Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Die van Emily is dan ook niet echt een productie fiets.
Is een geometrie die niet in de handel te koop is.
boven en onderbuis zijn korter als bij de originele superfly. Hierdoor kan ze wel maximaal 60mm travel gebruiken anders raakt de band de onderbuis.
Maja als ge maar 55kg weegt is 60mm travel voldoende voor XC.
Dat is de set waar ik een tijdje mee heb rondgehotst. (niet die van op 2de hands, maar dat type)
240s met de star upgrade en carbon velgen. Ben nog altijd onder de indruk.
De star upgrade heb ik ondertussen ook gekocht voor een setje van mij, de Enve velgen lagen net buiten budget
Die van Emily is dan ook niet echt een productie fiets.
Is een geometrie die niet in de handel te koop is.
boven en onderbuis zijn korter als bij de originele superfly. Hierdoor kan ze wel maximaal 60mm travel gebruiken anders raakt de band de onderbuis.
Maja als ge maar 55kg weegt is 60mm travel voldoende voor XC.
trouwens Emily (l)
Los van de geometrie toestanden wil ik gewoon maar aantonen dat zo'n ukkies blijkbaar ook best met een 29'er om kunnen.
Fumic rijdt naar 't schijnt ook 'maar' met 70 mm.
Dat is de set waar ik een tijdje mee heb rondgehotst. (niet die van op 2de hands, maar dat type)
240s met de star upgrade en carbon velgen. Ben nog altijd onder de indruk.
De star upgrade heb ik ondertussen ook gekocht voor een setje van mij, de Enve velgen lagen net buiten budget
In welke fiets steek jij wielen van 2.500 euro?
Ik denk dat ik met zo'n wielen enkel op 't asfalt durf rijden.
Ziet er heel moi en bovenal heel comfortabel uit, zeker met een batterijtje erbij
Wij hebben vorig jaar voor mijn madam deze gekozen: de Batavus Mambo Special Edition. het ding weegt verschrikkelijk, maar eens je vertrokkken bent, rijdt het als een droom.
Buiten budget en een testfiets.
Ik ben niet mee...
Ik 'werk' voor mountainbike.be
daarom krijg ik regelmatig nieuw materiaal om te testen en/of testfietsen.
Die e-bike hierboven, daar mag ik thuis niet over praten vriendin zaagt mij de oren van de kop af sinds ze daarmee heeft rondgereden op vakantie in Oostenrijk.
Toen ik mij afvroeg hoe het toch kwam dat ze me dag na dag zonder probleem kon bijhouden in de bergop moest ik hem zelf toch ook eens testen.
Kan best, maar dat is snel genoeg in de bergen.
Een maat van mij heeft eens een elektrische fiets gereden van ongeveer 4000 €. Dat was de krachtigste variant van dat model. Hij zei dat dat ding zelfs boven de 30 km/h nog meehielp. Geen idee welke fiets het was evenwel. Ik zou het hem nog eens moeten vragen.
Ik 'werk' voor mountainbike.be
daarom krijg ik regelmatig nieuw materiaal om te testen en/of testfietsen.
Die e-bike hierboven, daar mag ik thuis niet over praten vriendin zaagt mij de oren van de kop af sinds ze daarmee heeft rondgereden op vakantie in Oostenrijk.
Toen ik mij afvroeg hoe het toch kwam dat ze me dag na dag zonder probleem kon bijhouden in de bergop moest ik hem zelf toch ook eens testen.
Je moet dat kind eens wat zakgeld geven, dan kan ze zo'n fiets kopen.
Inderdaad, tot 25 km/h. Je kan er sneller mee, maar dan helpt de motor niet meer mee. Ik heb er gisteren wat op gereden, ding trekt verschrikkelijk snel op, zeker in stand 'speed'.
Leuke stadsfiets idd.
En daar houd je een getraind iemand in de bergen mee bij? Hoe lang gaat een batterijlading dan mee? En hoe snel rijd je dan?
Bijhouden, die heeft me gewoon liggen pesten
In Ischgle ergens een stukje rond de 20% richting ons huisje trekt madam ineens door tot 20 per uur...
ik kwam daar even niet boven de 15 per uur uit met dat stijgings percentage en al enkele klimmen achter de rug. En zeker geen kilometer aan een stuk....
Optrekken kon ik haar makkelijk bijhouden, maar iemand die ongetrained is....
ritjes van 40-50 kilometer in de bergen met een 1000 tot 1300hm waren het maximum wat de batterij aankon.
zeker in de hoogste stand ziet ge de autonomie dalen, maar als ge beetje oplet en de moter enkel gebruikt op stijle stukken, dan valt dat goed mee.
Ik vond het in ieder geval perfect, nooit zoveel samen gefietst in de bergen als afgelopen jaar.
Afdalen hebben we wel regelmatig van fiets gewisselt, een fiets met 2.4 banden, lefty en XTR schijfremmen is in een afdaling net is meer te vertrouwen als een E-bike van 18kg.
Voor mij was het goed doenbaar, al reed ik ook stukken langzamer bergaf met de e-bike als met mijn mountainbike. Maar mijn vriendin heeft relatief snel schrik
het model dat wij hadden gekregen zat rond de 18kg dacht ik.
Is al tijdje geleden dus weet het niet meer exact.
ik zie ook paar verschillen tussen degene die jij hebt.
- Naaf versnelling
- Dynamo hub
- Magura MT6
-...
weet niet of dat een productiemodel was.
Comment