Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik ben net terug beginnen mountainbiken met groepje in Zonienwoud af en toe, en wil mijn bulls mtb zijn stuur eens wat inkorten, is veel langer precies dan mijn bianchi die op slicks en voor race ritjes in Brussel zelf is.
Echter, ik zit op kot en heb echt geen gerief.
Is er iemand van Brussel of een van de randgemeenten errond die me in ruil voor een flesje kan helpen met het inkorten van het stuur?
Schone fiets, meer moet dat niet zijn. Ultegra is altijd juist. Ik heb enkele weken terug een setje Vision trimax t42 hoge wielen besteld. Zouden hier ook niet in misstaan.
Knappe fiets
Al zou ik hier ook de G-Force 30 durven aanprijzen. 105 ipv Ultegra. Rijd evengoed, maar zal een 100 gram zwaarder zijn... (ik zeg maar wat hé)
Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Iemand tips voor een goeie fietsrugzak?
90% gebruik zal woon-werk verkeer zijn. Dus geen behoefte aan een drinkzak erin.
Nu gebruik ik er eentje van de LIDL. Die doet,... of deed goed z'n werk. Zowel de heupgordel (op de sluiting gestampt) als de schoudergordel (gewoon losgeschoten) zijn er nu aan waardoor de rugzal heel veel beweegt. Dus tijd om mezelf een cadeautje te doen.
IK zoek iets rond de 20 liter. Dan kan ik verse kleren, schoenen en m'n lunch meepakken.
Deuter Bike One 20 Black/Titan Rugzak voor slechts 46.95 Goed getest in het blad Fiets! Door zijn nieuwe, chique uitstraling krijgt deze rugzak een stedelijke touch, waardoor hij niet alleen voor een eenzame tocht, maar ook voor een tocht door de stad geschikt is.
Ik heb ook een Deuter Race. Zeer goed om mee te fietsen alleszins.
Gebruik een Deuter Superbike rugzak sinds jaren voor woon-werkverkeer (zomer en winter). Topkwaliteit. Ik heb enkel onlangs de sluiters laten vervangen bij de schoenmaker. Dit was ook de enige slijtage.
Gebruik een Deuter Superbike rugzak sinds jaren voor woon-werkverkeer (zomer en winter). Topkwaliteit. Ik heb enkel onlangs de sluiters laten vervangen bij de schoenmaker. Dit was ook de enige slijtage.
Ik ben na heel wat rondzoeken nog geen slecht woord over Deuter tegen gekomen, dus gaat het waarschijnlijk die worden.
En mijn verjaardag is niet zo gek ver meer
Na een hele poos te twijfelen toch eindelijk maar eens de stap gezet naar een racefiets.
Rijd al sinds men jeugd recreatief op de mtb (hier in de buurt en/of bloso route's), momenteel met een Cube ltd team (nog steeds niet voorgesteld...) mavic15-2.jpg
Redelijk standaard, op deze foto al wel met de mavic crossride's en nog met de zilveren crank, staat ondertussen een zwarte op.
Maar sinds deze week heeft hij dus een broertje gekregen
Heb al hier al veel mooi materiaal gezien, ik heb gekozen voor een instapmodelleke en het is uiteindelijk een Ridley icarus geworden met tiagra groep.
Ook weer tiagra omdat ik het wat budgetvriendelijk wou houden, als tiagra versleten zou zijn stilletjes vervangen door 105 denk ik.
Ondertussen al kleine 50km erop en rijd snel, heel snel (in vergelijking met de mtb).
Raceschoenen is ook wel wennen tov mtbschoenen, bij mtb schoenen zit het plaatje nog tussen uw profiel, bij de raceschoen zit het plaatje (zeg maar PLAAT) echt onderaan de schoen, wandelt ook echt xxx, hehe.
Met de mtb kan ik ook losgeklikt nog fietsen (bv kruispunt/zebrapad/lichten), bij de racefiets schuif ik dan constant van men pedaal.
Onderkant van de schoen is wel carbon, of dat er iets mee te maken heeft??
In ieder geval, fietst goed, nu enkel zien dat ik beide evenveel aandacht geef he
En dan staat m'n motor daar ook nog om aandacht te vragen... lol
Valt nog goed mee, bij fietsenwinkel ingesteld richting comfort, niet zo zeer race.
Rijd nu toch altijd rond met een imbussleutelke op zak, kan dus wat experimenteren ook.
Volgens lbs toch eerst ne keer of 10 goeie toer doen om te kijken/voelen of alles naar wens is.
Als je het budgetvriendelijk wou houden, had je dan schoenen met carbon zool nodig? Zelf doe ik het nog anders: op de racefiets heb ik gewoon MTB-pedalen. Ik rijd dus met de zelfde schoenen op al mijn fietsen. Nu ja, ik heb nog een paar winterschoenen ook, maar dat zijn er uiteraard ook met SPD's. En SPD's zijn idd best handig om mee te stappen ook.
Dat stuur zou ik ook meteen naar beneden draaien. Je zit nu waarschijnlijk ook vrij rechtop op die fiets, zeker als je de remgrepen vastneemt.
Met de racefiets gaat het idd allemaal een stuk sneller. Toen ik jong was, reed ik ook alleen met de MTB. Ik weet nog goed hoe het was toen ik de eerste keren met een deftige racefiets bolde.
Comment