Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Knap, met die kabelgeleiding bovenop de trapas. Mijn eerste koersfiets had dat ook nog. En per toeval niet van die chroom klemmetjes van Dura Ace rond je bovenbuis om de achterremkabel op z'n plaats te houden? Ik had die, daar was ik vroeger super fier op.
Dat moet in die tijd al geen goedkope fiets geweest zijn. Er is wel wat werk aan om hem terug in nieuwe conditie te krijgen, zodanig dat alles z'n oorspronkelijke glans terugkrijgt. Projectje voor de lange winteravonden ?
Dat moet in die tijd al geen goedkope fiets geweest zijn. Er is wel wat werk aan om hem terug in nieuwe conditie te krijgen, zodanig dat alles z'n oorspronkelijke glans terugkrijgt. Projectje voor de lange winteravonden ?
Nee, toch niet.
Gisteren ben ik aangereden onderweg van het werk naar huis. Zelf niets aan over gehouden buiten een pijnlijke bil en elleboog maar mijn fiets is voor op de schroothoop.
Deze is van mijn grootvader geweest en wordt mijn nieuwe woon-werk-racer.
Ben net nieuwe bandjes gaan halen, iets dikker om in alle weer te kunnen rijden (28 ).
Beetje proper maken en alle bewegende delen in het vet zetten en dat zal moeten dienen.
Maar zoals gezegd, indertijd moet dat een duur fietsje geweest zijn.
Dat is met een IKU fietscomputer (één van de eerste electronische fietscomputertjes op de markt), van Nederlandse makelij. Die heb ik ook nog gehad, in 1986 (geloof ik) 3.000 bfr (75 euro) betaald. Was toen heel veel geld voor zoiets. Moest je nooit batterijen insteken. Dat laadde zich op door ermee te rijden.
Doe je die fietscomputer per toeval niet weg?
Dat is met een IKU fietscomputer (één van de eerste electronische fietscomputertjes op de markt), van Nederlandse makelij. Die heb ik ook nog gehad, in 1986 (geloof ik) 3.000 bfr (75 euro) betaald. Was toen heel veel geld voor zoiets. Moest je nooit batterijen insteken. Dat laadde zich op door ermee te rijden.
Doe je die fietscomputer per toeval niet weg?
Ondertussen ook gelezen dat ie zelfladend ja, ga eerst proberen of ik hem al fietsend in gang krijg, momenteel doet ie niet veel.
Kvind dat echt nog vet, die oude koersfietsen.
Amuseert u der mee en ik heb zo het gevoel dat je er toch kleine dingetjes aan gaat veranderen. Dat gat zowiezo beginnen kribbelen
Aangezien het vorige topic gesloten is klik,
gaan we proberen om via deze weg terug nieuw leven te geven voor onze 2-wielers.
Hierbij mijn stalen rossen:
Jawel,
2 fietsen vanuit Decathlon!
Ik ben geen wielertoerist; als ik de fietswegen onveilig maak is het samen met mijn vriendin op een zater- of zondag tijdens een gezellig toertje, en dit met een gewone stadsfiets.
Bovenstaande fietsen zijn aangekocht als woonwerkverkeer.
Ik doe dagelijks zo'n 30km (+- 7000km/j) op en van mijn werk en gebruik afhankelijk van't weer een van de hierboven getoonde fietsen. En daarvoor voldoen deze meer dan genoeg.
Ooit was dit de openingspost van dit topic, ondertussen is er al heel wat veranderd...
Geen van bovenstaande fietsen leeft nog, maar ze zijn wel vervangen door fietsen van iets hogere kwaliteit.
Dit is mijn MTB
De eerst koersfiets waar ik ooit op reed, was ook zo'n oud ding (van mijn pa). Daar zat Shimano 600 op (ofte wat nu Ultegra is).
Toch nog iets heel anders dan moderne fietsen.
Wel jammer dat die buiscommandeurs niet op de buis zelf zitten bij Jup. Is die klem nooit naar beneden geschoven. Op die foto's lijkt het mij van wel.
Mijn eerste "volwassen fiets" (ik was 11) had ook buiscommandeurs met zo'n klem. Na verloop van tijd zakte die altijd door de kabelspanning en op die manier kon ik uiteraard bepaalde versnellingen niet meer gebruiken. Nu, dat was wel geen dure fiets.
Comment