Mededeling

Collapse
No announcement yet.

M'n fietsen - part II

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
    mijn oud frame is naar de kl*te (F700)
    Vandaag een identiek frame gekocht dat max 1000-1500 km gereden had.
    In de week alles overzetten en dan kijken of ik de oude kan laten bijlassen en verkopen of terug zelf opbouwen maar dan voor op de weg wss.
    Hoe heb je dat gelfikt?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
      Tijdens m'n ochtendfietstochtje deze morgen ergens verkeerd gereden.

Toch iemand die plezier beleeft aan de afgesloten E313.

Comment

Die Race King leent zich wel enigszins om op natte verharde wegen met bladeren en andere rotzooi op te rijden. In de winter zijn de wegen vettig, dan rij ik liever met de MTB erop.
        In de winter steek ik ook banden met noppen op m'n Hilset weg-MTB ipv de Schwalbe Marathon Supremes die er in de zomer opliggen.. ook omdat je tijdens de vele avondlijke ritten niet altijd goed ziet waar je je bandje zet.

Comment

Onze vriend saiko heeft het over 'bijlassen', dan vermoed ik dat het frame gescheurd is. Een gescheurd frame is iets anders dan een geblutst frame hé, en dan doel ik vooral op het aspect veiligheid... .
          Ik ging er in mijn redenering even van uit dat het frame nog enigszins gelast kàn worden, omdat hij er zelf ook van uit ging. Maar idd, lukt dat maar half, dan zou ik het frame ook in de vuilbak gooien.
          Eén van de buizen van mijn staande achtervork op dat CAAD3-frame is zowel gedeukt als geplooid (er zit een hoek van pakweg 10° in). M.a.w., door die buiging veronderstel ik dat er behoorlijk wat druk op de lasnaden in de buurt zit.
          120d Hatch Edition Sport

Comment

• het probleem met het frame is redelijk simpel op te lossen met een lasnaad.
            De patten links en rechts aan de achterkant zijn redelijk wat uit gesleten.
            Daardoor kan ik mijn wiel er niet 100% recht inzetten en raakt mijn band aan een kant bena de achterbrug en aan de andere kant heb ik bena 2 cm plaats.
            Patten bijlassen(opvullen), terug opschuren en dat is perfect inorde.
            Ideaal frame om wintertrainingfiets van te maken (of verkopen en duidelijk melden wat er mee gedaan is natuurlijk)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
              Toch iemand die plezier beleeft aan de afgesloten E313.
              Vooral de stilte was zalig!

Comment

het probleem met het frame is redelijk simpel op te lossen met een lasnaad.
                De patten links en rechts aan de achterkant zijn redelijk wat uit gesleten.
                Daardoor kan ik mijn wiel er niet 100% recht inzetten en raakt mijn band aan een kant bena de achterbrug en aan de andere kant heb ik bena 2 cm plaats.
                Patten bijlassen(opvullen), terug opschuren en dat is perfect inorde.
                Ideaal frame om wintertrainingfiets van te maken (of verkopen en duidelijk melden wat er mee gedaan is natuurlijk)
                Of als inwisselframe als je een nieuwe koopt. Daar slijpen ze toch alleen de BB uit, met het serienummer..

Comment

• ja idd gisteren op bikemotion ook gevraagd.
                  25% korting op een Flash 1 alu.
                  Zou dan 1200€ kosten incl de lefty.
                  Maar dat heb ik er nu allemaal niet voor over. Ik heb meer als genoeg fietsen op het moment

Comment

ja idd gisteren op bikemotion ook gevraagd.
                    25% korting op een Flash 1 alu.
                    Zou dan 1200€ kosten incl de lefty.
                    Maar dat heb ik er nu allemaal niet voor over. Ik heb meer als genoeg fietsen op het moment
                    dit weekend ben ik ook even naar bikemotion geweest.
                    Heb wat foto's genomen van de in het oog springende fietsen. Deze avond zal ik ze online zetten

Comment

• ik heb dit jaar geen enkele foto gemaakt.
                      Had zowat alles al gezien op eurobike.
                      Heb wel half uur in een bak water gezeten om gratis sokken te krijgen

Comment

• familie foto

Comment

• De rechtse is nogal kaal uitgerust.
                          120d Hatch Edition Sport

Comment

• das kunst
                            Minimalisme

Comment

das kunst
                              Minimalisme
                              Kunst is idd wel het minste wat je kan zeggen. Ik zou er niet mee kunnen rijden, vrees ik.
                              120d Hatch Edition Sport

Comment

• zonder pedalen,ketting,balhoofdlagers,stuur,zaal,remmen,k abels is dat idd moeilijk.

Comment

• Eindelijk is de nieuwe hardtail zo goed als klaar. Hierbij eerste pics.

- kopbuis dient nog afgezaagd op lengte
                                  - Bestel nog een Fizik Gobi zadel in zwart/goud
                                  - Gouden spacers KCNC vervangen door zwart.

Last edited by Jokke_vlo; 09/11/2009, 11:43.

Comment

• Mooie sobere kleuren, en klasse afmontage.
                                    EDIT: nee nog geen 2x10
                                    Last edited by ; 08/11/2009, 17:21.

Comment

• Ligt dat nu aan de foto's of is dat frame berekend op een vork met iets minder veerweg? De geometrie ziet er nogal "liggend" uit (kleine balhoofd- en zithoek).
                                      Proficiat alleszins.
                                      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Knappe fiets!
                                        Komen er geen bar-ends op? Dat zou het geheel mooier maken denk ik

Comment

• Héél mooie MTB!

Vrij sober frame, maar de fiets in geheel komt klassevol over en wordt zelfs vrij opvallend door de prachtige afmontage.

Al die gouden accenten...

Comment

Working...
                                          X