Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
het verschil tussen een xt en xtr cassette is 100g, wat het verschil met een slx betreft, dat zal nog wel wat meer zijn.
soit, het is een keuze en ik ben daar consequent in.
het verschil tussen een xt en xtr cassette is 100g, wat het verschil met een slx betreft, dat zal nog wel wat meer zijn.
soit, het is een keuze en ik ben daar consequent in.
100gram is idd verwaarloosbaar, maar als je op alle onderdelen die redenering toepast, kom je al snel een kilo of meer zwaarder uit op het totaal.
Wat betreft die Six. Evo ziet er mooi uit, maar zet er een Hi mod naast en zet een stap achteruit, het verschil zie je dan al niet meer.
De hi-mod six gaat er trouwens uit, anders zitten ze met 3 supersix modellen. Je zou denken dat de gewone supersix dan de Hi-mod karakteristieken krijgt, maar dat klopt ook niet, het gamma schuift dus niet op.
4500 euro voor het EVO instappertje vind ik wat overdreven.
Het kader schijnt wel erg sterk te zijn. Bij de presentatie werd een kader platgelegd tussen 2 palletten en mochten we op de bracket gaan staan, later springen. Dat beweegt amper, indrukwekkend. En toch vind ik het een heel fragiel uitziende fiets, zeker de achterbrug.
Volgend jaar de EVO2 ? de Seat ibiza achterna ?
Wat betreft die Six. Evo ziet er mooi uit, maar zet er een Hi mod naast en zet een stap achteruit, het verschil zie je dan al niet meer.
De hi-mod six gaat er trouwens uit, anders zitten ze met 3 supersix modellen. Je zou denken dat de gewone supersix dan de Hi-mod karakteristieken krijgt, maar dat klopt ook niet, het gamma schuift dus niet op.
4500 euro voor het EVO instappertje vind ik wat overdreven.
Het kader schijnt wel erg sterk te zijn. Bij de presentatie werd een kader platgelegd tussen 2 palletten en mochten we op de bracket gaan staan, later springen. Dat beweegt amper, indrukwekkend. En toch vind ik het een heel fragiel uitziende fiets, zeker de achterbrug.
Volgend jaar de EVO2 ? de Seat ibiza achterna ?
Een 'kenner' zal het verschil toch al snel zien. De EVO heeft een duidelijk dunnere achtervork en balhoofdhuis. Maar eigenlijk is dat gegeven niet meteen belangrijk. Trouwens, ik betaal in de verste verte de adviesprijs van 4.699 euro niet. En de EVO met SRAM Red is dan wel de instapper uit de EVO reeks, met die groep erop kan je nog moeilijk van een echte instapper spreken vind ik. Ik had trouwens even graag een gewone SS Hi-Mod gehad met SRAM Red op, maar ja, die leveren ze niet meer. Die kleine 200 gr. gewichtsbesparing van het EVO frame tegenover de SS Hi-Mod interesseren me eigenlijk niet echt veel. Enfin, we zullen wel zien.
Een 'kenner' zal het verschil toch al snel zien. De EVO heeft een duidelijk dunnere achtervork en balhoofdhuis. Maar eigenlijk is dat gegeven niet meteen belangrijk. Trouwens, ik betaal in de verste verte de adviesprijs van 4.699 euro niet. En de EVO met SRAM Red is dan wel de instapper uit de EVO reeks, met die groep erop kan je nog moeilijk van een echte instapper spreken vind ik. Ik had trouwens even graag een gewone SS Hi-Mod gehad met SRAM Red op, maar ja, die leveren ze niet meer. Die kleine 200 gr. gewichtsbesparing van het EVO frame tegenover de SS Hi-Mod interesseren me eigenlijk niet echt veel. Enfin, we zullen wel zien.
De groep is zeker geen instapper, ben ik mee akkoord. Maar de rest van de afwerking is niet echt van hoog niveau zoals wielen, stuurpen, stuur, zadel, zadelpen..Niet zoals je zou verwachten van een fiets van de adviesprijs zoals die gecommuniceerd wordt..
Dat je die prijs niet hoeft te betalen, is des te beter. De stevigheid is echt wel in orde, daar ben ik, na een paar sprongen op de BB, echt wel van overtuigd. Succes ermee.
De groep is zeker geen instapper, ben ik mee akkoord. Maar de rest van de afwerking is niet echt van hoog niveau zoals wielen, stuurpen, stuur, zadel, zadelpen..Niet zoals je zou verwachten van een fiets van de adviesprijs zoals die gecommuniceerd wordt..
Dat is inderdaad waar! Die onderdelen zijn eerder uit de middenmoot of er net boven.
Dat je die prijs niet hoeft te betalen, is des te beter. De stevigheid is echt wel in orde, daar ben ik, na een paar sprongen op de BB, echt wel van overtuigd. Succes ermee.
Thx.
Als ik het kortingsbedrag in een update van onderdelen zou steken heb ik wel bijna de lichtste fiets op aarde. Maar dat ben ik eigenlijk helemaal niet van zin. Ik kan er beter voor zorgen dat m'n eigen gewicht de komende winter wat onder controle blijft.
Edit: deze heeft wel een lichter crankstel en andere wielen.
Moest ik op zoek zijn naar een nieuwe fiets, deze zou ook in aanmerking komen. Zouden moeilijke keuzes worden als Cannondale- EN Cervélofan.
Belangrijkste verschil lijkt precies het comfort te zijn, dat is echt wel dik in orde op mijn R3 en zou bij de Supersix precies aan de mindere kant zijn...
De Cannondale is wel een pak lichter. Ik heb destijds mijn R3 frame gewogen en dat was 990gr terwijl Cervélo 865gr vooropstelde... (maat 56 bij mij). Mijn R3 met de "oude" dura ace weegt MET pedalen ong 7,1-7,2 kg.
Moest ik op zoek zijn naar een nieuwe fiets, deze zou ook in aanmerking komen. Zouden moeilijke keuzes worden als Cannondale- EN Cervélofan.
Belangrijkste verschil lijkt precies het comfort te zijn, dat is echt wel dik in orde op mijn R3 en zou bij de Supersix precies aan de mindere kant zijn...
De Cannondale is wel een pak lichter. Ik heb destijds mijn R3 frame gewogen en dat was 990gr terwijl Cervélo 865gr vooropstelde... (maat 56 bij mij). Mijn R3 met de "oude" dura ace weegt MET pedalen ong 7,1-7,2 kg.
En toch vertrouw ik het geen 100% dat SS EVO frame.
Van de gewone SS heb ik nog niet meteen horrorverhalen gehoord, maar deze is nog eens lichter... .
Hoe groot ben jij trouwens? Een 56 voor u lijkt me ook eerder klein, niet? Ik heb een 52, da's ook een maatje kleiner dan aangewezen. Lijkt meer en meer de tendens te zijn om met kleinere frames te rijden.
Ik meet 1m84. Maar ik zit graag "kort", ook al omdat ik zo geen rugpijn krijg...
A propos, mijn vriendin rijdt ook met een R3 in maat 56 en zij is 1m74. Zo zie je maar (ze heeft relatief lange armen en zit ook graag "lang"). Al zullen we voor het volgende frame toch eens kijken of een 54 niet beter is.
Bwa, om kort te kunnen zitten hoef je een groter frame niet bepaald te laten liggen hé. Als je bijvoorbeeld ziet dat het verschil in bovenbuislengte tussen een SS EVO mt. 56 en 58 amper 1,5 cm is, dat kan je perfect oplossen met een stuurpen van een een cm'tje korter en je zadelstand een halve cm naar voren te verplaatsen bij die 58, bijvoorbeeld. Een iets te klein frame ziet er gewoon beter uit, in mindere mate omdat het er compacter uitziet maar vooral omdat je zadelpen er wat verder uitsteekt. En dat oogt meteen ook wat beter, zeker bij een niet slooping frame. Het is trouwens de tendens aan het worden, die (te) kleine frames, als je bijvoorbeel kijkt naar die van Liquigas. Die rijden nagenoeg allemaal rond met stuurpennen van 130 mm en zadelpennen die er eigenlijk net iets te ver uitkomen voor een traditioneel frame (geen slooping frame bedoel ik dan).
In mijn geval: de lengte van de bovenbuis van de SS EVO maat 52 is welgeteld 1cm korter dan die van de 54(53,5 - 54,5). Die van m'n huidige Colnago is 54 en is ook een maat 54. Naar de lengte van een bovenbuis heb ik nog nooit van m'n leven gekeken, nu dus ook niet, want dat hoeft ook helemaal niet.
Er komt gewoon een 120 mm stuurpen op (1cm extra) en het ganse bovenbuisprobleem is meteen vand e baan.
Dit is een SS in mt. 52. De hoogte van het zadel gaat bij mij identiek aan deze zijn. Ideaal vind ik, bij een 54 gaat die net te diep zitten.
Die vind ik eigenlijk wel mooi. Ook knap gedaan met dat stuurlint.
Zo'n korte frames met zeer lange stuurpen, dat moet toch vreemd sturen?
Zouden ze dan ook de vork een iets langere naloop geven om die nervoziteit eruit te halen?
Die vind ik eigenlijk wel mooi. Ook knap gedaan met dat stuurlint.
Zo'n korte frames met zeer lange stuurpen, dat moet toch vreemd sturen?
Zouden ze dan ook de vork een iets langere naloop geven om die nervoziteit eruit te halen?
Volgens mij doen ze niks aan die frames.
De fiets van Pelizotti uit de TDF van 2009. Een stuurpen van 120 of 130 mm, en een zadelpen met een offset van 35. Bovenbuislengte!? Daar hebben we nog nooit van gehoord zeggen ze bij Liquigas!
vandaag mij is laten positioneren op men fiets, was wel de moeite om te doen.
blijkt wat verschil in lengte op men benen te zitten, wat nu is weg gewerkt + zadel een stuk hoger en naar achter,
ook men stuur wat anders ingesteld en men schoenplaatjes serieus veranderd
en ook wel hennig gezweet daar haha, dik anderhalf uur op de rollen gereden
Comment