Inderdaad, SPD's op alles. Ik heb het ook jaren zo gedaan. Goed systeem en op een MTB schoen zitten de plaatjes in de zool, gemakkelijk om te wandelen.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
M'n fietsen - part II
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenZelfde hier. Ook MTB schoenen op een racefiets. Ik trek er wel overtrekjes over, dan valt het minder op
Comment
-
Hetzelde hier met SPD. Mijn koersfiets staat nu nog op TIME pedalen en schoenen. Rij er nu zelden mee. Ben eens op vakantie jaren geleden ferm om mijn kl*ten gegaan bij het stappen. Heb er nu nog last van. Op mijn crossfiets (omgebouwd naar crossover voor woonwerkverkeer en vrije tijd) en MB staan er SPD's op. Veel gemakkelijker om in alle seizoen te gebruiken en bij pech efkens een wandelingske te doen. Aldus blijf ik dus bij SPD.
Comment
-
Heb stuur ondertussen al paar graden extra naar beneden gezet, daarstraks nog klein toerke gaan doen en rijd precies wel beter.
Staat nu bijna horizontaal.
Ik was eigenlijk van plan om er ook gewoon spd's op te zetten, ik kreeg echter nen hele uitleg waarom dat ik dat niet mocht doen van dieje mens, ik ging zere voeten krijgen omdat contactoppervlak te klein zou zijn?
Euhm, met een slechte (slappe) schoen misschien ja, maar met de mtb trap ik ook soms goed door en nog nooit last van gehad hoor.
Schoenen (bontrager rxl road) incl spd-sl pedalen kreeg ik voor promotie prijs erbij (lees nog geen 100euro en schoenen alleen stonden 199euro geprijsd daar), dus daarmee ineens een carbonnen zool.
Pas op het fietst erg goed hoor, enkel het in/uit klikken gaat niet zo vlot als bij m'n mtb, m'n mtb doe ik zonder bij na te denken.
Zal ook wel kwestie van wennen zijn.
Ik vond xt, hope enz, al duur voor de mtb, als ik zo eens kijk naar onderdelen voor de koersfiets... "duur" krijgt weer een nieuwe betekenis.
Bedoeling is om er alleen in het droge mee te rijden, slecht weer dan neem ik de mtb wel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk BerichtenEen deel van de route in Koksijde passeert ook op het militair domein en pak een heel klein stukje mee van het cyclocross parcours (duintje naar beneden). Toen ik daar vorige week passeerde zag ik dat er (op een voor ons ontoegankelijk) stuk een helemaal linten gespannen waren die een single track parcours vormden.
Comment
-
In m'n zoektocht naar een mooi-weer-woon-werk-winkel-school.... en nog wat fiets. Ben ik op een Cannondale F600SL (furio frame) uit 2004 gestoten, in de naar mijn mening super prachtige Sobe kleuren. Frame en vork zijn, buiten wat lakschade van chainsuck aan de achtervork, in nagenoeg perfecte staat. BB dient echter vervangen te worden en de Cannondale remgreepbehuizingen zijn afgeblot (ga ik zandstralen en in 't geel spuiten). Ook het zadel gaat een 'slank' BBB BSD08 exemplaar worden, want wat er nu opstond was precies een dik dameszadel. Voorts dient er buiten wat details niet teveel meer aan te gebeuren. De wielen zullen Grimeca vijfspaaks alu exemplaren worden (veel show, no go )
En eigenlijk zou ik er wel graag Michelin Wildgripper banden op hebben. De groen/beige versie, liefst als slick. Maar die blijken nogal redelijk zeldzaam te zijn tegenwoordig.
Comment
-
Waarom Grimeca-wielen? Louter omdat je ze nog hebt? Zijn die nog niet versleten (lagers)?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenWaarom Grimeca-wielen? Louter omdat je ze nog hebt? Zijn die nog niet versleten (lagers)?
Comment
-
De ISIS BB is naar de zak. Nieuwe ISIS trapas zou me ongeveer een 50 euro gaan kosten. Heb nu een nieuw zwart Deore exemplaar trapstel inclusief lagercups besteld voor 72 euro, alles nieuw dus. Een Ritchey Comp Biomax zadel, rode kettingbladboutjes, rood geanodiseerde zadelklem van Sixpack, rood/zwarte Ritchey handvatten en rood geanodiseerde Xpedo pedaaltjes zijn besteld. Pedaaltjes zijn echt wet!
Afdekkapje vooraan van stuurpen, alsook de rembehuizing van de remhendels ga ik rood spuiten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door M3 E46 SMGII Bekijk BerichtenKnappe fiets, Jakkel! Enkel de banden vind ik er wat afgeleefd uitzien.
En hoe rijden die pedalen? Zelfde gevoel als bij gewone pedalen?
Klopt, banden zijn al zo'n jaar of 10 oud en dat zie je wel. Hebben ook jaren in een tuinhuis gehangen en zijn eigenlijk al fel uitgedroogd. Had ze destijds gekocht om te MTB'en maar ik vond het heel slechte banden. De niet-slick versie van de IRC Mythos vond ik wel super. Ik heb nog een setje zwarte Conti Racekings liggen, misschien die er eens op smijten.
Pedalen rijden goed als je stevige schoenen aanhebt, met sloffen aan is het niks.
Comment
-
Knap eindresultaat!
Twee opmerkingen:
1. Ik mis achteraan nog wat rood. Kleine suggestie: de klemplaatjes van de zadelpen rood spuiten, zoals je met het kapje van de stuurpen gedaan hebt?
2. Staat daar nu "carbon" op die wielen?
Comment
Comment