor ( nu ik zit wel in een technische branche wat zeker geen nadeel is )
                  Bij mij net hetzelfde.

Comment

• Knap! Congrats

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                      Bij mij net hetzelfde.
                      Welke fiets heb jij zelf in elkaar gezet?? Behalve die Colnago die je van iemand overkocht, heb ik nog geen gecustomiseerde fietsen van u gezien.
                      Tenzij je natuurlijk gewoon bedoelt dat je je fietsen volledig zelf onderhoudt en ook al eens voor de fun uit elkaar haalt.
                      Een maat van mij was vroeger ook zo: heel zijn fiets uit elkaar halen, gewoon voor de fun, om die dan terug in elkaar te zetten. Nu ja, hij verving ook wel op heel regelmatige basis onderdelen.
                      Enfin, het is met hem dat ik er ook wat van geleerd heb, maar het is geen hobby van mij om te sleutelen.
                      120d Hatch Edition Sport

Comment

• In de O2 bikers van vorige maand zat er een behoorlijk volledig technische bijlage. Voorvorken, achterdempers, remmen, versnellingen, crank etc etc staan er helemaal in beschreven. Hoe uit elkaar halen, welke onderdelen, wat aandraaien voor welke functie. Voor iemand die technisch nog niet volmaakt is echt een zegen... Als ik eens tijd heb ga ik alles eens bekijken, kwestie van niet voor aap te staan als ik ergens in de bosjes pech heb...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten
                          In de O2 bikers van vorige maand zat er een behoorlijk volledig technische bijlage. Voorvorken, achterdempers, remmen, versnellingen, crank etc etc staan er helemaal in beschreven. Hoe uit elkaar halen, welke onderdelen, wat aandraaien voor welke functie. Voor iemand die technisch nog niet volmaakt is echt een zegen... Als ik eens tijd heb ga ik alles eens bekijken, kwestie van niet voor aap te staan als ik ergens in de bosjes pech heb...
                          Zou die nog ergens te verkrijgen zijn, of kan je die nabestellen?

Comment

Zou die nog ergens te verkrijgen zijn, of kan je die nabestellen?
                            Geen idee, indien echt nodig zal ik kijken of ik iets kan regelen scanner na de examens

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                              Welke fiets heb jij zelf in elkaar gezet?? Behalve die Colnago die je van iemand overkocht, heb ik nog geen gecustomiseerde fietsen van u gezien.
                              Tenzij je natuurlijk gewoon bedoelt dat je je fietsen volledig zelf onderhoudt en ook al eens voor de fun uit elkaar haalt.
                              Een maat van mij was vroeger ook zo: heel zijn fiets uit elkaar halen, gewoon voor de fun, om die dan terug in elkaar te zetten. Nu ja, hij verving ook wel op heel regelmatige basis onderdelen.
                              Enfin, het is met hem dat ik er ook wat van geleerd heb, maar het is geen hobby van mij om te sleutelen.
                              Oké, niet samengesteld van allerlei losse onderdelen. Maar ik haal soms wel eens een fiets gans uit mekaar en steek 'm vervolgens terug ineen, en alle dingen die ooit stuk zijn vervang ik zelf, buiten veervorktoestanden, daar blijf ik net als audidriver ook af. M'n oude Trek MTB heb ik bijvoorbeeld tot op de laatste vijs gedemonteerd. Frame ontlakt en terug gespoten en terug alles op gemonteerd. Btw, aan die Colnago is ook al het één en het ander aan gewijzigd en 'gecustomiseerd' sinds dat ik die gekocht heb hoor (crankstel, balhoofdlagers, zadel, wielen, snelspanners, zadelpenklem,...)

Comment

• Bij mij is het eerder omgekeerd: ik stel graag fietsen zelf samen, maar als ik de boel gratis kan laten monteren door een ander, doe ik dat.
                                Nu anders doe ik het wel zelf. Hedendaagse verende vorken, daar begin ik ook niet aan. Geen zin om te prutsen en de werking te wijzigen door dommigheden.
                                120d Hatch Edition Sport

Comment

Geen idee, indien echt nodig zal ik kijken of ik iets kan regelen scanner na de examens
                                  Als je me het nummer kan geven, dan ben ik al blij. Alle nummers zijn na te bestellen op de website van O2 bikers

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                    Bij mij is het eerder omgekeerd: ik stel graag fietsen zelf samen, maar als ik de boel gratis kan laten monteren door een ander, doe ik dat.
                                    Nu anders doe ik het wel zelf. Hedendaagse verende vorken, daar begin ik ook niet aan. Geen zin om te prutsen en de werking te wijzigen door dommigheden.
                                    Mijn Reba Team ga ik na de winter zelf wel eens open gooien , mijn Speci S90 Futureshock met brainfunctie ga ik afblijven vrees ik , ik heb daar nog bijna 5 jaar garantie op ( op voorwaarde dat ze ieder jaar door een erkende dealer onderhouden is tenminste ) en die wil ik niet verkwanselen aangezien die vork bijna 1000 euro kost... jaarlijks onderhoud is 90 euro dus dat risico neem ik niet.

Comment

Als je me het nummer kan geven, dan ben ik al blij. Alle nummers zijn na te bestellen op de website van O2 bikers
                                      Tis de O2 bikers MTB Guide 2011, er staat geen nr of maand bij...

Comment

• Fietsje geleverd deze morgen

Comment

Tis de O2 bikers MTB Guide 2011, er staat geen nr of maand bij...
                                          Thanks! Misschien verkopen ze die dan nu nog wel ergens.

@Stancke: al toertje gaan doen om hem "in te rijden"?

Comment

Working...
                                          X