Zeker doen. Dat is een ervaring om niet direct te vergeten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
M'n fietsen - part II
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenWel, het is elke keer zo'n 1600 hoogtemeters, dus de rekening is snel gemaakt dunkt me.
Het is wel de bedoeling om die 4 klimmen na mekaar af te werken, op dezelfde dag, zonder veel pauze, want dan kom je er niet met daglicht alleen.
Zoiets in het donker doen, zelfs met een pak licht, is gekkenwerk als je het parcours niet kent...
Zo eens in het volslagen donker de ventoux onroad beklimmen met enkel wat licht op je helm, dat lijkt me nog wel eens tof...Ik zie ze al kijken op het pleintje in Bedoin : "Die gekke belgen toch he"
Comment
-
Vier keer off-road de Ventoux beklimmen? Da's in totaal een dikke 100 km off-road klimmen tegen gemiddeld 6,5%. +/- 6.500 hoogtemeters, totaal km's een kleine 200 als je onroad naar beneden knalt.
Da's inderdaad wel een uitdaging, begin al maar te trainen zou 'k zeggen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichtenmisschien toch best over 2 dagen verdelen, zoals die TMB ..
En... die lopen hier rond... op papier althans toch!
Comment
-
Tiso balhoofdlagers van de Colnago waren om zeep. Heel licht spul die 'Tiso', dat wel, maar niet echt bestendig tegen langdurig intensief gebruik zo blijkt nu.
Onderste lagers waren zo schamel afgedicht dat de lagerschalen en lagers zelf compleet vol met zand en vocht zaten. Lagerschalen waren onherstelbaar ingesleten. Ik heb er nu een zwaardere Ritchey WCS balhoofd ingezet. Was even prullen om zonder de gepaste tools de oude Tiso cups uit het frame te krijgen (perspassingen) en de nieuwe er mooi in te krijgen zonder de boel te beschadigen. Maar het is uiteindelijk toch allemaal goedgekomen.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenDààr gebruik jij jouw mountainbike dus voor.
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenHet is deze winter ook weer de bedoeling de conditie enigszins te gaan onderhouden door met de MTB op de weg te gaan rijden. Doe ik elke winter trouwens. Heel af en toe niet al te extreme modder doe ik met zo'n band ook wel aan. Het is dan van tijd wat glijden en moeilijker sturen, maar dat neem ik er dan wel bij.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenMoh gij!!!
Kerel, er stond een smiley achter.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichtenik ga ook met een mtb op de weg fietsen hoor, in de winter zowel als in de zomer.
wel een speciaal daarvoor gemonteerde..
M.a.w. ik ben gisteren zelf meer dan 2u30 met de MTB op de weg gaan rijden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenHeb ik gezegd dat er geen smiley achter staat misschien? En die stond er niet achter, die staat er achter. En... die kerel hou je maar voor jezelf.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichtenik ga ook met een mtb op de weg fietsen hoor, in de winter zowel als in de zomer.
wel een speciaal daarvoor gemonteerde..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenNo problemo, Juul.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenNee, ik ben Juul niet, je vergist me met iemand anders denk ik. Ik noem 'Jakkel'.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichtenmijn oud frame is naar de kl*te (F700)
Vandaag een identiek frame gekocht dat max 1000-1500 km gereden had.
In de week alles overzetten en dan kijken of ik de oude kan laten bijlassen en verkopen of terug zelf opbouwen maar dan voor op de weg wss.
Comment
Comment