Mededeling

Collapse
No announcement yet.

M'n fietsen - part II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    Beta, ik wil helemaal niet moeilijk doen, maar je post is doorspekt met de negatieve veronderstellingen i.v.m. carbon velgen. Die negatieve veronderstellingen zijn enkel gebaseerd op je eigen redenering en vooroordelen, zonder ook maar een greintje ervaring met carbon wielen, dan zijn we niet goed bezig hé? Oké dat je de boel niet echt vertrouwt, maar alles in vraag stellen met altijd: "Wat als...?". Zo kunnen we natuurlijk alle dingen gaan wantrouwen hé.
    De enige veronderstelling die ik gebruikte, is dat carbon in principe niet kapot mag gesleten worden omdat de vezels anders los komen, meer niet. Maar blijkbaar is carbon dan toch een stuk harder dan ik dacht. Harder dan aluminium alleszins.
    Eigenlijk wou ik vissen naar een bepaalde productiemethode.
    Ik heb zeer duidelijk benadrukt dat ik er niet genoeg van ken, dat ik gewoon logisch redeneer.
    Een kritische blik moét er zijn, vind ik.
    120d Hatch Edition Sport

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
      Bwa, in de praktijk kan je op droog wegdek gerust nog bijremmen in de bocht zelf hoor. Doe je dat op kletsnatte baan, riskeer je veel makkelijker weg te glijden...
      Eea hangt ook veel van de gebruikte banden af, heb ik al mogen ondervinden. ben wel content van die black chili compound op de continentals. Spijtig dat ze nogal slijtig zijn

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
        De enige veronderstelling die ik gebruikte, is dat carbon in principe niet kapot mag gesleten worden omdat de vezels anders los komen, meer niet. Maar blijkbaar is carbon dan toch een stuk harder dan ik dacht. Harder dan aluminium alleszins.
        Eigenlijk wou ik vissen naar een bepaalde productiemethode.
        Ik heb zeer duidelijk benadrukt dat ik er niet genoeg van ken, dat ik gewoon logisch redeneer.
        Een kritische blik moét er zijn, vind ik.
        Zo heb ik jouw post ook gelezen. Ik ben ook geen grote fan van carbon maar ik lees ook wel op fora links en rechts dat de [betere] carbon wielen wel te vertrouwen zijn. Dus riskeer ik me er wel aan.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
          Zo heb ik jouw post ook gelezen. Ik ben ook geen grote fan van carbon maar ik lees ook wel op fora links en rechts dat de [betere] carbon wielen wel te vertrouwen zijn. Dus riskeer ik me er wel aan.
          Het stond er nochtans duidelijk onder.
          Maar goed, het stond er niet onder in mijn eerste post die daar over handelde. Ik had wel zo'n gevoel dat iemand mij ging tegenspreken (), maar goed, ik poneerde idd wel een stelling.
          120d Hatch Edition Sport

          Comment






          • nieuw speelgoed

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten




              nieuw speelgoed
              Is dat gezichtsbedrog of is dat onderste derailleurwieltje al versleten?

              Comment


              • gezichtsbedrog
                ketting is nog beetje vettig en heeft grijs vet afgezet op de wieltjes, dat reflecteerd een beetje.
                vorige week maandag gemonteerd, ondertussen een kleine 500-600 km ermee gereden

                Comment


                • Ik vroeg me af of er hier mensen zijn die zo'n CO2 pomp gebruiken om een platte band op te pompen? Zoja, wat zijn jullie ervaringen; even goed als een pomp?

                  Ik heb deze week na 700 km m'n eerste lek gereden en had toen niets bij, daarom vandaag een setje met zakje, tool, extra binnenband, lepeles en pomp gekocht, maar persoonlijk vind ik het esthetisch minder bij een witte fiets op die verticale buis...
                  Ok, functioneel is het nu zeker en vast, alleen vraag ik me af welk systeem jullie gebruiken of welke locatie jullie verkiezen voor de pomp



                  vs

                  2009 BMW E91 320d
                  2002 BMW E46 M3
                  2013 ALPINA F11 D5 Biturbo Touring
                  2010 MINI R56 Cooper S Mayfair



                  Comment


                  • Ik heb altijd mijn pomp bij, in mijn achterzakje maar ik ga eens een kleiner exemplaar kopen.

                    Comment


                    • Ik heb een Co2 patroon bij, een minipomp , plakgerief en een bus Pit Stop in m'n camelbak.
                      En ik heb een grote pomp die 8 bar blaast onder m'n bovenbuis op m'n wegfiets.

                      Comment


                      • Hier enkel een klein Lyzne (ofzo) pompje, is mss 15cm, weegt niks en kan je bevestigen aan dezelfde vijzen dan je drinkbushouder en zie je dus nauwelijks hangen...OK, het is serieus pompen met zo'n klein ding, maar hoeveel keer heb je het nodig + op die 5min zal het ook niet komen...

                        Comment


                        • Bedankt voor de reacties

                          Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                          Ik heb een Co2 patroon bij, een minipomp , plakgerief en een bus Pit Stop in m'n camelbak.
                          En ik heb een grote pomp die 8 bar blaast onder m'n bovenbuis op m'n wegfiets.
                          Goed geëquipeerd dus allesinds! Maar eerlijkgezegd zie ik zo'n grote pomp onder bovenbuis niet zitten... Ik heb nu al moeite met dat klein pompje aan de verticale buis.
                          Wat zijn je ervaringen met die CO2 patronen? Werkt dat goed/voldoende? Aangezien je zoveel ander materiaal mee hebt, veronderstl ik van niet?

                          Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten
                          Hier enkel een klein Lyzne (ofzo) pompje, is mss 15cm, weegt niks en kan je bevestigen aan dezelfde vijzen dan je drinkbushouder en zie je dus nauwelijks hangen...OK, het is serieus pompen met zo'n klein ding, maar hoeveel keer heb je het nodig + op die 5min zal het ook niet komen...
                          Hier dus ook zo'n minipompje van pro en dus ook bevestigd via die houder aan de verticale drinkbushouder.

                          Ik sta er nu al een avond op te kijken en ik heb gemerkt dat het aan de pomphouder zelf ligt. Hij is te veel naar buiten gebogen en overlapt dus te veel met de buis vd fiets. Hij zou iets meer naar binnen gekromd moeten zijn (nu zit er nog bijna een centimeter tussen houder en drinkbus zelf).
                          Ik heb al wat geprobeerd hem bij te krommen, maar wegens het geheugen blijft die dus terugkomen...

                          Vandaar dat ik hem nu enkel met de riem eens dicht tegenaan de schuine drinkbushouder heb geplaatst en mocht dit zo kunnen blijven hangen is dit ideaal voor mij . Ik post morgen wel nog eens een nieuwe foto en zal het eens uittesten.

                          Als safety laat ik de verticale pomphouder er wel nog efkes aan. Ik probeer dan ook nog wel wat te fixen indien mogelijk.
                          2009 BMW E91 320d
                          2002 BMW E46 M3
                          2013 ALPINA F11 D5 Biturbo Touring
                          2010 MINI R56 Cooper S Mayfair



                          Comment


                          • Ik gebruik al een jaar of 6 enkel een CO2 pomp, ben daar alleszinds zeer tevreden van. Heb altijd een zakje met een binnenbandje, houdertje, 1 patroon en bandenlichters bij. Als je band vervangen is, blaas je hem meteen terug op. Patroon ver genoeg op houdertje draaien zodat het 'doorprikt' wordt; en dan het kraantje opendraaien. Geeft normaal voldoende druk in uw banden om goed thuis te geraken... Ik zou het niet meer kunnen missen, heb in jaren geen handpomp meer meegenomen.

                            Comment


                            • Ik heb altijd een klein handpompje bij in de achterzak, zo'n pompje laat je nooit in de steek, eentje van SKS. Kan je vlot 6 bar mee in je koersbandje krijgen, en daar geraak je mee thuis. Met wat moeite geraak je zelfs tot aan 8 bar.

                              Comment


                              • Zelf gebruik ik een pomp ipv CO2 omdat het voor MTB gewoon handiger is. Je kan tijdens een rit spelen met druk mocht het nodig zijn. Toch al een paar keer gehad dat ik een parcours heb onderschat en dan snel ff kleine aanpassingen doe.

                                Comment


                                • met de MTB probeer ik eerst altijd te plakken, indien dat niet lukt steek ik een binnenband (heb er 2 bij)

                                  Ik gebruik altijd m'n pomp (een klein exemplaar dat in m'n rugzak zit)

                                  vroeger , toen ik nog wedstrijden reed, heb ik wel met de co2 gewerkt, maar dat was soms een hit-and-miss toestand, het belangrijkste aan die co2 is dat je een goede injector hebt.
                                  Ook met handschoenen werken want anders plakken ze aan je vingers. Als het injecteren lukt, en je bent bvb niet vergeten de nagel of doorn uit je buiba te halen, is zo'n co2 wel OK.
                                  Maar stel dat je 100 meter verder terug platstaat, dan heb je wel een probleem als je geen pomp meehebt en je co2 patroon erdoor is.

                                  met de wegfiets heb ik 1 biba bij. Ik probeer eerst de pit stop. Is het gat te groot en wil de boel niet sluiten steek ik de andere biba. De grote pomp zorgt ervoor dat ik tot 8 bar kan zetten.

                                  Dat die grote framepomp er niet supersexy uitziet zal me eerlijk gezegd worst wezen. Ik had gerust de pomp er kunnen afhalen voor ik de foto's van m'n fiets nam maar het feit dat ik dat niet doe zegt genoeg denk ik

                                  Comment


                                  • Hier ook een klein pompje in de achterzak. Een echt klein pompje wel. Blaast in theorie (!) tot 11 bar. Omdat het zo klein is, duurt het wel even om een band op spanning te krijgen, maar het lukt, dus geen probleem.
                                    120d Hatch Edition Sport

                                    Comment


                                    • Ik haat zakjes onder het zadel, laat staan een pomp aan de fiets. Gewoon 1 co patroon, 1 binnenband en 2 bandenlichters in de achterzak.

                                      Comment


                                      • 2 binnenbandjes(light) onder het zadel, 2 kettingslotjes(KMC) erbij. Multitool(headtool cannondale) en pompje(lezyne) in de achterzak. 2 strips(snelsuitingen) heb ik ook nog in het zadelzakje zitten. Voor de mtb een band, multitool en andere pomp in de achterzak. Kettingslotjes en smeermiddel samen in een ander zakje. Sinds ik met Notubes rijd, geen binnenband meer nodig gehad.

                                        Comment


                                        • Vandaag eindelijk eens wat foto's genomen Fietsen is er nog niet veel van gekomen de laatste maanden.

                                          Deze voormiddag zo'n 45 kilometer gedaan op de routes van de Lilse bergen. Eerste keer dat ik ging fietsen als het niet droog lag... toch heel wat anders Onder het slijk nadien maarja

                                          Fiets dus moeten kuisen nadien en dan wat foto's genomen
                                          Bijgevoegde Bestanden

                                          Comment

                                          Working...
                                          X