Oorspronkelijk geplaatst door Geertt
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
M'n fietsen - part II
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door X5 Bekijk BerichtenIemand een idee wat de gemiddelde levertijd bij Cannondale is, 2 weken geleden SuperSix besteld maar nog niks gehoord :s
Comment
-
Iemand die weet waarop je moet letten bij de aankoop van fietstrainer/rollen voor koersfiets?
'k heb het een beetje gehad dat ik iedere keer ik vrij heb, het buiten water giet en met oog op de winter (en solden momenteel) ben ik geneigd om eventueel rollen aan te kopen.
Maar ik heb gezien dat er enorme verscheidenheid is aan modellen en ik ken er eigenlijk vrij weinig van.
Iemand die me meer uitleg kan verschaffen of voorstellen heeft?
Edit: ik zoek wel geen met alle mogelijke computersnufjes waar je bergen kunt instellen enzo, daar ik ook nog maar net fiets heb gekocht en zoiets al gauw 400 kost :p.
Is dit bv iets: http://www.wielersport-expert.be/tacx-speedmatic-t1810 en wat zijn de nadelen dan?Last edited by B3noît; 16/07/2011, 14:25.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stancke Bekijk BerichtenHoe bevalt het je trouwens Benoit? Buiten het waar natuurlijk
Alleen heb ik ook nog niet zooo veel km's kunnen afleggen ermee om volledig report te doen (nu een 300 tal kms).
Vooral aangezien ik nu wel vrij heb en km's wil malen, maar in dit hondenweer de laatste tijd...
Gisteren nog aan goed tempo 40 km hier in 't Heuvelland gefietst en toch wel verademend :-)
'k heb vernomen dat je terug bent van fietsvakantie? Hoe is het geweest?
Edit: ik zie net je post in het ander topic . Moet zalig geweest zijnLast edited by B3noît; 16/07/2011, 15:08.
Comment
-
Ik heb een Tacx Sirius en doe er ondertussen al 2 jaar mee wat veel is voor mij Ondertussen begint er wel al sleet op te komen maar kom. Ik doe niet echt normaal op die rollen.(al 2 keer gevallen, dat zegt genoeg zeker)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GTX Bekijk BerichtenIk heb een Tacx Sirius en doe er ondertussen al 2 jaar mee wat veel is voor mij Ondertussen begint er wel al sleet op te komen maar kom. Ik doe niet echt normaal op die rollen.(al 2 keer gevallen, dat zegt genoeg zeker)
http://www.bikesport.be/index.php/ca...876fc07d06973aOorspronkelijk geplaatst door Roughneck Bekijk BerichtenTacx Flow alhier
Dit is de shit
+ YouTube Video
+ YouTube Video
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Roughneck Bekijk BerichtenJa hallo wat een gevaarlijk spel.
Even wat te traag en je vliegt eraf.
Ik kan via mijne "computer" de weerstand regelen, dat is mij meer als goed genoeg.
Ik haak vooral af op de prijs
Verkoop
Deze is afhankelijk van het beeldscherm dat je erbij wilt hebben. Als je helemaal geen scherm wilt en je eigen laptop of PC (uitgerust met Tacx Trainer software) wilt gebruiken, dan is dat ook mogelijk. Wij adviseren je echter om een 44 inch beeldscherm te kiezen omdat je dan de klimbeleving het best ervaart. De prijs voor de consument is: € 14,869,-- (incl. BTW)
Comment
-
Ok bedankt allemaal
Ik twijfel nu wel welke ik zou nemen: Satori of Flow.
Bij beide kun je zoals Roughneck zegt de weerstand wijzigen adhv hendel (Satori) of computer (Flow). Enige meerwaarde van de flow lijkt me de hartslagfrequentie en cadansmeting (of vergeet ik dingen?)
Momenteel nog geen winkel bezocht om het prijsverschil daar te zien, maar online scheelt het toch gemiddeld een 50 tal euro (Satori 160-180, Flow 220 minimum).
Vinden jullie dat de meerprijs waard?
Anderzijds heb ik de kans op een satori van 90 euro (2e hands) en een flow van een 2 tal jaar oud (professioneel gebruikt) die nu voor 150 wordt verkocht.
Graag jullie meningen
EDIT oa @ Roughneck: Hoe meet die flow je hartslag juist? Is dat via een aparte borstband die je dan moet aankopen of zit die er al bij?Last edited by B3noît; 19/07/2011, 01:34.
Comment
-
Bij de Flow zit geen borstband. Je moet een borstband hebben van een andere hartslagmeter, anders kan de flow je hartslag niet meten. Als je die aanhebt, dan kan de flow je hartslag meten. Een Cadanssensor zit erbij.
Je moet wel een beetje handig zijn om zo'n flow in elkaar te steken, maar moeilijk is het niet.
De flow meet ook nog je wattage, via de computer kan je instellen of je wilt klimmen, je kunt de motor op een bepaalde rem instellen (maar feitelijk komt dit ophetzelfde neer, althans gevoelsmatig), duurtijd, snelheid, afstand, en dat is het zowat denk ik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk BerichtenAls je zo eentje wil.
mag je die van mij voor een prijsje wel hebben, heb em op de 4 jaar dat ik dat heb 5 keer gebruikt denk ik, rij liever in de regen dan binnen.
Bedankt trouwens voor de geste ;-)Last edited by B3noît; 19/07/2011, 12:50.
Comment
-
Op ebay een schoon truitje gekocht
De prijzen die ze elders vragen zijn soms echt té...
Ik zwoer vroeger om nooit geld uit te geven aan die officiële truitjes als die van de Decathlon het even goed doen.
En dat doen ze.
Maar ze zien er niet zo goed uit :-)Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
100% zeker niet. Maar het is een grote winkel op ebay, die daarnaast ook gewoon een echte winkel heeft. Ik betrouw het wel.
Ipv 80-90 euro komt het nu op 55-60 euro. Namaak zou waarschijnlijk nog goedkoper zijn.
Ik heb al heel wat T-shirts enz gekocht op ebay en meestal heb ik door of het namaak is of niet. En dan nog, de kwaliteit van de namaak is soms dik in orde, als is het niet officieel natuurlijk.Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
Comment