Mededeling

Collapse
No announcement yet.

M'n fietsen - part II

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ga toch een extra bidonhouder monteren denk ik , vandaag 130km met 1 bidonneke, was wat justekes.

En ik kan er altijd een reservetube insteken als het wat frisser is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
      Ga toch een extra bidonhouder monteren denk ik , vandaag 130km met 1 bidonneke, was wat justekes.

En ik kan er altijd een reservetube insteken als het wat frisser is
      Vandaag was het dan ook warm en extreem vochtig. Ik ben deze voormiddag een 80 km's gaan losrijden, het was extreem hard zweten! Mijn schoonvader z'n barometerke sloeg gans tot 't maximum uit qua luchtvochtigheid.

Comment

• Vandaag het nadeel van tubes ondervonden

Met de tijdritfets van thuis naar Mesen (66 km tegenwind) waar ik voor de lol meedeed aan een estafettetijdritje. Ik was nog maar 2 km aan het terugkeren naar huis toen ik een klapband kreeg achteraan, een flinke scheur in de tube. Toch geprobeerd om met latex te dichten maar zoals gevreesd nutteloos. 1 km verder een fietsenmaker gevonden maar die kon mij uiteindelijk ook niet helpen : geen enkel passend reservewiel (deed vooral citybikes en MTB) en de tube die hij had kon niet dienen wegens een te kort ventiel (ventielverlenger pastte evenmin).

Voor 't eerst in eeuwen iemand moeten bellen om mij thuis te brengen

Comment

Ga toch een extra bidonhouder monteren denk ik , vandaag 130km met 1 bidonneke, was wat justekes.
          Dat klinkt ronduit ongezond, 130km (4 - 5u fietsen ?) met 1 bidon ?? IK heb er vandaag 75 gedaan en heb (zonder overdrijven) 1,5l gedronken.

Comment

• Reservetube meenemen en kleeflint. Dan geraak je meestal wel thuis.

Wat de dorst betreft, ik heb 2L water mét gedronken toen ik thuiskwam. Heb ook redelijk rustig gereden - gemiddelde hartslag 130 wat voor mij al veel is - het was me toch te warm om sneller te rijden en ik wou 5 u fietsen .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
              Vandaag het nadeel van tubes ondervonden

Met de tijdritfets van thuis naar Mesen (66 km tegenwind) waar ik voor de lol meedeed aan een estafettetijdritje. Ik was nog maar 2 km aan het terugkeren naar huis toen ik een klapband kreeg achteraan, een flinke scheur in de tube. Toch geprobeerd om met latex te dichten maar zoals gevreesd nutteloos. 1 km verder een fietsenmaker gevonden maar die kon mij uiteindelijk ook niet helpen : geen enkel passend reservewiel (deed vooral citybikes en MTB) en de tube die hij had kon niet dienen wegens een te kort ventiel (ventielverlenger pastte evenmin).

Voor 't eerst in eeuwen iemand moeten bellen om mij thuis te brengen
              Oei... die fietsenzaak, was dat richting wijtschate (waarschijnlijk op de hoek?) of richting franse grens?
              Volgende keer als je zo 'ver' van huis zijt en in de contouren mag je gerust sms zenden.
              Ik zat vandaag toch toevallig thuis en had je gerust wel helpen depanneren zodat je nog thuis zou geraken... Ik woon immers op een 5-tal kilometer daar vandaan
              Last edited by B3noît; 11/09/2011, 01:05.
              2009 BMW E91 320d
              2002 BMW E46 M3
              2013 ALPINA F11 D5 Biturbo Touring
              2010 MINI R56 Cooper S Mayfair

Comment

• Ja, Decraemere in Wijtschate.

@Adri : ik heb een tijdje steeds een tube meegenomen, maar meestal zo'n busje Pitstop (prima voor gaatje te dichten). Tube meenemen is misschien beter, maar ik kreeg de lekke tube er zelf niet af (heb zelfs bleinen van 't proberen ), zelfs die fietsenmaker had er zijn handen vol aan... (en dan bleek de ventielverlenger niet passen op de tube die hij had liggen)

Ben op al die jaren nu de derde keer lek gereden, en telkens was het een klapband, flinke scheur. De andere 2 keren was ik gelukkig dichtbij huis, 1x zelfs op 100m van mijn deur

Conclusie : tubes is maar goed voor in een wedstrijd, als je zorgeloos wil trainen : beter op bandjes.

Comment

• IK heb ook al twee keer een gescheurde achterband gehad. Is dat onderweg te herstellen dan? Ik heb 1 keer 6-7 km naar huis gewandeld (voor die ene keer dat ik geen gsm mee had!) en de andere keer ben ik opgehaald.
                  Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                    IK heb ook al twee keer een gescheurde achterband gehad. Is dat onderweg te herstellen dan? Ik heb 1 keer 6-7 km naar huis gewandeld (voor die ene keer dat ik geen gsm mee had!) en de andere keer ben ik opgehaald.
                    In principe moet dat toch lukken. Ik heb in het verleden al buitenbanden met een snee in hersteld door er langs de binnenkant zo'n patch op te hangen, die je normaalgezien gebruikt om binnenbanden te herstellen. Ook eerst de lijm aanbrengen natuurlijk. Dat werkte perfect. En op die manier voorkom je toch dat er zaken je buitenband binnendringen, die voor een lek in de binnenband zouden kunnen zorgen.
                    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Op een koersfiets twijfel ik eraan tenzij je met naald en draad de scheur proper dichtnaait zodanig dat de biba die toch minimum een paar bar druk moet hebben om te kunnen fietsen er niet door komt.. Dit geldt alleen voor banden met binnenbanden, een tube is niet te naaien natuurlijk.

Op een mountainbike kan je de scheur mogelijk met een spanband of met een powerbarwrapper dichthouden en dan je binnenband niet te hard oppompen.

Comment

Op een koersfiets twijfel ik eraan tenzij je met naald en draad de scheur proper dichtnaait zodanig dat de biba die toch minimum een paar bar druk moet hebben om te kunnen fietsen er niet door komt.. Dit geldt alleen voor banden met binnenbanden, een tube is niet te naaien natuurlijk.

Op een mountainbike kan je de scheur mogelijk met een spanband of met een powerbarwrapper dichthouden en dan je binnenband niet te hard oppompen.
                        En wie heeft er naald en draad bij ? Nee, je maakt het te ingewikkeld. Bij een scheur in de buitenband tot enkele cm, volstaat het zelfs om een stukje karton (of zoals Beta zegt, een patch om biba te herstellen) aan de binnenzijde aan te brengen. Dat verhindert dat de buitenband weer opentrekt wanneer je de band oppompt. Ik rij zo al een heel seizoen rond bij de band van mijn voorwiel (was een splinternieuwe band, had geen zin om die owv een scheurtje van 0,5cm weg te gooien), stukje karton blijft mooi zitten, niks aan de hand.

Nee, tenzij de band helemaal opengereten is (nog nooit meegemaakt) kan je jezelf altijd depanneren. Met tubes dus ook, op voorwaarde dat je ten eerste de tube eraf krijgt, en ten tweede een reservetube bijhebt

Comment

• Interessante lektuur ivm met tubes

naald en draad, ik ken mountainbikers die dat in hun backback zitten hebben

Comment

• Sinds vanmorgen heb ik er een fiets bij, een Cannondale F4.
                            (foto van een zelfde fiets)

Enige negatieve is dat de remmen moeten nagekeken worden en het voorwiel uitgelijnd.
                            Voor de rest is de fiets goed onderhouden geweest en niet veel op aan te merken, voor €270 kon ik niet sukkelen imo.

To do: bredere banden (zitten nu genre cyclocross bandjes op) en een smaller stuur.

Morgen gaat hij al mee op reis naar frankrijk, hopelijk laat ie me niet in de steek.

Comment

• ziet er wel goed uit!
                              Ik vind persoonlijk de voorvork lelijk maar dat is smaak
                              mispak je niet aan "die kleine " dingen , remmen is niet zo moeilijk , maar het kan wel wat geld kosten

Comment

• Prachtig die f4,maar ik moet nooit geen cannondale meer hebben!Ik heb een f2 gehad en die vork is 3 keer stuk gegaan en ben alle jaren op onderhoud geweest,schandalig vind ik dat voor ne fiets van 1899€ heb wel 25% korting gehad.

Comment

• Congratz, MR. Deftig fietsje, zeker voor die prijs. Werkt de vork nog deftig? Veert hij niet te snel uit.
                                  Ik rijd al 20 jaar Cannondale, nooit geen problemen mee gehad. Het lijkt me ook wel wat vreemd dat je met een Fatty snel problemen zou krijgen. Tenzij hij intens gebruikt geweest is en nooit werd onderhouden natuurlijk.
                                  120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                    Congratz, MR. Deftig fietsje, zeker voor die prijs. Werkt de vork nog deftig? Veert hij niet te snel uit.
                                    Ik rijd al 20 jaar Cannondale, nooit geen problemen mee gehad. Het lijkt me ook wel wat vreemd dat je met een Fatty snel problemen zou krijgen. Tenzij hij intens gebruikt geweest is en nooit werd onderhouden natuurlijk.
                                    Tis daarmee dat mijn super fatty 3 keer druk is afgegaan op 2jaar tijd en altijd bij 88+ op onderhoud ging en daarbij internet staat vol van mensen met fatty die druk verlies hebben.

Comment

Als je "cannondale F4 review" googlet, zal je redelijk wat mensen vinden die er niet tevreden van zijn. (al dan niet goed onderhouden)

De headshock op de mijne werkt goed/perfect voor zover ik kan zeggen.

Comment

• Ah, OK. Zelf heb ik maar één Super Fatty gehad. Nooit probs mee gehad. Lekte helemaal niet.
                                        120d Hatch Edition Sport

Comment

Ah, OK. Zelf heb ik maar één Super Fatty gehad. Nooit probs mee gehad. Lekte helemaal niet.
                                          Prijs u gelukkig

Comment

Working...
                                          X